bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
5.10.2015 v 10:49
Zdravím,

docela o XT1200Z uvažuji, ale je mi záhada, že jich je plný bazar (inzerce). Motorky tam mají vesměs málo najeto km a cenově to taky není nejhorší, když člověk vezme v potaz, že se jedná maximálně o 5 let staré motorky.

Čím to může být? Nekvalitní motorka, které se každý raději zbavuje ? Nějaké "dětské nemoci" ? Špatné jízdní vlastnosti ?

Má tady s tím někdo zkušenost ?

P.S. Procházel jsem i zdejší diskuzi o závadách a nepřišlo mi tam nic hororového, čeho by se měl člověk bát.
Předchozí
1... 5 6 7 8
Následující

Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

20.7.2016 v 09:14 | Nahoru | #211
Dušan_Sihelský> tak ne ze by na tom nejak moc zalezelo, ale tech 212 tachometrovych muze byt 195 skutecnych, takze to plus minus sedi. ST je stale kandidat na mou budouci motorku, ikdyz az jako cislo 2.

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

20.7.2016 v 09:53 | Nahoru | #212
assassin> Určitě ? Já vlastně pořádně nevím jak to u USD je, nikdy jsem to neviděl rozdělaný. Třeba takovej Tiger 955i, tam je to jasně vidět, že to je kvůli zdvihu, ale ten má přes 200mm, Tenerka má kolik, 190 ? Tak to vyšlo bez ofsetu dole a ušetřili pár kč.... Osobně taky nevidím rozdíl z hlediska mechaniky pohybu ve vysazení dole, nebo na brýlích. Kromě toho dodatečného momentu, který ale bude naprosto minimální.

Jinak u těch videí se zrychlením, nezapomeňte že má to omezení výkonu na kvaltech 1-3, když se to odstraní prej to pak letí jináč... Těžko říct kolik proměřuje, třeba ukazuje přesně, najdou se takové motorky...

Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

20.7.2016 v 10:31 | Nahoru | #213
Tech> ja jsem nekde cetl, ze omezeni ma na 1,2 a pak 5 a 6ku... Proto ma nicemny zrychleni a malou maximalku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

20.7.2016 v 10:46 | Nahoru | #214

Stev píše: mám pocit že fork offset kompenzuje větší úhel vidlice (zkracuje stopu), kterou terénní motorky potřebujou aby fungovalo tlumení. Kdyby měly ostrej úhel tak to nepochytá žádný nerovnosti. Kdyby se to dělalo na brýlích, tak se zas zvětšuje potřebná ovládací síla na řídítka.



podle me je stopa dana kontaktem pneumatiky s povrchem (stejnej bod at je offset kde chce) a prusecikem osy rizeni s povrchem - opet stejnej at je offset tam nebo tam...

z meho pohledu jsou na riditka sily stejne at to udelas tak jako tak - zakladni princip mechaniky pokud zkoumas silove ucinky je ten mechanismus "uvolnit" - vezmes mechanismus a nakreslis si vnejsi sily ktere na nej pusobi a to kde je mechanismus treba spojeny s ramem tak reakce ktere ho v tom bode upevnuji - vse musi byt v rovnovaze. pokud ucinky na kolo jsou stejne - jakoze jsou a rameno sily vuci ose rizeni je stejne = neni sance, ze by se sila v riditkach zvetsila, pokud jsou riditka stejna a umistena stejne vuci ose rizeni...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

20.7.2016 v 10:48 | Nahoru | #215
assassin> Není třeba namáhání futer díky offsetu menší při rychlejší jízdě když nejde síla přímo zespodu ale část jde zepředu (snaží se kolo zastavit)?

Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

20.7.2016 v 10:59 | Nahoru | #216
jinak jsem jeste nasel jednu vec a ta teda je teoreticky pravdiva - ze offser na brejlich vs offset na ose = vetsi moment setrvacnosti celeho nmechanismu vuci ose - kdyz si to nakreslite tak brejle s offsetem dostanou trubky vidlic na kruznici s vetsim prumerem vuci ose rizeni, ale ten rozdil je velice malej, pri uhlech a rychlostech o jaky se pohybujou vidlice/riditka u silnicnich motorek si myslim, ze nemuze byt rozdil znat...

u krosky/endura by se o tom dalo polemizovat... pocitat se mi to nechce, o kolik gramu se zvetsi sila na konci riditek v dusledku tahle zmeneneho momentu setrvacnosti...
kazdopadne uz je to hodne teoreticka zalezitost...

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

20.7.2016 v 11:09 | Nahoru | #217

assassin píše: podle me je stopa dana kontaktem pneumatiky s povrchem (stejnej bod at je offset kde chce) a prusecikem osy rizeni s povrchem - opet stejnej at je offset tam nebo tam...

z meho pohledu jsou na riditka sily stejne at to udelas tak jako tak - zakladni princip mechaniky pokud zkoumas silove ucinky je ten mechanismus "uvolnit" - vezmes mechanismus a nakreslis si vnejsi sily ktere na nej pusobi a to kde je mechanismus treba spojeny s ramem tak reakce ktere ho v tom bode upevnuji - vse musi byt v rovnovaze. pokud ucinky na kolo jsou stejne - jakoze jsou a rameno sily vuci ose rizeni je stejne = neni sance, ze by se sila v riditkach zvetsila, pokud jsou riditka stejna a umistena stejne vuci ose rizeni...



podle tohoto obrázku stopu offset ovlivňuje. Jinak co se týče toho jak ovlivňuje offset na brýlích ovladatelnost. Podle mě cokoliv je dál od osy otáčení, musí být těžší na ovládání než když to dáš blíž, nezávisle na tom kde máš řídítka.





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

20.7.2016 v 11:10 | Nahoru | #218

stráťa píše: assassin> Není třeba namáhání futer díky offsetu menší při rychlejší jízdě když nejde síla přímo zespodu ale část jde zepředu (snaží se kolo zastavit)?



ciste teoreticky - pri brzdeni je vidlice ohybana na druhou stranu nez na jakou ji ohyba ten moment od offsetu - tzn pri jizde bez brzdeni jsou pouzdra u vidle s offsetem namahana vic, pri brzdeni min... jako brzdeni se da brat i najizdeni na prekazku (rozklad sil slozka v ose vidle + kolma = ohyb vidle jako od brzdeni)

tzn pri nejakym dataloggu siloveho namahani by se dalo pro urcity styl/zpusob jizdy nastavit idealni kombinaci offsetu pro mensi namahani pouzder... ale tohle uz je fakt hodne teoreticky hratky s idealnim modelem... v realu tam tech vlivu/ucinku bude strasne moc...

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

20.7.2016 v 11:14 | Nahoru | #219
stev: jasne offset stopu ovlivnuje, ale ten celkovej - tzn vidlice + osa - pokud je celkovej 20mm je stopa stejna at to rozdelis 2:1 nebo 1:2 mezi osu kola a brejle...

cokoliv je dal od osy otaceni - prece sily se kterejma riditkama "bojujes" vychazi z kola, je jedno jak jsou daleko od osy trubky vidlic, pokud je na stejne pozici vuci ose otaceni kolo, ne? jedinej rozdil je ten vyslednej moment setrvacnosti cele soustavy, jak uz jsem psal...

Naposledy editováno 20.07.2016 11:15:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

20.7.2016 v 11:25 | Nahoru | #220
assassin> Ten rozdíl, že jsou trubky vidlic dál od osy krku a mají větší moment setrvačnosti je 000000nic, když zatáčíš o půl stupně za serpentinu. Silový účinky na futra jsou taky minimální. Nejspíš to bude věc designu, aby nemusely být tak velké brýle, atd...i ta vidlice s předsazenou osou vypadá napohled lépe.

Naposledy editováno 20.07.2016 11:26:02

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

20.7.2016 v 11:27 | Nahoru | #221

Tech píše: assassin> Ten rozdíl, že jsou trubky vidlic dál od osy krku a mají větší moment setrvačnosti je 000000nic, když zatáčíš o půl stupně za serpentinu. Silový účinky na futra jsou taky minimální. Nejspíš to bude věc designu, aby nemusely být tak velké brýle, atd...i ta vidlice s předsazenou osou vypadá napohled lépe.



jj to pisu, ale jsou to jediny teoreticky vyhody... tak jsem je zminil, abych mel alibi az se tu do me nekdo pusti :)

a jak rikam hard enduro / mx ...tam uz jsou ty uhlovy rychlosti a uhly + jejich cetnost zas o trochu jinde... taky se to u tehle stroju resi a je predmetem zmen mezi rocniky (treba poslednich X roku si s tim KTM dost hraje) u stroju ala Tenere je ten efekt minimalni...

Naposledy editováno 20.07.2016 11:29:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

20.7.2016 v 11:30 | Nahoru | #222

assassin píše: stev: jasne offset stopu ovlivnuje, ale ten celkovej - tzn vidlice + osa - pokud je celkovej 20mm je stopa stejna at to rozdelis 2:1 nebo 1:2 mezi osu kola a brejle...

cokoliv je dal od osy otaceni - prece sily se kterejma riditkama "bojujes" vychazi z kola, je jedno jak jsou daleko od osy trubky vidlic, pokud je na stejne pozici vuci ose otaceni kolo, ne? jedinej rozdil je ten vyslednej moment setrvacnosti cele soustavy, jak uz jsem psal...



Tam jsem uvažoval že offset na kole je výhodnější, což když neuznáváš tak je to samozřejmě jedno

Jednak bojuješ se silama co vychází z kola, ale zároveň taky nějaký impulsy do řídítek dáváš, tam by to snad mohlo hrát roli?

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

20.7.2016 v 11:45 | Nahoru | #223
Mi to pripada, ze offset je hlavne kvuli tomu, ze ziskas par cm pro zdvih kola (mezi pneu a chladicem), aniz bys musel predsouvat krk rizeni dopredu nebo teziste nahoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

20.7.2016 v 11:48 | Nahoru | #224

Stev píše: Tam jsem uvažoval že offset na kole je výhodnější, což když neuznáváš tak je to samozřejmě jedno

Jednak bojuješ se silama co vychází z kola, ale zároveň taky nějaký impulsy do řídítek dáváš, tam by to snad mohlo hrát roli?



vyhodnejsi je otazka - ma to svoje vyhody i nevyhody, vyrobci ladi ten kompromis... kdyz uz si tak pekne teoretizujeme tak treba offset na vidlici = material navic a to neodpruzena hmota, offset na brejlich je odpruzena hmota...
offset na vidlici = mensi polomer zataceni.... a treba bysme nasli neco dalsiho...

ad impulsy do riditek - jak jsem psal, sily (momenty) musi byt v rovnovaze aby byl mechanismus v klidu - tzn sila od kola * rameno vuci ose rizeni = sila do riditek * rameno vuci ose rizeni. cokoliv je mezi tim na tohle nema vliv. jen pusobiste sil a jejich poloha vuci ose. tot k mechanice. dynamika = behem pohybu uz te zajimaj i setrvacne ucinky a tam se prave lisi celkovej moment setrvacnosti u tech 2setupu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

20.7.2016 v 11:49 | Nahoru | #225

Slávek-TDM píše: Mi to pripada, ze offset je hlavne kvuli tomu, ze ziskas par cm pro zdvih kola (mezi pneu a chladicem), aniz bys musel predsouvat krk rizeni dopredu nebo teziste nahoru.



z tohodle duvodu urcite ne, s offsetem se vyrazne meni jizdni vlastnosti, tzn zmenit totalne jizdni vlastnosti abych nemusel hejbat s chladicem - to tak leda u hondy

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

20.7.2016 v 11:59 | Nahoru | #226

assassin píše: ad impulsy do riditek - jak jsem psal, sily (momenty) musi byt v rovnovaze aby byl mechanismus v klidu - tzn sila od kola * rameno vuci ose rizeni = sila do riditek * rameno vuci ose rizeni. cokoliv je mezi tim na tohle nema vliv.



A to nemá vliv fakt, že v jednom případě taháš na ramenu vůči ose řízení jen kolo, a ve druhém i vidlice?

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

20.7.2016 v 13:17 | Nahoru | #227

assassin píše: z tohodle duvodu urcite ne, s offsetem se vyrazne meni jizdni vlastnosti, tzn zmenit totalne jizdni vlastnosti abych nemusel hejbat s chladicem - to tak leda u hondy



On asi nemyslel offset obecně, ale dole a podle mě má pravdu.





Kdyby neměl offset, musela by ta motorka vypadat úplně jinak s tím zdvihem.

Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

20.7.2016 v 14:56 | Nahoru | #228
Tech> presne tak jsem to myslel.
Koukam, ze mame stejny bydliste, ale asi kazdej na jinym konci republiky

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

12.10.2016 v 07:18 | Nahoru | #229
Měl jsem nedávno tu čest s 1200ZE se všema el. vychytávkama včetně tempomatu. Má tempomat i ta první verze od roku 2012?

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

12.10.2016 v 08:08 | Nahoru | #230
karf> ne

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

27.11.2016 v 10:05 | Nahoru | #231
Líbí se mi tato motorka čímdál víc

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

27.11.2016 v 17:42 | Nahoru | #232

Zelinář píše: Líbí se mi tato motorka čímdál víc


Ale no táááák .....

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

27.11.2016 v 18:28 | Nahoru | #233
Já jen na rozbruslení, na Arfiku jsem ještě nedozrál....

Nehlede toho, že mám 198/105kg a Afrika se mi zdá menší....

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

27.11.2016 v 19:06 | Nahoru | #234
Zelinář> Otazka co od toho ocekavas.

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

27.11.2016 v 19:41 | Nahoru | #235

Zelinář píše: Já jen na rozbruslení, na Arfiku jsem ještě nedozrál....

Nehlede toho, že mám 198/105kg a Afrika se mi zdá menší....


To se ti zdá,probud se

Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

28.11.2016 v 08:06 | Nahoru | #236
bulldogbiker> nezda, AT je mensi (a taky lehci, kdyz uz jsme u toho ). I trojuhelnik ruce-prdel-nohy je jinej, a ma zrejme i uzsi sedlo.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

28.11.2016 v 08:58 | Nahoru | #237
AT je nadherna, ale ST vokufrovana,vomlhofkovana a voakrapovicovana je proste nadherna . A kolik ktera jede me nezajima, ja bych jezdil do 130ti.
Mno, jarni vystava rozhodne, musim to fsecko voprdelit....

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

28.11.2016 v 21:13 | Nahoru | #238
Zelinář> Na ty kufry bacha. Originál od Yamaha nejsou ani kvalitně udělané ani praktické. Vlastní zkušenost.

Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

28.11.2016 v 23:17 | Nahoru | #239
Pri Tvojej výške si ju radšej dobre vyskúšaj, nie je tam moc priestoru na kolená...

Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

1.1.2017 v 12:04 | Nahoru | #240
Děláš dobře, ta motorka je super, mám ji od roku2014 najeto 50000,-tisíc a přemýšlím zda prodat , nebo si ji nechat.
Předchozí
1... 5 6 7 8
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere 31081 11 14.4.2024 v 02:55 MiKXX
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere hudekd 11 4.3.2024 v 19:22 hudekd
Yamaha XT1200Z super ténéré Yamaha XT1200Z Super Tenere jannyjohn112 8 7.1.2024 v 11:03 _pat_
Teploměr vzduchu kecá Yamaha XT1200Z Super Tenere MartyBar 7 19.12.2023 v 06:30 Lopp
Spojka Yamaha XT1200Z Yamaha XT1200Z Super Tenere Boda 11 17.12.2023 v 22:59 Slávek-TDM


TOPlist