1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace výfuku. Výmluva? Nebo fakt!
assassin píše: no ono s tim vracenim v te 14ti denni to neni tak jednoduchy, to zbozi musi byt bez znamek pouzivani....
Skoro mám chuť něco napsal, ale co píšeš, je neskutečný nesmysl . Pokud je to tedy vrácení zboží, které bylo uzavřeno distančním způsobem mezi spotřebitelem a podnikatelem, pak platí ust. §1810 a dále zák. č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník. K odstoupení od smlouvy se vážou §1829 a dále, když § 1833:
"Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zboží jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti........"
Takže mi řekni, jak namontuješ výfuk, aniž by jsi ho byť mikroskopicky neodřel?
Mimochodem, §1837 jsou taxativně vymezené skutečnosti, kdy spotřebitel odstoupit nemůže. Tam jsem teda nic o takovém typu zboží nenašel (pokud by mu to nedělali speciálně na míru)
Qeeg píše: Skoro mám chuť něco napsal, ale co píšeš, je neskutečný nesmysl . Pokud je to tedy vrácení zboží, které bylo uzavřeno distančním způsobem mezi spotřebitelem a podnikatelem, pak platí ust. §1810 a dále zák. č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník. K odstoupení od smlouvy se vážou §1829 a dále, když § 1833:
"Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zboží jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti........"
Takže mi řekni, jak namontuješ výfuk, aniž by jsi ho byť mikroskopicky neodřel?
Mimochodem, §1837 jsou taxativně vymezené skutečnosti, kdy spotřebitel odstoupit nemůže. Tam jsem teda nic o takovém typu zboží nenašel (pokud by mu to nedělali speciálně na míru)
Jo sypu popel na hlavu, cerpal jsem z nejakeho "vykladu" na netu, nejspis od prodejce... A necetl zakon.
V tomto pripade jsem ale docela zvedav jestli mu vezmou zpet "ocouzenej" vejfuk...
Viz treba: www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/296960-moznost-vratit-zbozi-do-14-dnu-se-tyka-zbozi-rozbaleneho-ale-nepouziteho/
Ale stejne si to vyklada kdekdo ... Treba mall.cz ma na strankach, ze pri vraceni pouziteho zbozi maji pravo si uctovat "navraceni zbozi do puvodniho stavu, coz muze byt i ve vysi ceny zbozi" coz treba v tom zakone jsem nikde nenasel :(
Naposledy editováno 27.07.2015 22:32:38
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace výfuku. Výmluva? Nebo fakt!
Ale konkretně tedy k laufu: Objednám přes e-shop. Namontuju, bude sedět. Ale zjistím, že se mně nelíbí zvuk (podobně jako třeba u textilu - nebude se mně líbit barva trika - na monitoru byla jiná, než ve skutečnosti). Asi možná blbej příklad - uznávám, protože ani v kamenné prodejně ti nenamontujou laufy na mašinu, aby sis je poslechl a řekl - líbí, beru x nelíbí, neberu. Takže evidentně je system zcela na hovno . A to jak e-shop, tak prodejna. Jebat system
Osobně jsem kdysi koupil výfuky LV. Katalogová cena 20 litrů. S obrovským očekáváním jsem je namontil, nastartoval. Musím uznat, že moje nadšení se zcela vůbec nerovnalo ceně 20 litrů. Naštěstí: Nestály mě 20. A po demontáži tlumivek jsem naznal, že dobrý
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace výfuku. Výmluva? Nebo fakt!
KawaSV píše: Tak asi je důležitý výklad toho "nepoužitý". Objednám jakékoliv oblečení, jakékoliv boty z e-shopu. Zjistím, že je to malé, velké. Ale abych to zjistil, tak to musím použít (obléci na sebe). Chápu, je to asi divný přirovnání s laufem, obzvlášť pokud chceš odstoupit od smlouvy kvůli tomu, že tam nepasuje. Startování mašiny byla ale evidentně blbost, pokud to budeš hrát na to, že nepasuje - uchycení.
Nemáš to úplně přesně - boty nazuješ doma, mají žraloka jakoprase , ale i pře sto v nich jdeš běhat ven, čímž je použiješ...teď to teprve odpovídá situaci s výfukem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace výfuku. Výmluva? Nebo fakt!
Moje úvaha o použití x nepoužití trika, bot byla všeobecná, protože prostě to člověk použít musí, aby zjistil, zda mu to je x není.
(1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy .
(2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil , při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
Co je "podstatné porušení smlouvy" říká §2002 odst. 1:
Poruší-li strana smlouvu podstatným způsobem, může druhá strana bez zbytečného odkladu od smlouvy odstoupit. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala ; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.
Takže, kdybys věděl, že výfuk nejde namontovat, tak by sis ho nekoupil => jde o podstatné porušení smlouvy. Důležité je, že neuplatňuješ reklamaci, ani neodstupuješ od kupní smlouvy ve 14 denní lhůtě, ale odstupuješ pro podstatné porušení smlouvy podle §2106. Při tomto odstoupení nemá obchodní žádné právo na nějakou náhradu za opotřebení atd. a musí ti vrátit celou částku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace výfuku. Výmluva? Nebo fakt!
KawaSV píše: fockewulf> proto jsem uvedl, že startování byla blbost, toť konkretně k tomuto tematu. A ano, tvoje srovnání se žralokem odpovídá situaci z tohoto vlákna.
Moje úvaha o použití x nepoužití trika, bot byla všeobecná, protože prostě to člověk použít musí, aby zjistil, zda mu to je x není.
V jednom nastartování žádný problém není. To, že to nakopl, ještě neznamená, že to používal. Je rozdíl mezi použil (tj. on ho jen vyzkoušel, předpokládám, že s ním ani nikam nejel, jen to natočil, aby si ho poslechl) a používal (opakovaně několikrát po nějakou dobu).
Jestli ho koupil v e-shopu, má nárok na odstoupení od smlouvy do 14 dní bez udání důvod, tj. žádný vysvětlování o tom, jestli pasuje nebo ne, žádný řeči o zmetku a o výrobní vadě. Maximálně si můžou naúčtovat nějakou srážku z ceny, pokud se při montáži viditelně škrábl, ale i tak, srážka musí být přiměřená. Když si koupíš laufy za desítku, nemůžou ti strhnout 2 litry za jeden sotva znatelný škrábanec.
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace výfuku. Výmluva? Nebo fakt!
Želva_2 píše: V jednom nastartování žádný problém není. To, že to nakopl, ještě neznamená, že to používal. Je rozdíl mezi použil (tj. on ho jen vyzkoušel, předpokládám, že s ním ani nikam nejel, jen to natočil, aby si ho poslechl) a používal (opakovaně několikrát po nějakou dobu).
No do prdele práce ne, že bych se považoval za nějakýho dementa, nebo extra inteligenta. Ale z tohoto přestávám chápat, co znamená slovo použít
dewwil píše: .................. Nastartovanej vejfuk jde hodně snadno zjistit, tlumící vata se natáhne hned zplodinami...
...jasně, to je z něj hned cejtit
...já si říkám, že to snad nemyslej vážně, že tenhle případ se dá měnit na "čtrnáctidenní lhůtu", jste lidi snad blázni?
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace výfuku. Výmluva? Nebo fakt!
do 14 ti dnů musí být zboží hlavně nepoužité (což jsi jakože porušil, ale pokud ten vejfuck propláchneš vodou a vytřeš hadrem nemaj šanci nic poznat)
tudíž spíš jakoby reklamace (což můžeš brát jako reklamace toho že to nepasuje - výrobní zmetek (vada))
a pokud se budou kroutit, pohorz ČOI a tím, že ti nedodali manuál v českém jazyce (za to jsou docela sranda pokuty, nehledě na to, že nemusíš dokazovat skoro nic, stačí čoi říct, že to tak bylo (taky sem se divil ale funguje to tak a když přijdou na kontrolu, tak dávaj pokuty, jen aby se neřeklo :D )
Defcon95 píše: a pokud se budou kroutit, pohorz ČOI :D )
Dneska je to jenom samá výhrůžka, stížnosti všude a na všechno a agresivita, jenom aby se dosáhlo mého prospěchu za každou cenu a na druhé serem, a to i přesto, že si ty problémy lidi způsobí sami svou blbostí. Už k sobě neumíme být ani trochu slušní a ohleduplní, tolerantní..., jenom štvát jednoho proti druhému, škoda, tokový už je svět a musíme se s tím smířit.
Zjistil jsem, třeba po týdnu, že mi daná věc nevyhovuje, a tak jsem ji zaslal zpět. Bez řečí, mi byly peníze vráceny na účet, v plné výši.
Není tomu tak dávno, co jsem vracel, koženou bundu na moto. Vypadala, jako by v ní někdo vyjel, nepadla mi a já ji vracel.
Obchod se mohl zachovat tak, že by mi napsal, že byla jetá atd...Asi mám štěstí...
Ale prošlo mi vždy vše, a vše mělo známky používaní! Jen jsem zasílal, kompletní balení (roztrhané obaly, atd :D )
Nechápu, proč by někdo, neměl vzít výfuk, který byl nastartován.
Naposledy editováno 30.07.2015 15:12:24
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace výfuku. Výmluva? Nebo fakt!
"pane proč jste to startoval, když vám výfuk neseděl na úchyty???" na to bych odpověděl "pane jak jsem měl vědět jak má bejt uchycený bez návodu?"
onderfaus> čtete tohle vlákno? Kde pořád píšu že nevim jak vyfuk měl byt uchycen? Nebo jenom napíšete blbost která se Vám hodí? Je mi jedno jeslti výměna, vrácení penez, reklamace či uprava. Výfuk se mi líbí společnost komunikovala výborně a objednal bych si ho znovu. Nikoho ochcat nechci ale možná jste to už dělal tak Vás to napadlo
Naposledy editováno 30.07.2015 17:12:15
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace výfuku. Výmluva? Nebo fakt!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace výfuku. Výmluva? Nebo fakt!
Peta3ek píše: onderfaus> čtete tohle vlákno? Kde pořád píšu že nevim jak vyfuk měl byt uchycen? Nebo jenom napíšete blbost která se Vám hodí? Je mi jedno jeslti výměna, vrácení penez, reklamace či uprava. Výfuk se mi líbí společnost komunikovala výborně a objednal bych si ho znovu. Nikoho ochcat nechci ale možná jste to už dělal tak Vás to napadlo
Čtu tohle vlákno a můj příspěvek se týkal " Defcon95 píše: a pokud se budou kroutit, pohorz ČOI" a jedná se o to, že aniž by se člověk domluvil nejdříve normální cestou a udělal nějaký kompromis, tak v dnešní době hned každý druhému vyhrožuje jakýmkoliv způsobem a vyhrůžky jsou vždy adresované osobě, od které něco chci, takové vydírání a nátlak, tam jsou třeba taky normální lidi, když píšeš, že se s nimi dá normálně mluvit, tak proč ti tu hned radí, aby jsi šel na ně s flintou, to jsou ti vychcánci, ne ty, tak nebuď vztahovačný. Já to vidím v práci a kolem sebe v životě pořád, je to hnus, jak lidé neumí normálně komunikovat. A když už jsme u toho, že ne jenom výrobce nebo prodejce něco posere, ale i kupující, u tebe třeba s tím startováním, protože není možné, i bez návodu, že by někdo nepoznal, že mu výfuk na úchyty nesedí, to se na mě nezlob. Je jasné, že i když si viděl, že ti to nesedí, tak si to chtěl prostě prubnout, na tom nic není, já jsem na tyhle věci stejně nedočkavý a asi bych to taky chtěl prubnout, ale zauvažoval bych s případnou reklamací, než to nastartuju. Ale to je jedno, někteří lidé prostě nepochopí, že je nejdříve zkusit jít normální vstřícnou cestou, třeba cestou reklamace, ve firmě vysvětlit o co jde a teprve pak brát do ruky hůl.
Důležité je, že s ohledem na kvalitu psaného textu a způsobu vyjadřování zadavatele tématu je výfuk možná namontovaný obráceně .
Pokud opravdu nesedí, pošle zpět do 14 dnů. Pokud ho nastartuje a na výfuku to zanechá zjevné stopy, musí holt počítat s tím, že už zboží nevrátí bez udání důvodu, ale musí ho prostě vyreklamovat. To je celé. Pokud výrobce uvidí, že ten výfuk nejde namontovat, pošle mu jiný.
onderfaus píše: Čtu tohle vlákno a můj příspěvek se týkal " Defcon95 píše: a pokud se budou kroutit, pohorz ČOI" a jedná se o to, že aniž by se člověk domluvil nejdříve normální cestou a udělal nějaký kompromis, tak v dnešní době hned každý druhému vyhrožuje jakýmkoliv způsobem a vyhrůžky jsou vždy adresované osobě, od které něco chci, takové vydírání a nátlak, tam jsou třeba taky normální lidi, když píšeš, že se s nimi dá normálně mluvit, tak proč ti tu hned radí, aby jsi šel na ně s flintou, to jsou ti vychcánci, ne ty, tak nebuď vztahovačný. Já to vidím v práci a kolem sebe v životě pořád, je to hnus, jak lidé neumí normálně komunikovat. A když už jsme u toho, že ne jenom výrobce nebo prodejce něco posere, ale i kupující, u tebe třeba s tím startováním, protože není možné, i bez návodu, že by někdo nepoznal, že mu výfuk na úchyty nesedí, to se na mě nezlob. Je jasné, že i když si viděl, že ti to nesedí, tak si to chtěl prostě prubnout, na tom nic není, já jsem na tyhle věci stejně nedočkavý a asi bych to taky chtěl prubnout, ale zauvažoval bych s případnou reklamací, než to nastartuju. Ale to je jedno, někteří lidé prostě nepochopí, že je nejdříve zkusit jít normální vstřícnou cestou, třeba cestou reklamace, ve firmě vysvětlit o co jde a teprve pak brát do ruky hůl.
Přesně tak.
Dyť on to tu řeší, jak když ho totálně poslali do píči a přitom je to jantar, kterej nastartuje nenamontovanej vejfuk. Jestli má komunikace formu, jako ty příspěvky tady ve fóru, tak je možný, že v RD ještě ani nepochopili, co po nich vlastně chce .
Přitom není co řešit. Pokud výfuk nesedí, tak se vyreklamuje.