paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jaké enduro BMW/KTM/Triumph
Přátelé, obracím se na Vás ani ne tek s radou, jako spíše názorem...

Po 5ti letech se zase vracím na dvě kola a řeším dilema. Poohlížím se po cestovním enduru na primární cestování cestou/necestou s orientací na méně rozvinuté země (žádný hard, ale příjemně strávený čas v sedle bezespěhu a projížďkou mimo zpěvnené cesty) s občasným blbnutím v Rumunsku, Moldávii ap., tudíž spíše zaměření na enduro. K tomuto by mi vyhovovalo něco lehčího 6ti kilo jako BMW G650GS + packet Enduro (zamýšlel jsem i Kawasaki Versys 650, ale ten je zaměřen více na silnici), jiná alternativa mě nenapadá.
Bohužel je v tomto mírná komplikace v podobě přítelkyně, která s natěšením jí vlastní již pořídila výbavu "baťůžku" a cestování bude tedy ve dvou (tak max. 50/50 - člověk si také musí vychutnat svobodu jednotlivce). Z tohoto se mi zdá jednoválec od BMW poměrně slabej a tudíž co dalšího?
Na výběr je tu BMW F800GS - vysoká cena, Triumph Tiger 800XC - hodně moc se mi líbil, ale odrazují mě jeho neduhy, jako vysoká teplota, problémy s volnoběhem ap., Honda Crosstourer - ta cena je full nesmysl.

Zůstává KTM. Od dob kdy přišla "990" je to má platonická láska, neb v té době na ni nebyli korunky a dnes, když se může člověk rošoupnout přijdou s něčím jako "1050", která se mi zdá opět zaměřena spíše, až výhradně, na silnici

Do čeho tedy jít? Koupit starou dobrou KTM 990 Adventure, ale je to cca. 4-5let stará mašina a čert ví v jakém bude stavu, nebo skočit po něčem novém jako je Tiger 800XC a nebo bude pro nás dva stačit 650 jednoválec od BMW?

Prosím nehanit, vím, že se nedá vedle sebe postavit BMW F650GS a KTM 990 Adventure, ale jak píšu víše, jednoválec by asi i stačil, ale budeme na ní dva :(

Jezdíval jsem před tím Transalp od jeho počátku, do jeho konce (tzv od 600 po 700) a plně využil jeho enduro potenciál, ale dnes, když už bych měl jít do "staré" mašiny, tak jedině KTM 990 Adventure.

1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

4.2.2016 v 18:16 | Nahoru | #1
A není to, že potkáš 30GSek tím, že gs jezdí a triumphy stojí někde v garáři? On už tigera koupil.

(reakce na) Jaké enduro BMW/KTM/Triumph

29.6.2016 v 11:48 | Nahoru | #2

petrumr píše: A není to, že potkáš 30GSek tím, že gs jezdí a triumphy stojí někde v garáři? On už tigera koupil.



JJ, koupil
Srry, ale nějak jsem sem už nelezl.

Igelkaktus píše: Řešil jsem to samé vloni. Koupil jsem Tigra 800XC a jak si šmakuji. Hlavně motor jse perfektní. Spotřeba na dálky ( Francie a zpět, cca 2 900 Km ) tak průměr byl 4,5 litru. Doma kolem komína jezdím dravěji a tak jsem rád, že se dostanu pod 6. Co se týče topení do nohou, tak to jsem zjistil až v létě, když jsem se odvážil jet v kraťasech. V kraťasech to topí hodně, ale já už v kraťasech jezdit nebudu a v motohadrech to nepoznáš. V zimě je lepší, že to topí a v létě topí více slunce a motor se v tom ztratí. Dále když pojedeš na projížďku, tak potkáš jednoho, maximálně dva Tigry, ale 30 GSek. Kup, co se Ti více líbí a budeš spokojenej



Ohledně toho topení motoru. U tohoto roku, rv.2015 ani tak netopý motor - tedy topí, ale nepostřehneš to, nefouká to na nohy ap. jako předchozí verze. Ale co jde fakt cítit, je převodovka na pravé straně - je vystouplá a noha je kousek od ní. Za jízdy pohoda, ale když se couráš a nebo stojíš, jde cítit sálavé teplo.
Stačí dát nohu kapku od těla mašiny a není to tak strašné. Bohužel při jízdě ve stupačkách se opíráš a tak stačily změnit boty (ty jsem měnil bez hlediska mašiny) - původně jsem měl celokožené "turistické", teď skořepiny.

Jinak spotřeba je v rozemezí 4,5-5,5l a to ať za to tahám a nebo na kochačku. O baťůžku nemluvím, mladá má 55kg, o té váze člověk ani neví. Vyjímku tvoří dálnice - tam při cestovních 160-170 si to vezme kolem 7-8l :( Když se zneužije tempomat, jde to o cca. 0,5l dolů. Jistý vliv na to budou mít i prozatimně osazené E07. Vůbec bych se nebál vyměnit 6stupen za ozubení o jeden zoubek méně, ale ještě jsem nezjišťoval, zda by to bylo možné.

Jediné co je opravdu na palici, je ten zvuk - jak splašená včela, ale holt tříhrnek.

Na to, že tak často Tigra nebudu potkávat jsem se těšil, ale v poslední době jich vidím na můj vkus poměrně hodně. Spíše tedy verze XR, ale i tak.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cesta kostí, Stará Kolymská trasa d... Triumph Tiger 800 XC ZdendaZB 27 4.6.2024 v 22:47 ZdendaZB
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC karosa 7 7.5.2024 v 08:39 Radek_S
Kola z BMW F850GS na 800GSA BMW F 800 GS, BMW F 800 GS Adventure, BMW F 850 GS MartasUS 1 4.5.2024 v 11:25 Tomassino
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01


TOPlist