Rád bych Vás poprosil o několik rad, týkajících se Suzuki GS 500e. Možná už se tu některé věci objevili, ale vše co bych potřeboval vědět jsem nenašel. V nejbližších dnech budu od druhé majitelky kupovat zmiňovanou Suzuki. Má najeto něco okolo 20 000 km. Celkově má velmi dobrý stav (nová řetězovka, pneu, brzdové destičky atd.). Jediné co je potřeba, tak vyměnit olej+filtr. Chtěl bych se Vás zeptat, jak často olej měnit a hlavně hlídat jeho hladinu. Tady ve forech jsem četl že gsko docela dost žere a nerad bych to někde zadřel. Taky mi moc nebylo jasné, na jakou polohu jezdit, četl jsem že polohu PRI použít jen na pár minutek po dlouhém stání, jinak nechat na ON? Jinak bych byl rád, kdyby jste mi tak všeobecně poradili na co si dávat pozor, ať už při údržbě, nebo při běžné jízdě. Možná jsou moje dotazy pro zkušené motorkáře trochu obyčejné, ale je to moje první motorka a nerad bych svojí prozatimní neznalostí něco udělal špatně. Předem dík za všechny rady a komentáře
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 - prosím o rady
co se týká nákupu je to stejné jako u jiných motorek-v hajzlu může být naprosto všechno,takže je potřeba všechno zkontrolovat (hlavně výrobní čísla) a samozřejmě vzít si sebou někoho,kdo tomu ROZUMÍ a to i za cenu finanční-prostě mu za to zaplatit.takových co jdou kupovat motorku s "pekařem" a pak brečí co koupili za zjeba a vyhrožují právníkem je tady každý měsíc několik.
na ostatní věci příjdeš sám-jsou napsány v manuálu,nemá smysl vymýšlet jiné postupy...
jinak hned ze startu ten tvůj popis trošku smrdí-na GS500 rozhodně není potřeba ve 20tis.km měnit řetězovku.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500 - prosím o rady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500 - prosím o rady
do starého křápu nacpou 3tis. za řetězovku,byť byla teprve v polovině životnosti??a to proto,aby to v zápětí prodal.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500 - prosím o rady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500 - prosím o rady
Martas-V píše: Dolph-cz> Nevim, tak mi to bylo řečeno
jo,to je mi jasné...,já tě upozorňuji na věci,na které si máš dát pozor.......
K motoru a oleji - už to tu bylo probíráno mnohokrát, tak v kostce zopakuji - motor GS500 je zrádný tím, že při klidné jízdě olej prakticky vůbec nespotřebovává, ale jak jej budeš "držet pod krkem" (jízda jako na okruhu), tak dokáže sežrat někdy i přes 2dcl/100km. Takže při sportovní jízdě je třeba hladinu často hlídat a včas dolévat. Motor je totiž na hladinu dost cimprlich a když zubovka nasaje vzduch a klesne tlak, že blikne kontrolka mazání (je to tlakový spínač, jako na automobilových motorech), tak u zatíženého motoru může být otázkou pár vteřin, než se přidře. Kontrolka se navíc rozsvěcí dost "pozdě", takže když začne problikávat, už jsou obvykle "načaté" vačky. Vyběhaný motor žere olej i při klidné jízdě, obvykle jsou to ale jen vyklepané drážky pro kroužky (kroužky se v nich vertikálně pohybují a působí jako "pumpa") a tudy jde olej nad píst a spaluje se. Pokud není motor fest vyběhaný, není potřeba ani výbrus, stačí válce přehonovat a dát nové písty a kroužky.
Olej se mění po 10000 - 15000k (snad si to dobře pamatuju), nebo po roce. Při kontrole hladiny musí motorka stát rovně a víčko s měrkou je třeba na plnicí otvor jen nasadit, nezašroubovávat!
Ke kohoutu - je to kohout s podtlakovou membránou, otevírající se podtlakem v sání. To funguje v pozicích ON a RES, neběží-li motor, je kohout zavřený. Po delší odstávce karbce vyschnou a aby nebylo třeba dlouho trápit starter, je tu poloha PRI (priming), která podtlakové otevírání "obejde". Tedy po zhruba týdenní, nebo delší odstávce, napřed kohout dát na pozici PRI, nechat pár minut karbce natéct a po spuštění motoru kohout vrátit do pozice ON. Kohout se nesmí nechávat v pozici PRI z toho důvodu, že pokud by klidně jen v jednom karbci netěsnil ventil plováku, dojde k tzv. "utopení" motoru - karbec se přeplaví a benzin přes sací ventil (pro dlouhodobě prolínající kapalinu ani dobře zabroušený ventil není ideálně těsný) proteče do válce, kolem kroužků pak prosákne až do spodku motoru, do oleje. Při pokusu o nastartování, kor rozjetím z kopce, to klidně může skončit ohnutou ojnicí (benzin - nestlačitelná kapalina nahoře ve válci). Při zjištění utopení motoru je třeba vyšroubovat svíčky, motor párkrát protočit, aby se benzin "vyflusal" ven", vypustit olej, nechat motor přes noc bez svíček "vyvětrat" a pak dát nový olej. Pochopitelně předtím opravit karbce.
Pozor i na to, že motocykl zdaleka není "bezúdržbový" - mazací plán je celkem obsáhlý, mazacích bodů je zhruba přes deset (namátkou čepy páček, pedálů, lanovody). Plán je popsán v návodu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |