globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: "urgent servis" Dorsoduro 750
Zdravím, bando,

v pátek jsem byl na projížďce kolem komína, rozsvítilo se hladový oko... Údajně má rezerva 3 - 4 litry (+/-), takže vždycky počítám že 50 km ujedu jak nic. Jedu jedu, motorka jednou cukla, za pár sekund úplně mrtvo otevřu nádrž, sucho, zavolám si pro benzín, naleju, chytne na otočení. Vyskočila mi hláška "URGENT SERVIS". Chcípnu, chvilku nechám, nastartuju, pořád to křičí... Nechal jsem moto 10 minut stát, hláška zmizela, moto jede normálně, tak jsem to neřešil.... Ale

V neděli jsem vyjel znovu, cca třičtvrtě hodiny jsem jezdil normálně, pak na chvíli zastavil, po půl hodině jel cca 7 km domů a po 4 km znovu vykřičník & hláška "URGENT SERVIS". Skočilo mi to i do nějakého nouzového režimu - maximální otáčky cca 6 500 ot/min a víc nejde (ani za jízdy, ani na místě). Dole jede pořád stejně ale na 6 000 ot/min vydechne. Po další čtvrt hodině, co moto stála svítí hláška "SERVIS" a na místě jde normálně vytočit do plnejch - neprojížděl jsem, bylo už pozdě.

Moje domněnky:
1) Buď si to "někam" nabralo nějakou menší bordýlek zespod nádrže a křičí to chybu
2) Nebo bylo trošku vody na dně a ta se taky někam dostala
3) A nebo je to rozbitý...

Benzín už mi došel kdysi jednou a bylo vše ok - žádná hláška, nic...

Je to nějaká kravina a stačí vymazat chybovou hlášku (popř. jak?), nebo bych měl nechat vyčistit palivovou soustavu (zvládnu doma sám?), nebo je to prostě něco jinýho?

Předem díky za odpověď, Papin ;)

1 reakcí na tento příspěvek "urgent servis" Dorsoduro 750

15.9.2015 v 09:42 | Nahoru | #1
A co tak mrknout do manuálu na význam chybových hlášek? hm?

(reakce na) "urgent servis" Dorsoduro 750

15.9.2015 v 09:52 | Nahoru | #2

soccer píše: A co tak mrknout do manuálu na význam chybových hlášek? hm?



Nemám u sebe cz návod, našel jsem anglickej... ale překvapivě tam píšou, abych jel do servisu... hmmm :) Lepší radu k tématu bys neměl?

URGENT SERVICE ALARM
A serious failure is signalled by a fast
flashing (two flashes per second) of the
general warning light and by the URGENT
and SERVICE words alternately
being shown on the digital display. Take
your vehicle as soon as possible to an
Official aprilia Dealer. In these cases, the
control unit activates a safety procedure
that limits the vehicle performance so that
the rider is able to reach an Official aprilia
Dealer at low speed. According to the
type of failure, performance can be limited
in two ways: a) by reducing the maximum
torque produced; b) by keeping the
engine at idle speed but slightly accelerated
(during this operation, the throttle
control is disabled).

"urgent servis" Dorsoduro 750

15.9.2015 v 10:05 | Nahoru | #3
Tipuju moznost 3)
Zajel bych do servisu, at z jednotky vyctou, o co se konkretne jedna.

"urgent servis" Dorsoduro 750

15.9.2015 v 10:05 | Nahoru | #4
Tak když nechceš do servisu, pusť se do toho sám... stejně máš jen dvě možnosti: servis nebo svépomoc. A pokud čekáš zázrak ve formě: "je to jen hláška k odmazání", toho se s vysokou pravděpodobností nedočkáš...

1 reakcí na tento příspěvek "urgent servis" Dorsoduro 750

Skvělá odpověď, děkuji! 15.9.2015 v 10:12 | Nahoru | #5
Stav se. Napichnu ti to na diagnostiku a reknu ti co s tim

Hi,

With the information from http://www.von-der-.../download/GuzziDiag/ I was able to read the fault codes from the ECU on my Dorsoduro 750.
Just buy a OBDII with a FTDI chip then buy a Fiat three pin adapter as they recommend on the GuzziDiag page.
I bought one with both a separate positive and ground wire. It might be enough with a one with just a positive connector but I do not know.

This is what you need to do:
Download and install the drivers for the OBDII FTDI and check the COM port settings as they say on the GuzziDiag page.
Download the GuzziDiag application for the OS you are running. I tried on OS X 10.9 but it did not work but it might work if I look into it a bit more. I used the Window version.
Connect the 3-pin Fiat adapter to the connector under the seat to the left on the bike.
Connect the positive and ground connectors to the battery on the bike.
Connect the adapter to the OBDII and see that the led on the OBDII cable is lit.
Connect the USB to the computer, I used the COM1 port.
Start the GuzziDiag application and chose the correct COM port and "California 1400" as the bike
Turn on the ignition on the bike
Go to File and Connect
Now it should connect to the bike
Go to View and chose Faults
Push the Read button and you are done

This is the first page in the GuzziDiag:

This is what I could read from my bike:

As you can see there is only some strange fault codes.
The fault codes can be found in the service station manual.
One for the ABS: http://aprilia-taiw...ice...SODURO-ABS.pdf
One for the Factory: http://aprilia-taiw...ice...RO-FACTORY.pdf

I used the Factory one because I have not found the non ABS Dorsoduro 750 one.
In the chapter for the Electrical system then you can find all the fault codes. There is no table for them, but they are in the text from page ELE SYS-129 and onwards.

In my case then you can see on page ELE SYS 143 there is something wrong with my rear MAP sensor. And the other fault is also indicates that there is something wrong with the rear MAP sensor and it can be found on page ELE SYS 145.

I hope this helps some of you. But be careful when using this software as it messes with your ECU!
You can also read and write your maps but that I have not tested so I can not say if it works or not.

As they say on GuzziDiag page!
"The usage of this software is at one's own risk!
No liability!"

Fault code table for the Dorsoduro 750 Factory:
P0105 Front cylinder air pressure sensor P0105 - short circuit to positive / open circuit, short circuit to
P0106 Rear cylinder air pressure sensor P0106 -short circuit to positive / open circuit, short circuit to neg-
P0107 Front cylinder air pressure sensor P0107 - signal not valid.
P0108 Rear cylinder air pressure sensor P0108 - signal not valid.
P0110 Air temperature sensor P0110 - open circuit, shorted to positive / shorted to negative.
P0115 Engine temperature sensor P0115 - open circuit, shorted to positive / shorted to negative.
P0116 Engine temperature sensor P0116 - signal not valid.
P0120 Potentiometer 1 sensor, front throttle position P0120
P0121 Potentiometer 1 sensor, front throttle position P0121 - signal not valid.
P0122 Potentiometer 2 sensor, front throttle position P0122
P0123 Potentiometer 2 sensor, front throttle position P0123 - signal not valid.
P0124 Front throttle valve position sensors P0124 - illogical signal.
P0125 Potentiometer 1 sensor, rear throttle position P0125
P0126 Potentiometer 1 sensor, rear throttle position P0126 - signal not valid.
P0127 Potentiometer 2 sensor, rear throttle position P0127
P0128 Potentiometer 2 sensor, rear throttle position P0128 - signal not valid.
P0129 Rear throttle position sensors P0129 - illogical signal.
P0130 Lambda probe P0130 - Shorted to positive.
P0130 Lambda probe P0130 - shorted to positive / circuit, shorted to negative
P0134 Lambda probe P0134 - voltage without variation.
P0135 Lambda probe heating P0135 - shorted to positive / open circuit, shorted to negative.
P0150 Left side throttle grip position sensor track A P0150- short circuit to positive / open circuit, short
P0151 Left side Throttle Grip Position sensor - track B P0151- short circuit to positive / open circuit, short
P0152 Right side Throttle Grip Position sensor - track C P0152- short circuit to positive / open circuit, short
P0153 Right side Throttle Grip Position sensor - track D P0153 - short circuit to positive / open circuit, short
P0154 Left side Throttle Grip Position (tracks A-B) P0154 - illogical signals.
P0155 Right side Throttle Grip Position (tracks C-D) P0155 - illogical signal.
P0156 Throttle Grip position P0156 - illogical signal.
P0160 Front throttle Limp Home self-acquisition P0160 - test failed.
P0161 Front throttle mechanical springs self-acquisition P0161 - test failed.
P0162 Front throttle minimum mechanical position self-acquisition P0162 - test failed.
P0163 Detection of front throttle valve Recovery conditions (air To,water To) P0163 - possible presence
P0164 Front throttle supply voltage during self-acquisition P0164
P0165 Front throttle first self-learning NOT performed P0165 - test not carried out.
P0166 Front throttle control circuit P0166
P0167 Front throttle position error P0167 - misalignment between control and activation.
P0180 Rear throttle Limp Home self-acquisition P0180 - test failed.
P0181 Rear throttle mechanical spring self-acquisition P0181 - test failed.
P0182 Rear throttle minimum mechanical position self-acquisition P0182 - test failed.
P0183 Detection of the rear throttle Recovery conditions (air To, water To) P0183 - possible presence of
P0184 Rear throttle supply voltage during self-acquisition P0184
P0185 Rear throttle first self-acquisition NOT performed P0185 - test not carried out.
P0186 Rear throttle control circuit P0186
P0187 Rear throttle position error P0187 - misalignment between control and activation.
P0201 Front cylinder injector P0201 - shorted to positive / shorted to negative / open circuit.
P0202 Front cylinder injector P0202 - See front injector
P0210 Error for unexpected intake air in the front cylinder manifold P0210 - signal not valid.
P0211 Error for unexpected intake air in the rear cylinder manifold P0211 - signal not valid.
P0215 Estimation error for front cylinder intake manifold pressure P0215 - pressure too high/pressure
P0216 Estimation error for rear cylinder intake manifold pressure P0216 - pressure too high/pressure too
P0217 Pressure too low at front cylinder manifold error P0217 - signal not valid.
P0218 Pressure too low at rear cylinder manifold error P0218 - signal not valid.
P0230 Fuel pump relay control P0230
P0336 Engine speed sensor P0336 - Synchronism lost
P0352 Rear coil P0352- shorted to positive / open circuit, shorted to negative.
P0480 Cooling fan relay P0480 - shorted to positive
P0500 Sensor/vehicle speed signal P0500 - over maximum limit/ signal not valid.
P0601 EEPROM Error P0601 - circuit not operational.
P0601 RAM Error P0601 - circuit not operational.
P0605 ROM Error P0605 - circuit not operational.
P0607 A/D converter P0607- circuit not operational.
P0608 Level 2 safety reset P0608
P0609 Safety Engine Stop P0609
P0610 Reset lines error P0610- circuit not operational

Read in the service station manual for more information of the faults.

Naposledy editováno 15.09.2015 10:13:21

1 reakcí na tento příspěvek "urgent servis" Dorsoduro 750

15.9.2015 v 10:15 | Nahoru | #6
Mi to svitilo na rsv4, a jak pises, omezene otacky atd. No trikrat jsem to nastartoval a chcipnul a hlaska s trojuhelnikem zmizela a motorka si jezdila vesele dal... Stalo se to s cca poloplnou nadrz takze bordel na dne bych neobvinoval... Pak to bylo na diagnostice D. Ourady a naslo to osm zavad... Z tech nejdulezitejsich to byly polohy klapek a ten zazracny elektronicky plyn... Vymazano a porad v pohode. Tim chci rict, abys to vzal k nekomu s diagnostikou, pac takhle budes varit z vody a na nic neprijdes. Jeste muzes zkusit autodiag na budiku...nevim jak dorso ale u rsv4 stoji autodiag za hovno, ukaze to max.nejake zavady s imobilizerem, nefunkcni zarovky a podobne blbosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "urgent servis" Dorsoduro 750

15.9.2015 v 11:18 | Nahoru | #7
seikos> na někdy bychom se domluvit mohli... až bys měl čas a hlavně než skončí sezóna úplně
Ten eng text jsem tak nějak přelouskal (kromě výčtu těch všech errorů - to jsem nečetl) :D na kolik tak vyjde takováhle domácí diagnostika? ;) klidně PM

(reakce na) "urgent servis" Dorsoduro 750

15.9.2015 v 11:20 | Nahoru | #8
Mileek> Nejsem teď v týdnu u moto, takže nemůžu zkusit, jestli to pořád křičí
Tu autodiagnostiku si myslím, že to nemá, nebo jsem ji alespoň zatím neobjevil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "urgent servis" Dorsoduro 750

15.9.2015 v 12:26 | Nahoru | #9

papin01 píše: seikos> na někdy bychom se domluvit mohli... až bys měl čas a hlavně než skončí sezóna úplně
Ten eng text jsem tak nějak přelouskal (kromě výčtu těch všech errorů - to jsem nečetl) :D na kolik tak vyjde takováhle domácí diagnostika? ;) klidně PM

stav se kdykoliv. Pro mě je to otázka 5-ti minut

Autodiagnostiku by to mělo mít. Stačí se dosta do Menu-Diagnostics, zadat kód 98789 a tím se dostaneš do diagnostiky. Máš tam ECU errors a Dashboard errosors. Tak uvidíš co ti tam bude svítit

Naposledy editováno 15.09.2015 12:29:19

(reakce na) "urgent servis" Dorsoduro 750

15.9.2015 v 12:32 | Nahoru | #10
seikos> Až se dostanu k moto (nejspíš až koncem týdne), kouknu na to, díky za rady! :)

"urgent servis" Dorsoduro 750

22.9.2015 v 13:56 | Nahoru | #11
Dnes jsem byl na diagnostice v Sušici, vyplivlo to tyhle errory:






Našel jsem k nim:
P0153
D track right handle position sensor P0153 short-circuit to positive / Open circuit / Short circuit to ground - If short circuit to positive: excessive voltage has been detected at PIN 44 of the ENGINE connector. If the circuit is open, short circuit to negative: voltage equal to zero has been detected at PIN 44 of the ENGINE connector

P0155
(C-D tracks) right handle position P0155 Signal not corresponding - Two illogical voltage signals have been detected at PINS 30 and 44 of the ENGINE connector (tracks A-B)

U1701
CAN to instrument panel communication U1701 No signal - No signal is received from the instrument pane

"urgent servis" Dorsoduro 750

22.9.2015 v 13:58 | Nahoru | #12
Bohužel jak dlouho tam jsou, nevím... Přikládám ještě detail jednotlivých chyb:















1 reakcí na tento příspěvek "urgent servis" Dorsoduro 750

22.9.2015 v 19:22 | Nahoru | #13
tak ty první dva máš k tomu úžasnému elektronickému plynu, rear white connector - měly by tam být dva, s bílýma a modrýma drátama. Zkus prostříkat a pořádně zacvaknout. A poslední vypadá na konektor k budíku... tam nevím

(reakce na) "urgent servis" Dorsoduro 750

23.9.2015 v 14:56 | Nahoru | #14
Mileek> Zkusim ty konektory ;)
Jakým způsobem se ty chyby zapisujou, respektive zobrazujou při napíchnutí na diagnostiku? Podle toho, kdy se objevily, nebo podle označení? :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Podvozek aprilia dorsoduro 750 Aprilia Dorsoduro 750 MTTM22 5 26.2.2024 v 18:08 papin01
Aprilia Dorsoduro 750 - únik oleje Aprilia Dorsoduro 750 M0891557 3 27.11.2023 v 14:33 ThePes
Aprilia Dorsoduro 750 - těsnění mez... Aprilia Dorsoduro 750 FestikCZ 1 24.8.2023 v 20:38 FestikCZ
Aprilia Dorsoduro 750 - zdechání mo... Aprilia Dorsoduro 750 FestikCZ 18 21.8.2023 v 21:31 FestikCZ
odešlo olejové čerpadlo Dorsoduro Aprilia Dorsoduro 750 sleha 5 8.6.2023 v 21:54 X-tra-X


TOPlist