globalmoto_kveten





Téma: Bezdůvodně pomalá jízda
 
22.5.2015 v 21:31
Zdravím,zajímalo by mě kdy se tento problém začne řešit,popř.jak to řešíte Vy?

Narazil jsem na tento článek z roku 2006,ale nezaznamenal jsem nějaké zlepšení spíše naopak mi přijde,že je to čím dál horší.
www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/snek-dostane-pokutu--459228

Včerejší ranní jízda autem:Vyjedu z obce projedu esícko cca. 60-70 km/h,dlouhá rovina cca. 1 km,asi v její třetině je křižovatka,já jsem na hlavní,jedu kolem 80 km/h,za křižovatkou je mírné klesání,chtěl bych zařadit 5ku a pokračovat dál rychlostí 90 km/h.Z vedlejší přede mě vjede Thalia,je tam rezerva,takže stačím dobrzdit,ale "řidiče" jedoucího z vedlejší vůbec nezajímá,že jedu po hlavní a jsem rozjetý a pokračuje dál šnečím tempem cca.55 km/h a já za ním.Proti jezdí auta a cca.do tři čtvrtin plná čára,takže nemám možnost předjet,jediné co mi zbývá je několikrát probliknout dálkama,ale bez jakékoliv reakce.
Dnešní ranní jízda,to samé místo,ta samá Thálie a stejný "řidič". Přesně ta samá situace,s tím rozdílem,že nejede nic proti a já místo dálkových použil klakson a předjel jsem v poslední čtvrtině rovinky.

Je to takový problém,aby všichni jezdili přibližně stejnou přiměřenou rychlostí?To už se fakt nedá tohleto.

Naposledy editováno 22.05.2015 21:47:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 14:24 | Nahoru | #1
Twister> Těžko říct, zda to byl zrovna "TopGear", vím to od kolegy na ČVUT a to už je sakra hodně let. Shit má pravdu s tím "nastavením" podmínek, ostatně z toho vyplývá, že auto s malým motorem je vhodné vyloženě jen do města, rychlost cca 65km/h max. Jak je vidět i tady, leckdo jej ovšem používá i na meziměstské tratě, nebo i na dálnici - a z toho jsou pak ty nadávky, jak to žere a nejede. Ostatně v 1. generaci Fabie na tomto pohořel motor 1.0MPI - v provozu běžném v ČR byl imrvére přetěžován. Že jsou podmínky nastavené dle požadavků zadavatele - o tom žádná, od kluků u jednoho mísního pneuservisu vím, že když byli v Německu na školení, tak jim školící technik na rovinu pověděl, že co se týče testů pneu, tak je vždy vyhraje ten, kdo si to zaplatí. A to prosím v Dajčlandu. S těmi stabilákovými motory těžko říct - třeba zrovna ten dvouvál Kubota 400 se používá i v leckterých malých trachtorech a funguje tam dobře. Jen mně osobně pro mopedauto holt vyjde lepší použít třeba motor CB500, nebo na podobný způsob, klidně jej seškrtit - měl by mít lepší dynamiku.
Ale snad se shodneme na tom, že velkoobjemové motory s velkou hmotou a nižšími otáčkami jsou na tom ohledně životnosti daleko lépe, jak malé, nahnané turbem... viz třeba ČKD K 6 S 310DR (K - řadový - 6 - šestiválec, S - kompresorový, 310 = vrtání v mm, DR - drážní provedení) - u poctivého 150litru stačí jednou do roka dolít olej a jede furt dál. V rusku v nich kolikrát neměnili olej kopici let a motory blafou dodnes.

Koukej, kterak si Barča pěkně klape:



Mimochodem, pro úplnost - to vrčení na začátku je elektrická zubovka, tlakující mazací okruh, běží cca minutu před startem, cca 10 - 15 vteřin před startem se spouští další, tlakující naftu. Toto opatření má rovněž velký vliv na životnost motoru, když se nerozbíhá a nedobíhá s lágry "nasucho". Mimochodem, i staré Pragovky měly ruční mazací pumpu, kterou bylo třeba prvně natlakovat mazání, jinak díky tlakovému spínači nebylo možné motor nahodit. Je vcelku nepochopitelné, že se toho nechytla škodovka, tatrovka, i další značky. Na nahrávce je mimochodem viědět i perfektní přístup k ventilům přímo ze střechy, ne jako u těch dnešních zgarbů, kde musíš skrz každů pyčovinku rozdělat cééély trachtór.
Dneska všude downsizing, downsizing... nesmrtelné velkoobjemy ČKD se odsunují stranou a ve všem kvičí žlutá mršina (Catterpillar) a kor třeba ten padesátilitr v Katru (854) je příšernost, životnost, poruchovost, o údržbě nemluvě. Kde v pohodě sloužily motory LIAZ, se místo nich montují motory Tedom a dost lidí na ně rovněž nadává.

A ty motory EcoBoost od Fordu dost smrdí propadákem, dost lidí mi to už potvrdilo, že skutečná spotřeba je od udávané razantně mimo. Já osobně bych auto, které má udaných 5l/100km a reálně bude žrát 13l/100km, šmahem vrátil. A zase se dostáváme k životnosti - materiály nemateriály, motor naturbený na 200k/l prostě nemůže mít stejnou životnost, jako pomaluběžný bublák 40k/l. To prostě není fyzicky možné a fyzika sebelepší elektronikou "přechcat" nejde.
A k těm mopedautům - u nás poslední dobou začaly dost jezdit dva Aixamy a v obou vídádám manželské páry cca 65 - 75let - ano, u těch je to pochopitelné, ale je jasně vidět, jak tím omezením rychlosti (navíc u nás v ulici do mírného kopce to reálně jede 38 - 40km/h) to i ve městě ucpává provoz a tvoří se za tím kolony. Jediné lokace, kde tato plastová rakev na kolečkách nepřekáží, je centrum a jedno ze sídlišť, kde jsou 30km/h zóny. Bylo by záhodno upravit vyhlášku tak, aby limit pro Am byl 50km/h, pak by nebyl problém. A k palivu - no nevím nevím, ta Kubota je sice klasický klapák, ale už bych moc nespoléhal na to, že by čerpadlo vyjeťák dlouhodobě přežilo. Ona to ostatně vždy byla sázka do loterie - když byl jeden čas "boom" ježdění na fritovací olej (viz záběry lidí, jak si od marketů odvážejí plné vozíky balíků řepkáče - však také proto řetězce zaváděly omezení množství na osobu a den - a museli to holt udělat u víc zboží, aby to nebylo moc "okaté") a tehdy jeden mechanik vyprávěl, jak dva jeho zákazníci měli oba MB300D a jeden jezdil na řepkáč v pohodě, zatímco druhý za 2 měsíce zadřel čerpadlo. A přitom to byly klasické řadovky. Takže s vyjeťákem bych byl podobně opatrný.
A co se "emisí" týče, tak kouř od klasického dieselmotoru jsou jen saze, což je čistý uhlík, tedy přírodní prvek a zcela netoxický. Navíc saze mají takovou velikost, že nemohou škodit. Jiná situace je u dnešních CR motorů, kde jsou saze tak drobné, že proniknou skrz plicní sklípky až do krve. Pak má DPF skutečně opodstatnění, ovšem - další zbytečná komplikace, která u klasického přímovstřiku (vstřik tlak 170), nebo komůrkáče (tlak 130 - 140) nemusí být. Navíc motory CR mají uměle zvýšenou spotřebu, aby splňovaly nějaký "emisní limit" - přitom objem emisí je samozřejmě v reálu větší. Opět neocrbatelné fyzikální zákony.

(reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 15:11 | Nahoru | #2
Marný...

Naposledy editováno 12.06.2016 21:54:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist