globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak se chovat při silniční kontrole.
 
17.4.2015 v 19:22
Dovoluju si sem nakopírovat pěkně sestavenej text kterej radí jak si počínat při kontrolní kontrole, pokud se s opicií nechceme kamarádit a chceme jim to trochu zkomplikovat a znepříjemnit. Je to sepsané pro auta, takže na moto vynecháme bod 1)
1) Zamknout, okýnko stáhnout na 5 cm - konverzovat lze, doklady lze škvírou taky předat
2) Zapnout kameru a natočit ji tak, aby byl vidět policajt.
3) Co musíme předložit vypsal v DFens v článku Kontrolní kontrola: http://www.dfens-cz...sloclanku=2014122802


Citace
Policistovi (příslušníku PČR) je řidič povinen předložit následující doklady:

a) řidičský průkaz,
b) osvědčení o registraci vozidla, zvané malý techničák
c) doklad prokazující pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla (zelená karta)
d) doklad o zdravotní způsobilosti

Dále, v případě, že je řidič zproštěn nějaké povinnosti ze zdravotních důvodů, například z povinnosti používat pásy, musí předložit toto potvrzení.

Strážníkovi a celníkovi v uniformě je řidič povinen předložit pouze doklady podle bodů a) a b).

Dále viz § 6 odst. ( a (11) zákona 361/2000 Sb.

Jak je to s občankou? Jak jste zaznamenali, z legislativy povinnost jejího předložení přímo neplyne. Nicméně policajti i strážníci si o ni mohou říci, pokud vás z něčeho podezřívají, tedy v podstatě kdykoli. Je to jedno. Stejně mají RZ vašeho auta a malý techničák, a pomocí toho zjistí údaje stejné kvality a rozsahu, jako jim poskytuje občanka.

Osobně předávám občanku, kopii řidičáku, zelenou kartu a OTP.

4) Pokud policajt něco chce, chci nejdříve jeho služební číslo - to nadiktuji do záznamu kamery, případně si ho zapíšu (ano, zdržuje to, ale I je od buzerace dalších řidičů)

5) Pokud policajt něco chce, jsem si vědom, že musím poslechnout, viz § 114 zákona o policii:

Citace
§ 114

Každý je povinen bez zbytečného odkladu a bezplatně uposlechnout výzvy anebo pokynu nebo vyhovět žádosti policie nebo policisty; to neplatí, pokud tento zákon nebo jiný právní předpis stanoví jinak. Nelze-li účelu výzvy, pokynu nebo žádosti dosáhnout pro odpor osoby, je policista oprávněn tento odpor překonat.
Zároveň jsem si vědom, že policista má povinnost mě poučit, a proto po něm požaduji vysvětlení důvodů a poučení, viz § 13 zákona o Policii:


Citace
§ 13

Poučování

Policista je povinen před provedením úkonu poučit osobu dotčenou úkonem o právních důvodech provedení úkonu, a jde-li o úkon spojený se zásahem do práv nebo svobod osoby, také o jejích právech a povinnostech. Pokud poučení brání povaha a okolnosti úkonu, poučí nebo zajistí toto poučení ihned, jakmile to okolnosti dovolí.
Formulka: "Chystáte se zasáhnout do mých práv, žádám Vás tedy, abyste vysvětlil právní důvod provedení úkonu a poučil mne o mých právech a povinnostech."

Pokud řekne jen něco ve smyslu, že mi může přikazovat, co uzná za vhodné, zopakuji mu to ještě jednou s tím, že pokud nevysvětlí a nepoučí, porušuje zákon o Policii a já mám povinnost to oznámit jeho nadřízenému. (To není úplně pravda, ale většinou to zapůsobí ).

6) (lze použít hned, jakmile policajt přijde k okýnku): "Žádný tvrzený přestupek nebudeme řešit na místě, sepište to a budeme to řešit ve správním řízení."
Zdroj - 30kmh.cz
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek Jak se chovat při silniční kontrole.

24.4.2015 v 16:49 | Nahoru | #1
OK, za sebe bych jen dodal, že mi přijde, že tvé vidění světa je poněkud černobílé a pod heslem "Kdo nejde s námi, jde proti nám" škatulkuješ ty s odlišným viděním na ovčany a fízlomily. Což by se zas mohlo dotknout mě.
Spousta lidí, možná dokonce většina, našla odvahu zde napsat svůj názor, že to nevidí tak černě a přesto to nutně nemusí znamenat, že hrbí hřbet.
To, že ty určité situace vyhodnocuješ tak, že nikoho neomezují nebo neohrožují ještě neznamená, že to tak skutečně je. Je to jen tvůj úhel pohledu. Já můžu mít na konkrétní situaci názor zcela odlišný. Myslím, že je to normální. Každou situaci je potřeba posoudit individuálně, tvůj návod problematiku paušalizuje a vytváří napětí hned na začátku.

Abych byl konkrétní, měsíčně najedu kolem 4000 km, stavěn jsem tak 3x do roka, za žárovky nebo lékárničku jsem buzerován ještě nikdy nebyl, na nesvítící žárovku pouze upozorněn. Loni jsem platil celkem 3x za fotky ze stacionárních radarů. Nestojí mi za to ztrácet čas handrkováním kvůli pár stovkám korun. Za propadlou technickou na moto cestou na STK pouze pokárán. Nemám důvod se při kontrole chovat jak idiot, za ovčana se nepovažuju. To je z mé strany k této věci vše.

(reakce na) Jak se chovat při silniční kontrole.

24.4.2015 v 17:07 | Nahoru | #2
Fidouš.> Když jsem doma, tak občas se pokouším být za "kverulanta" a docházím na "správu silnic" a dopisuju si s institucemi co se mají starat o cesty + občas s policajty. Ale tenhle systém je nastavenej na "anonymní neprůstřelnost". Byrokratovi to vyhovuje a není páka, která by to udělala snesitelnější. Pak to bohu/hobu žel "odsírají" chlapáci, co se dali najmout k buzeračnímu komandu doprcajtů.
Máš pravdu,ještě zbývá prudit poslance - ale mám starý model metačky hrachu... a věk napovídá, že jsou důležitější věci na pořadu dne, proti systému by měli vyrazit "mladí a neklidní".
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist