globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Potřebuju poradit
10.9.2015 v 19:56
Čau, momentálně vlastním Yamahu XT 125. Koupil jsem si jí před rokem na to naučení atd ale teď už je to na mě pomalé a potřeboval bych poradit Jestli u toho nejde nějak zvýšit rychlost?! nebo poradit jakou motorku místo toho, která jede aspoň těch 120 .
Je mi jedno jestli to bude naháč enduro nebo Sportovní sháním nějakou okolo 45 tis jsem docela veliký mám 190 cm a okolo 100 kg. Motorku užívám na cestu do školy cca 40 km na cestu na tréninky a na víkendové ježdění s kamarády tudíž v běžný den najezdím cca 65 km. Díky za odpovědi. Komentáře typu nech si ji a pak kup silnější nebo kup si radši hadry a zbytek dej do benzínu mi sem prosím nepiště jen seriozní komentáře děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek Potřebuju poradit

10.9.2015 v 20:38 | Nahoru | #1
kup si 2t otevři co to jde a budeš jezdit i 140

Potřebuju poradit

10.9.2015 v 20:53 | Nahoru | #2
mrkni ke mne do profilu

(reakce na) Potřebuju poradit

11.9.2015 v 12:31 | Nahoru | #3

wáca píše: kup si 2t otevři co to jde a budeš jezdit i 140


a taky to nebude jezdit za 3 litry, ale za 10 a k tomu suoerdobrej 2T olej!

Potřebuju poradit

11.9.2015 v 15:17 | Nahoru | #4
No.. ocenil bych spíše 4 takt.

1 reakcí na tento příspěvek Potřebuju poradit

11.9.2015 v 16:50 | Nahoru | #5
záleží co je pro tebe priorita,...já měl podobný stroj (Honda XR125L),...tak jak píšeš zdálo se mi to pomalé a chtěl jsem něco silnějšího aby to jelo aspon do těch 120 - 130,...někdo mi radil vem nějaké enduro 450, ale jsou to všechno ostré závodní stroje s velkým výkonem, ale taky drahým servisem, což jsem moc nechtěl,... mám rád menší kubatury a proto jsem chtěl Yamahu WR250X nebo WR250R,..je sice dražší ta cena je naprosto na místě když to srovnáš s konkurencí v této třídě,...nebo i ty Hondy CRF250L prej nejsou špatný,..ještě bych se podíval třeba po nějaké Suzuki DRZ400,...oba stroje jsou držáky s minimálními náklady na údržbu,...ted je otázkou jestli máš 45tis + to XTčko které bys prodal nebo bereš 45 tis jako celek,...tam se asik na žádné ucházející enduro nedostane,...ale jinak jestli chceš nějakýho cestáka,...tam je toho dost ,..od Yamahy Fazer přes nějaké CBF až po Suzuki Freewinda,...

Potřebuju poradit

11.9.2015 v 17:16 | Nahoru | #6
jak čtu, jde ti o výkon (alias maximálku) a ne o krouťák (zrychlení)...

pokud nepočítám zanedbanou údržbu (vyměnit filtr a namazat řetěz...ale to by ti asi nejela 120), 2 koně výkonu navíc tě budou stát desítku (výfuk, svod, filtr či jiná úprava sání, přetryskování, odladění) a abys to využil, změníš řetězovku (další 2-3 tisíc) - takže v tom budeš za dvanáct a pojedeš 125-130.

pokud půjdeš do vačky a kliky, neřeknu ti odhad ceny, každopádně vačka je na úkor něčeho (vyšší výkon za použitelnost motoru v nízkých a středních otáčkách). klika ti to pomůže akorát rychleji rozmotat...z hlediska maximálního výkonu a rychlosti zanedbatelné.

na některé motorky (nevím, jestli na xt) a skůtry existují kity (obvykle 150, 180, 200 kubíků) - větší válec a píst...kde nestačí přetryskovat karbec, musíš vyměnit. zase v tom budeš za desítku, navíc snížíš životnost zbytku...obvykle se motory konstruují s rezervou 15-20%. čili bys tam neměl dát větší válec než 150 kubíků...jenže stojí prakticky stejně, co dvoustovka a kdo by odolal
takže s 200 kitem a doladěním jsi v tom za 20, vydupeš navíc 6-8 pony (plus výrazně lepší krouťák), vyměníš řetězovku a pojedeš 140. s poloviční životností motoru

těch 65 km, které dnes objedeš za 3/4 hodiny, pak stihneš za 42 minut...a to je kůůůl

mně by to za to nestálo. člověku, kterého zajímá konstrukce motoru a něco by doma kutil tak jako tak, asi ano

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřebuju poradit

11.9.2015 v 17:18 | Nahoru | #7
Rischwon>
určitě si váží tvé rady...dle profilu je mu 16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřebuju poradit

11.9.2015 v 17:35 | Nahoru | #8
mariano> každá rada dobrá,...když se podívám co jsi mu poradil ty,..tak si tě bude vážit asi stejně jak mě,....nasází do toho hromadu peněz a výsledek je víceméně nejistý,...a když se povede tak jak si zmiňoval,...motor mu může rychle odejít,....z hovna bič neupleteš a když jo, bla bla bla...šak to znáš,......ten věk jsem neviděl ale jestli má řidíčák dva dny aj s obědem tak by měl v první řadě nabrat zkušenosti,....

(reakce na) Potřebuju poradit

11.9.2015 v 18:50 | Nahoru | #9
Rischwon> já se ho snažil odradit

1 reakcí na tento příspěvek Potřebuju poradit

12.9.2015 v 09:40 | Nahoru | #10
Díky za rady ale nakonec jsem se rozhodl že si ji nechám a v 18 si koupím nějaký to silnější enduro.. :) A řekněte mi co tím myslíte nabrat zkušenosti.. Jako abych nedělal chyby atd? Co si tak vzpomínám tak těch chyb jsem moc neudělal jen to že mi to 1-2 uklouzlo v zatáčce na rozteklým asfaltu nebo jsem popletl křižovatku ale to si myslím že se může stát i zkušeným řidičům. Přece když mám teď to enduro které jede cca 100 km/h a chtěl bych něco co jede těch 130 tak na to nepotřebuju být nějaký profesionální řidič ne? Dá se říct že je to úplně to samý akorát na rovince nepojedu 100 ale 130 .. Jen můj názor, budu rád když mi ten pojem ´´Nabrat zkušenosti´´ někdo vysvětlí. :)

(reakce na) Potřebuju poradit

13.9.2015 v 18:12 | Nahoru | #11

eddie037 píše: Díky za rady ale nakonec jsem se rozhodl že si ji nechám a v 18 si koupím nějaký to silnější enduro.. :) A řekněte mi co tím myslíte nabrat zkušenosti.. Jako abych nedělal chyby atd? Co si tak vzpomínám tak těch chyb jsem moc neudělal jen to že mi to 1-2 uklouzlo v zatáčce na rozteklým asfaltu nebo jsem popletl křižovatku ale to si myslím že se může stát i zkušeným řidičům. Přece když mám teď to enduro které jede cca 100 km/h a chtěl bych něco co jede těch 130 tak na to nepotřebuju být nějaký profesionální řidič ne? Dá se říct že je to úplně to samý akorát na rovince nepojedu 100 ale 130 .. Jen můj názor, budu rád když mi ten pojem ´´Nabrat zkušenosti´´ někdo vysvětlí. :)



1) nedostávat sám sebe, ani jiné kolem, do krizovek
2) správně zareagovat, když se do krizovky dostaneš

se silnější motorkou se snadněji dostaneš do krizové situace kvůli třem faktorům - vyšší rychlost, vyšší hmotnost, vyšší výkon

Potřebuju poradit

13.9.2015 v 19:59 | Nahoru | #12
Aha dobře díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zapojení karburátoru Yamaha XT 125 Motofox1 4 3.4.2023 v 14:02 Slávek-TDM
kola Yamaha XT 125 funaky 1 15.1.2023 v 11:33 jardad
Levné enduro 125 Yuki SM 125, Yamaha XT 125, Honda XR 125 L Mozkyt 8 9.5.2021 v 19:26 Mozkyt
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... Snasy_222 15 30.4.2021 v 09:17 mito7
výběr 125 Yamaha YZ 125, Yamaha XT 125, Yamaha YFM 125 alealigator 10 31.10.2019 v 12:10 malyvenaCZ


TOPlist