bmw_r1300gs_cartec

globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jakou cestovní moto

17.5.2015 v 20:26
Zdravím. Už dva dny procházím témata a hledám odpověď na svoje otázky. Bohužel stáří příspěvků je přece jen už vyšší a od té doby se určitě hodně změnilo.
Do dnešního dne jsem jezdil na Yamaha R1. Úspěšně jsem na ni najezdil nějakých 12tis km z menší části i na okruhu, takže jsem se už "vyřádil" dost...
Teď jsem už "dozrál", navíc mám dvouletou dcerku, která je pro mě vším, takže jsem se rozhodl moto pustit dalšímu odvážlivci. Nicméně vyvstal problém, co koupit. Chci cestovní, v tom mám jasno. Horší bude jakou značku.
Hodně dlouho jsem přemýšlel o Hondě CBF 1000, máme ji v rodině, takže vyzkoušeno. Ale výkon 72kW se mi zdá pro jízdu ve dvou (váha zhruba 180kg) celkem slabý. Máme rádi ostřejší jízdu a Honda je určitě skvělá, ale opravdu čistokrevný kochač.
Dále jsem měl zapůjčenou Yamahu XJR 1300, ale je dost těžká a ne moc pohodlná + šílené vibrace do pedálů (nevím jestli to bylo kusem)
Další možnosti vyzkoušení nemám, takže pokud budete ochotní mi poradit, budu jedině rád. Hodně se tady probíralo BMW - K1200GT, ST, ..., dále TDM, Varadero, V-Strom.... Je toho hodně, ale myslím, že by to šlo určitě zúžit.
Parametry provozovatele jsou 193cm, 98kg + batoh do 180cm/75kg, cena 100-150tis + ostřejší jízda když je to potřeba, objem nad 1000cc. Ještě jednou díky.

PS: Omlouvám se za zmatečný výběr motorek, ale nechápu proč MUSÍM okruh vybrat, když nevím jakou vlastně chci...

Naposledy editováno 17.05.2015 20:27:57

19.5.2015 v 10:30 | Nahoru | #31

19.5.2015 v 12:10 | Nahoru | #32
Za mě FZ1 S popř GT ....cestování slušný a dá se na něm i blbnout.

19.5.2015 v 12:24 | Nahoru | #33

Simier píše: Já vím, že už si házíš korunou mezi CBF1000 a FJR, ale co ještě CB1300S - vítěz Alpenmaster 2009!!!

Ne , to je strašnej šrot. Neda se na tom jezdit, ma to kazdej nouma......

19.5.2015 v 15:00 | Nahoru | #34
FishX3> A já myslel, že jsi s tím šrotem spokojenej :D

19.5.2015 v 16:19 | Nahoru | #35

Simier píše: FishX3> A já myslel, že jsi s tím šrotem spokojenej :D

Pssssst, zakládám si na tom, že nepotkávám podobný postižence

Hele spokojenej jsem , nadruhou stranu takový GSX 1400 nebo FZ1 je proti tomu kolo - - nevim zda je to těma kapotama, ale teziste je dost vysoko. Co se tyka vykonu - - no lokomotiva, s FJR nemam srovnání proti FZ je ten průběh výkonu uplně jinej a ač to papírově nevypadá "srovnatelnej" ....jelikož jeden nemá nikdy dost, už bych přivítal cca 30-50koníků navíc

Podsedlak se mi sice jevi vcelku slabej, ale to je zas o tom ze jsem hovado - myslim ze tak nalozenejch motorek jako jsem ja jsem v evropě moc nepotkal ....vozim skoro 300l krámů když jedu dovolenou pod stan s mladou ....takže jo cestak to je, podvozek je slusnej (tedy kdyz vse utahneš na ty nejtvrdší polohy tak se zpevní) , vzadu je dost místa a sedlo v te siři pojme asi každou prdel co kde narostla . pod sedlem mas 12l na kramy a spotřeba u nezákonné ale nesmrtící jízdy kolem 7,5. Jede to stejně prazdny jako naložený. zere to gumy a retezovky asi jako kazda podobna mrcha.

Pripadne dotazy zodpovim

19.5.2015 v 16:54 | Nahoru | #36
Co třeba ZZR 1400?

19.5.2015 v 17:04 | Nahoru | #37

Edit: trochu vážně - kapotáž, kardan, kufry, nepříliš sportovní posez. To by měly být rozhodující atributy cesťáku a k tomu přihlížej.

Naposledy editováno 19.05.2015 17:06:21

19.5.2015 v 17:05 | Nahoru | #38

RTourer píše: Klasika, všichni doporučují to, co sami mají Takže za mně BMW R ..... RT nebo K ..... GT

Kecáš, já psal at to nekupuje!

19.5.2015 v 17:07 | Nahoru | #39
FishX3> jeden z mála

19.5.2015 v 17:08 | Nahoru | #40

RTourer píše: FishX3> jeden z mála

No ona je samozrejme nejlepčí, ale ja jsem tu jedinej sobec !

(na avatar nekoukej, dela se mi z nej zle ale sleduji jisty cil tak se premaham)

19.5.2015 v 19:17 | Nahoru | #41

GL1 píše: nevím, píšeš 100 - 150 tis, to mě zarazilo, že by ses do toho nevešel, tak jsem jen rychle kouknul, mě osobně se líbí třeba tato
ale asi chceš mladší

Urcite mladsi. Nekde se tu doporucovaly rocniky 06 a vys. Takze dam na radu zkusenejsich.

19.5.2015 v 20:38 | Nahoru | #42
PilotF1> v tom případě došetři na nějakou podobnou krasavici

19.5.2015 v 22:31 | Nahoru | #43

20.5.2015 v 08:32 | Nahoru | #44
BMW je BMW. nejlepší cestovní motocykl bez rozdílu stáří, vždy jim šlo hlavně o pohodlí při cestách.

a nebo HD FLHTK. cestuješ a ještě to má styl....

20.5.2015 v 10:27 | Nahoru | #45
Ahoj ,
jsi kus chlapa. Asi bych doporučoval se svést. CBF 1000 je tak pro mne. Mám 168cm. Přesto jezdím C1800 a ta má s v mém provedení 420kg. Tobě bych doporučil FJR 1300 ne li něco většího . Má KW , slušnou ochranu i vzhled . Šel bych do mladších ročníků. Ostatní je o penězích.

20.5.2015 v 11:27 | Nahoru | #46
Když Honda, proč nejdeš do ST 1300 (Pan European), to je parádní cesťák. Určitě lepší jak FJR, měl jsem možnost jet na obou a Honda je mnohem ovladatelnější, sametovej motor a má kardan.

20.5.2015 v 11:47 | Nahoru | #47
Mám CBF1000 druhým rokem, 95procent jízd ve dvou se dvěma kufry. Měřím 186cm, nemám s posezem problém, sedlo zvednuté o pozici. Ta motorka je univerzální, žádný tygr odspoda. Ale na nedostatek výkonu jsem si nikdy nestěžoval, ani ve dvou. Vezmeš za heft a jede, žádný dlouhý čekaní. Jasně, R1 to není, ale já ještě dlouho měnit rozhodně nebudu. K tomu vyhřívané rukojeti, vyšší plexi. Dá se sehnat i celokapota.

FJR1300 bych doporučil určitě spíš, objem nenahradíš. I pro mě je to možný budoucí upgrade.

20.5.2015 v 17:49 | Nahoru | #48
PanEvropa jiste krasa,ale jak se tady pise,nedej boze kdyz neco rozbijes,ulomis,nebo to polozis...
CBF byla volba,protoze je to cestak i na blbnuti. U ty FJR me desi jen ta vaha a to,ze se s tim blbe manipuluje. Kdyz uz to jede, tak je to super.
V zadnym pripade nesrovnavam s R1. To byla urcita zivotni etapa a tim to hasne. Na zavodeni uz jsem moc starej...
Hlavnim duvodem proc teda asi nakonec Honda CBF 1000 je ten, ze nejsem zadnej velkej cestovatel. Spis jen tak rekreacne a to jeste max na vikend.Hlavne neni kdy a s kym.
Ze bych se na ni nevesel, z toho taky strach nemam. Jak jsem psal v uvodu, mame ji v rodine, takze par kilometru uz jsem na ni najel.
Nicmene stejne s tim budu muset pockat. Mimo jine jsem se rozhodl k zasadnejsi rekonstrukci domu, takze by na to letos ani nebyl cas. Dulezity ted pro me je, ze jsem omezil vyber na dve znacky a ted uz se teda jen rozhodnout.

20.5.2015 v 21:11 | Nahoru | #49

PilotF1 píše: GL1> Joooo ta je nadherna. Uz jsem tech motorek prolezl takovou hromadu,ze mi z toho jde hlava kolem... Ale mam pocit, ze je to zrovna ta, ktera me presvedcila ze zrovna touhle cestou se mam vydat. Asi ta Yamaha bude opravdu citova zalezitost...

A je to AS, to je výborná věc měl jsem ji a je to super,

20.5.2015 v 22:16 | Nahoru | #50
PilotF1> Když už uvažuješ o motorce typu CBF, tak být tebou kouknu na Triumph Tiger 1050, není to žádná rozpočtovka jako CBF, bude mít vzpřímenější posez, prostě je o kus dál ve všem.

Naposledy editováno 20.05.2015 22:17:22

21.5.2015 v 09:25 | Nahoru | #51
Tech> Dival jsem se, ale jsem spis orientovanej na ty "klasicky" znacky.

21.5.2015 v 09:33 | Nahoru | #52
A co něco jako třeba FZ1 nebo jak se ten nástupce Fazeru jmenuje.Nebo PanEuropean..

21.5.2015 v 12:03 | Nahoru | #53
VFR1200 .. cestak, s kterym is i zablbnes . Ale za 150 asi nekoupis ..

21.5.2015 v 12:41 | Nahoru | #54
Jak rika Vevercak, ja mam v budoucnu vyhlidnuty na cestovani po silnicich VFR800f. Jestli chces hlavne kone, tak VFR1200 :).

2 reakcí na tento příspěvek Jakou cestovní moto

21.5.2015 v 16:59 | Nahoru | #55
sice si hází korunou mezi FJR a CBF ale ... !

Já jezdil na silnici 10 let, od BMW R , přes XTZ a zakončil jsem to Hayabusou.

V dnešní době mě na silnici už nikdo neuvidí - jezdí samej mamrd s kšiltem do strany ,a i když předvídáš jseš do hodiny4x tuhej.

Pojd mezi nás - kup si závodní enduro - je jedno jestli dvoutakt nebo 4 takt - dá ti to mnohem víc než jízda na silnici - to mi věř. Batúžek na záda s pitím , a vypadneš na celej den , a vracíš se krásně utahanej , s poznáním zvěře a přírody , cestou na pivě. Do toho ale člověk musí dospět. .

motivace zde - http://www.motoinze...typu/zavodni-enduro/

stránky zde - offmoto.com

21.5.2015 v 20:30 | Nahoru | #56
šmudla> Co se tyce dopravni situace,souhlasim. Na silnici je to horsi a horsi.
Ale abych se vratil k tomu blbnuti v lese. V okoli neznam nikoho kdo by tenhle druh "sportu" provozoval, takze bych asi jezdil sam. Druha vec, nemuzu se sbalit a jet nekam na celej den. Kdybych byl svobodnej, bez zavazku, tak mozna...
Ale dik za tip. Mozna do tohohle stavu taky dozraju, protoze "Nikdy nerikej nikdy".
VFR je fakt krasavice... Netusim jak jsem ji mohl vynechat z vyberu... Se z toho uz fakt zblaznim....

Naposledy editováno 21.05.2015 21:00:23

2 reakcí na tento příspěvek Jakou cestovní moto

22.5.2015 v 03:35 | Nahoru | #57
Cago bango, poprosim o radu.
Uplny zacatecnik, projel sem se na KTM krosce a suzuki gsxr. Jenze chci co nejvsestranejsi enduro-pisek, bahno i asfalt. Klidne na cestu kolem sveta i na kratky pojizdky po meste nebo jednodenni vylety. Chtel sem jit do nove, ale precejen asi zustanu pri zemi a zacnu s 150tKč. Nejvic se mi libi stara Africa Twin rok myslim 2002-3. Kazdopadne uz neni nejmladsi a taky vubec nevim jestli vhodna na to co sem napsal vejs.
Po jakych modelech mam jeste koukat? Rad bych stroj co to zvladne..ikdyz je mi jasny, ze vzhledem k mym zadnym zkusenostem bude moto nejdriv ridit me:D. Sorry za naruseni tematu a hlavne diky za kazdou radu mym smerem

22.5.2015 v 08:02 | Nahoru | #58
yeaah> projed si Tipmoto -podle kategorií a koukni se co by ti vyhovovalo. Proč myslíš,že mají kluci v garážích 5 motorek ? Protože tu co chceš neexistuje.

22.5.2015 v 10:21 | Nahoru | #59
ani ryba ani rak...........TDM, Tiger, a vlastně vše co si bláhově říká enduro a má v předu 17" kolo

22.5.2015 v 10:48 | Nahoru | #60
šmudla> Tak nevím, asi jezdíme po jiných silnicích. Taky jízda na Haybuse a Transalpu bude o něčem jiném. Snažím se vyhýbat hlavním tahům, nepředjíždím víc aut najednou, značka hlavní silnice pro mě moc neznamená, často si dávám "teréní vložky" na vyblbnutí a hodně km najezdím v zahraničí, kde se cítím mnohem bezpečněji. I enduristi mají své problémy s myslivci a šmejdy co natahují dráty a podobné chujoviny.