Kolo je normálně vystředěné, zadní kyvka je nepoškozená. Při jízdě motorka nikam netahá.
Dále, motorka po zahřátí začne na volnoběh chcípat. TPS senzor by měl být vyměněný už dávno. Tak jen pro jistotu se ptám: když se motorka zahřeje, na volnoběh musím lehce držet plyn, aby mi nechcípla - otáčky volnoběhu v této situaci klesnou hodně dolů, někdě k 600ot. a pak to zdechne. Pokud ale jedu na 6 stupeň delší trasu a zastavím, je to ok, volnoběh je nějakých 1200. Tudíž myslím si, že to dělá v souvislosti s teplotou.
A poslední dotaz ke spotřebě: včera jsem natankoval plnou, vynuloval si počítadlo km. Najel jsem asi 57km a pak, na tom samém místě na benzínce (tudíž vylučuji jinačí sklon při tankování) jsem dotankoval 6l. Což mi příjde vcelku dost, nijak tu motorku nehoním. Jezdím na cca 3000-4000ot a byl to nájezd ve městě.
Dík
Naposledy editováno 23.09.2015 20:26:46
P.S.jestli je ta kyvka opravdu hnuta a ty na ní nevidis žádný sram, tak ta motorka mohla být bourána na zadní kolo - nejaký autar to nedobrzdil...
Naposledy editováno 21.09.2015 00:06:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba
2stroke píše: 535xv> jako že má na bývalého majitele udělat bububu, vrat mi prachy a tu mrdku si vem zpátky?Zkusit to může. Ale pochybují, že z nej něco dostane....
Samozřejmě ! Pokud má tuto závadu,kterou lze považovat za závažnou a není uvedena ve smlouvě,je to důvod k odstoupení od smlouvy nebo k dodatečné slevy z ceny koupené věci.
Jasně, zadní kyvku můžu koupit. Jenomže co když je to hnuté i v tom rámu? Rovnat rám, to už nebude levná záležitost.
Naposledy editováno 21.09.2015 01:15:04
nebo opravy.
Naposledy editováno 21.09.2015 01:37:52
Prostě si měl smolíka...
Mně minulý rok na autě po cca 1500 km odešel motor a všechno jsem cvakal z vlastního...když chceš záruku, kup si novou motorku...
Rovnání rámu tak 5-10 tyček, nová kyvka max. tak 2 tyčky (a to spíš méně)...
já taky sjíždím více levou stranu pneu než pravou, je to dáno tím, že do levé si asi více věřím a proto také více tahám
Nicméně prodávající mi vyšel vstříc a dneska mu jdu motorku vrátit, přísahal že o tom opravdu nevěděl. Takže to nakonec snad dobře dopadne On to může prodat podstatně levnějc, za ty prachy mu to hned někdo koupí i s hnutou kyvkou (ikdyby o tom věděl). Ty prachy by mi musel dávat do rovnání a ani jednoho by to nevyšlo finančně a časově dobře.
Naposledy editováno 21.09.2015 12:59:22
2 reakcí na tento příspěvek Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba
1.) Podívat se škvírama a posvítit si baterkou, jak je na tom elektroinstalace. Já si až doma všiml, že komplet elektro v motorce je bastlené izolačkou, neoriginál. Tzn. že ta motorka musela být odstrojovaná. Rám sice měl ok lak, ale nevidím jiný důvod, proč odstrojovat celou motorku, než kvůli lakování rámu, nebo ještě hůř, sundávání motoru.
2.) Na měření zadní kyvky by bylo nejlepší si vzít desky a porovnat, že má motorka kola v ose. Kašlat na motorku, která nemá zadní kolo ani v ose kyvky, ať už prodávající tvrdí cokoliv - je to za tři minuty přesně srovnané, tak není důvod, proč mít zadní kolo nakřivo.
3.) Nádrž na fazerovi jde krásně neinvazivně odklopit a podívat se pod ní, stačí povolit 2 šroubky, pokud má kapotu tak 3 šroubky (jeden pod sedlem, kapota brání vyklopení nádre) - opět není důvod, proč by neměl prodávající toto umožnit. Pod nádrží můžou jít vidět zajímavé věci.
4.) Zkontrolovat zda není vařený rám u hlavy řízení, jde tam pěkně vidět přes kapotu - já ho měl ok.
5.) Vemte si pro všechny případy svědka! Nepodepisujte smlouvy, ve které stojí obrat "kupuji motocykl tak jak stojí a leží" - znamená to, že akceptujete i vady, o kterých vám prodávající neřekl - dělají to tak bazary, tak bacha! Než půjdete kupovat motorku, vyžádejte si smlouvu, kterou bude chtít dotyčný podepisovat.
Jo a ještě něco, podle zkušební jízdy nešlo poznat, že by motorka někam táhla, jede v pohodě rovně. Možná profík by to poznal v zatáčce, ale jinak to poznat nešlo. Zkoušel jsem to několikrát jestli netáhne, ale všechno se zdá ok.
Naposledy editováno 21.09.2015 13:33:30
Souosost kol málokdo měří většinou se to ani pořádně nedá udělat, přes stojany, výfuky atd. Značky většinou moc nelžou.
Jednou sem si omylem dost krutě vyosil zadní kolo a motorka se nad 130 vrtěla v zatáčkách jinak to poznat neslo.
1 reakcí na tento příspěvek Posunuté zadní kolo + chcípání + velká spotřeba
Každopádě po téhle zkušenosti mám respekt z kupování motorky přes inzerát...
Naposledy editováno 21.09.2015 17:26:06
respekt z kupování moto přes inzerát vem si příště sebou někoho kdo tomu rozumí nechci dělat chytrého ale pokud bys tu motku pořádně prohlídl už při koupi tak sis mohl všechno tohle odpustit na tvé fotce je jasně vidět že něco není vzadu v pořádku a když se ti přece něco nezdá tak to do..dele nekupuj tečka
No holt to je riziko koupě ojetiny, jak jsem ti psal, když chceš na moto záruku, kup ji novou...
Měl si štěstí, že borec byl "hodny,", 90% lidí by ti nezvedalo telefon...k tomu soudu - vysledek je vždycky velmi nejistý,nebuď si tak jíst, že by si to vyhrál...
Mufiozo píše: Ponaučení pro koupi fazera:
1.) Podívat se škvírama a posvítit si baterkou, jak je na tom elektroinstalace. Já si až doma všiml, že komplet elektro v motorce je bastlené izolačkou, neoriginál. Tzn. že ta motorka musela být odstrojovaná. Rám sice měl ok lak, ale nevidím jiný důvod, proč odstrojovat celou motorku, než kvůli lakování rámu, nebo ještě hůř, sundávání motoru.
2.) Na měření zadní kyvky by bylo nejlepší si vzít desky a porovnat, že má motorka kola v ose. Kašlat na motorku, která nemá zadní kolo ani v ose kyvky, ať už prodávající tvrdí cokoliv - je to za tři minuty přesně srovnané, tak není důvod, proč mít zadní kolo nakřivo.
3.) Nádrž na fazerovi jde krásně neinvazivně odklopit a podívat se pod ní, stačí povolit 2 šroubky, pokud má kapotu tak 3 šroubky (jeden pod sedlem, kapota brání vyklopení nádre) - opět není důvod, proč by neměl prodávající toto umožnit. Pod nádrží můžou jít vidět zajímavé věci.
4.) Zkontrolovat zda není vařený rám u hlavy řízení, jde tam pěkně vidět přes kapotu - já ho měl ok.
5.) Vemte si pro všechny případy svědka! Nepodepisujte smlouvy, ve které stojí obrat "kupuji motocykl tak jak stojí a leží" - znamená to, že akceptujete i vady, o kterých vám prodávající neřekl - dělají to tak bazary, tak bacha! Než půjdete kupovat motorku, vyžádejte si smlouvu, kterou bude chtít dotyčný podepisovat.
Jo a ještě něco, podle zkušební jízdy nešlo poznat, že by motorka někam táhla, jede v pohodě rovně. Možná profík by to poznal v zatáčce, ale jinak to poznat nešlo. Zkoušel jsem to několikrát jestli netáhne, ale všechno se zdá ok.
s tím bodem 5.) to enni pravda, hodně lidí si myslí že takhle se tim zbaví zodpovědnosti, ale neni to pravda. Pojem "jak leží a běží" se dá použit jen u věcí co nemáji vlastnost. viz: Občanský zákoník I, II, 2. vydání, 2009
§ 501
Věc jak stojí a leží
Přenechá-li se věc jak stojí a leží , neodpovídá zcizitel za její vady, ledaže věc nemá vlastnost, o níž zcizitel prohlásil, že ji má, nebo kterou si nabyvatel výslovně vymínil.
Související ustanovení: § 595 až 600, § 616 až 627, § 645 až 651, § 653 až 656
Odpovědnost podle tohoto ustanovení se vztahuje na případy, v nichž předmětem smlouvy jsou věci určené úhrnně, tedy bez rozlišení věcí určených individuálně či druhově a bez ohledu na jejich jakost, množství a váhu („jak stojí a leží “), s nimiž se nakládá jako s celkem. Předmět smlouvy je vymezen nikoliv údajem o jednotlivých konkrétních věcech, nýbrž za použití jiných údajů, např. uvedením místa, kde se nacházejí, nebo tím že tvoří vybavení určité provozovny apod. Z povahy smlouvy vyplývá, že za vady tímto způsobem přenechaných věcí se neodpovídá.
Máme za to, že je-li předmětem kupní smlouvy věc, popř. více věcí individuálně určených, nebo přesné množství věcí určených druhově nebo hromadně, nejde o koupi věci „jak stojí a leží “, a to ani v případě že kupní cena byla stanovena za všechny věci celkovou částkou. Z toho vyplývá, že věcí určenou úhrnně nemůže být nemovitost, ale jen vnitřní zařízení nacházející se v této nemovitosti.
takže až budete kupovat motorku která letěla pana-orel atd atd a ve smlouvě bude nebouraná, tak tam hlavně nepiště "jak leží a běží"
http://www.zbynekmlc...tazeni-zdarma-online
"Prodávající prohlašuje, že mu nejsou známy žádné skryté vady prodávaného vozidla, na které by kupujícího neupozornil."
Tohle bych jako smlouvu nikdy nepodepsal. Zaprvé budu-li kupovat od blbce, tak mu nemusí být známy žádné závady na motorce. Stejně tak mu známé být můžou, ale neřekne je, a pak mi bude tvrdit, že o nich nevěděl. Jak pak mám dokazovat, že o ních věděl? Na detektoru lži? To asi ne. Můžu ještě prokázat, že motorka měla závadu při koupi, která mi nebyla sdělena, ale nemůžu dokázat, jestli o ni prodejce věděl nebo ne. Ta smlouva mi příjde dost nanic.
Naposledy editováno 23.09.2015 18:47:37
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Řídítka Yamaha FZ6 Fazer 2005 Yamaha FZ6 Fazer | BohusStejskal | 4 | 20.12.2023 v 17:47 nevo7 |
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N | zero1724 | 2 | 23.10.2023 v 08:31 zero1724 |
Ukazatel Gipro FZ6 Yamaha FZ6 Fazer | Dančák | 16 | 22.9.2023 v 18:46 Radekkkkkkk |
Fazer FZ6 Ukazatel Gipro Yamaha FZ6 Fazer S2, Yamaha FZ6 S2 | jardarau | 10 | 20.9.2023 v 10:55 Radekkkkkkk |
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... | matesh13 | 7 | 9.9.2023 v 21:06 _Michal |