globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku
 
20.6.2015 v 21:00
Fujtajbl vespolek.

Nedá mi to a musím se podělit o dnešní zkušenost.
Máme doma pionýra 50-21, na nějž nějaký kutil namontoval "laďák".
Protože to na něj nepatří (a motocykl s ním moc nefungoval), rozhodl jsem se, že pinckovi dopřeju, co tam správně má mít.
Rozhlédl jsem se po netu a našel jsem buď originál v ceně kolem 2300-2800 Kč nebo repliku za 630-800 Kč.
Napsal jsem do obchodu, co to je zač, a jestli to má cenu.
Přišla mi odpověď, že pokud bych chtěl repliku, musím k ní koupit ještě koleno za asi 200 Kč + dalších pár drobností, abych to poskládal.
Nechal jsem si tedy poslat celý komplet repliky odpředu dozadu.
Včera dorazilo a dnes jsme se pustili do montáže.

Níže je kopie mého e-mailu, který jsem poslal do obchodu:

1.) Dosedací plocha kolene k válci byla křivá a nerovná, bez úpravy nebyla možná montáž. Materiál je měkký a kroutí se.
2.) Těsnění bylo příliš tenké, netěsnilo ani po úpravě dosedací plochy
3.) Tvar kolene absolutně neodpovídá originálu. Byla nutná úprava ve všech směrech. Bez ní nebyla montáž možná. Pokud by se neupravil tvar, výfuk by procházel zhruba 5 cm nad středem zadního kola skrze něj a končil by na druhé straně, zhruba 10 cm od zadního kola.
4.) Koleno a tlumič vzájemně nebylo možné utěsnit bez úpravy tlumiče
5.) Objímka kolene a tlumiče musela být upravena, aby bylo možno spoj utěsnit (zvětšení dilatace objímky)
6.) Chybí prvek pro přichycení k rámu motocyklu. Vyřešeno vyrobením objímky z leštěného hliníku šíře 24 mm a tl. 2,5 mm
7.) Při zhruba 4.500 otáčkách výfuk dost hnusně rezonuje
8.) Celkový dojem ze zpracování: sváry, slícování apod. je tak za 3-
9.) Pro případnou dekarbonizaci není možno výfuk rozebrat. Poslední díl koncovky nalisovaný na tlumič je užší než vnitřek tlumiče a nelze jej demontovat.

Píši Vám to proto, abyste tuto informaci mohli dát nějakému příštímu zájemci, aby si mohl koupi rozmyslet a raději si koupil český originál. Ta úspora na ceně se totálně nevyplatí. Laik to bez pomoci servisu nenamontuje ani kdyby se p…..l .
Celková doba práce byla 3,5 hodiny ve dvou lidech s plně vybavenou dílnou.
Originál bychom spáchali za 10 minut. Jsou to jen tři šrouby…


Naposledy editováno 20.06.2015 21:03:50
Anketa: Koupili byste si raději originál než repliku?
ano
100%
10
ne
0%
0

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku

21.6.2015 v 16:28 | Nahoru | #1
Njn, nostalgie v tom je, nicméně nezajímavý stroje masový produkce - byl bych trochu opatrnější, protože byť sám mám doma dva vzácný kousky českejch motorek, tak vidím jak to je s těma masovejma - jasně na každým vete scuku je 158 kejvaček, 50 péráků, 30čz125/150A,b,c... ale když se koukneme na auta třeba, tak na tom sraze bude vždy několik felicií, ale klasická oktávka už se skoro nevidí, a podobně "masovej" obyčejnej spartak někde potkat, to je velká vzácnost, to už častejc potkáš tatraplán... Navíc fichtlů tam nikdy moc není a tím jak se rozbujely fichtlcupy jich spousta umřelo v přestavbě na cross a reálně v provozu fichtla potkám velmi zřídka, to tak jeden za měsíc. Takže ano, fichtl je stroj úplně nahovno, ale není moc vidět, tak ať si to udržuje aspoň někdo, když už mu ty jeho klasický vrtochy nevadí.

(reakce na) JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku

21.6.2015 v 17:27 | Nahoru | #2
pech.> Fichtl není vidět v provozu, protože podle dnešního zákona ho nemůžeš řídit od 15 let věku, jak tomu bylo dříve. Takže s ním dnes jezdí jen masochisté, fandové značky a nostalgici, navíc na něm jedou pouze v okamžiku, kdy nikam nespěchají, takže četnost jízd bude opravdu nízká. Můj soused už asi 15 let mluví o tom, jak dachla znovuzprovozní, protože se mu stýská po tom, jakej na něm byl v 15 king. Pravděpodobně o tom bude mluvit dalších 15 let. Což mě vede k názoru, že uskladněných dachlů bude ještě velká spousta, a ani fichtlcupy na tom zase tolik nezmění. Valná většina z nich nebude funkční, dnes je v postatě levnější varianta koupit funkční fichtl (i bez not) než opravit a zprovoznit průměrnou uloženku. Mimochodem cena na bazaru též odpovídá tomu, že dachlů je spousta a nabídka značně převyšuje poptávku.

U aut je to něco jiného, málokdo už má dnes ve stodole uloženého veterána. Málokdo má dnes stodolu, mimochodem. Ale nároky na uskladnění motorky jsou mnohem nižší, na dachla stačí i panelákovej sklep.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist