globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nový zákon o zakázání laďáků
 
30.4.2015 v 18:48
Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli někdo nevíte něco bližšího o novém zákonu co má PREJ vyjít v česku o zakázání laděných výfuků. Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový zákon o zakázání laďáků

1.5.2015 v 22:20 | Nahoru | #1
vybouřená_mrkev> výměna akumulátoru není zásah do částí vozidla mající vliv na hluk nebo emise, navíc akumulátor není součástí ZTP vozidla, nikde v TP nemáš uvedeno jaký máš mít akumulátor, údaj o emisích a hluku ano. Policejní kontrola tě může přinutit ke kontrole na STK pokud má podezření, že tvé vozidlo není v řádném stavu a to až do 8 km vzdálenosti STK. Pokud mají s sebou mobilní STK s měřením hluku nepomůže ti ani svěcená voda aby jsi se kontrole vyhnul. Ale každej si zkoušejte co chcete a jak chcete, když to bude v rámci povolených pravidel, laděný výfuk za zahradou v neděli á 2 minuty mě osobně sere.

(reakce na) Nový zákon o zakázání laďáků

1.5.2015 v 22:42 | Nahoru | #2
homat> Dobrá, podpořím svůj výklad zněním § 50 odst.1 zák. 56/2001 Sb.:
"Silniční vozidlo je technicky způsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud technickou prohlídkou silničního vozidla, jeho ústrojí a částí nebyly zjištěny žádné závady nebo jen lehké závady." - viz kód závady 8023 - Na vozidle starším 10 let je namontován tlumič výfuku neodpovídající schválenému typu vozidla nebo schválenému provedení - "A" (lehká)
a § 51 odst. 1 :"Zjistí-li se technickou prohlídkou silničního vozidla nebo kontrolou technického stavu silničního vozidla podle zvláštního právního předpisu26) nebo obdobnou kontrolou v jiném členském státě vážná závada, je vozidlo technicky způsobilé k provozu pouze na dobu 30 dnů ode dne vyznačení zápisu výsledku technické prohlídky silničního vozidla v technickém průkazu vozidla nebo ode dne vydání dokladu o výsledku kontroly technického stavu" - kód závady 8027 - Na vozidle je namontován tlumič výfuku neodpovídající schválenému typu vozidla nebo schválenému provedení - "B" (vážná)
Tolik k technické způsobilosti u výfuků.
A ten akumulátor jsem použil jako příklad toho, že v zákoně se nemluví o technické nezpůsobilosti v případě neschválených změn (např. silnější akumulátor), ale o technické nezpůsobilosti v případě neschválených změn identifikátorů vozidla.
Co se měření hluku týče, je to asi hodně velký bubák pro spoustu lidí, čtoucích novinky.cz. Koupím-li si výfuk schváleného typu, do kterého nebylo dodatečně nijak zasahováno, pak je úplně egal, kolik dB naměří na mobilní STK. To je problém výrobce, ale rozhodně ne problém můj.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist