2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
assassin píše: ona je sice ocel 2x tezsi nez hlina... ale kupodivu zas 2x pevnejsi.... zkus si zvazit hlinikace co mas na aute a pak stejne velke plechace.....
Ehm, hliník je 3x lehčí než ocel. Pro moto se používají vysokopevnostní slitiny hliníku. Úspora hmotnosti pravda není velká, přesto ale je. I plecháč na auto váží o něco víc jak "liťák" a u neodpružených hmot je znát každé kilo. Navíc setrvačnost. U přední 21" je i tak gyroskopický efekt veliký.Naposledy editováno 25.11.2015 21:35:51
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Tech píše: Ehm, hliník je 3x lehčí než ocel. Pro moto se používají vysokopevnostní slitiny hliníku. Úspora hmotnosti pravda není velká, přesto ale je. I plecháč na auto váží o něco víc jak "liťák" a u neodpružených hmot je znát každé kilo.
jo hlinik se odstěhoval ......
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Tech píše: Ehm, hliník je 3x lehčí než ocel. Pro moto se používají vysokopevnostní slitiny hliníku. Úspora hmotnosti pravda není velká, přesto ale je. I plecháč na auto váží o něco víc jak "liťák" a u neodpružených hmot je znát každé kilo. Navíc setrvačnost. U přední 21" je i tak gyroskopický efekt veliký.
Hlinik ma hustotu kolem 2700 a ocel 7800 - takze trikrat to neni. Vysokopevnostni slitiny hliniku zas nemaji hustotu 2700...
Ok uz am ti ze hlinik je trikrat lehci, ale upravim sve tvrzeni ze ocel je trikrat pevnejsi - hlinik ma kolem 60MPa pevnost v tahu, zakladni konstrukcni oceli (tzn totalni blato) ma kolem 200MPa ...
Proste ocel ma pomer hmotnost/pevnost lepsi.
Plechac na auto urcite vic nez litak nevazi - ty lity kola co jsou lehci nez plechace uz musi byt "zavodni" kola, vesmes slitina s velkym podilem horciku...
Jinak samozrejme se tu muzem pretahovat o cislicka - najdou se pomerne lehke slitiny alu ktere maji pevnost pres 500 - ale zas nejdou dobre tvaret, nebo svarovat - tzn pri vyrobe rafku by bylo treba to frezovat z plnyho .. Apod, ano i takove rafky existuji. Jenze pak zas podobnej hitech muzu vymyslet u oceli a jsem zas nekde jinde ...
Tzn nechci se hadat o slovicka a desetinky - spis mi jde o to ukazat, ze tvrzeni ze kdyz je neco ocelovy, musi to byt nutne predpotopni a tezkej kram, zatimco jak je neco z hliniku je to top...se nezaklada na faktech.
Naposledy editováno 25.11.2015 22:47:37
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin | Yurii | 11 | 7.3.2024 v 21:52 T4C0 |
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin | Davidrak | 7 | 1.3.2024 v 19:50 Davidrak |
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 2 | 27.2.2024 v 19:50 Drak-09 |
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | šlauch0 | 69 | 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR |
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin | Scottpalda | 26 | 6.2.2024 v 21:49 Drak-09 |