globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čištění karbců-je to na reklamaci?
 
17.6.2015 v 21:31
Ahoj motorodino. Možná jste někteří zaznamenali, že jsem si před časem stěžoval u své xj900 na spotřebu, která nejde srazit pod 7l. Ptal jsem se v několika servisech, zda s tím něco dělat a nejčastější (spíš jediná) odpověď byla, že pokud motorka nemá jiný příznaky, tak ať se na to vyprdnu a jezdím. Až jsem narazil na jeden servis, jehož majitel mi potvrdil, že taková spotřeba je mimo a že má zkušenost, že po vyčištění a seřízení karbců spotřeba jistě klesne někam k 5,5l. Zkrátím to-za vyčištění a seřízení jsem zaplatil pět a půl tisíce a...motorka jede na tři válce. Servisman se zaklíná tím, že mi o možných komplikacích řekl (což je pravda), že se nějaká skrytá usazenina může uvolnit a ucpat něco v karburátoru. Jen podotýkám, že před čištěním jela motka absolutně perfektně, necukala, nestřílela, startovala perfektně za tepla i studena, táhla ve všech otáčkách-jen žrala. Po utracených 5,5 kKč jede na tři válce a reakce servisu je, že mě na to upozornil a že bude třeba čistit znovu. Končím sloh... Je to na reklamaci?

22.6. přidávám jméno servisu: PNP Moto, Petr Novák, Pozořice

Naposledy editováno 22.06.2015 17:50:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění karbců-je to na reklamaci?

18.6.2015 v 14:11 | Nahoru | #1

jawarmaniak píše: Přidám svou zkušenost.
Koupil jsem XJ 550 Secu, která dobrých 15 let stála. Jela očividně na bohatou směs, svíčky pořád ulité, černé, nedržela volnoběh. Asi zaseknuté plováky. Jelikož to byl můj první čtyřtakt a k tomu ještě čtyřválec, tak jsem se rozhodl to dát na vyčištění, seřízení a synchronizaci do autorizovaného servisu Yamaha... No zkrátím to. Nechal jsem tam 3500 s tím, že karby rozebrali do šroubků a vyměnili jehly a vedení, + nějáké o-kroužky. Přišel jsem pro motorku a abych na ní mohl vůbec odjet, tak jsem si musel půjčit nabíječku baterky (úplně vymlácená) a ještě po servisákovi vydindat staré zapalovací svíčky, protože ty v motoru byly úplně ulité a nepálily. Prostě se neobtěžovali vůbec ani nastartovat motor. JAK SE MŮŽE DĚLAT SEŘÍZENÍ KARBURÁTORŮ A JEJICH SYNCHONIZACE BEZ BĚŽÍCÍHO MOTORU???

Prostě jsem se zařekl, že to byla první a poslední návštěva servisu, kterou moje XJ kdy absolvovalo. Od té doby si dělám všechno sám a mám jistotu, že to udělané opravdu je.

A dovětek k servisu - Druhý den pod motorkou louže benzínu. Vytekla polovina nádrže. Takže jsem prostě ty "zrepasované" karburátory vytáhl a rozebral. Mosazné vedení jehel bylo zmáčknuté asi sikovkama. Na bocích otlaky od čelistí, takže původní kruhová vedení měla oválný var a jehly se v nich zasekávaly, takže se nezavíral benzín. Plováky taky boží světlo neviděly. Tak jak to mohlo být rozebrané do šroubku??

Takže famfulín: Rozeber ty karbce sám a vyčisti je (ideální je ultrazvukové čištění). Měl jsem z toho poprvé taky strach, ale nic na tom opravdu není. Chce to jen, připravit si 4 mističky a díly z jednotlivých karburátorů dávat vždy do jedné misky, aby se to nepomíchalo..



Na tom XJ se synchronizace nedělala, protože v oleji byl benzín a Vy jste ho nechtěl vyměnit, proto jsem odmítl moto vůbec dále startovat a toto jsem Vám buď já nebo kolega sdělil i do telefonu. Dále jsme Vám sdělili i špatný stav těch ventilků a že je v minulosti někdo poškodil, včetně jejich ceny. Vám se cena zdála vysoká a ventilky jste měnit také nechtěl. Za baterku jsem se Vám omlouval při předání, že byla vybitá, přesto, že jsem motorku ani jednou nestartoval ani nezapínal zapalování a svíčky se ulili startem s vybitou baterkou + špatným stavem ventilku - přeplavování karburátorů. Plováky neviděly boží světlo, tím je myšleno co? Leštěnkou jsem je opravdu nebral, pouze je očistil čističem a hadrem od usazenin.

Shrnuto dohromady jsem karbce vyčistil, vyměnil o-kroužky a nastavil vše na tovární hodnoty. Po neúspěšném startu a ulití svíček jsem Vám okamžitě dal svíčky jiné a Vy jste i s benzínem v oleji odjel.

Každá mince má dvě strany a ne vždy to je jen tak, jak tvrdí zákazník. Cena zakázky nebyla 3500,- ale 2973,- a když motorka odjížděla, tak alespoň držela volnoběh jaký má mít a ne 4000ot/min jako když jste přijel. Dále jsem Vám také vysvětloval, kde se seřizuje volnoběh, protože jste mi neustále tvrdil, že se to dělá u rukojeti na lanku tím šroubkem, kterým se seřizuje vůle na lanku.

edit: jinak k tématu, tohle XJ900 samozřejmě reklamovat bez diskuze

Naposledy editováno 18.06.2015 15:37:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění karbců-je to na reklamaci?

19.6.2015 v 09:09 | Nahoru | #2
Freeman11>
Před tímto smekám - vyjádření servisu. Jelikož prodávám zboží a řeším reklamace, sice u jiné komodity, tak vím, jací lidé jsou a kolikrát si vymýšlejí kraviny. Nejdřív všechno odkejvou a pak je za debila opravář nebo prodejce i když ho na závadu upozorňuje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist