Po dlouhý době jsem doma sáhl po časopisu Svět motorů, kde ráčkující mechanik z pořadu Autosalon testuje vzduchové filtry.
Překvapilo mě, jak si v testu stojí filtry značky KN.
Nejvíce mě zaujala věta, že bavlněný filtr KN se třikrát dříve zanese a propustí 16x více nečistot, než papírový filtr. Podle mě, je tam ten filtr od toho, aby se zanesl a nějak mi nesouhlasí ty jeho počty.
Co si o tom a o filtrech KN myslíte vy?
1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů
Po přečteni tady toho vlákna jsem z toho docela jelec
Koupil jsem motorku s LeoVincema a KN filtrem, ale nebyla odladěná na brzdě.
Takže je pro motor lepší tam dát klasickej originální filtr?
Ps. Občas se mi stává, když chci startovat zahřatou motorku že na poprvé blbě chytá, někdy musím při startu malinko přidat plyn, aby chytla. Za studena na sytič není problém. Volnobeh drží normálně.
Naposledy editováno 11.06.2015 07:43:41
2 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů
assassin píše: No pro motor je nejlepsi kdyz se na tom nejezdi - pak se neopotrebovava vubec :)
...teď jsi to vystih
...je už hrozný s jakejma teoriema nás "myslitelé" furt oblažujou
...jak tady někdo už psal, klesnou prodeje něčeho, tak se "vymyslí" pr článek ...a nejlepší je to přes strach
1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů
1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů
Jako s KN filtrama nemám vůbec žádný zkušenosti. Jezdím papír bo se dá koupit i do 400,- Ale pokud je pravda co píšou v tom článku a pokud k tomu zapojím selskej rozum, tak mi příjde, že pán z původního článku ze světa motorů může mít pravdu i v těch paradoxech (propustnost bordela, vzduchu a výdrže), pokud se bude testovat tak, že se nesmí na filtr šáhnout po celou testovací dobu = ani přimazat to KN. To po nějaké době zaschne a je hotovo.
Ale to jen tak okrajem. KN jsem nikdy neměl v ruce, tak je to jen moje čirá, laická teorie.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů
redy19 píše: Zdarec
Po přečteni tady toho vlákna jsem z toho docela jelec
Koupil jsem motorku s LeoVincema a KN filtrem, ale nebyla odladěná na brzdě.
Takže je pro motor lepší tam dát klasickej originální filtr?
Ps. Občas se mi stává, když chci startovat zahřatou motorku že na poprvé blbě chytá, někdy musím při startu malinko přidat plyn, aby chytla. Za studena na sytič není problém. Volnobeh drží normálně.
..Roko.. píše: U SP se s KN dalo pěkně hrát. Jsou tam dva kulatý filtry. Restriktor (taková plastová válcová drátěnka) byla asi o 1/2 nižší než výška filtru. Dakže i hloubka "zastrčení" měla svůj vliv. Nejlíp se mi osvědčilo z jednoho filtru restriktor vydělat a v druhým jej mít vložen co nejvýš (až po okraj vstupu do filtru). Podle svíček to bylo OK, jelo to dobře a rozumnej konsum paliva. Origo filtry jsou papíráky a z venku mají to jemný pletivo, myslím, že to takhle bývá celkem bežně (já už SP s KN koupil, ale podle mě, žádnej restriktor origa nemají). Řekl bych, že ty drátěnky u KN, měly ještě význam, jako zábrana pro větší předměty, přece jen je tam nápor. sání středem masky a v podstatě je airbox v ose s nosem sání. Takže minimálně mušek, ty fitry byly plný.
takze z te tve puvodni recenze tri motorek s K&N filtrem nam zbyly tri motorky v buhvijakem stavu, ve kterych se vrtal buhvikdo buhvijak a ty ses to pak snazil dat dohromady ... ale moje tvrzeni o funkcnosti nahrady origo filtru K&N filtrem do airboxu urcenym jako prima nahrada pro danou motorku/auto spociva v tom, ze vezmu motorku v origo stavu s origo vyfukama, origo sanim a jenom vymenim papirovou nebo molitanovou vlozku za K&N. Delal jsem to mockrat na vsech moznych motorkach a autech a nestalo se mi, ze by byl jakykoli problem.Pricemz UZ netvrdim (po Stevove osvete), ze neexistuje motorka nebo auto, kde to fungovat nebude - akorat jsem to zatim nevidel.
1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů
E:
pokud jde o instalaci na sériovou motorku, uniká mi smysl ceny. Na moje nynější VTR stojí KN cca 4000,- papírák cca 700
budeme brát 5x papír vs KN jsem na 5 x 20 000km tzn. něco co na jedné motorce najede velice pramálo lidí (a to nezahrnuji do ceny čištění a impregnaci KN)
A jaké sklony má KN s dalšíma úpravama, jsem už zmíňil.
Naposledy editováno 11.06.2015 13:43:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů
Jelikož honit koně nehodlám, tak zkusím koupit klasickej filtr a vyměnit ho.
1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů
..Roko.. píše: Dobře, beru zpět. Je možné ,že na čistě sériovém stroji v dobré kondici (při instalaci měl Hornet 12tkm a 954ka +/- 11tkm), to fungovat bude. Vždy jsem prováděl instalaci soubežně s koncovkou výfuku, odzkoušel a posléze šel na řadu Commander nebo Dynojet kit, protože to prostě haprovalo. Ale ze zkušenosti vím, že koncovka výfuku a origo filtr, v drtivé většině žádnej další zásah nepotřebuje (ale jsou případy, kdy i toto stačí na něakou neplechu), kdežto koncovka + KN ano. A z toho plyne, že prostě směs ochudí i na zcela sériovém stroji oproti origo filtru.
E:
pokud jde o instalaci na sériovou motorku, uniká mi smysl ceny. Na moje nynější VTR stojí KN cca 4000,- papírák cca 700
budeme brát 5x papír vs KN jsem na 5 x 20 000km tzn. něco co na jedné motorce najede velice pramálo lidí (a to nezahrnuji do ceny čištění a impregnaci KN)
A jaké sklony má KN s dalšíma úpravama, jsem už zmíňil.
Co se tyce ekonomickeho smyslu vymeny, ty to beres zase podle jedne motorky, ja to mam u svych poslednich vymen na svych motorkach jinak: na BMW R80 stoji papirak kolem 7-8 kil, K&N stoji asi 80$ (ja sem ho koupil v nejake akci na webu za 55$), za tri vymeny je to zpatky. Dalsi rozmer to ziskava u endura - tam se filtr bezne meni po par projizdkach v nejakem bordelu, prachu, pisku ... proto 'ostra' endura maji praci molitany ... na Biga jsem koupil K&N asi za 85$ - papirak stoji nejakych 650Kc. - to jsou ctyri vymeny.
Ale souhlasim - zadny velky ekonomicky smysl to samozrejme nema.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů
redy19 píše: Medved> Šlo nebo jde mi více méně o to, jestli se třeba nebudou podpalovat ventily nebo bude moc chudá bo bohatá směs a kdo ví co ještě s tím KNkem co tam teď mám. Docela dost to i střílí do výfuku. (né že by se mi to nelíbílo, ale nerad bych tam něco posral).
Jelikož honit koně nehodlám, tak zkusím koupit klasickej filtr a vyměnit ho.
A - ano, ventilum to strileni dobre nedela.
carlos38 píše: Nejde mi do hlavy, jak je možný že se ten filtr třikrát dřív zanese a přitom propustí 16x víc nečistot. Jestli dobře počítám, zachytí tedy třikrát více nečistot. Ale oprav mě, jestli se pletu.
Cisla v tom clanku pomerne souhlasi. Bavlneny filtr ma mensi plochu a rychleji take degraduje.
Na poskakování do práce a okolo baráku jsem si pořídil jedničkovou Fabii 1.4 MPI. A protože jsem šetřílek, jezdím dost a nerad cpu státu své těžce vydělané peníze, koupil jsem ji s již namontovaným CNG.
Výkon na CNG není špatný, ale v určitých otáčkách je občas cítit, že to není úplně ono. (projev, jakoby sřídavě pálily 3 a 4 válce). Svíčky jsou nové, filtry a všechny ostatní provozní věci taktéž.
Mám takovou teorii, kterou bych byl rád, kdybyste mi potvrdili anebo vyvrátili... Stechiometrický poměr pro benzín/vzduch je 14,7, pro zemní plyn 17,2. Vychází mi z toho, že by ta směs CNG mohla být příliš bohatá, a tudíž přemýšlím nad otázkou, zdali by mi nepomohl propustnější filtr (např KN). Je má teorie správná? :) Anebo si ten systém vstřikování CNG upravuje hodnoty na +- stechiometrický poměr a problém je jen v tom, že staré MPI prostě není na CNG stavěno/laděno?
díky za věcné nápady...
1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů
Medved píše: ja ti nebudu vubec nic radit, protoze bych to zase dostal od Steva sezrat, ze by ode mne pes kurku nevzal .
Tak nic no :(
Bmc nemam, nebyl cas, ale pipercross vyrazne upravil bohatost smesi ve vsech otackach, a pridal pri tom 4 kone (bylo to predtim hodne bohaty). Vtr na to opravdu reaguje mnohem vyraznejc.
..Roko.. píše: Medved> jsem rád, za dobrou výměnu názorů a že se tu dá debatovat a nemusí lítat ku*dy - p*če, jak tu bývá zvykem A souhlasím, hovada (už jsem viděl pár Poláků) co vemou origo výfuk vrtačkou, by si zasloužily ehmm
tak zrovan ja mam zkusenost s Nemcem, ktery vlastnil prede mnou meho Intrudera a rozvrtal prepazky - hnus, v kazde osm der tak sestkou vrtakem a pekne nakrivo. A - ano, ty tlumice provrtane zespodu, to byl nejmenovany odbornik ze severni Moravy - takze vlastne Polak ;-D.petrvtr_new píše: Jako majitel exotickeho vehiklu VTR potvrzuji, ze po montáži propustného filtru do original airboxu se s tím bez dalších úprav prakticky nedalo jet. Motorka špatně držela volnoběh a objevila se díra v nízkých otáčkách.
Bandit 12 taky nesel s kn doladit..vyzkousely se vsechny mozny trysky a porad byla uprostred dira..s papirovym to fungovalo..
1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů
EDIT: a svíčky při pravidelný výměně po 15 000km měly barvu lehce cihlovou, ne úplně sytou jak má bejt, ale dost se tomu blížila.
Naposledy editováno 23.05.2017 18:08:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů
aaamoto píše: Trošku to tady oživým, na Hornetu 2002(karbec) sem měl BMC(s ním sem to už koupil) +laďák Creptus(ten sem dával já) bez zásahů do karburátorů a fungovalo to naprosto v pohodě výkoností díra nikde(aspoň ne znatelná), akorát si občas střelil(při ubrání v určitejch otáčkách), ale zase nic hroznýho. No a teď po koupi Z1000 2004(taky karbec) budu kupovat zase, ale ne kvůli výkonu, ale protože papírovej stojí 600 a KN 1200 a BMC 1500(vezmu asi BMC).
EDIT: a svíčky při pravidelný výměně po 15 000km měly barvu lehce cihlovou, ne úplně sytou jak má bejt, ale dost se tomu blížila.
To je překlep? Nebo ňáká přestavba? Neb "novodobá" Z1000 je od začátku výroby, stříkačka s dvojitýma klapkama...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
supersport - dvouválec Aprilia RSV 1000 R | JR1981 | 17 | 14.6.2023 v 20:47 kokoška. |
Ztráta klíče Aprilia rsv 1000 R Aprilia RSV 1000 R | DeHi | 3 | 20.5.2023 v 16:11 DeHi |
Tuono 2009 nedobíjí Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia Tuo... | Michal.R6 | 19 | 27.3.2022 v 00:38 nazram |
Tuono 2009 chcípá Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV... | Michal.R6 | 4 | 12.6.2021 v 13:05 Michal.R6 |