globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
5.10.2015 v 10:49
Zdravím,

docela o XT1200Z uvažuji, ale je mi záhada, že jich je plný bazar (inzerce). Motorky tam mají vesměs málo najeto km a cenově to taky není nejhorší, když člověk vezme v potaz, že se jedná maximálně o 5 let staré motorky.

Čím to může být? Nekvalitní motorka, které se každý raději zbavuje ? Nějaké "dětské nemoci" ? Špatné jízdní vlastnosti ?

Má tady s tím někdo zkušenost ?

P.S. Procházel jsem i zdejší diskuzi o závadách a nepřišlo mi tam nic hororového, čeho by se měl člověk bát.

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

6.10.2015 v 20:31 | Nahoru | #61
Asumi> fakt super video, jste borci a nemá cenu tady polemizovat s nějakým všeználkem že ST neumí zatáčet atd. ať si sedlá ty svoje motokozy a nevotravuje tady vzduch

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

6.10.2015 v 21:34 | Nahoru | #62
No jo... Seikos, místní všeználek.
ST je dle mého názoru v tuto chvíli jedna z nejlepších dvanáctistovek tzv. cendur na delší cestování. Měl jsem možnost na ní najet cca 400 km a následně se podívat jak je technicky řešena. A dále ji u kamaráda "sledovat" jak vše zvládá atd. Také jsem pár let jezdil GSo, tak myslím mohu něco napsat.

Její největší přednosti vidím v tom, že je to mašina udělaná opravdu na technickou výdrž a na dojetí do cíle. V tomto je nedoceněná a lidi si to uvědomí až x km od domova. Dám příklad => situace kdy se na BMW posere ABS = konec, motorka poté brzdí /spíše nebrzdí/ velmi špatně - odejde posilovač a je to asi jako ve starém autě s ABS když brzdíte bez posilovače brzd. Když se Vám stejná situace stane na ST - v pohodě dojedete, nemá to na chod brzd vliv. Také si všimněte, že má zpevněnou zadní vidlici - má kardan + z druhé strany vidlici tzn. menší šance, že se někde kardan zlomí, tak jak se někdy stává právě u BMW.

K ovladatelnosti. Velmi subjektivní. Záleží jak člověk navyklý na větší motorky. Ale na místě oproti V-Strom 1000, GS a Triumphu řekl bych lepší. Za jízdy již úplná pohoda. A nechuť k zatáčení. Nepociťoval jsem. A ruku na srdce kdo Z NÁS je takový jezdec, že motorku tahá každou chvíli v zatáčce na limit? Tam by se možná dalo něco poznat. Sám si vše nějakou neovladatelností nejsem vůbec jist. Také si uvědomte na co je motorka stavěná... Cestování, snese i celkem řádný terén a SPOLEHLIVOST. Kdybych si v tuto chvíli měl vybrat na čem jet Maroko, Kavkaz apod. neváhal bych. Rozhodná je pro mě spolehlivost.

K motoru. Nechápu Vás. Motor nemá třeba tolik výkonu jako KTM a spol. ale to opravdu jezdíte na cesťáku jako Rossi? Kdo z Vás by opravdu využil takový výkon, kterým disponuje KTM? Řekl bych, že minimum jezdců. Jen by se neměli čím vychloubat po barech, srazech, ...... doplňte si co chcete ......

Jsem z komunity někdy zklamán, měli bychom si uvědomit o čem je ježdění a vysrat se na podobné debaty, které stejně nikam nepovedou...
Napsal jsem sem anonymně, nevydržel bych poté s některými členy fóra.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

6.10.2015 v 21:49 | Nahoru | #63
saybay> hele, uprimne, ja bych rek, ze zrovna tahle debata je tady jedna z mala docela plodnejch za posledni dobu... bavime se o masinach, padlo spousta dobrejch argumentu pro a proti, a to, ze maj dva lidi ruznej nazor na jednu masinu, proc ne...
a s tim, ze sem napisu svuj pohled, fakt nemam problem a neni treba se prece schovavat do nejaky anonymity...

Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

6.10.2015 v 21:54 | Nahoru | #64
Souhlas s anonymem. Ta motorka je postavena opravdu poctivě, alespoň co jsem jí měl možnost prohlížet. A že nemá 150ps jako KTM ? Alespoň se vám nebude zdát slabá nová Afrika.

Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

6.10.2015 v 22:10 | Nahoru | #65
Jsem majitelem ST 1200, najel jsem s ní letos necelých 9000 km, byl jsem s ní v Rumunsku, Itálii a do této doby než jsem narazil na tuto diskuzi jsem nevěděl že tato motorka má problémy se zatáčky, asi jsem dělal něco špatně . Na místě je ovladatelnější než xt660z kterou jsem měl před touto motorkou, za jízdy je to uplně jinej level. Ohledně výkonu, motorka má 2 režimy výkonu, turistický a sportovní, já z 99% jezdím na turistický a bohatě to stačí na tento typ motorky. Jezdím sám a spotřebu mám cca 4 litry/100 km, olej nekontroluji,(jsem na to dobytek), jediná závada která je že při poloze klíčku na parkovačky, parkovačky nesvítí ale jde 12v zásuvka (v jiných polohách zásuvka je vypnuta), takže přes noc na cestách se může dobíjet telefon, v Yamaze tuto "závadu" ani nebudu hlásit.
Co mě udivilo že tady nějaký diskutér tvrdí že Stelvio je ovladatelnější a dokonalejší, na Stelviu jsem se svezl, vzadu to má velkou pneumatiku jak litrový superbike a právě tato motorka vůbec nešla do zatáček, že ta motorka vibruje tak že řídítka ti skoro nafackujou, řazení je takové zubaté a při přidání plynu cítíš jak se motor hýbe, dle mého názoru se právě Stelvio nepovedlo, jediný co na Stelviu je krásný, tak to je zvuk, to italové umějí.

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

6.10.2015 v 22:30 | Nahoru | #66
jiřin...> máš pravdu... Tady ta diskuze má jistou hodnotu.

Blbec jsem zapomněl zmínit i spotřebu. I když se na to u takové drahé mašiny asi moc koukat nebude, jezdit za 4 litry je příjemné a né že ne. Zase jak jsem psal, nejvíce to poznáte na dlouhých výjezdech. Ono najezdit za dovolenou 5 000 km s průměrem 4-5 l je jiné než to najezdit za 6-7 l. Pro normálního člověka, kterej má mašinu na 10 - 15 let a je to srdcovka si myslím, že každá koruna dobrá...

Edit: písmenka

Naposledy editováno 06.10.2015 22:31:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

6.10.2015 v 23:01 | Nahoru | #67
saybay> anonymní chlapče, BMW se s posilovačem už 2 generace nevyrábí. To byl docela blbej příklad. Pak také - všichni co mají u čehokoliv starost o spolehlivost, jedno jestli je řeč o BMW, Yamaze, KTM či o čemkoliv jiném, všichni operují se zeměmi jako Mongolsko, Kazachstán, nebo alespoň to Maroko. Přitom 95% lidí nesjede z asfaltu a do takovýchto zemí se nikdy nepodívají. Ale ok, díky za názor.
Jestli využiješ či nevyužiješ výkon jaký má Yamaha? Jistě že využiješ. Určitě ne ovšem za všech okolností. Před 14-ti dny jsem měl na testování KTM 1290 Super Adventure se 160-ti koňmi a poté co jsem se na ní trochu rozjezdil a zkoušel její limity, taky se mi stalo několikrát že jsem si řekl že by mohla jet trochu více Jasně, jsem magor Ale diskuse na téma "takovýto výkon nevyužijete" se nese už desítky let, od doby kdy lidé začali mít pocit že 40 koní výkonu je naprosto dostatečných k čemukoliv.

Naposledy editováno 06.10.2015 23:02:46

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 06:50 | Nahoru | #68
Takže tu máme majitelé, kteří na ST nemají se zatáčením problém, vodí si ji i bez větších problémů v terénu a jsou dlouhodobě spokojeni....a na druhé straně Seikose, který v podstatě jede pořád jen tu svou (Stelvio über alles a vše ostatní stojí za hovno, sorry, že jenom já si umím koupit pořádnou motorku)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 07:15 | Nahoru | #69

fockewulf píše: Takže tu máme majitelé, kteří na ST nemají se zatáčením problém, vodí si ji i bez větších problémů v terénu a jsou dlouhodobě spokojeni....a na druhé straně Seikose, který v podstatě jede pořád jen tu svou (Stelvio über alles a vše ostatní stojí za hovno, sorry, že jenom já si umím koupit pořádnou motorku)

ze zrovna ty ze sebe vylejes takovy nesmysl, tak to bych necekal.
Autor vlakna se ptal na jeji problemy, jsem jediny co ma tu odvahu rict, ze ta motorka nejake problemy ma. Tady na ceskych forech je totiz vsechno super, cool a je politicky nekorektni rict ze ma neco nejaky problem, ze?
Ja ve svych odpovedich neresim nejaky podelany Stelvio. Jestli sis nevsiml, zminil jsem GS, KTM, novou Afriku i Triumpha. A na rozdil od lidi, kteri peji na tema ST odu na radost (jak hned na zacatku nekdo podotknul - prece nebudou pomlouvat motorku za kterou vysypali 400tis), davam tady pro autora svuj osobni nazor na tuhle motorku. I s detailni technickou obhajobou sveho tvrzeni.
Jsou tady taci kteri prohlasi ze GS je od ST krok zpet. Takovy zjevny nesmysl je pominut. Ovsem kdyz uz na me chybi argumenty, prichazi posmesky typu ze ST hanim protoze je na me moc tezka, protoze neumim nafouknout gumy, protoze na tom neumim jezdit a ze jsem zaslepeny, protoze Stelvio uber alles a vse ostatni stoji za hovno. Nikde jsem nerekl ze ST stoji za hovno, nebo ze cokoliv stoji za hovno, protoze Stelvio uber alles.
Nechapu ze ti to stoji za to me urazet.
Pokud chce autor slyset pouze odu na radost na ST, tak se mu omlouvam ze jsem pridal svuj zrejme naprosto nerelevantni nazor.

Po ostatni co se chteji o ST neco dozvedet, radsi si projdete temata na ADVrideru kde pisi i nezaslepeni lide

Naposledy editováno 07.10.2015 07:36:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 07:34 | Nahoru | #70
seikos> Seikos, dobře a co se stane když se GSu někde na cestě posere ABS? = nebude brzdit to ti garantuji.

Ono, už i "normální" (ne fanatičtí) majitelé GS pochopili, že co do spolehlivosti jejich motorka není žádný zázrak. Ne nadarmo si lidi pořád drží poctivé železa jako byly 1100 a 1150 GS

Zamyslete se, největší nevýhodou ST je její nemarketing. Kdy není tak vehementně propagována jako GS a Triumph.

Seiko => Ty se hned na Fockewulfa neurážej. Promiň ale vidím to stejně. Jsi už několik let hotový z Guzziny o dalších motorkách píšeš často jako o rozpočtovkách a honíš si na fóru triko... Přesto lidé na těch rozpočtovkách mnohdy projeli více a poznali mnoho jiných zemí a kontinentů než ty. Promiň.

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 07:36 | Nahoru | #71

seikos píše: ze zrovna ty ze sebe vylejes takovy nesmysl, tak to bych necekal.
Nikde jsem nerekl ze ST stoji za hovno, nebo ze cokoliv stoji za hovno, protoze Stelvio uber alles. .



No to bych se hádal ale přestaňme s tím honem na Seikose. Vraťme se k diskuzi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 08:23 | Nahoru | #72

saybay píše: Zamyslete se, největší nevýhodou ST je její nemarketing. Kdy není tak vehementně propagována jako GS a Triumph.



zcela nezaujatě, protože žádný cenduro nemám, je největší nevýhodou yamahy hmotnost která je horší jak u starýho varadera, a jízdní výkony který jsou s varaderem taky srovnatelný. Jenže konkurence je o min 20 kilo níž a často 20 koní výš. Před 10ti lety by měla větší šanci.

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 08:25 | Nahoru | #73
Co jsem koukal na videa, tak se mi ani nezdá, že by se špatně ovládala...

Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 08:29 | Nahoru | #74
Seikos si to fakt nevymýšlí, nejen na Adv rideru se toho dá najít více, to nebude náhoda...Jak to mají nové modely ? Mají kromě ES nějak pozměněnou geometrii ? Myslím, že jsem to někde slyšel.

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 08:56 | Nahoru | #75
Docela zábavná diskuse.
Už jen tím, že nějakou vlastnost (výrobcem zvolenou geometrii podvozku, která se projevuje v rychlém překlápění do zatáček, což asi ani není hlavní zaměření této motorky) Seikos nazývá vadou edit: problémem. Vada edit: Problém je třeba náchynost k vydřeným vačkám nebo rozkmitání řídítek v určité situaci či praskání obalu kardanu a deformace rámu, kterými trpí některá konkurence, že? Ono stačí třeba přezout na jiné gumy a najednou může být všechno úplně jinak.

Navíc se snažím nebýt ovce, takže agument, že bambilion lidí jednu hotorku haní a pak jako stádo kupují jinou, pro mě prostě není vůbec podstatné. Je to jen známka módy a vymývání mozků. Něco podobného je papouškování katalogových hodnot. Ano, je spouta lidí, pro které je výkon/váha hlavním kritériem. Pak většinou vyžadují el. asistenty, aby za to mohli neustále bez obav tahat. Ale u cestovního endura jsou, dle mého názoru, důležitější jiné vlastnosti.

Také se dost divím, že Yamaha po dvaceti letech opakuje tu samou chybu jako s první ST. Tam také vylezla s dvouválcovým 750 endurem o trochu dřív než hlavní konkurence, ale nedokázala toho využít a stala se tou druhou vzadu :(

Edit: oprava a omluva pro Seikose

Naposledy editováno 07.10.2015 12:04:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 09:10 | Nahoru | #76
vilemx> To je pravda. Jeden důvod, proč neudělala Yamaha XTZ 900 ? Ty motory jsou tak podobné, že to předělávají lidi sami. 750 není dobrý motor, ale se spolehlivým, výkonným a úsporným motorem z TDM by to bylo jako nova Afra jen už před 15 lety...

Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 09:20 | Nahoru | #77
Já osobně bych se také přimlouval za pokračování diskuse, která je docela přínosná. To nahánění seikose je myslím úplně zbytečné. Naopak je dobře, že zde nejsou pouze souhlasné názory.

Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 09:29 | Nahoru | #78
Ja tedy nevim co tady akademicky resite. Od klavesnice to stejne koupechtivy tazatel nezjisti, Ze se to nesere uz zjistil a to jak je motorka ovladatelna, je stejne subjektivni pocit. Osobne si myslim, ze to stejne uz nikam dal nedospeje.

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 09:34 | Nahoru | #79

Tech píše: vilemx> To je pravda. Jeden důvod, proč neudělala Yamaha XTZ 900 ? Ty motory jsou tak podobné, že to předělávají lidi sami. 750 není dobrý motor, ale se spolehlivým, výkonným a úsporným motorem z TDM by to bylo jako nova Afra jen už před 15 lety...



Co mas prosti 750 ? krom toho ze tenhle motor moc nepatri do endura , bych proti nemu nic nenamital

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 10:14 | Nahoru | #80

vilemx píše: Docela zábavná diskuse.
Už jen tím, že nějakou vlastnost (výrobcem zvolenou geometrii podvozku, která se projevuje v rychlém překlápění do zatáček, což asi ani není hlavní zaměření této motorky) Seikos nazývá vadou. Vada je třeba náchynost k vydřeným vačkám nebo rozkmitání řídítek v určité situaci či praskání obalu kardanu a deformace rámu, kterými trpí některá konkurence, že? Ono stačí třeba přezout na jiné gumy a najednou může být všechno úplně jinak.

Navíc se snažím nebýt ovce, takže agument, že bambilion lidí jednu hotorku haní a pak jako stádo kupují jinou, pro mě prostě není vůbec podstatné. Je to jen známka módy a vymývání mozků. Něco podobného je papouškování katalogových hodnot. Ano, je spouta lidí, pro které je výkon/váha hlavním kritériem. Pak většinou vyžadují el. asistenty, aby za to mohli neustále bez obav tahat. Ale u cestovního endura jsou, dle mého názoru, důležitější jiné vlastnosti.

Také se dost divím, že Yamaha po dvaceti letech opakuje tu samou chybu jako s první ST. Tam také vylezla s dvouválcovým 750 endurem o trochu dřív než hlavní konkurence, ale nedokázala toho využít a stala se tou druhou vzadu :(



svět přeje polopravdám. Ukaž mi kde jsem kdekoliv napsal, že vlastnost "neochota zatáčet" je vadou. Nevím co tě nutí si takhle vymýšlet.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 10:26 | Nahoru | #81
750 je velice spolehlivý motor. Odchází jiné věci na ST, ale motor drží.

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 10:31 | Nahoru | #82

TTrs píše: Co jsem koukal na videa, tak se mi ani nezdá, že by se špatně ovládala...



Taková pohodová nedělní vyjížďka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 11:16 | Nahoru | #83

seikos píše: svět přeje polopravdám. Ukaž mi kde jsem kdekoliv napsal, že vlastnost "neochota zatáčet" je vadou. Nevím co tě nutí si takhle vymýšlet.



Seikosi, omlouvám se.
Holt jsem to špatně pochopil. Napsal jsi slovo "problém" v takovém kontextu, že jsem jej pochopil, jako že píšeš o vadě.

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 11:41 | Nahoru | #84

vilemx píše: Seikosi, omlouvám se.
Holt jsem to špatně pochopil. Napsal jsi slovo "problém" v takovém kontextu, že jsem jej pochopil, jako že píšeš o vadě.

omluva se přijímá

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 11:44 | Nahoru | #85
TTrs> parádní video!

Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 12:46 | Nahoru | #86
Dobrej pilot zaleta i s vratama od stodoly. Ale tohle video ukazuje, jak je hmotnost relativni. Navic ST ma proti zminovanymu Varaderu kardan, coz je jistych 15 kilo navic. Asi si budu muset zajet nekam na predvadecku, abych poznal, jak je to dobrej stroj. Mimochodem muj kandidat c. 2 na budouci motorku... Cislo jedna je Tracer

(reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 12:53 | Nahoru | #87
georgeCZ> Popravdě nevím. Nicméně 900 je lepší ve všem. Ma jinak přesazenou kliku, lepší průběh mk /pro enduro/

Naposledy editováno 07.10.2015 12:57:44

Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 14:02 | Nahoru | #88
Tech: ST 750 jsem měl na chvilku půjčenou jak na silnici, tak na rozbahněné polňačce, na travnatém výjedu na poloniny i v písečných dunách. A nezdálo se mi, že by ten motor byl špatný. Naopak mě vždy moc příjemně překvapil. Přesně se ukázala ta nesmyslnost diskusí, kde je motorce přiřazena nějaká pověst a pak se to s ní už táhne nafurt. Tím neříkám, že v devítistovkové verzi nebude ještě lepší. Nevím, nezkoušel jsem.

Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 15:14 | Nahoru | #89
Jinak jsem si v rychlosti prolitl prodeje v SRN. Yamaha asi opravdu brutalne podcenila marketing, protoze domaci GSo ma o hodne vic jak 10x vyssi prodeje (odhaduju podle roku 2011, protoze v zadnym jinym se XT1200Z nedostalo do TOP50. A to se rada MT prodava jak housky na krame, vcetne Tracera. Toto jsou kumulovany data za letosni rok:
http://www.ivm-ev.de...ic&StatisticId=1

Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?

7.10.2015 v 16:58 | Nahoru | #90
Slávek-TDM: Vůbec nemá smysl vztahovat prodeje ST vůči GS, ještě navíc v Německu. (Nejen) tam to bude vždy nejprodávanější motorka, i kdyby měla hranatá kola
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere 31081 11 14.4.2024 v 02:55 MiKXX
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere hudekd 11 4.3.2024 v 19:22 hudekd
Yamaha XT1200Z super ténéré Yamaha XT1200Z Super Tenere jannyjohn112 8 7.1.2024 v 11:03 _pat_
Teploměr vzduchu kecá Yamaha XT1200Z Super Tenere MartyBar 7 19.12.2023 v 06:30 Lopp
Spojka Yamaha XT1200Z Yamaha XT1200Z Super Tenere Boda 11 17.12.2023 v 22:59 Slávek-TDM


TOPlist