globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: chci začít a mám představu, rád bych komentář
25.7.2015 v 09:36
Zdravím, pár slov o mne , 45 let loni, touha po motorce mnoho let, pracovně vytížen především hlavou, mám se rád, jsem docela opatrný, hodně jezdím autem, najeto určitě přes milión km. jezdím občas rychle, ale nikdy nikoho neomezím, když vidím motorkáře za sebou vždy jdu na stranu pokud to jde a dostane se mi "naznačení" nohou . Pořízení motorky, skupina A, mne táhne roky, loni jsem již byl před pořízením, a ten týden jsem v přímem přenosu viděl dve něhody, za které motorkář nemohl, protože jeden řidič se rozhodl otočit na cestě a zapoměl na motorkáře. Letěl vzduchem, naštestí se zvednul a cekalo se na sanitku.

Nějak se mne to netáhne do běžné autoškoly, mám pocit, že bych raději dal více peněž na nějaký individuální přístup, kde se mi bude někdo opravdu věnovat a dostanu základy na kterých pak ježděním mohu zkušenosti pak dál pilovat. nabízí to někdo takový komplet s papíry ? Jaké jsou přiblizně ceny ?
A nebo, takové kurzy lze absolvovat v několika týdnech (ty jsou i v běžných autoškolách) a něco si připlatit jako individuál. Ale jakou autoškolu, i ten instruktor si sedne s někým více, či méně.
Rád bych to zrealizoval v srpnu, šibniční termín , jsem z Prahy
Pak k výběru motorky, původně jsem myslel něco menšího, ojetého, a až budu vědět, vzít, co chci. čtu taky ale, a tak to i citím, že uvidím moto, které mne chytí za srdce a není jiné volby , starší - píšete někteří, že vybíráte měsíce, neli rok, nová se mi jeví dobrá volba ... přestava, silniční, pohodlná, delší trasy ...

uvítal bych komentáře, snad je to srozumitelné
mimochodem, hodně dobré forum .....

Naposledy editováno 25.07.2015 09:38:58
1 2 3

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář

14.8.2015 v 19:23 | Nahoru | #61
radov12> Versys taky nebude špatná volba, je to trochu víc "cestovní" a trochu míň "enduro" než třeba ten Strom, je to dost nedoceněná motorka tak bys ji moh dobře koupit, no a za pár letb uvidíš k čemu tě to táhne.
Jinak mi připadá že máš správnej postoj, jedna rada - jezdi jak kdybys byl neviditelnej, pak tě nedání přednosti nepřekvapí, a kde to trochu jde tam si drž větší odstup od zbytku provozu, takže ne jet dvacet metrů za autem ale buď předjet a poodjet nebo si nechat odstup.
Ale na to budeš stejně přicházet postupně, tak ať se daří, dobře pořiď a pak zas napiš jak to jde.
Čau, Tom

14.8.2015 v 19:44 | Nahoru | #62
TomElefant750> díky, zkoušky mám 31.8, moto bych chtěl aby mi ji přivezli do té doby .... no a pak už ....

jojo, od "instruktora" mám přesně takové rady - s plynout s provozem, ani pomalu, ani rychle ...... určitě si ale doplatím nějaké zdokonalovačky, okruh apod ....
aktuálně řeším moto oblečení ..... na tom ale šetřit moc nebudu, ale toho je tolik, těch značek .... ..... , zítra jedu na pokec zase ke známému, tak budu zase o něco chytřejší .....

Naposledy editováno 14.08.2015 19:44:36

14.8.2015 v 20:04 | Nahoru | #63
radov12> Tak budu držet palce, ale jsi starej pes a poradíš si
Jestli půjdeš do textilu měl bych pro tebe tip s dobrým poměrem cena/výkon, jsem teda trochu neobjektivní, vyrábí a prodává to kamarád, ale je to vyvíjeno přímo motorkářem tady v Čechách, postupně se ty modely vylepšujou podle praxe a ohlasy jsou slušný, z těch cca dvou - tří stovek lidí se kterejma se občas vidím a který jezděj na cestovních endurech od něj minimálně třetina něco má. A naživo je to k vidění mezi Lbc a Jabloncem, to nemáš tak daleko - hadry od Pardála .
No a pokud ti to všechno klapne tak před půlkou řijna pořádáme setkání s ježděním podobně postiženejch lidí v Jizerkách, jezdí se sice hlavně mimo asfalt, ale je tam i silniční vyjížďka, bejvá tam kolem 80 lidí a parádní parta, tak kdybys chtěl napíšu ti časem podrobnosti.
Čau, Tom

15.8.2015 v 08:47 | Nahoru | #64
TomElefant750> díky za tip, vůbec nemám problém podpořit český výrobek pokud je kvalitní, spíše naopak a budu jenom rád, vidím, že mají kamenný obchod, klidě si tam zajedu ....
na cestovni / nebo cestovní enduro se mi jeví vhodný spíše textil, je to univerzálnější, kůži si dovedu představit u naháču nebo sportbikes ... pro mne je priorita, pokud nedej bože sebou seknu, tak když opominu, že chci především zůstat celý, tak abych nebyl někde po pádu spálený nebo přiškvařený, rukavice potřebuji takové aby ruce byly pokud možno v pořádku, ty potřebuji mít fakt ok, sice ne k manuální práci, ale k klávesnici, holt každý něco se něčím živíme .-). Já se živím v IT, ale když mi ten mechanik moto nebo auto neopraví, jak jsem v prdeli a na to pracovní jednání vůbec nemusím přjet....
Přilba je pro mne priorita číslo jedna, bez fungující hlavy toho moc nevymyslím, ale je mi jasný, že v některých situacích i helma na dvacet litrů nepomůže. Pak zbývají boty, v tom ještě nemám jasno ....chtěl bych něc lehčího, pohodlného, nebudu sedět jen na motorce, ale těch dvestě kilo mi spadnout na nohu, na kotník, taky není žádný med ...

Jak jsem už psal, je toho tak moc, chybí mi nějaký ucelený článek, nemohu zatím najít, na téma oblečení, na typ motorky, pro jaké jízdy, roční období, můj děda jezdil na motorce i v zime, než dostal revma v kolenách, ale kašlal na to ... to moto, byl jeho život .... ale provoz byl někde jinde ....bohužel ho sundalo auto ...

Ale mám tip na dobrou prodejnu tady v praze, kde mi neprodávají/nevnucují za každou cenu, preferuji osobnější přístup, prošel jsem v praze už kde co, většinou v pohodě, fakt se věnovali, někde jsem asi otravoval ... ale problém s tím nemám, příště už tam nepůjdu ...

TomElefant750> byl bych rád za to info k ježdění těch "postižených" , ale jako úplný novic, jízda ve skupině nevím ... nechci být brzda, a snažit se jet stejně jak ostatní ...

Naposledy editováno 15.08.2015 09:01:47

(reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář

15.8.2015 v 12:34 | Nahoru | #65

radov12 píše: nemohu zatím najít, na téma oblečení, na typ motorky, pro jaké jízdy, roční období

Si myslim, že na tohle si stejně budeš muset přijít sám. Každej to má jinak a má jiný potřeby. Já si včera dal pěknejch 250km, v plný výbavě a neměl sem problém. Večer sem se stavil u kámoše a ten nadával, že už 14 dní nevyjel, že to v tom horku prostě nejde. I když je pravda, že on je takovej teoretik, co si na všechno rád stěžuje. Ten typ, co má problém na každý řešení. Takže si navlíkne svoje hodobóžový kevlarový džíny a hned nadává, že má zapařenou prdel a radši se, se spoustou nadávání, na všechno vy****. Já radši přetrpim trochu nepohodlí a vyrazim, i když vim, že cestou budu proklínat vejfukový svody, co mi vedou kolem pravý nohy. Tak prostě hodim nožky "na lachtana" a hurá do dáli.

Takže to s tim teoretizovánim zas tak úpně nepřeháněj, prostě začni jezdit a zkušenost ti ukáže, co přesně vyhovuje tobě..

1 reakcí na tento příspěvek chci začít a mám představu, rád bych komentář

15.8.2015 v 23:08 | Nahoru | #66
Pár drobných poznatků od pátku co mám papíry a oficálně jsem tak začal jezdit (skoro nic jinýho nedělám a pořád mám jednu tu samou nádrž, to není možný)
Opravdu ty blinkry...netuším kdy se mě to zautomatizuje, myslím na to pořád a stejně se občas stane že mě zůstane viset. Asi klasika zelenáčů.
Na silnici pro motorová vozidla jsem tošku zkoušel limity rychlosti, rovinka pohoda, potom odbočovací pruh kde se připojily dvě velký dodávky za sebou a bylo to ve velmi mírné pravé zatáčce. (dnes jsem tam jel v autě stejnou rychlostí a přišlo mě že tam ani zatáčka není)
Jak větší auta rozráží vzduch tak v rychlosti nad 100 (jel jsem podstatně víc) je to prostě citelné a odfoukává to směrem ven. Já jsem tu zatáčku opravu už tlačil, protože jsem nedokázal nahnout stroj, respektive se mě rovnal já už jsem jel skoro celej vysedlej bokem. Samozřejmě hodně v tom napomohla i guma vzadu sjeta do kostky, která mě dělá náklony o dost težší.
Samozřejme je potřeba mít v pořádku gumy, počítat s aerodynamikou ostatních aut a taky uměl používat tzv kontra řízení. Takže pěkné varování pro začátek, šup zpátky do školky....
Holt v autoškole se toho moc nenaučí, zvlášt ne ve větších rychlostech a je to tak na nás samotných.
Pozitivní je, že od pátku už mám v běžných rychlostech větší jistotu v zatáčkách a odhad rychlosti vs náklonu je přesnější a zábavnější.
Ale zábava to tedy fakt je, jen toho Fazera 1000 ještě na pár měsíců asi odkládám. Zjistil jsem, že i když je mě 39, tak je ve mě stále závodník (závodil jsem na motokárách, na lyžích mě kolem 20ti měli za šílence) a hledám okamžitě limity i když s jakousi vrozenou opatrností, jen si nejsem jistej jestli jsou ty limity optarnosti posazeny správně Uff uvidíme co přinesou další dny a snad i týdny

(reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář

16.8.2015 v 09:08 | Nahoru | #67
psenap> Hezky napsany
Podle mych zkusenosti, nejnebezpecnejsi je to obdobi mezi tim, kdy se prestanes bat a nez zacnes mit respekt
Hodne zabavy

chci začít a mám představu, rád bych komentář

1.9.2015 v 21:09 | Nahoru | #68
Tak malý update aktuální situace, dnes úspěšně složeny zkoušky na moto, no radost jak

motoškola v Kolíně, jméno nemusím zmiňovat , naprostá spokojenost a mohu jen doporučit délka trvání cca tři týdny, přičemž jeden týden pauza,

pár postřehu :
předepsaný počet hodin mi přijde zoufale málo, zvláště pro prváčky jako jsem já, přidal jsem si několik dalších hodin a najednou už to začalo jezdit lépe, jakoby nějaký zlom ... nebo co, vždy jsem měl prostor se na cvičišti trochu vyblbnout ....

Pokud existuje znatelný váhový rozdíl mezi instruktorem a zkoušejícím komisařem, je to docela znát, říkal jsem si chudáci holky s 50 kg jestli jedou se 120 kg borcem, to musí být nářez, ale komisař v pohodě ...

k oblečení, co jsem psal volím dainese textil goretex, helma, chtěl jsem vyklapěčku, ale abych nedostal přes držku při pádu (vím sto různých názorů), bude raději integralka, Arai nebo Shoei, boty zatím je otazník ....

no teď už čekání na moto, než se doveze, příští týden, a pak druhé kolo učení : zdokonalovačky, okruh, bezpečná jízda atd. ....
ale hlavně bude už ta moje PRVNÍ jízda, .......... no jako malé děcko .... , co už