globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
21.5.2015 v 15:26
Ahoj, donedávna jsem byl rozhodnutý koupit si na denní cestování GSX 1400, myslím že nemusím představovat. Začal jsem teď ale uvažovat ještě nad variantou pořídit místo čtrnáctky nějakou elektromotorku, ale ne nějaký skůtřík, to bych se propadl hanbou. Představoval bych si něco co je podobné spíš cestovní motce, ať už enduru nebo naháči. S tím že stačí dojezd kolem 200km a výkon tak 50 až 70kW s odpovídajícím krouťákem pro mne a batůžek. Tady v Čechách takových kusů nebude moc ale koukal jsem že v zahraničí se tomu docela věnují. Máte tu nějaké zkušenosti s koupí a užíváním takovýchto motorek například od německé firmy Zero? Samozřejmě chápu narážky typu když to nejede na benzín, není to motorka... taky jsem příznivcem benzínu ale bylo by fajn jezdit svižně za nula nula prd a tankovat doma.
Díky.

1 reakcí na tento příspěvek elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

26.5.2015 v 14:11 | Nahoru | #1
Čili po všech těchto úvahách se opět ukazuje, že elektrika je v této oblasti oproti spalováku stále těžce prodělečná a i z hlediska globální ekologické zátěže vychází hůře, jak fosilní palivo. Na podobném principu se dá vysvětlit i to, proč v U.S. i dnes cca 80% všech lokomotiv je motorových. Důvodem jest, že elektrifikace se vyplatí pouze na trati s hustým provozem. Elektrifikovat třeba 1000km tratě, po které projede pár dlouhých náklaďáků denně, je kravina - ztráty na odporu trakčního vedení by byly vysoké a celá napájecí síť má nemalou "klidovou spotřebu" i v době, kdy z ní není žádný odběr (vlak nejede). Takže v globálu provoz takového řešení vyjde mnohem dráž a bude daleko víc exhalací (tu elektriku je třeba nějak vyrobit a ne všude je jádro - a ani to není zadarmo), jak při provozu několika SD40, nebo SD 70. Paradoxně je při jejich relativně malém počtu na jednotku plochy oblasti, v nichž jsou provozovány, jejich dopad na životní prostředí nepatrný, čemuž samozřejmě ekodementi a podobní diletanti při pohledu na černý oblak z komínu při akceleraci, neuvěří. I když zase je třeba i toto brát s rezervou - na netu se pochopitelně objeví jen "zajímavé" nahrávky, tedy ty, kde projíždějící mašina chrlí naprosto čistě černý a neprůsvitný oblak kouře, doslova pokládá kouřovou clonu. To ale většinou fírové kvůli machrování "přetáhnou" čerpadlo, čímž motor pochopitelně dostává pěkně na prdel. u některých starších motorů ALCO je ale kouř normální, je to dáno nedotaženou konstrukcí. Občas je možné vidět, že z "komínu" vyletí i plamen, to je ale potom průser, obvykle vadný, "dokapávající" vstřik, umí to i propálit píst. Je třeba si uvědomit, že správně seřízený dieselmotor nikdy nekouří, s výjimkou režimu akcelerace s plnou dávkou a v nízkých otáčkách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?

26.5.2015 v 15:16 | Nahoru | #2
J.M.K.> Z ekologického hlediska má elektrika výhodu jen ve velkoměstech, kde by se díky jinak vysoké koncentraci spalovákú odlehčilo smogové situaci. Otázkou je, zda by opět nebylo ekonomičtější, ekologičtější a především elegantnější řešení CNG.

Někde jsem viděl zajímavý dokument o zaoceánských lodích. Ty obrovské motory spotřebují nepředstavitelné množství paliva, které je víceméně mazut plný síry a jiného bordelu, takže benzín je oproti tomu voda na zalévání kytiček. Nějaké normy jako je euro3 atp neexistují, jen prý v poslední době to začali lehce regulovat. Díky konzumnímu způsobu života a čínské produkci, těch lodí denně kmitá spousty a tvoří tak významnou ekologickou zátěž. Nikoho to ale moc nezajímá, protože to není na pevnině a tak jim to nesmrdí pod nosem. Co na tom, že vzduch je pro celou zeměkouli.

Edit: Tak jsem dohledal spotřebu takové větší lodě: cca 4L mazutu každou vteřinu, což je 300tun denně.

Naposledy editováno 26.05.2015 15:36:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist