bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krouťák v male...
14.9.2015 v 08:45
Vzhledem k tomu, že mám zkušenosti jen se suzuki c50( vl 800) a dvakrát jsem jel na hd (109?asi 1700 a 1200ccm)na akci hd a ani jedné se nelíbilo jet v nízkejch otáčkách na vyšší rychl. a musel jsem řadit častěji než s mojí voluskou a včera jsem četl , že suzuki c1800 se to taky moc nelíbí. Tak když pominu možné zrychleni, tak kde jsou výhody velkého objemu? Maximálka mě nezajímá jezdím do 130km/h. Je nějaká motka, která využíva krouťák, tahá od spoda a nemusí se vytáčet, a je to cruiser???
Předchozí
1 2
Následující

jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

14.9.2015 v 10:42 | Nahoru | #1
Zkus se projet na Victory Hammer,nevím co si představuješ vyšší kvalt při nízkých otáčkách?samozřejmě na 6ku ti to 40km/h nepojede,ale pokud to srovnám s 800kou Kawou,tak tolik řadit nemusím a krásně se posbírá odspodu.Chce to vyzkoušet.Já mám obsah 1640,ale ty novější už mají 1730ccm.

1 reakcí na tento příspěvek jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

14.9.2015 v 10:46 | Nahoru | #2
Záleží co si představuješ jako nízké otáčky, od volnoběhu nebude plynule zrychlovat nic, záleží na zdvihu a vrtání jak moc nízké otáčky si motor nechá líbit.
Guzzi je i na 6 rychlostní stupeň použitelná od nějakých 2500 ot.
Asi by se sesbirala i ze dvou, ale nechci ji trápit.
Každopádně bych vyřadil veckove dvouvaly a hledal zátah od opravdu nízkých buď u Triumpha Rocketa nebo motoru typu boxer.
Goldwinga jsem nikdy nařídil, ale třeba Subaru je schopno jet na 1000 ot., takže by to mohlo být podobné..

jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

14.9.2015 v 10:51 | Nahoru | #3
Jinak výhoda většího objemu je samozřejmě ve větším tocivem momentu v nižších tockach, ale jak píše Rubi, 40km/h na šestku pojede spíš litrový čtyřválec (i když nebude mít žádnou sílu, ale pojede plynule) než dlouhozdvih dvouval...

Ten bude chtít pro plynulou jízdu např. min.2000 ot, ale bude v nich mít víc síly než ten litr.

Řadit budeš na 2 válci vždy víc, protože má oproti čtyřválci poloviční rozsah otáček..

jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

14.9.2015 v 11:02 | Nahoru | #4
dva_hrnce> tocivej moment je hezka vec, ale spatne poskladanou (dlouhou) prevodovkou si ho spolehlive snizis Proto je spousta lidi vyvalena z MT-09, ktera ma kratky rychlosti...
Takze odpoved tazateli je, aby hledal neco s kratkyma kvaltama (aby to na petku nebo nedejboze sestku netocilo ve stovce tisic otacek) a nejakym normalnim kroutakem na motoru (tedy od 100Nm vejs)

jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

14.9.2015 v 11:49 | Nahoru | #5
Jasné, papírové hodnoty jsou jedna věc, reálný projev motorky určuje spousta proměnných..
Primární převod, převodovka, vrtání, zdvih, objem válců, počet válců, typ motoru. . ..

jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

14.9.2015 v 11:51 | Nahoru | #6
Velkoobjemovej jednobuch nad 600ccm, ale to je vyjimecne v silnicnich motorkach

alternativa me napada MT01 nebo mozna nejakej ten Gladius nebo jak se to jmenuje, vykon skoro zadnej, ale kroutak tam je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

14.9.2015 v 12:45 | Nahoru | #7

dva_hrnce píše:
Goldwinga jsem nikdy nařídil, ale třeba Subaru je schopno jet na 1000 ot., takže by to mohlo být podobné..


1500 ccm goldwing má krouťák 150 Nm a tahá fakt pěkně od spoda. Na 5 bez problémů 50 km/h, takže kolikrát při průjezdu obcí ani neřadím, jen uberu plyn a na konci obce zase přidám Ale není to až takovej cruiser

2 reakcí na tento příspěvek jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

14.9.2015 v 12:45 | Nahoru | #8
Mám Warriora. Občas jedu na 5 rychlostí tak 50 km/hod. Je to tak 1200 ot/min. Dá se, ale není to ono. Když se v táto variantě chci rozjíždět ( razantněji ) tak hlasitě protestuje. Od 1500 si ale už dá říct a docela slušně táhne.
A výhody velkého objemu ? Krásný zvuk, při kochací jízdě nemusíš moc řadit ( 5 obsáhne 60 až 200 km/hod ).
Nevýhody : Vzhledem ke krouťáku se na 1 nedá popojíždět. Musí se spojkovat a to občas i na 2 v opravdu utažených vracečkách.

Naposledy editováno 14.09.2015 12:48:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

14.9.2015 v 12:54 | Nahoru | #9
Curtiss> Letos na jaře jsem v Letňanech viděl nový Goldwingy a čuměl jsem,jakej je to cruiser :

http://www.honda.cz/...c-2014/overview.html

1 reakcí na tento příspěvek jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

14.9.2015 v 13:03 | Nahoru | #10
Brejlovec> to je prave nevyhoda dlouhy prevodovky. Na druhou stranu s kratkou prevodovkou bys nicil zadni gumu, na mokru by to bylo nepouzitelny a i takovyhle monstrum by melo tendenci se zvedat na zadni

(reakce na) jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

14.9.2015 v 14:20 | Nahoru | #11
Slávek-TDM> No právě. Je to taková nepoužitelná mašina. Těžká, nic moc nezatáčí, žádný úložný prostor, s origo výfukem tam dáš místo brašny akorát rolku. Asi jsem masochista.
Chtěl jsem si jako druhou koupit nějaký šestkový 4válec, ale půjčil jsem si ho od kámoše a nuda. U velkoobjemového 2válce nikdy nevíš kdy tě při neopatrné jízdě vykopne a setřese.

Naposledy editováno 14.09.2015 14:21:23

jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

14.9.2015 v 15:39 | Nahoru | #12
Měl jsem tu čest s VN1500 a motorově se mi to fakt líbilo.Když jsem zatáhl,chovalo se to jak vystřelená kolejnice,když jsem jezdil "na důchodce",bylo to jak šicí stroj.
Obecně velký objem v čoprovým dvouválci nebo cestovním čtyřválci.Ostřeji naladěné stroje mají vše poněkud výše.Jednoválec to taky umí,ale ne úplně odspodu,tam se mu to nelíbí.Ale třeba Kawasaki KLR je schopna se sesbírat od 1500 ot i na poslední kvalt.Proto se k ní taky vracím

jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

14.9.2015 v 17:24 | Nahoru | #13
Já mám Wildstar 1600 a řek bych že tahá od spodu dost slušně. Kamarád má Midnight Star 1300 a je dost nasranej když jedeme kochačku ,že řadí jako vůl nahoru a dolu. 1300 je stříkačka a chce prostě točit a je pravda,že když za to veme tak tam kde já s Wildou končím tak tam on teprv s Midnight Star začíná .

(reakce na) jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

14.9.2015 v 17:39 | Nahoru | #14

xsnakex píše: Curtiss> Letos na jaře jsem v Letňanech viděl nový Goldwingy a čuměl jsem,jakej je to cruiser :

http://www.honda.cz/...verview.html [/quote]

Jo, máš pravdu, na F6C jsem si nevzpoměl

2 reakcí na tento příspěvek jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

14.9.2015 v 18:55 | Nahoru | #15






Co tohle? Rozsah otáček 900-1400 ot/min , krouťák 2400Nm

Naposledy editováno 14.09.2015 18:57:07

jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

14.9.2015 v 18:59 | Nahoru | #16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

15.9.2015 v 09:00 | Nahoru | #17
Brejlovec> právě kvůli těm vracečkám, kde musím řadit dvojku se o to zajímám. Protože jsem se svým boulevardem spokojen a říkám si jestli ten velkej objem vyřeší to málo co mi vadí.

(reakce na) jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

15.9.2015 v 09:31 | Nahoru | #18
Back> no cruiser je to pěknej

(reakce na) jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

15.9.2015 v 12:10 | Nahoru | #19
apavka> Nevyřeší, je to naopak horší. Myslel jsem to tak, že musím spojkovat i na 2. Manželka má VN 800, což je boulevardu hodně podobné a tam problém nemám.
Na vině je,jak napsal Slávek-TDM, dlouhá převodovka ( 5 stupňů ) a malý rozsah otáček. Jezdím vlastně jen v rozmezí 1200 až 3500.

jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

19.9.2015 v 20:58 | Nahoru | #20
Mám Maraudera 1600 a na 5ku od 50 až do konce.A úžasný to je v zatáčkách,jak se sbírá od 1500ot.

jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

20.9.2015 v 21:24 | Nahoru | #21
Tak jestli mohu vstoupit, tak myslím, že motocykl URAL, ted nevím který, jezdil na naftu. Byl to diesel, dvoutakt. Sílu to mělo jako bejk

2 reakcí na tento příspěvek jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

21.9.2015 v 07:48 | Nahoru | #22
Uvědom si, že čim větší objem, tim větší maximálka. Takže převodovka musí být poskládaná na dlouho. Maximálka malýho objemu je kolem 140-160, u velkýho 200-220 km/h, obojí při 5-6ti kvaltech. A čim větší objem a míň válců, tím menší maximální otáčky! Takže u velkoobjemovýho V-čka máš ve výsledku menší rozsah použitelnejch otáček než u menšího objemu!! Malý V-čko má max. točky třeba 6,5-7,5 tis., velký jen 5-5,5, ale spodní využitelná hranice je prakticky stejná - 1,5 až 2. Hodně taky záleží, jestli je motor krátkozdvihovej, nebo dlouhozdvihovej (podčtvercovej/nadčtvercovej). Motor s krátkým zdvihem se agilnějc zvedá z opravdu nízkých otáček a má větší maximální točky, dlouhej zdvih nesnese podtočení a pak plnej knedlík, ale přitom má maximální krouťák posazenej níž. Ve výsledku jsou pak lidi překvapený, že u velkýho V-čka se paradoxně řadí častějc než u malýho - sice se můžeš pohybovat v jiným rozsahu rychlostí, ale většina lidí jezdí kolem 80-120 a tam se musí u velkýho objemu řadit 4/5 a zpátky, malej to bere furt na 5.
Mám VTXko 18-ku a ano, dá se jet na 5-ku (je to 5ti kvalt) i 50. Ale jede to skoro na volnoběh a nedá se z týhle rychlosti prudčejc akcelerovat!, jenom to jemně vytáhnout něžně za plynem. Pořádnej záběr na 5-ku je až od cca 90 km/h!, kdy si v pásmu maximálního krouťáku a pak to razantně táhne minimálně do 180-ti a postupně k těm 220ti. Ale prudce akcelerovat od 40ky musim na 3ku, od 60ky na 4ku. A je fakt, že na jedničku je to "ucukaný" - nástup záběru je prostě mohutnej a každý nechtěný pootočení heftem je hned znát - ať už kvůli neohrabaný ruce, nebo na nerovnosti.
Takže požitek z velkoobjemovýho cruisera teda rozhodně neni v tom, že s tim budeš jezdit jak s traktorem a bez řazení, ale v hodně návykovým přídělu krouťáku.
PS.: Je teda jedno řešení, sice dražší, ale přesně dle tvých představ: HOSS BOSS !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

21.9.2015 v 16:01 | Nahoru | #23
charlie.vtx1800> Ale ty máš extrém ...Obecně máš pravdu,ale je dost důležité,jak je naladěný motor a jak poskládaná převodovka/primár/sekundár.Proto je potřeba hledat velkoobjemový stroj který není primárně stavěný na větší rychlosti.Takže ideálně segment "čoprů" a čím starší tím lépe.Menší objemy mají sice kratší kvalty,ale ten spodek je méně výrazný až žádný.
Ale jinak souhlas.Po několikaletém soužití s eLkovým dvouválcem jsem se vrátil k jednoválci.Ten dvouvál měl dole možná stejný nebo větší krouťák,ale motor původně se Supersportu,byť upravovaný měl převodovku i naladění příliš "na dlouho" a nízké otáčky se mu nelíbily.Jednoválec je na to sám,takže zpřevodování je více do síly¨a díky tomu se dá používat opravdu nízko.
Ideální volbou by asi byl nějaký starý Norton nebo Einfeild,případně podobný jednoválec staré konstrukce.Taktéž dvouvál z té doby by odvedl podobnou práci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

21.9.2015 v 16:07 | Nahoru | #24
charlie.vtx1800> Momentálně jsem spokojen se svým boulevardem c50, jen při vracečkách když musím řadit někdy dvojku, tak jsem si myslel, že c109-1800 to nemusí a protože nemám žádné zkušenosti,tak jsem při čtení recenze na c 1800 byl překvapen, že mu nechutná jízda v nízkejch otáčkách .

jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

21.9.2015 v 17:35 | Nahoru | #25
Neni to cruiser, neni to asi v tve cenove predstave, ma to o kolo nebo vlastne dve vic ale jinak by ti to sedelo ... BMW R75
Pro jistotu to pro super kochace v super terenu ma i pulky rychlosti

(reakce na) jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

21.9.2015 v 21:12 | Nahoru | #26
apavka> jj, jak sem psal, lidi sou překvapený, že se u velkejch objemů musí řadit víc. A to má Introš 18ka motor podčtvercovej s vyššíma točkama než mám já, takže já sem na tom ještě o něco hůř. A na hodně utažený vingly je to náročný, chce to s heftem fakt hodně jemně, nástup výkonu je hodně razantní. Mám najeto pár let a pár desitek tkm a stejně se mi občas "zadaří" zacukat v ostrým vinglu až se stydím. Jenže stačí trocha nepozornosti, neohrabanosti, nebo zkřehlý ruce a přidáš víc než bys chtěl a potřeboval, lekneš se a ubereš a brzdnej účinek motoru tě zas málem položí - taky se občas jistim spojkou. Tyhle mašiny na tohle nejsou zrovna stavěný, rychlejší táhlý zatáčky jim sedí daleko víc.
Zase ale když se zadaří výjezd ze zatáčky na 3ku s lehce driftujícím zadním kolem tak mi to ty trable vynahradí... A když se mi povede pěkně plynule projet vracečku tak mám ze sebe taky radost - ale přiznávám, že se na to vždycky soustředím - automaticky podvědomě bez soustředění to prostě nedám.

jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

21.9.2015 v 22:25 | Nahoru | #27
Taky si v hodně utazenych a pomalých pomáhám spojkou.. By to byla nuda kdyby to jelo jak elektrokolo

jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

22.9.2015 v 18:07 | Nahoru | #28
já mám moto guzzi california 1100 ev a jsem plně spkojenej jede to opravdu skoro jako traktor a adá se s tím rozjet i na dvojku i s batůžkem a to nejsem žádný tintítko ale 120kg + 60kg ,není to sice uplně ono ale jde to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

22.9.2015 v 18:08 | Nahoru | #29
Anti> a co takhle royal enfield 500 efi jednovál staré konstrukce ,ale nové výroby

(reakce na) jakej cruiser jezdí jako ,,diesel" opravdu využívá svůj krou...

22.9.2015 v 20:19 | Nahoru | #30

ot810 píše: Anti> a co takhle royal enfield 500 efi jednovál staré konstrukce ,ale nové výroby


Toho jsem měl na mysli.Ale to nebude pro kovaného čopráka to pravé ořechové...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist