globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Filtry KN - test Světa motorů
9.6.2015 v 06:40
Ahoj!
Po dlouhý době jsem doma sáhl po časopisu Svět motorů, kde ráčkující mechanik z pořadu Autosalon testuje vzduchové filtry.
Překvapilo mě, jak si v testu stojí filtry značky KN.
Nejvíce mě zaujala věta, že bavlněný filtr KN se třikrát dříve zanese a propustí 16x více nečistot, než papírový filtr. Podle mě, je tam ten filtr od toho, aby se zanesl a nějak mi nesouhlasí ty jeho počty.
Co si o tom a o filtrech KN myslíte vy?






Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 07:38 | Nahoru | #61
Zdarec
Po přečteni tady toho vlákna jsem z toho docela jelec
Koupil jsem motorku s LeoVincema a KN filtrem, ale nebyla odladěná na brzdě.
Takže je pro motor lepší tam dát klasickej originální filtr?

Ps. Občas se mi stává, když chci startovat zahřatou motorku že na poprvé blbě chytá, někdy musím při startu malinko přidat plyn, aby chytla. Za studena na sytič není problém. Volnobeh drží normálně.

Naposledy editováno 11.06.2015 07:43:41

2 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 07:42 | Nahoru | #62
No pro motor je nejlepsi kdyz se na tom nejezdi - pak se neopotrebovava vubec :)

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 07:44 | Nahoru | #63
assassin> Joo aby se moc nevojezdil chápu

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 09:42 | Nahoru | #64

assassin píše: No pro motor je nejlepsi kdyz se na tom nejezdi - pak se neopotrebovava vubec :)


...teď jsi to vystih
...je už hrozný s jakejma teoriema nás "myslitelé" furt oblažujou
...jak tady někdo už psal, klesnou prodeje něčeho, tak se "vymyslí" pr článek ...a nejlepší je to přes strach

1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 09:54 | Nahoru | #65
Tak pardon že jsem se zeptal jestli je lepší mít klasickej filtr + laděný výfuky nebo knko + laděný.. Když tam nemám žádnej PC nebo mapu pro tuhle sestavu a ani to neplanuju.

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 10:00 | Nahoru | #66
redy19> nevztahuj to celý na sebe, já to myslel obecně a mířil spíš na druhou stranu ...k tvý otázce? já bych KáeNko bez obav dal

1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 10:11 | Nahoru | #67
redy19> já bych KN bez obav vyměnil za papírák A jsi tam, kde jsi byl

Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 10:18 | Nahoru | #68
Si divím, že tu nikdo nedal ten nedávnej článek přímo z motorkářů: http://www.motorkar...o-pozvane-31237.html

Jako s KN filtrama nemám vůbec žádný zkušenosti. Jezdím papír bo se dá koupit i do 400,- Ale pokud je pravda co píšou v tom článku a pokud k tomu zapojím selskej rozum, tak mi příjde, že pán z původního článku ze světa motorů může mít pravdu i v těch paradoxech (propustnost bordela, vzduchu a výdrže), pokud se bude testovat tak, že se nesmí na filtr šáhnout po celou testovací dobu = ani přimazat to KN. To po nějaké době zaschne a je hotovo.

Ale to jen tak okrajem. KN jsem nikdy neměl v ruce, tak je to jen moje čirá, laická teorie.

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 10:38 | Nahoru | #69

..Roko.. píše: redy19> já bych KN bez obav vyměnil za papírák A jsi tam, kde jsi byl


...jestli máš místo motorky kosmickou loď, tak to chápu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 11:16 | Nahoru | #70

redy19 píše: Zdarec
Po přečteni tady toho vlákna jsem z toho docela jelec
Koupil jsem motorku s LeoVincema a KN filtrem, ale nebyla odladěná na brzdě.
Takže je pro motor lepší tam dát klasickej originální filtr?

Ps. Občas se mi stává, když chci startovat zahřatou motorku že na poprvé blbě chytá, někdy musím při startu malinko přidat plyn, aby chytla. Za studena na sytič není problém. Volnobeh drží normálně.

ja ti nebudu vubec nic radit, protoze bych to zase dostal od Steva sezrat, ze by ode mne pes kurku nevzal .

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 11:46 | Nahoru | #71

..Roko.. píše: U SP se s KN dalo pěkně hrát. Jsou tam dva kulatý filtry. Restriktor (taková plastová válcová drátěnka) byla asi o 1/2 nižší než výška filtru. Dakže i hloubka "zastrčení" měla svůj vliv. Nejlíp se mi osvědčilo z jednoho filtru restriktor vydělat a v druhým jej mít vložen co nejvýš (až po okraj vstupu do filtru). Podle svíček to bylo OK, jelo to dobře a rozumnej konsum paliva. Origo filtry jsou papíráky a z venku mají to jemný pletivo, myslím, že to takhle bývá celkem bežně (já už SP s KN koupil, ale podle mě, žádnej restriktor origa nemají). Řekl bych, že ty drátěnky u KN, měly ještě význam, jako zábrana pro větší předměty, přece jen je tam nápor. sání středem masky a v podstatě je airbox v ose s nosem sání. Takže minimálně mušek, ty fitry byly plný.

takze z te tve puvodni recenze tri motorek s K&N filtrem nam zbyly tri motorky v buhvijakem stavu, ve kterych se vrtal buhvikdo buhvijak a ty ses to pak snazil dat dohromady ... ale moje tvrzeni o funkcnosti nahrady origo filtru K&N filtrem do airboxu urcenym jako prima nahrada pro danou motorku/auto spociva v tom, ze vezmu motorku v origo stavu s origo vyfukama, origo sanim a jenom vymenim papirovou nebo molitanovou vlozku za K&N. Delal jsem to mockrat na vsech moznych motorkach a autech a nestalo se mi, ze by byl jakykoli problem.

Pricemz UZ netvrdim (po Stevove osvete), ze neexistuje motorka nebo auto, kde to fungovat nebude - akorat jsem to zatim nevidel.

1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 13:36 | Nahoru | #72
Dobře, beru zpět. Je možné ,že na čistě sériovém stroji v dobré kondici (při instalaci měl Hornet 12tkm a 954ka +/- 11tkm), to fungovat bude. Vždy jsem prováděl instalaci soubežně s koncovkou výfuku, odzkoušel a posléze šel na řadu Commander nebo Dynojet kit, protože to prostě haprovalo. Ale ze zkušenosti vím, že koncovka výfuku a origo filtr, v drtivé většině žádnej další zásah nepotřebuje (ale jsou případy, kdy i toto stačí na něakou neplechu), kdežto koncovka + KN ano. A z toho plyne, že prostě směs ochudí i na zcela sériovém stroji oproti origo filtru.

E:
pokud jde o instalaci na sériovou motorku, uniká mi smysl ceny. Na moje nynější VTR stojí KN cca 4000,- papírák cca 700
budeme brát 5x papír vs KN jsem na 5 x 20 000km tzn. něco co na jedné motorce najede velice pramálo lidí (a to nezahrnuji do ceny čištění a impregnaci KN)

A jaké sklony má KN s dalšíma úpravama, jsem už zmíňil.

Naposledy editováno 11.06.2015 13:43:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 14:57 | Nahoru | #73
Medved> Šlo nebo jde mi více méně o to, jestli se třeba nebudou podpalovat ventily nebo bude moc chudá bo bohatá směs a kdo ví co ještě s tím KNkem co tam teď mám. Docela dost to i střílí do výfuku. (né že by se mi to nelíbílo, ale nerad bych tam něco posral).
Jelikož honit koně nehodlám, tak zkusím koupit klasickej filtr a vyměnit ho.

1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 14:58 | Nahoru | #74
že ti to střílí tak to máš chudý, až tam dáš KN bude ještě chudší. Ale od toho tam je šroubek bohatosti směsi

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 15:09 | Nahoru | #75
novej> Celou dobu říkam že jsem tu motorku koupil s laďáky leo vince a kn filtrem :) a teď přemyšlim jestli trošku "pomuže" když tam vratím origo filtr a kn vyhodím.

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 15:46 | Nahoru | #76

..Roko.. píše: Dobře, beru zpět. Je možné ,že na čistě sériovém stroji v dobré kondici (při instalaci měl Hornet 12tkm a 954ka +/- 11tkm), to fungovat bude. Vždy jsem prováděl instalaci soubežně s koncovkou výfuku, odzkoušel a posléze šel na řadu Commander nebo Dynojet kit, protože to prostě haprovalo. Ale ze zkušenosti vím, že koncovka výfuku a origo filtr, v drtivé většině žádnej další zásah nepotřebuje (ale jsou případy, kdy i toto stačí na něakou neplechu), kdežto koncovka + KN ano. A z toho plyne, že prostě směs ochudí i na zcela sériovém stroji oproti origo filtru.

E:
pokud jde o instalaci na sériovou motorku, uniká mi smysl ceny. Na moje nynější VTR stojí KN cca 4000,- papírák cca 700
budeme brát 5x papír vs KN jsem na 5 x 20 000km tzn. něco co na jedné motorce najede velice pramálo lidí (a to nezahrnuji do ceny čištění a impregnaci KN)

A jaké sklony má KN s dalšíma úpravama, jsem už zmíňil.

To prave zase (podle mne) dost zalezi na motorce - vypozoroval jsem, ze u chopperu, cruiseru a podobnych mastodontu s dlouhym zdvihem a nizkyma max otackama mel otevreny vyfuk daleko vetsi vliv na beh motoru nez treba u endura nebo silnice. Obvykle bylo treba sahnout do nastaveni bohatosti volnobehu (jinak to strilelo do vyfuku pri ubrani plynu) nekdy i hnout s jehlou. Proto se laborovani s vyfukem snazim vyhnout a do bela mne rozpaluji kutilove s vrtackou, tvorici esteticke diry do prepazky ... uz jsem videl i motorku, kde nekdo "ladil zvuk" tak, ze vyvrtal diry zespodu do plaste tlumice .

Co se tyce ekonomickeho smyslu vymeny, ty to beres zase podle jedne motorky, ja to mam u svych poslednich vymen na svych motorkach jinak: na BMW R80 stoji papirak kolem 7-8 kil, K&N stoji asi 80$ (ja sem ho koupil v nejake akci na webu za 55$), za tri vymeny je to zpatky. Dalsi rozmer to ziskava u endura - tam se filtr bezne meni po par projizdkach v nejakem bordelu, prachu, pisku ... proto 'ostra' endura maji praci molitany ... na Biga jsem koupil K&N asi za 85$ - papirak stoji nejakych 650Kc. - to jsou ctyri vymeny.

Ale souhlasim - zadny velky ekonomicky smysl to samozrejme nema.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 15:50 | Nahoru | #77

redy19 píše: Medved> Šlo nebo jde mi více méně o to, jestli se třeba nebudou podpalovat ventily nebo bude moc chudá bo bohatá směs a kdo ví co ještě s tím KNkem co tam teď mám. Docela dost to i střílí do výfuku. (né že by se mi to nelíbílo, ale nerad bych tam něco posral).
Jelikož honit koně nehodlám, tak zkusím koupit klasickej filtr a vyměnit ho.

ja bych se K&N nezbavoval. Pokud se to strileni do vyfuku deje kdy zaklapnes plyn, je ma to chudy volnobeh. Jak pise novej - doladis to sroubkem bohatosti smesi volnobehu.

A - ano, ventilum to strileni dobre nedela.

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 15:59 | Nahoru | #78

carlos38 píše: Nejde mi do hlavy, jak je možný že se ten filtr třikrát dřív zanese a přitom propustí 16x víc nečistot. Jestli dobře počítám, zachytí tedy třikrát více nečistot. Ale oprav mě, jestli se pletu.



Cisla v tom clanku pomerne souhlasi. Bavlneny filtr ma mensi plochu a rychleji take degraduje.

Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 16:05 | Nahoru | #79
Měl bych dotaz v souvislosti se vzduchovými filtry...
Na poskakování do práce a okolo baráku jsem si pořídil jedničkovou Fabii 1.4 MPI. A protože jsem šetřílek, jezdím dost a nerad cpu státu své těžce vydělané peníze, koupil jsem ji s již namontovaným CNG.
Výkon na CNG není špatný, ale v určitých otáčkách je občas cítit, že to není úplně ono. (projev, jakoby sřídavě pálily 3 a 4 válce). Svíčky jsou nové, filtry a všechny ostatní provozní věci taktéž.
Mám takovou teorii, kterou bych byl rád, kdybyste mi potvrdili anebo vyvrátili... Stechiometrický poměr pro benzín/vzduch je 14,7, pro zemní plyn 17,2. Vychází mi z toho, že by ta směs CNG mohla být příliš bohatá, a tudíž přemýšlím nad otázkou, zdali by mi nepomohl propustnější filtr (např KN). Je má teorie správná? :) Anebo si ten systém vstřikování CNG upravuje hodnoty na +- stechiometrický poměr a problém je jen v tom, že staré MPI prostě není na CNG stavěno/laděno?
díky za věcné nápady...

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 17:28 | Nahoru | #80
Medved> Asi moc řeším blbosti.. nechám to tak jak to je a radši jdu jezdit, tak diky. :)

Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 17:37 | Nahoru | #81
Já mám KN v autě i v mašině a žádnej problém. Na autě ho mám od funglovky a teď na něm mám cca 270 000km. Před nedávnem jsem měl sundanou palici, páč se ztrácela voda a na válcích jsou ještě vidět stopy po honování. Ale na druhou stranu když jsem po válci přejížděl rukou, miniaturní ťukance jsou cítit. Navíc jsem měnil i střed turba a u starého byla sací vrtulka od jemného prachu celkem pěkně opískovaná. Jinak je to motor JTD a je upravenej na 170koňí, nohu mám těžkou a jezdím s tím všude kde se projet dá :) Olej normálka od výměny do výměny bez dolívání a ztratí se vážně jen minimum otěrem. Takže do dalšího auta půjde KN určitě zase.

1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 20:15 | Nahoru | #82
Medved> jsem rád, za dobrou výměnu názorů a že se tu dá debatovat a nemusí lítat ku*dy - p*če, jak tu bývá zvykem A souhlasím, hovada (už jsem viděl pár Poláků) co vemou origo výfuk vrtačkou, by si zasloužily ehmm

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

11.6.2015 v 21:15 | Nahoru | #83

Medved píše: ja ti nebudu vubec nic radit, protoze bych to zase dostal od Steva sezrat, ze by ode mne pes kurku nevzal .



Tak nic no :(

Bmc nemam, nebyl cas, ale pipercross vyrazne upravil bohatost smesi ve vsech otackach, a pridal pri tom 4 kone (bylo to predtim hodne bohaty). Vtr na to opravdu reaguje mnohem vyraznejc.

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

12.6.2015 v 09:17 | Nahoru | #84

..Roko.. píše: Medved> jsem rád, za dobrou výměnu názorů a že se tu dá debatovat a nemusí lítat ku*dy - p*če, jak tu bývá zvykem A souhlasím, hovada (už jsem viděl pár Poláků) co vemou origo výfuk vrtačkou, by si zasloužily ehmm

tak zrovan ja mam zkusenost s Nemcem, ktery vlastnil prede mnou meho Intrudera a rozvrtal prepazky - hnus, v kazde osm der tak sestkou vrtakem a pekne nakrivo. A - ano, ty tlumice provrtane zespodu, to byl nejmenovany odbornik ze severni Moravy - takze vlastne Polak ;-D.

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

13.6.2015 v 12:14 | Nahoru | #85

petrvtr_new píše: Jako majitel exotickeho vehiklu VTR potvrzuji, ze po montáži propustného filtru do original airboxu se s tím bez dalších úprav prakticky nedalo jet. Motorka špatně držela volnoběh a objevila se díra v nízkých otáčkách.



Bandit 12 taky nesel s kn doladit..vyzkousely se vsechny mozny trysky a porad byla uprostred dira..s papirovym to fungovalo..

1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

23.5.2017 v 18:01 | Nahoru | #86
Trošku to tady oživým, na Hornetu 2002(karbec) sem měl BMC(s ním sem to už koupil) +laďák Creptus(ten sem dával já) bez zásahů do karburátorů a fungovalo to naprosto v pohodě výkoností díra nikde(aspoň ne znatelná), akorát si občas střelil(při ubrání v určitejch otáčkách), ale zase nic hroznýho. No a teď po koupi Z1000 2004(taky karbec) budu kupovat zase, ale ne kvůli výkonu, ale protože papírovej stojí 600 a KN 1200 a BMC 1500(vezmu asi BMC).

EDIT: a svíčky při pravidelný výměně po 15 000km měly barvu lehce cihlovou, ne úplně sytou jak má bejt, ale dost se tomu blížila.

Naposledy editováno 23.05.2017 18:08:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

23.5.2017 v 18:23 | Nahoru | #87

aaamoto píše: Trošku to tady oživým, na Hornetu 2002(karbec) sem měl BMC(s ním sem to už koupil) +laďák Creptus(ten sem dával já) bez zásahů do karburátorů a fungovalo to naprosto v pohodě výkoností díra nikde(aspoň ne znatelná), akorát si občas střelil(při ubrání v určitejch otáčkách), ale zase nic hroznýho. No a teď po koupi Z1000 2004(taky karbec) budu kupovat zase, ale ne kvůli výkonu, ale protože papírovej stojí 600 a KN 1200 a BMC 1500(vezmu asi BMC).

EDIT: a svíčky při pravidelný výměně po 15 000km měly barvu lehce cihlovou, ne úplně sytou jak má bejt, ale dost se tomu blížila.



To je překlep? Nebo ňáká přestavba? Neb "novodobá" Z1000 je od začátku výroby, stříkačka s dvojitýma klapkama...

Filtry KN - test Světa motorů

24.5.2017 v 13:24 | Nahoru | #88
Taky přispěju do pléna. Nedávno jsem přítelkyni namontoval do auta (Honda Accord 2004, 2.0i) bavlněný filtr Simota. Přišel nenaimpregnovanej, tak jsem ho fouknul mazivem KN. Co se týče kvality, tak na mě působí Simota mnohem líp, než KN a cena je přitom poloviční. Rozdíl oproti papíráku jsem žádnej nenašl, ikdyž teda přítelkyně si chválí lepší zvuk a prý to i o něco líp jede....

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

24.5.2017 v 19:35 | Nahoru | #89

PETARDAK píše: To je překlep? Nebo ňáká přestavba? Neb "novodobá" Z1000 je od začátku výroby, stříkačka s dvojitýma klapkama...



Sory samozřejmě překlep, i když překlep dost blbej, to je tak když člověk přemejšlí nad blbostma.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
supersport - dvouválec Aprilia RSV 1000 R JR1981 17 14.6.2023 v 20:47 kokoška.
Ztráta klíče Aprilia rsv 1000 R Aprilia RSV 1000 R DeHi 3 20.5.2023 v 16:11 DeHi
Tuono 2009 nedobíjí Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia Tuo... Michal.R6 19 27.3.2022 v 00:38 nazram
Tuono 2009 chcípá Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV... Michal.R6 4 12.6.2021 v 13:05 Michal.R6


TOPlist