globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
25.7.2015 v 11:15





Anketa: Výbava
Základ 329.900 Kč
24%
34
ABS a kontrola trakce 349.900 Kč
57%
81
ABS,DCT,kontrola trakce 374.900 Kč
19%
27

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 21:30 | Nahoru | #181
assassin> , člověče, počty ti moc nejdou. Hmotnost te trubky bude kolem 850g a ocelova bude mít stěnu 0.7mm při stejné hmotnosti

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 21:41 | Nahoru | #182
Kome: tak chyba, pocital jsem trubku prumer 100, polomer 50 .... prurezovy moduly - pomer vyjde samo stejne - jo bude to necelej milimetr, pocital jsem v rychlosti a zaokrouhloval, ok prurezovy modul pro 0,7mm trubku bude 1317,8 tzn napeti bude 2,6x vetsi.... coz jeste porad podle me nedokazuje jasnou nadvladu hliniku nad oceli co se ohybu tyka....

Naposledy editováno 26.11.2015 21:42:48

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 21:46 | Nahoru | #183
U trubky ne, ale co takhle u ráfku

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 21:55 | Nahoru | #184

Kome píše: U trubky ne, ale co takhle u ráfku



no to se mi pocitat nechce :) myslim ze pro bezne zatizeni jizdou to bude zhruba podobne. nechtel jsem vyvracet to ze je alu vhodny na konstrukci rafku.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 21:59 | Nahoru | #185

stráťa píše: Že nemáš rád kontrolu trakce a další zbytečnou elektroniku docela chápu, já elektroniku v motorce taky zrovna nemiluju, ale napsat "ABS nevyužiju" je podle mě hloupost pokud s tím chceš jezdit i po silnici. Nevěřím že kdokoliv dokáže v "krizovce" zabrzdit bez ABS líp než s ním. Možná to jde v klidu v ideální situaci na suchým čistým letišti atd. ale ve skutečné situaci kdy musíš nečekaně brzdit je to trochu jiný.



Nejlepší je do krizové situace se vůbec nedostat.

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 22:06 | Nahoru | #186
Míra> jezdit pomalu a jen na suchu

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 22:15 | Nahoru | #187
Mira: ja treba brzdim "malo" i v krizovce, bojim se padu na predni kolo a proste predek neprebrzdim ani kdybych chtel :) .... ja bych si naopak musel asi dlouho zvykat u abs na to, ze muzu za packu bezhlave vzit.

mel jsem od stryce pujcene r1200r a na polnacce jsem schvalne zkousel jak to maka a prislo mi to docela dobry - ja se elektronickejm udelatorum nebranim, nepatrim do kategorie pilotu co jsou sikovnejsi nez elektronika....

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 22:19 | Nahoru | #188
assassin> Počítal jsem to nezávisle a taky mi vyšlo 2,6krát. Je to otázka materiálu. zinkové hliníkové slitiny co se používají na ráfky třeba Exel mají Rp0,2 i víc jak 400Mpa. To odpovídá oceli skoro 1100Mpa Rp0,2. To už jsou vysokopevné oceli, které budou dražší než hliník a stejně ten výrobek nebude mít zdaleka takovou tuhost.
Karoserie, rámy motorek, ty se počítají i na tuhost, a jelikož ocel je pružná vychází pak hliníková konstrukce třeba o 40%lehčí. Co musí být pevné a lehké ? Ano letadlo. A z čeho že je vyrobeno ?

Edit: ABS rozhodně ano, nejvíc ho zavrhují ti, kteří by ho využili nejvíce.

Naposledy editováno 26.11.2015 22:32:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 22:32 | Nahoru | #189

Míra píše: Rozdíl v ceně 20.000 Kč,další věc co se může rozbít a navíc ABS nevyužiju.
Kontrola trakce mi navíc vyloženě vadí.
Možná bude lepší jak dřívější u aut.
Spousta lidí když chce s autem vyjet zasněžený kopec a nebo se rychle rozjet vždy kontolu vypíná.



Rozumím ti, proč nechceš ABS/TC, ale vezmi to i z druhé stránky:
rozdíl v ceně se ti vrátí, až budeš chtít motorku prodat. Nejen v prodejní ceně, ale hlavně v rychlosti prodeje. Když jsem před deseti lety vozil Varadera, tak fůra kupců položila telefon, jakmile jsem jim potvrdil, že ABS nemá. Na TC se nemá co rozbít, to jen SW záležitost. U ABS se toho samozřejmě může podělat dost, ale zase spíš motorku prodáš s rozbitým ABS než úplně bez. Že ti vadí všemožní asistenti, kteří kecají do řízení, tak to chápu. Na druhou stranu se dají vypnout. Popřípadě na hulváta úplně vymontovat a vrátít, až se budeš motorky zbavovat.
Asi jsem zbytečný citlivka, ale vadí mi a poznám, když motorka začne mít jinou reakci na plyn, utavím tlumiče, že chvíli nestíhají, spojka začne zabírat o chlup jinak nebo projedu bordelem a moc to nebrzdí. Takže mi hlava nebere, jak spousta lidí naopak vyžaduje aktivní podvozek nebo palivové mapy, tedy záměrně odlišné změny v chování motorky. Asi jsem šílená konzerva. Ale kdybych si šel pro novou AT, tak s ABS/TC Jenže pro ni nepůjdu, musel bych koupit rovnou dvě, abych mohl udělat radost i Klárce

Naposledy editováno 26.11.2015 22:39:04

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 22:34 | Nahoru | #190
Tech: no a jsem na zacatku u toho co jsem tvrdil - hlinik se pouziva kvuli tuhosti, pevnostne by to nejspis vydrzela ocelova konstrukce ktera by byla lehci.
....ja se jen ohrazoval nad tim ze je to hlinikovy kvuli tomu, ze je to pevnejsi a ocel uz by to nezvladla....

a ano, ekonomicka hlediska s tim jeste vic zatoci, hlavne pokud pujde o serie o velkem poctu kusu... viz ramy hlinikove odlitky vs ramy slozite prostorove ocelove konstrukce. treba ty prihrady u duc nebudou vyrazne tezsi ani vyrazne min pevne (asi ani min tuhe) nez hlinikove deltaboxy japonskych stroju....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 22:53 | Nahoru | #191
assassin> Ocelová konstrukce by lehčí v reálu asi nebyla nikdy, ale jinak se shodneme. Hliník není nijak zázračný materiál. Popravdě se divím, že MotoGp už dávno nepoužívá karbon.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

26.11.2015 v 23:05 | Nahoru | #192

Tech píše: assassin> Ocelová konstrukce by lehčí v reálu asi nebyla nikdy, ale jinak se shodneme. Hliník není nijak zázračný materiál. Popravdě se divím, že MotoGp už dávno nepoužívá karbon.


v tom se neshodnem :) ty rafky jsou pomerne specificka vec, ale ramy/konstrukce z hliniku jsou problematicka vec, obtizna svaritelnost lepsich slitin, pripadne spoje u nesvaritelnych slitin, mikrotrhliny, starnuti... treba u letadel diky tomu dlouhou dobu vladla ocelova prihradovina...

u toho karbonu v motogp bude myslim problem s tou tuhosti, ono zas asi neni ucel udelat neco opravdu tuheho jako skala, urcita pruznost je potreba at uz se jizdnich vlastnosti tyka tak pocitu z motorky pro pilota... a hlavne maj vahove limity do kterejch se vejdou i duralovou konstrukci a preci jen prototypova vyroba ramu z alu bude asi snazsi....

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

27.11.2015 v 09:05 | Nahoru | #193
assassin>

Taky mám blok vzít za přední brzdu na tvrdo.
Raději brzdím do poslední chvíle a při tom podřazuju.Na poslední chvíli brzdy pustím a překážce se vyhnu.

vilemx>

Jestli si novou Africu pořídím,tak si ji chci už nechat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

27.11.2015 v 10:13 | Nahoru | #194
assassin> Karbon je mnohem, mnohem pružnější než hliník, na pohlcování rázu není lepší materiál. Jízda na karbonovém kole a hliníkovém - to je nebe a dudy. Při tom je 5x lehčí a 4x pevnější než ocel. Na váhové limity jsem nepomyslel. Je to hloupé, technologie jde dopředu, měli by se snižovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

27.11.2015 v 11:07 | Nahoru | #195

Tech píše: assassin> Karbon je mnohem, mnohem pružnější než hliník, na pohlcování rázu není lepší materiál. Jízda na karbonovém kole a hliníkovém - to je nebe a dudy. Při tom je 5x lehčí a 4x pevnější než ocel. Na váhové limity jsem nepomyslel. Je to hloupé, technologie jde dopředu, měli by se snižovat.



V tech kolech se asi taky neshodnem, sem tam se mi nejake kolo doma zastavi a z hlediska pocitu z jizdy mi prijde vetsi rozdil mezi jednotlivejma konstrukcnima resenima, nez v pouzitym materialu ramu. U kol kde existovaly dve varianty - alu a karbon jsem nezaznamenal nijak zasadni rozdily. Ani ta hmotnost neni az tak zasadne rozdilna, co mam zkusenost tak max kolem 1kg rozdilu - ono se to blbe srovnava, on casto drazsi karbonovej bajk ma i drazsi-lehci komponenty.

Ted mam teda obe kola hlinikovy, ale na jare asi prikoupim/ vymenim jedno z nich za celokarbon - a prestoze je to novejsi model kola co mam tak je tam hlavne znat rozdilna geometrie (santa cruz nomad - mk1 vs mk3)

Naposledy editováno 27.11.2015 11:08:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

27.11.2015 v 11:10 | Nahoru | #196
assassin> Tak to si asi jediný koho znám, co nepoznal rozdíl.

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

27.11.2015 v 11:12 | Nahoru | #197

Tech píše: assassin> Tak to si asi jediný koho znám, co nepoznal rozdíl.



Hele a v cem konkretne? Ja testoval cannondale jekyll - alu a karbon a santa cruz nomad alu a karbon...

Ono jestli nekdo srovnava svoji starou hlinikovou meridu a nasledne svyho novyho karbonovyho spesla tak to asi rozdil poznat musi :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

27.11.2015 v 11:24 | Nahoru | #198

Tech píše: Karbon je mnohem, mnohem pružnější než hliník...


Co jsem o tom četl, tak karbon je takový, jaký si ho konstruktér přeje. Dá se udělat pružný nebo tuhý podle potřeby, dokonce je možné ho udělat tuhý v jednom směru a pružný v jiném. S tímhle právě zápolili u Ducati, když používali karbonový monokok - nedařilo se jim definovat správně směry namáhání. Buď to udělali příliš tuhé a motorka neměla potřebnou pružnost ve velkých náklonech kdy už odpružení vidlic nemá příliš vliv, nebo byla motorka měkká a nestabilní při výjezdech a v přímém směru. Jakž-takž to vychytali v době kdy od nich odcházel Stoner a protože Rossi si s tím v následné sezóně nevěděl příliš rady, přešli na klasický hliníkový deltabox.

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

27.11.2015 v 11:44 | Nahoru | #199
1100Virago> Přesně tak. Hliník a ocel jsou homogenní materiály s víceméně stejnýma vlastnostma ve všech směrech, kdežto u dílů z uhlíku se tuhost definuje množstvím a směrem tkaniny a vláken.

Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

27.11.2015 v 11:54 | Nahoru | #200
Kamárad si svého karbonového spešla rozsedl, v jedné krizovce se mu podařilo sednout si na horní rámovku a prolomil ji. S tím se při návrhu nepočítalo :D

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

27.11.2015 v 12:00 | Nahoru | #201
Opravdu tato diskuze o materialech souvisi s novou Afrikou? Nezaslouzila by presunout zvlastniho vlakna?

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

27.11.2015 v 12:02 | Nahoru | #202
Nojo křehký to je, ale jinak je super.

assassin: samozřejmě jsem myslel stejné modely, stejné komponenty...Na pohodlnost je o dost lepší než hlína.

Naposledy editováno 27.11.2015 12:03:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

27.11.2015 v 13:42 | Nahoru | #203

Tech píše: Nojo křehký to je, ale jinak je super.

assassin: samozřejmě jsem myslel stejné modely, stejné komponenty...Na pohodlnost je o dost lepší než hlína.



kome: jo tak nejak ppdobnej problem jako kdyby to bylo z ocel trubky 0,5mm stena :) jakoze mam tu objednavku nomada jeste stahnout ? :)

Tech: tohle ale bude spis specialita pevnejch ramu - to neberu jako kola :) u celopera pohodli obstaravaj tlumice a zbytek je potreba tuhej a ne "pohodlnej"

SlavekTDM: mas pravdu, asi bych to tu pripadne mohl promazat, nebo autor tematu - ale ono se tak trosku do offtopic zvrhne kazde vlakno a moc noveho se tu k africe stejne asi neobjevi...

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

27.11.2015 v 13:59 | Nahoru | #204
assassin> Tak byla to náhoda. Ale spousta lidi co vozej karbon rámy mají problém s tím že se jim někde uvolňuje mufna apod. Santy bych se nebál. U spešlu umí podle mě víc ten hliník, dokonce nedovolili Bereclothovi jet Rampage na karbonovém demu. Moje enduro je alu a vypadá to ,že vydrží víc než kdejaký sjezďák.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

27.11.2015 v 15:12 | Nahoru | #205
Slávek-TDM> Ve vlákně o V-stromu a transalpu jsou 2 ze 3 listů zase o Africe, takže zdejší standard. Tak to tu chodí. Pak Ti někdo napíše, když se na něco ptáš, že seš ko...t a máš zde spoustu témat k dotazu a ideálně Ti dá odkaz, jakože on je pouhým kliknutím dokázal okamžitě vyhledat. Že je v nich ale 80% balastu s předmětem tématu nesouvisejícího, už nikdo neřeší. Tady Tě můžu jen uklidnit, že až se začne o africe pořádně psát, nebude to v tomto vlákně, ale v založeným nějakým novým.
Výše uvedeným jsem si prošel historicky pod bývalými nicky nesčetněkrát.

Naposledy editováno 27.11.2015 15:13:32

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

27.11.2015 v 17:20 | Nahoru | #206
oldy> to sedí

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

27.11.2015 v 18:04 | Nahoru | #207
má zdvojený systém s abs?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

27.11.2015 v 18:52 | Nahoru | #208
petrumr> Řekl bych, že ne, 1. to není ve specifikaci co mají na webu a za 2. počítají s tím, že se bude jezdit v terénu a tam mi duální brzdy nepřipadají zrovna jako výhra…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

27.11.2015 v 20:12 | Nahoru | #209

_zdenda_ píše: petrumr> Řekl bych, že ne, 1. to není ve specifikaci co mají na webu a za 2. počítají s tím, že se bude jezdit v terénu a tam mi duální brzdy nepřipadají zrovna jako výhra…


jasný dual to nemá,
a je to lepší než adventure ktm

Naposledy editováno 27.11.2015 20:12:55

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

27.11.2015 v 20:15 | Nahoru | #210
bulldogbiker> Jeslti to nebude lepší než lc8 advík, tak ať se jdou zahrabat. Přeci jen doba pokročila a měli by spíš udávat směr než soutěžit se starší motorkou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist