globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Roztavená izolace na el.spoji
17.7.2015 v 20:23
Zdravim, dneska jsem oddělal sedadlo na alpu a všiml jsem si protavené izolace(spíš izolačky) na faston konektoru.
Byl to svazek 3 žlutých kabelů vedoucích z C.D.I. bůhvíkam, vypadalo to někam do motoru
Měřil jsem proud a ten dosahoval hodnoty minimálně 8A, reagoval na otáčky - pokud jsem přidal, proud se zvětšil. Motorka startovala i běžela, když ty konektory byly rozpojený, snad se tím nic nezkurvilo
Tak pokud někdo ví, jestli je to normální nebo je něco v hajzlu uvítal bych každou radu

1 reakcí na tento příspěvek Roztavená izolace na el.spoji

17.7.2015 v 20:32 | Nahoru | #1
Pokud das foto, budem moudrejsi. Rozhodne 3 zlute draty, vedou od alternatora. To jak jsi meril proud, by me zajimalo A neoddelals predpokladam nic, jenom Ti to nedobijelo baterii.

(reakce na) Roztavená izolace na el.spoji

17.7.2015 v 20:54 | Nahoru | #2
fafo>














Proud jsem měřil na rozpojených konektrorech se zapojeným měřákem do série, jak je na fotce

1 reakcí na tento příspěvek Roztavená izolace na el.spoji

17.7.2015 v 21:00 | Nahoru | #3
Pane boze. Ja to fakt nechapu. Jak nekdo neco takoveho muze udelat Asi jsem nejakej divnej. No k veci.
Ano jsou to kabely od alternatoru. To CDI co pises, je regulator. Ano takto se meri proud, ale ne tady. Jeste dalsi vec, pokud dobre vidim, mas nastaveny proudy ale stejnosmer. Tam je stridavina.
No a rada ?
Udelej poradne konektrory a odmer dobijeni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Roztavená izolace na el.spoji

17.7.2015 v 21:13 | Nahoru | #4
fafo> nevim jak ty, ale ja tam vidim AC a co bych měl podle tebe měřit, když mám rozteklou izolaci? Já měl vždy za to, že když kabelem valí velký proud tak se zahřívá, ale mužu se plést... A dobijení změřim jak?

Roztavená izolace na el.spoji

17.7.2015 v 21:20 | Nahoru | #5
Teplo vzniká hlavně tam kde je velkej odpor a ten bejvá v nějakym nedokonalym spoji, nebo když se ve v kablíku přelomí pár vláken. pak se to v tom místě hřeje a to klidně 200 a více stupňů. Vyměnil bych konektory za nový a pak to pár jízd sleduj.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Roztavená izolace na el.spoji

17.7.2015 v 21:31 | Nahoru | #6

KickMan píše: fafo> nevim jak ty, ale ja tam vidim AC a co bych měl podle tebe měřit, když mám rozteklou izolaci? Já měl vždy za to, že když kabelem valí velký proud tak se zahřívá, ale mužu se plést... A dobijení změřim jak?


Ja Te prece nechci poucovat, ptal jsi se.
Pokud tam mac AC tak je to dobre.
Ja kdyz vidim, tak odflaknutou praci, vrazdil bych............
Udelej (nech udelat) poradne konektory.
A zmer normalne na baterii dobijeni, nic jinyho.
To ze se hrali, je u Hondy (regulator take), tak nejak normalni , jen musi byt poradne udelany spoje.

Roztavená izolace na el.spoji

17.7.2015 v 21:58 | Nahoru | #7
tomu před tebou se roztekla origo zásuvka.. oprav spoje konektorů a motorku natoč..pak to napětí změř na baterii bez a se zapnutými světly

Roztavená izolace na el.spoji

17.7.2015 v 22:03 | Nahoru | #8
To je teda prasácká práce. Takhle ale dneska dělají někteří mechanici běžně...hlavně rychle rychle,ať těch zakázek udělají co nejvíc a kvalita je v prdeli. Ono když se jim něco občas vrátí na záruku,pořád se jim to v tom objemu vyplatí a obzvlášť ,když pak ani tu záruku neuznají a nechají to zákazníka zaplatit znovu.

Asi jsem z jiného světa,ale já osobně odfláknutou práci vyloženě nesnáším a proto všechno dělám,tak jako bych to dělal na svém. Pravda,že se to v dnešní době nevyplatí,ale jsem už prostě takový.

(reakce na) Roztavená izolace na el.spoji

17.7.2015 v 22:09 | Nahoru | #9
fafo>Měřil jsem AC i DC a na DC mi nic neukazoval. Konektory doma nějaký mám, zkusím ten kablik trošku natahnout a dám tam nové.
A jinak je normální, že tam jde tak velký proud? Podle mě je 15A na dobijeni baterky docela dost, ale nejspíš to regulátor nějak stáhne, nevim...

Roztavená izolace na el.spoji

17.7.2015 v 22:26 | Nahoru | #10
ten altík dává co může, pokud nepětí překročí nějakou mez regulátor fázi na hulváta zkratuje. pokud bys chtěl měřit dobíjení do baterky, budeš muset měřit mezi reglerem a baterkou, ni?

návod here !

Roztavená izolace na el.spoji

17.7.2015 v 23:36 | Nahoru | #11
Vykašli se na tyhle tři konektory, zbytečně si zaděláváš na starosti. Kabely ušmikni v místě, kde nejsou vyhřáté, sletuj a přetáhni samosmršťovací bužírkou. Zároveň se podívej na kontakty u hlavní pojistky, ať tě něco podobného nepotká i tam. Hlavní pojistka je zasunutá pod konektorem startovacího relé.

Roztavená izolace na el.spoji

18.7.2015 v 00:18 | Nahoru | #12
Já už se z Vás fakt poseru... proč furt musí někdo, kdo rozumí elektrice jako osel kafi, plete si pojmy s průjmy, hračky a sračky, necky a cecky a čertvíco, do toho ausgerechnet hrabat?! TCI, CDI, regulátor, čerpadlo, jednotka ABS a podobné pičičandy - však je to to samé, hodinky, holínky, že? Prvně si o tom něco zjistím a pak teprve v tom hrabu, himbajs.
Tady v první řadě proměřit regler, zda nejsou šlusnuté některé diody,nebo tyristory, pak měřit magneto a pak teprve dávat do kopy štekry. Jejich vypečení nemusí být vždy následkem mizerné montáže. Už jen proto, že reglery na Hondách jsou svou poruchovostí (způsobenou poddimenzováním a přehříváním), pověstné.

Roztavená izolace na el.spoji

18.7.2015 v 03:19 | Nahoru | #13
Taky bych nejdříve měřil na regléru, v minulosti se mi něco podobného stalo, jen jsem opravil poškozené a vyhřáté spoje, samozřejmě jsem nadával na předchozího majitele, jaké je prase, že to takhle zbastlil, no a co čert nechtěl po pár vyjížďkách baterka vyvařená a za vyhřáté spoje a kabely mohl vadný reglér. Takže ze zkušenosti bych se přiklonil k tomu, co říká J.M.K ., všechno nejdříve proměřit, jestli není příčina někde jinde než ve zfušované práci, pokud ne, tak to bude jenom dobře a můžeš být v klidu, opravit spoje a jezdit.

(reakce na) Roztavená izolace na el.spoji

18.7.2015 v 07:26 | Nahoru | #14

fafo píše: To ze se hrali, je u Hondy (regulator take), tak nejak normalni , jen musi byt poradne udelany spoje.



Naposled jsem to dělal na kamarádově CBR600F (tušim 94. rok). Konektor propálenej, kabely už skoro ohořelý, tvrdý ...

1 reakcí na tento příspěvek Roztavená izolace na el.spoji

18.7.2015 v 08:32 | Nahoru | #15
Jak říká J.M.K, prvně zjistit jestli je regler v cajku. A pak zapajet na tvrdo do smršťovačky a máš klid. Tohle není věc která by jsi potřeboval často rozpojit.

Roztavená izolace na el.spoji

18.7.2015 v 08:54 | Nahoru | #16
Takže regler vyzkoušim podle návodu co sem dával maspe a uvidim.
Naštěstí jsem si všiml že jezdím 4 měsíce bez technické, tak mě to do pondělí nebude lákat tahat ven a mužu makat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Roztavená izolace na el.spoji

18.7.2015 v 10:56 | Nahoru | #17

satandha píše: Jak říká J.M.K, prvně zjistit jestli je regler v cajku. A pak zapajet na tvrdo do smršťovačky a máš klid. Tohle není věc která by jsi potřeboval často rozpojit.


u hondy to vidím na konektory

(reakce na) Roztavená izolace na el.spoji

18.7.2015 v 11:19 | Nahoru | #18
ja1> není třeba, beztak bude v hajzlu a bude dávat druhý a ten už může dát na tvrdo jako já . mě to pro jistotu odpálilo i cívku. Jestli bude náhodou ok tak doporučuji dát na něj ventilátor z pc, já ho mám napojený na světla, rožneš- chladí. no a kdyby náhodou byl v hajzlu tak já jsem bral tady
www.previjeni-regulatory.cz pán je velice ochotný a rychlý.
edit, dodané konektory se mi stejně vypálili, tak jsem to napájel a mám 2 roky klid.

Naposledy editováno 18.07.2015 11:23:26

Roztavená izolace na el.spoji

18.7.2015 v 16:03 | Nahoru | #19
Letovat dráty napevno není moc moc dobrý nápad, výrobce dobře ví, proč to dává na štekry. Nemusí jít jen o regler, může být potřeba rozebrat na motorce něco jiného poblíž a zbytečně kvůli tou stříhat dráty? Pořádně udělané fastony - na drátech od magneta a od regleru, kde tečou velké proudy, krom nakrimpování ještě procínovat a samice adekvátně napružit - vydrží desítky let. Ale potkal jsem už i takového experta, co vypálené štekry uštípal, dráty pospojoval "wagínama" (svorky wago - pěkná kokotina, akorát ulehčovátko po lemply, ono se to rychle smontuje - ale opravář by pak zabíjel, když to musí rozervávat, nehledě na to, že na velké proudy to není) a pak se strašně divil, že mu to vyhořelo během několika desítek km.

Roztavená izolace na el.spoji

18.7.2015 v 16:31 | Nahoru | #20
cau, podle fotek mas origo regler,, osobne bych rek, ze konci svou zivotnost a dava ti to najevo...

..tzn. jako kazdej druhej majitel starsi hondy muzes pomalu koukat po strankach na netu --- ignitech, elesys, vape atp. nevim... proste po novym regleru dobijeni...

..na varaderu mam taky uz ca 2roky ignitech regulator a ok..

Roztavená izolace na el.spoji

18.7.2015 v 23:03 | Nahoru | #21
J.M.K.: Jasně že to má cenu letovat až po proměření, stejně jako zkontrolovat dobíjení za jízdy po pár kilácách, až se regulátor ohřeje. U Transalpů a Afrik je ten třípinový konektor žlutých drátů nejslabším článkem a nejčastější závadou v dobíjení. Proto je lepší ho rovnou odstranit, stejně jako proklemovat kabely u konektoru hlavní pojistky. Moc důvodů odpojovat regulátor od alternátoru není, takže ten konektor tam je vyloženě jen kvůli jednodušší montáži na lince.

2 reakcí na tento příspěvek Roztavená izolace na el.spoji

19.7.2015 v 14:12 | Nahoru | #22
Včera jsem zkoušel ten návod co sem dával maspe a nikde jsem na žádnou poruchu nepřišel, altík byl dobrej, baterka taky i regler dával dobré hodnoty na baterku.
zitra musím zajet na STK tak to proměřím znova jak se zahřeje. Jinak jsem mezi regulator a výfuk(jsou hodně blizko sobě) dal kus izolace.

(reakce na) Roztavená izolace na el.spoji

19.7.2015 v 14:56 | Nahoru | #23
KickMan> Lepší je hodit do zásuvky voltmetr a jezdit s ním, on se regulátor někdy chová nevypočitatelně, jako ženská, chvíli jo a chvíli ne, to se pak těžko diagnostikuje...

(reakce na) Roztavená izolace na el.spoji

20.7.2015 v 00:21 | Nahoru | #24
KickMan> Reglery mohou být vadné i tím způsobem, že začnou haprovat až po zahřátí - třeba reglery Ducati, co jsou osazené na XL125V, typicky zpočátku jsou v cajku, ale jak se zahřejí, začnou tyristory trvale spínat, a tedy přestanou úplně nabíjet. Ale může být podobně "načatý" některý tyristor, nebo dioda, po ohřátí začnou mít svod a daná fáze je tak trvale ve zkratu a to na vypálení štekrů leckdy stačí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp gryzli 12 19.1.2024 v 18:51 Pedl


TOPlist