globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co říkáte na tuhle 640ku?
 
27.8.2007 v 18:50
Ahoj, chci si konečně pořídit nějakej stroj do začátku a našel sem tuhle 640ku za slušnej peníz
FOTO: http://leteckaposta.cz/265291346
a zajímal by mě váš názor na ni:

-jestli to není náhodou předělávaná 638
-co maj znamenat ty dráty pod svtlem, asi je to k přídavnejm světlům?
-co ty řídítka, asi nebudou origin nebo jo?


díky za názory
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Co říkáte na tuhle 640ku?

27.8.2007 v 20:08 | Nahoru | #1
Tak jestli to je předělávaná osma nebo origo 40 je těžko říct, rámy jsou konstrukčně identické. Vidím zkracované výfuky, neorigo řídítka, držáky světla jsou z osmičky, takže by to předělávané mohlo být, důležité je co je napsané v TP.
Ale každopádně, pořádně motorku zkontroluj-hlavně rám, za jízdy(40km/h) pusť řídítka, zda netáhne na stranu, nebo pomocí latě zkontroluj zákryt kol. Pokud bude stát na hlavním stojaně a přední kolo nebude aspoň dva palce ve vzduchu, tak je nejspíš bouraná. Motor můžeš vždycky spravit, ale rám se mění blbě a ještě blběji legalizuje(vím z vlastní zkušenosti)
Ohledně motoru-projeď, vyzkoušej, zda nevypadávají kvalty, zda tam něco nebouchá(cinkání v nízkých otáčkách je v pořádku)
Radši bych si ale vzal na pomoc zkušenšenějšího člověka, který už 638čku má(pokud si ji nikdy neměl)
Další věc-koukni kolik měla předchozích majitelů, zkontroluj jestli sedí čísla a podobně
Hodně zdaru, snad jsem to napsal srozumitelně.
A hlavně nedej na první nabídku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co říkáte na tuhle 640ku?

27.8.2007 v 20:15 | Nahoru | #2
no když se tak na ni ještě dívám, pokud nechceš problémy , tak to nekupuj. Ráfky natřené stříbřenkou, zadní padáky nejsou uchycené(kdoví proč) a + dalších x věcí. Ušetříš si problémy a taky peníze. Btw. kolik za ní dotyčnej chce?

(reakce na) Co říkáte na tuhle 640ku?

28.8.2007 v 02:58 | Nahoru | #3
Smrtka639> hoj, dík za vyčerpávající popis!!!
mno chce za ní 14t, což by bylo za 640 supr, ale za 638 bych to nedal, tak právě nevim a když mi radíš, že radši ne, no těch kol natřenejch sem si taky všim a ještě je to vidět na gumách, ale zase jenom 14t...

(reakce na) Co říkáte na tuhle 640ku?

28.8.2007 v 03:05 | Nahoru | #4
Smrtka639> Hoj, pak je tu ještě možnost tato: http://www.motoinze...nzerat.php?mid=97225
předělaná osmička na čtyřicítku, vypadá skoro zachovalejš a hlavně je tam jasný původ (638), ale štve mě, že nemá kotouč, na kolik by mě přišel prosimtě, nemám vůbec přehled.
díky

1 reakcí na tento příspěvek Co říkáte na tuhle 640ku?

28.8.2007 v 11:34 | Nahoru | #5
Tak ta cena 14 tisíc je dost přitažená za vlasy. Překopané osmičky se takhle sice prodávaj, ale v mnohem lepším stavu než tohle.
Co se týče té černé osmičky, skoro se mi zdá, že je to to samé Investicím se tam určitě nevyhneš. Co se týče kotouče, tak bys musel vyměnit pravý kluzák(ta černá spodní část vidlice, na které drží kolo)-ten jsem osobně sehnal za 100(výprodej v DM v ostravě) , normálně ale stojí přes litr. Dále potřebuješ pumpu, třmen, hadici a kotouč. A tahle sranda vyjde v obchodě 3500(což je cena přemrštěná), dá se sehnat straší podstatně levněji(500-1000). A kotouč vyjde na 1150-1500
Osobně bych si nějakou tu korunu ještě naspořil a koupil buď hezkou 640tku(kolem 25 tisíc) ale pokud zrovna nejdeš po vzhledu 640tek, tak bych doporučoval 639tku. Ta má taky kotouč(ostatně i stejnej motor, rám...) a ceny jsou o deset tisíc nižší.
V čem vidím největší problém je, že hodně 350tek je různě poupravovaných, a pokud se v nich nevyznáš, tak koupíš a pak máš jenom "oči pro pláč" Já jsem třeba minulé prázdniny celé makal, vydělal jsem si a chtěl koupit 350tku. Ale protože jsem se v nich vůbec nevyznal a jedna(první) 639tka se mi docela zalíbila, tak jsem ji vzal.Prodejce tvrdil vše možné i nemožné, bouraná není, jede hezky...atd. Po příjezdu domů to ale začalo-zmrvená elektrika, motor k.o., pobastlená, neměla kotouč(což jsem nevěděl, bo jsem se v tom vůbec neorientoval)a tečka všeho byla, že byla bouraná(nicméně na stranu vůbec netáhla, ale nestála na stojaně-přední kolo se dotýkalo země). Kdyžtak nad tím poslední dobou přemýšlím, měl jsem mu to vrátit a koupit jinou, udělal bych lépe(alespoň pro peněženku). Já jsem se ale rozhodl pro opravu a shánění nového rámu, nový lak, Vape a tak dále. Jak to dopadlo můžeš vidět na webu-profilu na motorkářích. Jenomže takhle jsem do toho nasypal nehorázné prachy. A tím chci říct, že žádná investice do jawy se nevyplatí. Takže kup motorku, do které pokudmožno nebudeš muset investovat(gumy a podobné propriety se nepočítaj), stejně za pár let budeš přecházet na rejži a pak tě to bude mrzet.

(reakce na) Co říkáte na tuhle 640ku?

28.8.2007 v 14:51 | Nahoru | #6
Smrtka639>jo jakej je teda rozdíl mezi 638-639-640 ? ta devítka a čtyřicítka si řikal, že je stejná, ale ta 638 žere asi o litr víc ne?
-no tak to se ti divim, já bych to panu prodejci otřískal vo hlavu, na to bych náladu neměl, ale holt takovýhle lidi se najdou všude !

1 reakcí na tento příspěvek Co říkáte na tuhle 640ku?

28.8.2007 v 15:11 | Nahoru | #7
Jo, taky jsem mu to chtěl vrátit, jenomže na ten rám jsem přišel až po tom, co jsem motor poslal na GO,a tohle mi už nemusel vzít zpět, ale když tak uvažuju, je to škoda
Co se týče typů 634,632,638,639 a 640 tak jsou prakticky stejné. Společné mají(až na malé detajly) rámy. Popíšu detajlněji

<strong>Typ 634</strong>: První 350 s dvojtým rámem, osazena motorem 634 (výkon 14,7 a 17 kw)s dynamem, napětí 6V.Má rovné podsedlovky , jiný úchyt sedla a jinou plechařinu
<strong>Typ 638</strong>: 350tka se stejným rámem ale už s motorem 638, výkon vzrostl na 19 kw, ale motor je podstatně hlučnější.Palubní napětí je 12V, motor je vybaven alternátorem. Změnila se plechařina, jiné sedlo, jiné úchyty sedla a použilo se podsedlových plastů.
<strong>Typ 632</strong>:350tka se stejným rámem jako typ 638, ale s motorem 634 vybaveným alternátorem se zdrojem 12 V napětí. Plechařina byla totožná jako u typu 638.
<strong>Typ 639</strong>: 350tka stejné konstrukce jako typ 638, doplněna o přední kotoučovou brzdu a kulatou masku předního světla, zbytek totožný s typem 638.
<strong>Typ 640</strong>:350tka stejného rámu, ale jiné konstrukce podsedlových trubek, které byly ohnuty směrem nahoru, motor zůstal stejný 638, změnila se komplet plechařina, sedlo a jeho úchyty a přední maska která ve verzi Style dostala hranatý světlomet a ve ve verzi Basic tradiční kulatý bez masky(z typu 638).Motocykl je vybaven přední kotoučovou brzdou, totožnou s typem 639.

Takže , shrnutí
<strong>Motocykly 638,639 a 640</strong> mají stejný rám(640 pouze zvedlé podsedlové trubky) a také stejný motor. Jeho výkon ale se pohybuje ve dvou verzích-17 a 19 Kw(z důvodu svížení zvukové hladiny, není na závadu, dá se jednoduše dostat zpět na 19 kw).Typy 639 a 640 jsou vybaveny přední kotoučovou brzdou.
Motocykly 634 a 632 mají rám i motor stejné konstrukce, ale rozdílné uchycení sedel, rozdílnou plechařinu a rozdílné napětí-u typu 634 dynamo na 6V, u typu 632 je to alternátor na 12V.
Snad jsem to sepsal, že to půjde pochopit

(reakce na) Co říkáte na tuhle 640ku?

28.8.2007 v 16:01 | Nahoru | #8
Smrtka639>Tak to je supr, tebe bych asi potřeboval při tý koupi motorky, no tak já asi pudu do 639, když je totožná s 640 krom designu, ale zajímalo by mě, jak z těch 17kw udělat 19kw, jestli v tk moto nebo kde, a jestli to taky nezvíší nějak razantně spotřebu, ale nato, že sem začátečník se nato asi můžu vybodnout a nechat to napozdějš.

1 reakcí na tento příspěvek Co říkáte na tuhle 640ku?

28.8.2007 v 17:22 | Nahoru | #9
To víš, to jsou právě ty zkušenosti z koupi špatného mootcyklu, takhle tě to vyfacká a už si to pamatuješ Jde mi hlavně o to, aby se moje chyba neopakovala, ono koupit motorku není jako koupit koloběžku
A k tomu výkonu:
V průběhu výroby se vyráběly dvě verze.Jedna "tichá" a druhá normální. Ta tichá byla pro nás, jelikož bylo nutné splnit zpřísňující se limity hluku. Tichá měla výkon 17 Kw( u motoru 638) a 14,7(u motoru 634) . A v čem to spočívá:
A pro motor 638: mezi karburátorem a přírubou je těsnění-clonka.Pokud je její otvor prořezán na plný průměr, jedná se o normální-otevřenou verzi. Pokud je ale její průměr menší, než průměr otvoru v přírubě, jedná se o ticho verzi. A náprava je jednoduchá-clonku prostě nožíkem vzít a proříznout(na průměr příruby). Při této úpravě je ale ještě nutno změnit hlavní trysku v karburátoru za tu s hodnotou 92 až 95. Standardní hodnota trysky při motoru s clonkou je 100. Takže úprava na 15 minut Ale co jsem zjišťoval, tak ty 2-3 kw jsou takřka nepostřehnutelné, mnohem důležitější je správné seřízení karbu.

(reakce na) Co říkáte na tuhle 640ku?

28.8.2007 v 17:45 | Nahoru | #10
Smrtka639>no tak to je dobrý, ale stejnak by mě zajímala ta spotřeba

2 reakcí na tento příspěvek Co říkáte na tuhle 640ku?

28.8.2007 v 19:02 | Nahoru | #11
Spotřeba je docela různá. Záleží hlavně, jak to máš seštělované. Jsou lidi, co jezdí za 3,5 ale jsou taky lidi, co jezdí za 7, a při tom to mají seštělované dobře. Takže, co jawa, to unikát

(reakce na) Co říkáte na tuhle 640ku?

29.8.2007 v 03:10 | Nahoru | #12
Smrtka639>hm, tak to pak záleží, jak to řežeš ne?

Co říkáte na tuhle 640ku?

29.8.2007 v 06:23 | Nahoru | #13
Tak to je hlavní faktor, ten mi připadal až zbytečnej psát :lol:

Co říkáte na tuhle 640ku?

29.8.2007 v 07:16 | Nahoru | #14
Ma to plnej kotouc, takze to bude spis predelany z devitky. Vsechny 640tky mely uz plovouci, nebo ne?

No a moje doporuceni je to nekupovat. Radsi si kup neco v peknym stavu co odpovida tvejm financnim moznostem. Cili lepe treba peknou 638, nez dezolatni 640. Usestris si tim spoustu starosti a dalsich vydaju. Navic kdyz Te pak na tomhle nekdo uvidi, tak si hned rekne, ze pan majitel je pekny prase.

(reakce na) Co říkáte na tuhle 640ku?

29.8.2007 v 07:22 | Nahoru | #15
Smrtka639>>
Tahle bude od pohledu zrat spis tech 7 :D

1 reakcí na tento příspěvek Co říkáte na tuhle 640ku?

29.8.2007 v 10:11 | Nahoru | #16
jarous350: na čtyřicítky se dával i plnej, na plovoucí přešli až v průběhu výroby. JAWA-inovace vždy na místě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co říkáte na tuhle 640ku?

29.8.2007 v 12:02 | Nahoru | #17
Smrtka639>Jo, mas pravdu, uz si vzpominam.

(reakce na) Co říkáte na tuhle 640ku?

29.8.2007 v 14:22 | Nahoru | #18
jarous350>ok, dík, s tou už sem se definitivně rozloučil

(reakce na) Co říkáte na tuhle 640ku?

29.8.2007 v 14:42 | Nahoru | #19
nyni sem teda vybral tuto: http://jawa-cz.sbaz...-ppraha-o840897.html
Bohužel z obrázku není moc poznat

Co říkáte na tuhle 640ku?

29.8.2007 v 15:09 | Nahoru | #20
Přesně tohle jsem řešil před dvěma lety, jenže jsem měl výběr usnadněnej tím, že mou vysněnou 640 měl jeden známej. Věděl jsem sice, že sní měl docela brutální bouračku, ale 640 byla podle něj úplně opravená. Byli jsme jí projet,přecházel jsem na ní z Pionýra, takže mně ten ,,dělovej odpich" uplně uzemnil a prostě jsem jí musel mít... Vysypal jsem za brigády nadřenejch 18 000 a rozjel se s ní domů. Naštěstí byly v nádrži asi jen tři litry, tak jem domů razil přímo a nešel jí projet, protože se mi před barákem utrhlo lanko od spojky. Druhej den jsem ho koupil a šel do první opravy. Vyšrouboval jsem pravej kryt a málem sebou praštil. Každej kabel popraskanej a omotanej izolepou.Po výměně kladívek, kondíků, cívek a poloviny kabelů jsem vyjel na silnici. Motka sice pořád super táhla, ale věčně jsem lovil rychlosti a skoro každý třetí zařazení mi vypadávaly. Při předjíždění autobusu asi ve 100 km/h se mi rozlítalo zadní kolo, že jsem si pod ten autobus málem lehl. Další den se mi Jawku nepovedlo natočit už vůbec, tak jsem začal s dalšim rozebíránim. Karburátor byl plnej bordelu z nádrže a kousků gumovýho těsnění. Na podzim jsem už spíš jen opravoval, než jezdil. V zimě jsem se odhodlal k větším opravám a až po půl roce jsem teprve viděl, na co jsem měl koukat při koupi- držáky na obě stupačky byly zavařený a oba sváry už znova prasklý, dvoukomoráče byly taky oba zavařený, takovej ten kus železa, kterej má držet dorazy řidítek byl ohnutej ke straně, tak se s motorkou nedalo na jednu stranu otočit na silnici, na druhou stranu zase mlátily řidítka do nádrže. Dále popraskaný plasty, rovnaný řidítka, všechno ,,ozdobně" omotaný izolačkou (ale v barvě mašiny :thmubup: ), bylo toho fakt hodně... Lońský léto jsem stávil v dílně výměnou kol, řetězu, vařením a výměnou vyjmenovaných dílů. A letos na jaře, když jsem motorku zkompletoval a natočil, šla si střídavě na jeden válec! Dal jsem to poslechnout automechanikovi a bylo to jasný. Ten úžasnej zvuk motoru, kterej se mi tak líbil a připomínal 4-takt bylo ložisko na klice, takže GO motoru. Po výměně snad úplně všech pohyblivejch částí v motoru jsem si letošní léto najezdil prvních 1000 kilometrů na 350 :D Několikrát už jsem v poslední době zvažoval jí prodat, ale kdyby měla cena vyvážit, co mně stála nervů a hlavně prachů, musel bych jí střelit tak za pade, takže bude v garáži postávat dál, jako můj postrach. Netvrdim, že jsou třipade špatný motorky, ale špatný jsou lidi, co je prodávaj a chtěj vydělat na puberťácích, který tomu ještě nerozumí a vidí jenom levný a pěkný svezení. Kdybych tenkrát tušil, co mně tahle záručená koupě bude stát, asi bych se doma otočil a kšeftaře na lanku od spojky uškrtil...

2 reakcí na tento příspěvek Co říkáte na tuhle 640ku?

29.8.2007 v 15:43 | Nahoru | #21
Jenick: mám naprosto stejnou zkušenost. Do motorky jsem nasypal podobné(ne-li větší) peníze jako ty, prodej tedy nepřichází v úvahu. A když si uvědomíš, že za ty prachy jsi mohl sedlat mnohem vymakanější mašinu, tak to až zamrazí. A potom musíš z pod jawy každé ráno utřít loužičku oleje, seřídit spojku, v zatáčkách trpět vlnění a podobně. Ale pokud člověk má rád jawy(jako já) tak je to ochoten do jisté míryskousnout. Ale nezapírám, že už slintám po nějaké rejži, i když jawu mám teprve rok

(reakce na) Co říkáte na tuhle 640ku?

29.8.2007 v 16:16 | Nahoru | #22
Smrtka639>jj, tak kdyby někdo chtěl zkombinovat hezkou vyjížďku s dobrým skutkem a jet se mnou koupit motorku, tak se ozvěte :thmubup:
ale to bych chtěl asi moc :rolleyes:
ale i tak dík za odstrašující příklady :lol:

Co říkáte na tuhle 640ku?

29.8.2007 v 17:08 | Nahoru | #23
Hlavně nekývej hned na první nabídku, která tě zblbne. Motorku si povoď, poslechni, prohlídni i věcy, na který neni na první pohled vidět a jak se ti něco nelíbí, tak běž od toho. 350tek je na prodej všude spousta, tak to neuspěchej. Hlavně nemávni rukou nad vadama v rámu, většinou máš pak problémy na prohlídkách. Na motoru se dá ještě leccos zachránit, díly jsou levný a je jich spousta.Tak držim palce, abys nedopad jako já a po dvou letech pak nelitoval, že jsi ještě něco nepřišetřil...

(reakce na) Co říkáte na tuhle 640ku?

29.8.2007 v 17:17 | Nahoru | #24
Smrtka639> Já jí mám dva roky a najel jsem na ní 1274 kilometrů, kdežto na pionýru skoro 2000, když jsem na něm objížděl různý servisy a domlouval opravy na 350 :) Teďko už to bude snad jenom lepší, zase si říkám, že je dobrej skutek zachránit život jedný umírající mašině. Je pravda, že jsem po GO jenom měnil svíčky a nedavno seřizoval předstih, takže se dá asi i leccos zachránit servisem, kterýho se jí ale dřív moc nedostávalo. Stejně už ale pečlivě střádám a pokukuju po GSX-R :thmubup:

Co říkáte na tuhle 640ku?

29.8.2007 v 17:29 | Nahoru | #25
Jak píše Jenick-rám, rám a zase rám.Na ten se zaměř především. S těma motorkama má pravdu, 350tek je strašná kupa a čím déle budeš vybírat, tím lepší kus seženeš, neboj se, že bys střeba nechal dobrej kus pláchnout. Osobně bych se třeba zaměřil na motorku po prvním majiteli, který se o mašinu alespoň trochu staral. Nejhorší jsou ty po 16tiletých smradech, kterým to koupí fotřík a samozřejmě, že se na tom dříve nebo později vymelou, pak to všechno na koleně spravujou,upravujou a podobné.
Taky se ale samozřejmě dívej na celkový stav, ráfky aby nebyly bouchlé, plechařina to samé. Klidně jdi i do 638 nebo 632ky. Kotouč je super věc, ale pokud seřídíš přední buben pořádně, tak markantnější rozdíl neshledáš(přesto ale kotouč brzí líp)
Osobně bych šel do typu 632. A kdybys chtěl později investovat, celá sada kotoučovky se dá sehnat starší za cenu kolem 1000-2000 korun
A odkud vlastně že jseš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co říkáte na tuhle 640ku?

29.8.2007 v 19:18 | Nahoru | #26

thegrid píše: Ahoj, chci si konečně pořídit nějakej stroj do začátku a našel sem tuhle 640ku za slušnej peníz
FOTO: http://leteckaposta.cz/265291346
a zajímal by mě váš názor na ni:

-jestli to není náhodou předělávaná 638
-co maj znamenat ty dráty pod svtlem, asi je to k přídavnejm světlům?
-co ty řídítka, asi nebudou origin nebo jo?


díky za názory


Není to jednodušší než přes tu leteckou poštu takhle, :)

2 reakcí na tento příspěvek Co říkáte na tuhle 640ku?

29.8.2007 v 20:23 | Nahoru | #27
Koukl bych se osobně na tenhle inzerát
http://www.jawamania...l.aspx?advertid=9162

(reakce na) Co říkáte na tuhle 640ku?

30.8.2007 v 03:37 | Nahoru | #28
Smrtka639>jasný, zkouknu to, ale vzhledem k tomu, že sem jel jenom na hondě v autoškole, tak asi nějaký vady moc nepoznám
sem z Prahy - Střížkov, ale chajdu mam i na Křivoklátsku - Žloukovice, tam už se na ježdění těšim - prostředí supr, tak kdyby ste se tam někdo chtěli v budoucnu projet, tak se ozvěte *yes*

(reakce na) Co říkáte na tuhle 640ku?

30.8.2007 v 03:40 | Nahoru | #29
Smrtka639>mno vychvalovaný to je podle autora, ale za tu cenu bych si přidal tak 2t a šel do 640ky, ale to už zase je vo něco dřažší

(reakce na) Co říkáte na tuhle 640ku?

2.9.2007 v 18:49 | Nahoru | #30
Sinner> nevim proč by to mělo být lehčí, lehký je to stejně :thmubup:
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist