globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní
Zdravím, ohledně Stromku 650 tu byly již mnohá témata a porovnání. Plánuji časem pořídit moto ve stylu cestovního endura. Doposud mám zkušenosti na 125 ccm. I když i s 125 kubíkama se dá také cestovat, není to úplně ono
Zaujal mě V-Strom 650 díky pozitivním zkušenostem majitelů, dále také Versys 650 a k tomu mi to ještě zkomplikovala Honda CB500X
Moto bych využil kolem komína i na dálky jako cesty do Norska, apod. Moto by mělo snýst lehčí terén. Pohodlí je jistě fajn, ale zase nejsem z cukru. U Stromka mi trošku vadí rozměry a servisní interval v čem ho Versys a CB jasně poráží.
Pokud by chtěl někdo poradit, budu rád za věcné komenty.

(reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:59 | Nahoru | #31

Vlnič píše: co je tak špatnýho na Alpovi se 44 kW a 5-ti kvaltech, že to musí mít tři vykřičníky?



To, že má proti konkurenci jen 44kw i s 50ccm obsahu navíc a jen 5 kvaltů. Víc v tom nehledej.

(reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 10:00 | Nahoru | #32

dubis7 píše: wakasaki, tak s versáčem spokojenost? Párkrát jsem zkusil starší model a nebyl vůbec špatný, ale štve mě tam ten centrální stojan a absence terénu. Ale i tak bych to oželel. Nejlepší by byla kombinace V-strom a Versys ale ta snad neexistuje.



BMW F800 GS?

Naposledy editováno 18.06.2015 10:01:17

Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 10:15 | Nahoru | #33
A co tak vyměnit olej před dlouhou cestou. Těch 6000km by mělo stačit.

Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 10:17 | Nahoru | #34
kubacech

Tak tady na Motorkářích jsem tak trochu zaznamenal, že Honda bla bla bla a že si ji pořizujou hlavně začátečníci. Ale vlasně proč jsem zmínil to CB. Jako funglovka cenově ok a na mé využití nejspíš mnoho kilometrů a jednou za rok nějaká dálka, tak si myslím, že by to taky zvládla a od ostatních typů je možná i víc ekonomická. popravdě nejčastější výjezdy mám kolem komína a na účelné věci jako různé vyřizování, nákup atd. Prostě auto využiju jen když vezu lidi a nebo náklad či větší nákup. Jinak tahám moto. Ke Stromu mám sympatie, ale jak jsem psal bojím se tak trochu velikosti, ale i na bych si zvyknul. K Versysu mě láká bohapustý lepší výkon abych nebrzdil kámoše na vyjíždce a zároveň splňuje funkci cenduro. Kdybych si byl jist, že CB bude držák, tak asi bych šel do ní i přes nižší výkon. Protože myslím, že na tůrách by posloužila. Ale zase Strom nabízí spolujezdci víc místa, majitelé mají ohromné kiláky a co se týče Versysu tak jsem zatim nikde nezaznamenal, že ho používají jako cestáka. Spíš jako výkendovu. Jsou to vlastně hodně podobné stroje, ale nechci se spálit.

Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 10:22 | Nahoru | #35
Asi bych koupil, co Ti sedne a líbí se (Alp, Versys, Strom). To je zaměřením moto, který když dobře koupíš, tak po čase klidně prodáš a neměl bys zásadně tratit. Při tom si vytříbíš požadavky a posuneš se dál. Po tom co jezdíš teď bude všechno super. Nejsou tam takový rozdíly, abys udělal zásadní chybu a oželel třeba design, kde udělat kompromis se moc nevyplácí. Není nic horšího jak přijít do garáže a dívat se na moto, který se mi už vlastně ani moc nelíbí.

Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 10:24 | Nahoru | #36
jojko no jasné, ale řádné výlety se blíží někdy k 10 000 a to už je přejezd, ale myslím, že už ty servisní intervaly moc hrotíme a je fakt, že to není nic náročné. Ale nevim, jak třeba odchytávat vylévající olej na cestě. Co mě napadá improvizovaně do PETky a pak slejt do láhví od new oil a někde odevzdat.

Jo BMW 800 GS je jiná finanční skupina

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 10:25 | Nahoru | #37
Vymenit olej v takovym beznem moto motoru je opravdu problem...2-3litry+filtr, opravdu brutalni naklady.Treba takova GSX 1400, ta se v oleji jenom koupe, vymena co 6000.....kdyz nemas na banany, nekupuj opici. Nez CB500X tak to radeji vysmivanou NC nez tuhle rozhanecku much.

Pokud pojedes dal nez 6000 nemenit. Az po navratu Zdar

Naposledy editováno 18.06.2015 10:26:54

Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 10:29 | Nahoru | #38
oldy

Díky, s tímto problém nemám, že by se mi něco nelíbilo co mám. Pokud to dobře slouží a není to pokladnička, tak jsem i za to vděčnej A jak strom zvládá tůry? Tvá nejdelší ?

Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 10:29 | Nahoru | #39
Už řešíš blbosti. Začíná to vypadat na klasický dotaz, co je lepší a co si mám koupit a už máš vlastně vybráno. CB500X ti tady nikdo nepochválí, zejména v porovnání se strojí o třídu výš. Ekonomika provozu je při tomto výběru zanedbatelný ukazatel a 10kW je opravdu velký rozdíl.
O víkendu jsem to CB500X okukoval napřímo, v červené a docela mě překvapilo. Parkoval jsem téměř vedle. Bohužel při porovnání s ostatními stroji to CB nevypadá ani trochu jako dospělá motorka. Stylem a tvarem ano, ale je z ní hrozně vidět, že je to malá kubatura.
Jezdím hlavně 1 denní a víkend. 1 denní s manželkou 420km a nic zásadního se nedělo, nic nebolelo ani mě ani ji. Díky spotřebě a velikosti nádrže 21l se ani moc na benzinkách nestaví.

Naposledy editováno 18.06.2015 10:32:35

2 reakcí na tento příspěvek Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 10:37 | Nahoru | #40
Z toho výběru na co píšeš bych určitě volil toho Stroma. Teď píšeš o spolujezdci a na cestování ve dvou a naložená motorka je to CB slabé a nenabízí takový krouťák, jako 650 do V na Stromku.

S tím olejem si taky myslím, že je to sice trochu prasárna, ale vyměnit před cestou, najedeš na tom tu dovolenou, trochu přetáhneš interval a po návratu vyměníš a třeba propláchneš motor na 1000-2000 jak píší v tom článku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 10:42 | Nahoru | #41

trigr píše: Vymenit olej v takovym beznem moto motoru je opravdu problem...2-3litry+filtr, opravdu brutalni naklady.Treba takova GSX 1400, ta se v oleji jenom koupe, vymena co 6000.....kdyz nemas na banany, nekupuj opici. Nez CB500X tak to radeji vysmivanou NC nez tuhle rozhanecku much.

Pokud pojedes dal nez 6000 nemenit. Az po navratu Zdar



Nejde o koupi bananu, ale jsem spíš takovej spartánskej cestovatel. To znamená co nejmíň zavazadel a mít to, co opravdu potřebuju. I Dlouhý výlet se dá absolvovat jen s top case a pytlem na sedačce. Olej koupit není problém, servis take ne. Ale jaksi by mi to kazilo ten prožitek z cesty. Radši sám výměna na cestě a člověk se cítí i jinak, ale to už není o technice, ale o stylu cestování.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 10:47 | Nahoru | #42
kubacech>

Asi máš pravdu, plus ostatní. Nějak z logiky mi taky vychází ten Strom. Ve dvou teda jezdím málo, ale když už, byla by škoda aby to bylo zase mrtvý. Tak trochu jsem i čekal, že se někdo ozve od CB a mi bude pjet chválu na stroj. Ale asi na můj účel i když nejsem zas tak náročnej na komfort cestování ten Strom bude asi dobrá volba.

(reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 10:52 | Nahoru | #43

kubacech píše: Z toho výběru na co píšeš bych určitě volil TDM 900


(reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 10:54 | Nahoru | #44
dubis7> měl jsem půllitrové GS, párkrát půjčené staré CB s 42kw. A na tom menším objemu poznáš každý kg váhy navíc a musíš víc točit. Proč by jinak většina cesťáků měla nadlitrový motor?

Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 10:54 | Nahoru | #45
Dubis7> To CB-čko škrtni, z těch kandidátů je na cestování nejlepší volba V-Strom, je největší, nejmíň na něm fouká, spolehlivej a má nastavitelnej zadek.
Pokud Hondu, tak vem Transalpa.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 10:59 | Nahoru | #46
Souhlas s TDM 900, Solidní cesťák, který dokáže jet po asfaltu 230 a v lehkém terénu se rozhodně neztratí. Samozřejmě, taky ta 18" guma v předu nenabízí žádné extra možnosti výběru cenduro pneu, ale takový Michelin Sirac na tom funguje skvěle


Naposledy editováno 18.06.2015 10:59:45

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 10:59 | Nahoru | #47

dubis7 píše: Nejde o koupi bananu, ale jsem spíš takovej spartánskej cestovatel. To znamená co nejmíň zavazadel a mít to, co opravdu potřebuju. I Dlouhý výlet se dá absolvovat jen s top case a pytlem na sedačce. Olej koupit není problém, servis take ne. Ale jaksi by mi to kazilo ten prožitek z cesty. Radši sám výměna na cestě a člověk se cítí i jinak, ale to už není o technice, ale o stylu cestování.



Vůbec nejsem nějaký honič výkonu a zastávám názor, že litry jsou nevyužitelná záležitost,která má hlavní výhodu v tom, že to víc žere, ale rozhodně by mi víc kazilo radost z výletu, že to prd jede, než to, že musím někde cestou vyměnit jakýmkoliv způsobem olej. Těch 34kw a co hůř 43Nm je oproti 50kw a 60Nm veliký rozdíl.

Ve svém SV mám stejný motor jako je ve Stromu a nedám na něj dopustit. Výkonově naprosto dostačující i se spolujezdcem i když to samozřejmě poznat je.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 11:11 | Nahoru | #48

fidlimydli píše: Vůbec nejsem nějaký honič výkonu a zastávám názor, že litry jsou nevyužitelná záležitost,která má hlavní výhodu v tom, že to víc žere



No to nevím Když plně naložíš šestku a nadlitra, tak se ti spotřeba více zvedne právě na té šestce, protože na litru to nemusíš tolik kompenzovat vytáčením motoru.
Znám dost lidí, co tvrdilo jak jim šestka výkonově stačí, dokud se nesvezli na litru

Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 11:12 | Nahoru | #49
Ten servisní interval bych vůbec neřešil...pokud pojedeš fakt na 8 000 - 10 000 km, tak asi nepojedeš nějakou extra palbu a prostě vyměníš olej po návratu. Mrkni třeba na Trinidada - teď už má myslím na Stromu dvě kila a píše, že servisní intervaly dělá po 9 000 -11 000 km...

EDIT:

kubacech píše: No to nevím Když plně naložíš šestku a nadlitra, tak se ti spotřeba více zvedne právě na té šestce, protože na litru to nemusíš tolik kompenzovat vytáčením motoru.
Znám dost lidí, co tvrdilo jak jim šestka výkonově stačí, dokud se nesvezli na litru


Já jsem teda měl (nad)litrů dost (GSX 1400, B12,...), ale šestka (navíc "nudnej" Strom) mě výkonově stačí už 5 let a neměnil bych;)

Naposledy editováno 18.06.2015 11:15:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 11:13 | Nahoru | #50

fidlimydli píše: ...Ve svém SV mám stejný motor jako je ve Stromu a nedám na něj dopustit. Výkonově naprosto dostačující i se spolujezdcem i když to samozřejmě poznat je.



stejný motor, ale zcela jinak naladěnej. Ten rozdíl mezi nimi je velikej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 11:22 | Nahoru | #51

dubis7 píše: wakasaki, tak s versáčem spokojenost? Párkrát jsem zkusil starší model a nebyl vůbec špatný, ale štve mě tam ten centrální stojan a absence terénu. Ale i tak bych to oželel. Nejlepší by byla kombinace V-strom a Versys ale ta snad neexistuje.



Jazdeny Triumph Tiger 800 je tiez dobra alternativa.

(reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 11:23 | Nahoru | #52

seikos píše: Souhlas s TDM 900................... ale takový Michelin Sirac na tom funguje skvěle.............


Kluci si docela pochvalují třeba Heidenau K60.

(reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 11:24 | Nahoru | #53

Wakasaki píše: Jazdeny Triumph Tiger 800 je tiez dobra alternativa.


Ano.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 11:59 | Nahoru | #54

kubacech píše: No to nevím Když plně naložíš šestku a nadlitra, tak se ti spotřeba více zvedne právě na té šestce, protože na litru to nemusíš tolik kompenzovat vytáčením motoru.
Znám dost lidí, co tvrdilo jak jim šestka výkonově stačí, dokud se nesvezli na litru



Já vím, že jsem se s tímto pustil na tenký led a budu pravděpodobně ubit.
Ano, rozdíl ve spotřebě bude při různých zátěžích u šestky mnohem více patrný, ale s karburátorovým SV jezdím 4,3- max 5,5L, většinou do 5 a mám pocit, že výkon zdaleka nevyužívám. Ono když přepočteš výkon na kg, tak třeba BMW 1200GS má 0,35kw/kg a to SV 0,31kw/kg. To zase takový propastný rozdíl není. Můj zdůrazňuji ryze osobní odpor k litrům spočívá především v hmotnosti a neohrabanosti. Mám rád malé hbité motorky, protože jsem přesedlal z krosu a všechny silnice jsou 200kg parníky. Díky lehkosti SV jsem na naháči projel bez větších problémů off v Albánii, kde jak jsem v cestopise zde četl jiní otáčeli BMW 1200 zpět. Ale ber to jako mou osobní preferenci.

(reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 12:04 | Nahoru | #55

seikos píše: stejný motor, ale zcela jinak naladěnej. Ten rozdíl mezi nimi je velikej



Neměl jsem možnost přímého srovnání, ale papírově to při podobných otáčkách dělá 2kw a 2Nm ve prospěch naháče. Ale asi se taky projeví to, že Strom má podle ročníku 30 -40kg navíc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 12:29 | Nahoru | #56
fidlimydli> já mám na tom parníku 0,27kw/kg Ale máš pravdu, že když sednu na H6, tak mi to připadá strašně malé a lehké Ale mi se právě líbí že to je velký pohodlný stroj na kterém není problém ujet kus cesty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 12:54 | Nahoru | #57

kubacech píše: No to nevím Když plně naložíš šestku a nadlitra, tak se ti spotřeba více zvedne právě na té šestce, protože na litru to nemusíš tolik kompenzovat vytáčením motoru.
Znám dost lidí, co tvrdilo jak jim šestka výkonově stačí, dokud se nesvezli na litru



Kubo dovolím si ti oponovat . Plně naložený strom 650, ve dvou lidech, plný topcase i bočáky. Cestovní rychlost 100-110. Najeto v 633km a spotřeba 4,3l .

Jinak averze seikose na stromy je všeobecně známá věc . Hold každý se s tímto strojem nezžije (má právo na svůj názor).

Za tu poslední dovču můžu za sebe říct, že mi stromek přijde jako ideální cestovní stroj. Jestli někomu nestačí, že plně naložený dokáže jet 150, tak to je jeho problém . Navíc obrovské plus, že je to 6-ti kvalt. Jediné s čím souhlasím, tak je tvrzení, že je to břichoplaz. Když budeš jezdit ve dvou, tak zvednutí podvozku je podmínkou (kratší kosti, redukce na vidle). Já teda neškrkám na retardérech, jak někdo tvrdí, ale zhoupl jsem se v jedné zatáčce, kde byl obrovský skok a tam jsem škrtl krytem motoru.

Jinak manželka má Transalpa 700, tak tyto dva stroje můžu porovnat s mého pohledu. TA je trošku těžší, ale kompenzuje to hbitostí. Má lepší odezvu na plyn a celkově se dá s ním více blbnout. Naproti tomu strom je bytelnější, větší, pohodlnější. Takový tvrdý zemědělský stroj .





Naposledy editováno 18.06.2015 12:57:03

(reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 13:05 | Nahoru | #58
Heny22> výjimka potvrzující pravidlo? Při rychlosti 100-110 mi to taky jede za 4,5
Ale pro zakladatele o argument víc mluvící pro DL

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 13:07 | Nahoru | #59
palec hore pro tebe . Tak ono by se dalo cestovat 150km/hod, ale to už se nějak vylučuje s pojmem "cestovat"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 13:17 | Nahoru | #60

kubacech píše: fidlimydli> já mám na tom parníku 0,27kw/kg Ale máš pravdu, že když sednu na H6, tak mi to připadá strašně malé a lehké Ale mi se právě líbí že to je velký pohodlný stroj na kterém není problém ujet kus cesty



Ty to zase naženeš těma Nm.
Tak to má být, každý máme motorku podle vlastního gusta.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Oblíbené téma po 1001 - co na začát... [1, 2] Honda CBF 600N, Yamaha XJ6, Honda CB 500X, Honda CB ... Burdin 39 3.5.2024 v 11:20 Koudy01
kawasaki versys 650 - chcípání Kawasaki Versys 650 aklenot 1 30.4.2024 v 09:30 Krautkopf
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
Versys 650 - error code 32 "subthro... Kawasaki Versys 650 RiosCZE 3 29.4.2024 v 15:08 Krautkopf
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 9 27.4.2024 v 09:12 Woodpec


TOPlist