globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nafouklá baterie
 
31.7.2015 v 13:55
Čau, mám novou baterku VARTA 12V 12Ah YT12B-BS namísto mrtvé Yuasy. Po dolití jsem naměřil napětí 12,5V, tak jsem ji dal na nabíječku a po nabití jsem si všiml nafouklých boků. Je to normální stav?





Nabíječka z Lídlu.


Naposledy editováno 31.07.2015 13:57:01
Předchozí
1 2
Následující

Nafouklá baterie

3.8.2015 v 16:00 | Nahoru | #31
Příští rok půjdu asi zpět k Yuase. Moje vydržela skoro 6 let a to s ní bylo zacházeno naprosto otřesně.

Nafouklá baterie

4.8.2015 v 10:41 | Nahoru | #32
Na jaře sem taky kupoval Vartu TTZ10S-BS a po nalití a odstátí cca 1 hod. 12,75 V. Zatím OK. Takže to spíš bude kus od kusu.

1 reakcí na tento příspěvek Nafouklá baterie

9.4.2018 v 22:29 | Nahoru | #33
Muzete mi poradit?
Mam Exide v Kawasaki ZL600 od minuleho roku. Moc jsem toho nenajezdil a v zime baterii vyndal domu, kde jsem ji zacal az minuly tyden nabijet. Zjistil jsem, ze v ni neni voda, tak jsem destilkou pres ventily doplnil na pozadovanou rysku mezi MIN a MAX. Asi po dvou hodinach jsem zacal nabijet automatickou nabijeckou z Alzy a hodnota nabijeni na displayi (nejde prepnout zadny mod nebo snizit/zvysit nabijeni) ukazovala neco malo pres 12.
Nabijecku jsem nechal pres noc, ale nafoukla se a byla dost tepla. Taky uchazela.
Tedka je to par dni, co je baterie odpojena a trosku mozna splaskla, ale obcas ji porad slysim uchazet.
Co tedka s ni?
Uz jsem se s ni duchu rozloucil, ale spis mi jde o to, jestli nebouchne.
Mam povolit ty ventily? Je to bezpecne?
Diky

(reakce na) Nafouklá baterie

10.4.2018 v 05:41 | Nahoru | #34
Otaaak> Právě ten ventil funguje jako bezpečnostní prvek - měl by odfouknout dřív, než to roztrhne baterku. Pokud už baterka není nabíjená, tak by prasknout neměla. Než dolovat zátky a riskovat, že na tebe šplíchne kyselina, tak ji nech někde na fraj-place, kde nic neohrozí a pak ji odvez k likvidaci. Jestli se bojíš, tak ji dej do igelitky a plastovýho kýble, kdyby se náhodou cestou vyzkratoval článek a ona pak pukla - ať nemáš kyselinu v autě. Není to sice moc pravděpodobný, ale baterky občas dokážou podivný věci.

1 reakcí na tento příspěvek Nafouklá baterie

10.4.2018 v 21:44 | Nahoru | #35
charlie.vtx1800>Hmm, diky za rady. Trosku jsem se uklidnil a zaroven urcite provedu ta opatreni. Kde se vlastne autobaterie likviduji? Nebo neni nejaky odkup?
Jo a naposledy mi mechanik rikal, ze baterka byla uplne bez vody, kdyz mi delal pravidelnou jarni prohlidku. Napadlo me, co jsem tady cetl na foru, ze kdyz i tedka byla uplne sucha, tak jestli neni problem v regulatoru. Ten mozna prebiji, je to tak? V motorkach se nevyznam, ale rad se neco dozvim. Prece jen chci, aby me bezpecne dovezla kam je potreba.
Diky za reakce a rady.

(reakce na) Nafouklá baterie

11.4.2018 v 00:57 | Nahoru | #36
Otaaak> Baterii vezmou zpět kdekoliv, kde je prodávají, někde dají i pár korun za kg. Takže když budeš kupovat novou, tak tam můžeš rovnou nechat starou.
A pokud je baterie suchá, tedy tzv. vyvařená, tak opravdu nejspíš přebíjí regulátor. Chce to novou baterii a měřák - tzv. multimetr - ten koupíš už za slabý 2 stovky. Baterii dej do mašiny, nastartuj a změř napětí na svorkách baterie. Mělo by být min. 13,8 V, při lehce zvýšených otáčkách i 14,2-14,4 V, nemělo by jít přes těch cca 14,4 V. Jestli by bylo přes 14,6 V, tak je to moc a bude ničit - přebíjet baterii. Pak dochází k rozkladu vody (elektrolyt = cca 36-38% kys. sírová a zbytek voda) na kyslík a vodík (elektrolýza), tedy k plynování nebo tzv. vyváření baterie. To samé se ovšem děje, pokud je vyzkratovaný jeden z článků baterie - pak dochází k plynování i při správném napětí regulátoru. Plně nabitá baterie v perfektní kondici po pár hodinách klidu (tedy ne bezprostředně po nabíjení, třeba i během jízdy) má napětí cca 12,6-12,8 V dle typu a teploty.

Nafouklá baterie

11.4.2018 v 07:23 | Nahoru | #37
Otaak>
Ještě bych maličko doplnil jinak velmi dobrý Čárlího příspěvek.

Regulátory, jak stárnou, bývají někdy zrádné v tom, že za studena sice regulují ve správných mezích, ale po zahřátí už nemusejí fungovat stejně dobře. Proto je dobré ověřit jejich funkci i při delší jízdě nebo alespoň hned po zastavení (samozřejmě ještě s běžícím motorem a v jeho různých otáčkách).
A druhá věc obecně k tomu vysychání - baterky u některých motorek trpí dost i teplem od motoru (je to různé dle umístění a tepelného odstínění akecu).

(reakce na) Nafouklá baterie

12.4.2018 v 09:48 | Nahoru | #38

rancher píše: Woe, dobíjet 12V baterku, když ukazuje 12,5 V, co sis myslel, že to došťoucháš na 20 V?


Vůbec tomu nerozumíš a radíš! Když má baterka 12,5 V, tak nemá 100% a potřebuje nabít!
Jinak pro dakaristu> po nalití a odstavení a následném zazátkování se má změřit. Pokud měla 12,V, tak osobně bych jí dal do motorky a jezdil a pak někdy druhej dne po jízdě změřil, jestli má aspoň 12,7V. Ale i když dobíjel, tak by to nemělo ničemu vadit, protože v motorce se taky dobíjí....

Nafouklá baterie

12.4.2018 v 09:49 | Nahoru | #39
Varty stojej za hovno, reklamuj a příště nekupuj!
PS: Teď koukám, že je to starý vlákno a že se tady namáhám zbytečně

Naposledy editováno 12.04.2018 09:51:00
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist