1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový zákon o zakázání laďáků
"Silniční vozidlo je technicky způsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud technickou prohlídkou silničního vozidla, jeho ústrojí a částí nebyly zjištěny žádné závady nebo jen lehké závady." - viz kód závady 8023 - Na vozidle starším 10 let je namontován tlumič výfuku neodpovídající schválenému typu vozidla nebo schválenému provedení - "A" (lehká)
a § 51 odst. 1 :"Zjistí-li se technickou prohlídkou silničního vozidla nebo kontrolou technického stavu silničního vozidla podle zvláštního právního předpisu26) nebo obdobnou kontrolou v jiném členském státě vážná závada, je vozidlo technicky způsobilé k provozu pouze na dobu 30 dnů ode dne vyznačení zápisu výsledku technické prohlídky silničního vozidla v technickém průkazu vozidla nebo ode dne vydání dokladu o výsledku kontroly technického stavu" - kód závady 8027 - Na vozidle je namontován tlumič výfuku neodpovídající schválenému typu vozidla nebo schválenému provedení - "B" (vážná)
Tolik k technické způsobilosti u výfuků.
A ten akumulátor jsem použil jako příklad toho, že v zákoně se nemluví o technické nezpůsobilosti v případě neschválených změn (např. silnější akumulátor), ale o technické nezpůsobilosti v případě neschválených změn identifikátorů vozidla.
Co se měření hluku týče, je to asi hodně velký bubák pro spoustu lidí, čtoucích novinky.cz. Koupím-li si výfuk schváleného typu, do kterého nebylo dodatečně nijak zasahováno, pak je úplně egal, kolik dB naměří na mobilní STK. To je problém výrobce, ale rozhodně ne problém můj.