globalmoto_duben_nolan





Téma: Výběr přívěsného vozíku
 
28.5.2015 v 12:45
Výhledově potřebuju pořídit přívěs na vožení velké sekačky na trávu a stavebního materiálu kolem rekonstrukce domu. Díval jsem se i na bazarový, páč novej nutně nepotřebuju, ale ceny jetých mi přišly jen o málo nižší než ceny nových, takže asi spíš novej.
Chci rozměry cca 2 x 1 metr, nebržděný, sklopný, s odnímatelným čelem a s co největším počtem kotvících bodů. V hobbymarketech se dají takové vozíky sehnat něco přes desítku, většinou mají nosnost něco málo přes 600 kg.
Máte někdo zkušenost s těmahle levnejma vozíkama? Stačí to na takový to domácí žvýkání? Kde případně jsou slabá místa? Viděl jsem že si lze třeba přiobjednat za pár tisícovek zesílení nápravy a tím i zvýšení nosnosti a snad i blbuvzdornosti. Má to smysl?
Za každou radu k tématu děkuji. Nesmysly mimo věc mažu.

(reakce na) Výběr přívěsného vozíku

9.6.2015 v 09:35 | Nahoru | #61
Danny350> nelze vyrobit slušnej vozík za 8000. pokud opravdu budeš vozit jen sekačku jednou za čas a nebude to traktůrek,tak ti stačí i ten lacinej. jednou naložíš kubík dřeva do udírny a je mrtvej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

9.6.2015 v 09:38 | Nahoru | #62

nemako píše: Danny350> http://www.autovia....1-250-35-13-pneu.htm oné například


Tak třeba tento co dáváš má nosnost 786 kg a vozík za půlku má nosnost 630 kg - to mi nepřipadá jako adekvátní, připlatit si za nosnost 150 kg 10 litrů

(reakce na) Výběr přívěsného vozíku

9.6.2015 v 09:41 | Nahoru | #63

Danny350 píše: No dobře a tak když koukám po vozíku od Agadosu, což je podle mýho nějaká snad solidní značka, tak to nebude úplnej šunt ani u těch levnějších přívěsů ne?



Hele nemám to nijak potvrzený, ale klidně bych si tipnul, že jakejkoli výrobce, kterej to dělá pro hobbymarkety jim udělá kvalitu takovou jakou si objednaj.
Zkus se poptat tady: INPRO Čáslav , brácha na vozíku od nich ca za desítku odvozil matriál na celej barák a ten vozít furt vypadá i funguje téměř jako novej. Přes tunu na něm měl mockrát, takovej písek nebo štěrk i kolem 15 metráků a vše pořád v pohodě.

(reakce na) Výběr přívěsného vozíku

9.6.2015 v 09:45 | Nahoru | #64
Danny350> rozdíl je v kvalitě uplně všeho. ani brzdu bych uplně nezavrhoval. rozdíl poznáš ve chvíli,kdy na oba naložíš tunu,což prostě jednou udělá každej jak se ta náprava jednou roztrhne,je nenávratně v prdeli. nižší nosnost u vozíků se udává kvůli řidičákům. autovia má i dvouosáky nebrzdění 750 kil. je to jako se vším,levně koupený,dvakrát placený

2 reakcí na tento příspěvek Výběr přívěsného vozíku

9.6.2015 v 09:47 | Nahoru | #65
danny: ty voziky maj stejny parametry.... protoze je to proste takova kategorie, vetsina aut totiz vic tahat nesmi
tzn mas dva voziky 700kg, ale jeden ma osu ktera je dimenzovana na 700kg a druhej ma osu dimenzovanou na 1000kg.... proto pri pretizeni pres povolenou max hmotnost jeden vydrzi a jeden mozna ne....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

9.6.2015 v 09:49 | Nahoru | #66

assassin píše: danny: ty voziky maj stejny parametry.... protoze je to proste takova kategorie, vetsina aut totiz vic tahat nesmi
tzn mas dva voziky 700kg, ale jeden ma osu ktera je dimenzovana na 700kg a druhej ma osu dimenzovanou na 1000kg.... proto pri pretizeni pres povolenou max hmotnost jeden vydrzi a jeden mozna ne....


Chápu, jak teda poznám ten s tou "předimenzovanou" nápravou? Podle dvojnásobné ceny?

(reakce na) Výběr přívěsného vozíku

9.6.2015 v 09:50 | Nahoru | #67

assassin píše: danny: ty voziky maj stejny parametry.... protoze je to proste takova kategorie, vetsina aut totiz vic tahat nesmi
tzn mas dva voziky 700kg, ale jeden ma osu ktera je dimenzovana na 700kg a druhej ma osu dimenzovanou na 1000kg.... proto pri pretizeni pres povolenou max hmotnost jeden vydrzi a jeden mozna ne....



Přesně, výrobce ti do papírů zapíše čísla jaký si nadiktuješ. O skutečných parametrech a kvalitě to nic nevypovídá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

9.6.2015 v 09:53 | Nahoru | #68

Danny350 píše: Chápu, jak teda poznám ten s tou "předimenzovanou" nápravou? Podle dvojnásobné ceny?

koukneš se na štítek. když je na něm napsáno například knott,stejně jako na čubě,je to v cajku. nosnost je nejčastěji 1300 a 1500 dá v pohodě

(reakce na) Výběr přívěsného vozíku

9.6.2015 v 10:18 | Nahoru | #69

nemako píše: koukneš se na štítek. když je na něm napsáno například knott,stejně jako na čubě,je to v cajku. nosnost je nejčastěji 1300 a 1500 dá v pohodě


No.. ale to mají právě i ty nejlevnější Agadosy nápravu Knott nebo Al-ko
Na stránkách Knott píšou, že je buď náprava se čtyřhranným profilem (nosnost 750 s gumovými pruty) nebo s kruhovým profilem (nosnost 1350 se skrutnýma gumama)

Naposledy editováno 09.06.2015 10:42:27

(reakce na) Výběr přívěsného vozíku

9.6.2015 v 10:30 | Nahoru | #70

Danny350 píše: Chápu, jak teda poznám ten s tou "předimenzovanou" nápravou? Podle dvojnásobné ceny?



ty napravy se prodavaji i zvlast, kouknout jaka na tom voziku je a pak si k ni najit specifikaci. ale v podstate zu ti to tu kluci napsali, ty sirsi uz ani tu plechovou osu nemaj, maj jen ty silnejsi... a v podstate ta cena o tom vypovida taky, ona je docela velka konkurence - dela to kde kdo, takze u drazsiho neplatis jen za znacku, ale opravdu za lepsi komponenty...

Výběr přívěsného vozíku

9.6.2015 v 14:25 | Nahoru | #71
Kurwa ste mě nahlodali s tím pořádným vozejkem. Ale přece nebudu mít vozík dvakrát dražší jak auto co ho táhne?

Výběr přívěsného vozíku

9.6.2015 v 15:19 | Nahoru | #72
1. 3 km na vinohrad jednou měsíčně?...to není nějaká ojetá plečka na bazaru? Na to nepotřebuješ novej vozejk, přece...JENOM na tohle, imho, nesmysl (na 3 km nejsou potřeba ani světla a značka, ne?)

2. Nikdy nezůstane jenom u tohohle..když už ho jednou máš, tak pro něj práci najdeš..a třeba i auto vyměníš

3. Každopádně bych koupil takovej, kterej je vidět v zrcátkách (ložná plocha 150 cm) - s těma ouzkejma hajzlama se blbě couvá

Naposledy editováno 09.06.2015 15:20:26

Výběr přívěsného vozíku

9.6.2015 v 17:28 | Nahoru | #73
Rozdíl v nich je. Už jsem to psal. Na strýcuv v za 9 jsem dal 6 metraku obilí a myslel jsem ze jde na asfalt. Na svůj za 15 jsem dal 15 metraku Písku a jen se houpal...

Výběr přívěsného vozíku

9.6.2015 v 22:39 | Nahoru | #74
Tak jsem měl dneska cestu kolem Bauhausu a okouknul jsem vozejky live.
Musím říct, že 2,5 x 1,5 metru je takový hovado, že to naše auto možná neutáhne ani prázdný natož naložený.
Další poznatek je, že ty Agadosy i plechový jsou dostatečně pevný, žádný bláto, klidně si na tu bočnici můžu sednout.
A do třetice všechny Agadosy ať jsou velký jak chtějí (nebržděný) mají naprosto stejnou nápravu a to Knott VG7-L, takže rozdíl v podvozku u vozejku za 10 a za 20 není žádnej.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr přívěsného vozíku

10.6.2015 v 06:55 | Nahoru | #75
hele a co jit fakt cestou koupe nejaky starsi ojetiny-treba i doma staveny a upravit si ji k obrazu svemu?je s tim sice kapku prace,ale budes mit neco poradnyho za mozna mensi penize

Výběr přívěsného vozíku

10.6.2015 v 07:31 | Nahoru | #76
V podstatě máš dvě možnosti - buď koupit nejlevnější plečku která uveze pár metráků a využívat jí jako zvětšenej kufr. Nebo jít do něčeho co bude sloužit léta a dá se to i přetížit.
Jinak z vlastní zkušenosti: Korba alespoň na 2 EUR palety = ložná min. 125x200 (a víc - 250) cm a kotvení tak, abys zakurtnoval přes paletu (kotvení co zůstane pod paletou je ti na nic). Vyndavací přední čelo. Prodloužený oje, aby mezi čubou a osou bylo alespoň 2,5 m (lépe k 3 m) - pak se dá odvézt náklad i 5-6 m dlouhej. Podlaha min. 12, lépe 15 mm protiskluz překližka. Osa oproti korbě mírně vzad, ne přesně na středu. Tohle všechno na baráku nejspíš časem využiješ. A hlavně dobrý kotvící body a pár kurten 35 mm širokých (daj se sehnat kolem 280,-/kus, i když jsou zloději co za ně chtěj i přes 5 kilo). Nějaký kurtny za kilo od pumpy jsou jen k vzteku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

10.6.2015 v 08:09 | Nahoru | #77

Hygienik píše: hele a co jit fakt cestou koupe nejaky starsi ojetiny-treba i doma staveny a upravit si ji k obrazu svemu?je s tim sice kapku prace,ale budes mit neco poradnyho za mozna mensi penize


Po bazarech jsem koukal, cena ojetiny (v jakýmkoliv stavu) na papírech stojí skoro jako novej vozejk.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

10.6.2015 v 08:33 | Nahoru | #78
Danny350> to mozna jo ale koupis kus poradnyho vozejku,kterymu se nebudes bat nalozit, jak jsem psal ja mam ten kovopodnik, ale kdyz vezmu co uz kolem stavby baraku nadelal prace za minimalni naklady tak si jen piskam. jedina nevyhoda ta kratsi oj a blatniky uvnitr korby

Výběr přívěsného vozíku

10.6.2015 v 08:46 | Nahoru | #79
Hele Agados Handy 3 mám doma a pouťovka to není. Tunu to taky odveze, ale nesmí se to moc přeložit nad. Jediný co mě nepřesvědčilo je ta náprava, kde třeba 1300Kg si nedokážu představit že to nepřeskočí v té napravě. Vezl jsem na tom ztracené bednění rozložené po celé ploše a hlavně na nápravu vozík. Sedělo to docela pěkně, váha byla 1100kg skoro, což si myslím bylo už moc na něj. Dal to, ale jel jsem opatrně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

10.6.2015 v 10:27 | Nahoru | #80

Hygienik píše: Danny350> to mozna jo ale koupis kus poradnyho vozejku,kterymu se nebudes bat nalozit, jak jsem psal ja mam ten kovopodnik, ale kdyz vezmu co uz kolem stavby baraku nadelal prace za minimalni naklady tak si jen piskam. jedina nevyhoda ta kratsi oj a blatniky uvnitr korby


Ale ten kovopodnik má nosnost 250 kg. I kdybych předpokládal, že ty motorkový tlumiče zvládnou přeložení na 300% tedy 750 kg jsem na tom co zvládne nejlevnější Agados taky. A novej vozík za 10 nebo starej v žalostným stavu možná za 6 s papírama...... to mi nepřipadá jako rozumná alternativa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

10.6.2015 v 10:53 | Nahoru | #81
Danny350> ja ten svuj kovopodnik zminil jen jako prikald, mam k nemu spoustu vyhrad-kratka oj,blatniky uvnitr,tak ta lozna plocha neni nic moc,zrovna tenhle vozik bych si sam sobe nekoupil,ale dostal jsem ho po dedovi z dedictvi,tak lepsi jak nic... ale zrovna ty moto tlumice slabinou nejsou,psanou ma sic 250kg,ale spis kvuli autum ktery to mohly tahat pred 30lety kdy byl vyrobenej. Ja osobne na nem vezl pres 6metraku cementu a porad sem nebyl na dorazech

(reakce na) Výběr přívěsného vozíku

10.6.2015 v 11:02 | Nahoru | #82
Hygienik> já to zas uvádím jen jako příklad proč se nedívám po ojetejch vozíkách. Páč podle mýho nemá smysl koupit starej orezlej vozík za 6 kterej má navíc ještě malý a debilní rozměry, blatníky uvnitř atd...

Naposledy editováno 10.06.2015 11:05:57

1 reakcí na tento příspěvek Výběr přívěsného vozíku

10.6.2015 v 11:19 | Nahoru | #83
Kdyz koupis levnejsi, tak budes davat pozor, abys ho neprelozil a usetris tim dost i auto..treba nebudes muset menit spojku, ktera stoji tolik co novej vozik..navic je dost problem i s brzdenim..neumim si moc predstavit ject nekam dal s prelozenym vozikem a na kratkejch trasach neni zase takovej problem ject dvakrat..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

10.6.2015 v 11:44 | Nahoru | #84
_monty> právě já si to myslím stejně, já na to ani nemám auto aby tahalo přeloženej vlek. 21 let stará Astra prostě není žádnej trhač rekordů
si myslím, že když naložím ten nejmenší vlek tak jak má být, že bude mít co dělat

Naposledy editováno 10.06.2015 11:45:31

Výběr přívěsného vozíku

10.6.2015 v 11:52 | Nahoru | #85
Taky sem řešil jestli koupit starší a předělat k obrazu svýmu nebo koupit novej vergl za 10ku.
Když sem si spočítal komplet repas všeho,novou barvu a bočníce s pořizovací cenou od 5-6tkč,tak mě vyjde líp koupit "marketovej"
Zástavbu na motorku bych musel dělat tak jako tak.4roky STK...já bych ho primárně měl na převoz motorky nebo něčeho delšího(lešení,latě,prostě kolem baráku co je potřeba.Stavebniny s pískem mám 500m od baráku,tak nevidím důvod proč cpát tunu a půl najednou když se mužů otočit 2x-3x.Nejezdím to každej den že jo...

Výběr přívěsného vozíku

10.6.2015 v 11:53 | Nahoru | #86
To jsou padny argumenty! Jen u veci ktery vis kolik vazi se to ohlidat da celkem lehce, viz. ten cement,sekacka, ale napr. pisek se odhaduje desne blbe,kolik vazi. stejne jak to drevo. Vim to sam,ve stavbninach si reknes vemu nejaky cihly, cement, zelezo, a uz to je.

(reakce na) Výběr přívěsného vozíku

10.6.2015 v 12:27 | Nahoru | #87

Danny350 píše: _monty> právě já si to myslím stejně, já na to ani nemám auto aby tahalo přeloženej vlek. 21 let stará Astra prostě není žádnej trhač rekordů
si myslím, že když naložím ten nejmenší vlek tak jak má být, že bude mít co dělat


Hele tahali jsme přeloženej vozík (1,5t) felicií a poradila si s tím bez výrazných problémů, samozřejmě, že se u toho musí přemýšlet a jet s tím někam dál není žádnej med, kdybys to dělal denně, asi to auto poznamenáš, ale jde vše. Navíc životnost vozíku bude asi delší než té Astry a myslím, že se zákonitě musíš dostat do situace, kdy budeš potřebovat naložit "co nejvíc" (mě se to stává skoro pokaždé když pro něco jedu) a pak si dřív či později řekneš "proč já vůl nekoupil větší káru". Druhá otázka je parkování - to zvaž taky důkladně, velký vozík zabere víc místa a pokud máš v tomhle nějaký omezení, tak máš problém dá se říct vyřešen. Pokud ne, tak se stejně jako většina přimlouvám za větší vozík s vyšší tonáží (reálnou, ne papírovou), protože si buď jistej, že dřív, či později se to hodí.

Výběr přívěsného vozíku

10.6.2015 v 12:38 | Nahoru | #88
Jednou jsem za Formanem vezl 1,7 tuny...všechno super, nemohl jsem vyjet od baráku, dálnice do kopečka na dvojku, trochu problém byl při brždění, kdy se přední kola, vlivem odlehčení přední nápravy, zablokovala a auto nejelo v požadovaném směru, nýbrž stále rovně, jednou se mi i povedlo předjet náklaďák, ale to bylo z kopce a ještě před bržděním..ale jak říkám, na pár takovejch chvilek super výlet

1 reakcí na tento příspěvek Výběr přívěsného vozíku

10.6.2015 v 12:46 | Nahoru | #89
Jediná nevýhoda u těmhle vozíků a to zásadní je jejich šířka. Za octávkou to není vůbec vidět a couvání je opravdu na hovno. Když jsem dělal autoškolu na velkej vozík na auta, tak ten je širokej a je krásně vidět kam se klopí. S velkým vozíkem (širším) jsem schopnej zacouvat s prstem v nose do řady aut na centimetry. S tímhle malím, mi to moc nejde. Nevidím pořádně kam se mi to začíná klopit a když vidím tak je už pozdě. (couvám zásadně na zrcátka, ale s tímhle musím bejt otočenej a i tak v Octavii combi je hovno vidět)

Edit: z tohoto důvodu bych si už dneska připlatil za širší vozík.

Naposledy editováno 10.06.2015 12:48:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

10.6.2015 v 13:10 | Nahoru | #90

georgeCZ píše: Jediná nevýhoda u těmhle vozíků a to zásadní je jejich šířka. Za octávkou to není vůbec vidět a couvání je opravdu na hovno. Když jsem dělal autoškolu na velkej vozík na auta, tak ten je širokej a je krásně vidět kam se klopí. S velkým vozíkem (širším) jsem schopnej zacouvat s prstem v nose do řady aut na centimetry. S tímhle malím, mi to moc nejde. Nevidím pořádně kam se mi to začíná klopit a když vidím tak je už pozdě. (couvám zásadně na zrcátka, ale s tímhle musím bejt otočenej a i tak v Octavii combi je hovno vidět)

Edit: z tohoto důvodu bych si už dneska připlatil za širší vozík.



naprostej souhlas ten muj verk jsem z feldy videl nadherne, ted co mam Ceeda kombika ho za sebou proste nevidim a tim jak ma kratkou oj tak je couvani naprosto zoufalost,zatim vzdy a vsude zajel ale je to trapeni... mel jsem pujceny vozejk upravenej na vozeni dlouheho dreva, s dlohou oji a 2,5m loznou, to byla slast, kdy perfektne cejtis co se za tebou deje!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist