globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vadný regulátor (špatná jiskra, kolísá volnoběh, špatně startuje)
 
31.8.2015 v 12:32
Dobrý den!

Nešla nastavit směs karburátoru, protože záhadně kolísá volnoběh. V podstatě jak se mu zachce, zdánlivě nahodile. Chvíli vysoko nad volnoběžnými 1400 rpm, chvíli těžce pod. Před pokusem o seřízení směsi dokonce zdechala, když klesly otáčky moc. Poptal jsem se tady a borci říkali, že si motorka někde přisává falešnej vzduch. Vzal jsem teda čistič brzd a postříkal přírubu karburátoru a potom i těsnění motoru, ale zvýšení otáček se nekonalo, volnoběh šel dál stejně nepravidelně. Kámoš, co mi dělal karbec, pořád trval na tom, že je zrada v alternátoru. Nakonec mu zřejmě musím dát za pravdu, protože když jsem večer odjížděl a zapnul světla, ihned prudce klesly otáčky volnoběhu. Svíčka navíc hází o poznání menší jiskru, než dřív a to je nová! Baterka Yuasa je tam taky nová, plně nabitá. Motorka taky špatně startuje. Dnes jsem nenastartoval vůbec ani se sytičem, musel jsem stříknout trochu benálu do válce.

A teď ty náročný ale naléhavý dotazy:

1) Jaké charakteristiky (napětí, proud, odpor) mám na alternátoru změřit a jak?
2) Jaké hodnoty by tam měly být správně?
3) Pokud bude zrada ve vinutí (v čem jiném by mohla?), můžu nechat alternátor převinout?

Opravdu se mi nechce kupovat na eBay opotřebený alternátor, navíc z Hondy XR (motory by měly mít s CLR stejný) za nejmíň 2500Kč.

Prosím, prosím. Máte někdo tušení?
Děkuji vám a přeji hezký den.

Naposledy editováno 01.09.2015 20:22:22

Vadný regulátor (špatná jiskra, kolísá volnoběh, špatně star...

31.8.2015 v 13:42 | Nahoru | #1
Nez zacnes cokoliv objednavat nebo rozebirat, zkus nejdriv zmerit napeti na baterce v ruznych situacich (jako pred nastartovanim, na volnobeh, na zvyseny otacky a pak s odberem - treba se svetlama). Zrada muze byt v regulatoru, ale i v alternatoru nebo obojim. Pokud nemas multimetr (stoji 100-300 korun v hobby marketu nebo v prodejne elektro), zajed nakam k autoelektrikari. Ten ti to jiste (ale asi ne zadarmo) diagnostikuje.

Vadný regulátor (špatná jiskra, kolísá volnoběh, špatně star...

31.8.2015 v 21:01 | Nahoru | #2
Změřím to napětí. Dnes jsem měl dole sedlo, pod kterým je na vzadu chladič regulátoru. Nějak jsem o něj zavadil a zjistil, že je neskutečně horký. Nezdálo se mi, že je správný, aby byl tak horký, že na něm dlouho neudržím ruku. Zchladil jsem ho na běžnou teplotu, nastartoval jsem zahřátý motor a držel ruku na chladiči regulátoru. Během minuty a půl byl opět podobně horký, prostě se zahřál strašně rychle na nezvykle vysokou teplotu. Můžu z toho soudit, že chyba je v regulátoru dobíjení a nebo je stále možné považovat za původce problému alternátor?

Vadný regulátor (špatná jiskra, kolísá volnoběh, špatně star...

31.8.2015 v 21:24 | Nahoru | #3
Je to Honda. Kazda Honda spotrebuje par litru benzinu a jeden regulator na kazdych 100 km!

1 reakcí na tento příspěvek Vadný regulátor (špatná jiskra, kolísá volnoběh, špatně star...

1.9.2015 v 10:47 | Nahoru | #4
Achjo. Novej 2500. Můžu tam vrazit z Hondy XR125 a akorát přepájet konektor? Prý mají stejnej motor. Moje mašina má konektor 5P konektor, XRko to má rozdělený 3 vodiče alternátor a 2 vodiče baterka a zem.

(reakce na) Vadný regulátor (špatná jiskra, kolísá volnoběh, špatně star...

1.9.2015 v 12:52 | Nahoru | #5

ondraka píše: Achjo. Novej 2500. Můžu tam vrazit z Hondy XR125 a akorát přepájet konektor? Prý mají stejnej motor. Moje mašina má konektor 5P konektor, XRko to má rozdělený 3 vodiče alternátor a 2 vodiče baterka a zem.

urcite - vsechny zkratove regulatory jsou funkcne stejne a lisi se akorat maximalnim pripustnym odberem (nebo vykonem, nebo proudem - podle toho jak to kdo udava). Existuji i neorigo univerzalni nahrady ktere obvykle byvaji vyrazne kvalitnejsi - vape, ignitech, elesys, .... Ale nejsou levne.

Vadný regulátor (špatná jiskra, kolísá volnoběh, špatně star...

1.9.2015 v 13:13 | Nahoru | #6
ondraka> tak znova, to ze je regulator horkej, to je normalni. Proto ma na sobe chladice a v tom zpociva jeho funkce. Nicmene pored nemas zmereno, ze je to ten problem. Nejdriv mer, potom res (jako resit, ne jako rezat)

Vadný regulátor (špatná jiskra, kolísá volnoběh, špatně star...

1.9.2015 v 20:17 | Nahoru | #7
Během minuty a půl běhu motoru se zahřeje tak, že na chladiči pomalu neudržím ruku. To se pak člověk zamyslí nad tím, jestli to funguje správně nebo jestli má chladič správnou velikost a tak. Takže jsem začal hledat zradu v tomto směru. Napřed jsem přeměřil alternátor. Všechny vinutí mají 1,1 ohm. Manuál udává 0,1 - 1 ohm. Desetinka navíc mi připadá ještě přípustná. Vadu v alternátoru jsem tedy vyloučil. Baterka je takřka nová, přesto jsem ji změřil. Byla nabitá, manuál říká nabitá má dávat nad 12,8 V, měla 12,97 V. Pak jsem přešel k měření úbytku proudu, přípustné je 0,1 mA, naměřil jsem 1 mikroA. Poté jsem odpojil regulátor a měřil úbytek znova. Výsledek stejný, tedy v normě, což opět poukazovalo na vadný regulátor. Provedl jsem poslední test. Nastartoval, nechal zahřát motor, vytočil podle sluchu do cca 5000 rpm a změřil napětí na kontaktech baterky. Kolem 5000 rpm by se mělo pohybovat mezi 14 - 14,8 V. Opakovaně jsem naměřil méně, než 13,8 V a čím více jsem přidal plynu, tím nižší napětí bylo. Což mě nutí myslet si, že závada je v regulátoru a baterka se nedobíjí adekvátně. Bohužel neznám schéma zapojení v regulátoru a moje znalosti nejsou takové, abych dokázal přesně vytušit závadu konkrétní součástky v regulátoru. Jinak přeměřil jsem i ostatní kontakty, co mělo vést, to vedlo a co ne, tak ne.
Ještě jednou zmiňuji, že při zahřátém motoru stačí zapnout dálkový a okamžitě výrazně poklesne volnoběh. Jiskra svíčky se zdá jakási mdlá.

Pokud se pletu v přesvědčení, že na vině je závada regulátoru, prosím opravte mě dřív, než koupím ten z Hondy XR! Díky.

Naposledy editováno 01.09.2015 20:19:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist