globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorka na vyježdění
14.4.2015 v 01:33
Zdravím,
mám na Vás všechny (kamarádi motorkáři) dotaz. Mám řidičák do 35kW a jezdím už 3 roky. Měl jsem možnost se svézt na víc motorkách, např. Honda CB 450N, Yamaha SR 500 (má srdcovka), BMW F650, Jawa 350, Honda Afrika Twin, Suzuki DR, atd.. Nejsem teda úplný začátečník, ale stejně se při ježdění dostávám do situací, kdy zjišťuji, že mám ještě spoustu nedostatků (co se mých řidičských schopností týče). Napadla mě tedy hříšná myšlenka, že by nemuselo být úplně od věci, pořídit si nějakou levnější a menší motorku, na které bych se skutečně pořádně naučil úplné základy a vše, co jen půjde (od pomalé jízdy, klopení, atd..) Požadavky by tedy byly:
- nízká pořizovací cena (mezi 15 až 25 tisíci)
- menší motorka, nízká hmotnost
- maximálka někde kolem 140/150 km/h (Může být i víc, ale je to zbytečné. Nejsem žádný závodník, ale nechci být brzda v provozu a bát se předjíždět.)
- vzhled ani nic podobného absolutně neřeším, jen by se neměla rozsypat, když ji položím byť jen v pomalé rychlosti někde na parkovišti

Dotaz tedy zní: Co na tuhle myšlenku říkáte a jakou motorku byste případně pro tyhle účely navrhovaly?

(Já osobně jsem měl na mysli něco typu Honda NSR 125 nebo Yamaha TZR 125 (radši). Dvoutaktů se nebojím, umím si opravit ledacos, s dalšími investicemi celkem počítám a vyšší spotřebu taky nějak moc neřeším. Jsou to ale jen návrhy, takže se názorům a návrhům určitě nebráním.)

Za odpovědi předem DÍKY

Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 06:30 | Nahoru | #1
Já začínal na GS500 a byla to pohoda. Hodně chyb ti to odpustí a už to trošku jede
Měnil jsem ji, protože mi byla malá, ale záleží, jak si velký.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 06:43 | Nahoru | #2
Já se sice za "zkušenějšího" nepovažuji, ale názor s dovolením vyjádřím.
Podle mě je to při tvé situaci ( minulosti ) zbytečné, něco už máš odjeto a já bych šel spíš cestou ujasnit si co vlastně chceš jezdit, ve výčtu máš naháče i cendura a ke každému typu je třeba trošku odlišný přístup, ono co se může zdát třeba na DR mírně nezvládnutá situace, může být na SR projeto v pohodě ( a naopak, jen příklad ).

Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 06:52 | Nahoru | #3
díval bych se po obsahu 500-600, třeba jak píše Kuba, GS500 není špatná, dále CB500, ER-5, bandit je dosti těžký oproti předchozím zmiňovaným, ale motor má nezáludný, pokud nějaké cenduro, tak třeba Transalp by mohla být pro tebe dobrá volba, ale chce si to vyzkoušet

Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 07:06 | Nahoru | #4
Na 125 nebo 250 ccm bych se vyprd a koukal po nějaký pětistovce (jak bylo zmíněno - CB500, GS500, ER-5). Problém bude spíš s rozpočtem 15 - 25 tis. .... abys za tyhle peníze nakonec nekoupil GPZ500 ...

Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 08:18 | Nahoru | #5
řídit se učí člověk celý život..a nikdy si nebude umět dokonale. . a je úplně jedno co momentálně řídí. na naučení si kup motoškolu

Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 08:19 | Nahoru | #6
kazda motorka je na vyjezdeni dobra

Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 08:40 | Nahoru | #7
Tak nějak jak píšou nahoře. Úplnej začátečník nejsi, takže kupovat 125 nebo 250 je podle mě kravina. Vem 500 a vejš a časem se to podá. Chce to jen jezdit. Pokud chceš svůj progres zrychlit, běž si zajezdit na okruh. Viděl jsem, že se tady na fóru nabízelo ježdění ve Vysokým Mýtě a za hubičku to bylo. Třeba se to zase uskuteční.

Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 09:05 | Nahoru | #8
Taky bych viděl rozumnější koupit spíše 500 (nebo 650) než 250 či 125.... Pokud bys neměl naježděno nic, tak 125 by byla dobrá, ale takto mi to připadá až zbytečně opatrná volba... Na druhou stranu, pokud moc řešíš i spotřebu, tak ty 125 jezdí za hubičku.... Spíše tedy ER-5, CB500, GS 500,...

Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 10:10 | Nahoru | #9
Píšeš, že už jsi projel poměrně dost motorek, tak bys už mohl tušit, jakým směrem tě to táhne.

Silniční 2t 125, který máš ve výběru, jsou super učební náčiní, pokud chceš jezdit opravdu sportovním stylem. Jsou lehký, ovladatelný, stabilní v náklonu. V tebou uvedený cenový relaci se nechají sehnat slušný stroje.

Jenže je tu i dost nevýhod. Agresivní jezdecká pozice je předurčuje jen pro kratší vyjížďky kolem komína. Motory mají velmi špatnou pružnost, je třeba často řadit a udržovat je ve správném pásmu otáček, obecně se prostě nehodí pro relaxační jízdu. Pak je třeba zmínit vysoké provozní náklady. Spotřeba je hodně odvislá od stylu jízdy, dá se jezdit pod 5 litrů, ale taky nad 8. K tomu ještě celkem drahý syntetický olej. Případná oprava po zadření není levná záležitost, nikasil si doma neuděláš a výbrus nebo vyvážení kliky asi taky ne.

TZR je IMHO skvělá motorka, bohužel u nás strašně vzdácná. NSR je na tom mezi 2t stejně jako 125 CBR mezi 4t - neni to špatný, spoustě lidí vyhovuje, ale ostatní prostě jedou líp :) Pokud opravdu chceš 2t, tak bych do výběru zahrnul i Cagivy a Aprilie a nekoukal moc na značku nebo ročník, ale spíš na stav.

Pokud tě broušení sliderů nezajímá, tak jsou 4t pětistovky, který zmínili kluci předemnou, podle mě lepší volba. Jsou univerzálnější, nechá se na nich cestovat, pokud nekoupíš nějakou trosku, tak máš i slušnou vyhlídku na levnější provoz. Jedinej problém je, že by to chtělo tak o 10 tisíc vyšší rozpočet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 10:13 | Nahoru | #10

ganmiki píše: Já se sice za "zkušenějšího" nepovažuji, ale názor s dovolením vyjádřím.
Podle mě je to při tvé situaci ( minulosti ) zbytečné, něco už máš odjeto a já bych šel spíš cestou ujasnit si co vlastně chceš jezdit, ve výčtu máš naháče i cendura a ke každému typu je třeba trošku odlišný přístup, ono co se může zdát třeba na DR mírně nezvládnutá situace, může být na SR projeto v pohodě ( a naopak, jen příklad ).

to že se svezl na 15-ti motorkách neznamená že "už má něco odjeto". Jestli nemá důvěru sám v sebe a cítí na sobě že dělá chyby, tak ať klidně jde cestou začátečníka.

Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 10:14 | Nahoru | #11
a nebo si pořiď něco, co by se ti líbilo a zaplať si nějakej kurz

Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 10:53 | Nahoru | #12
Taky bych zavrhnul 125ccm, pětistovku v pohodě zvládneš a nebudeš jí muset z nedostatku výkonu prodávat za tři měsíce. A pokud 125 ccm tak aby to jelo těch 140, měl by to pravděpodobně být dvoutakt, ale tam zase budeš hodně platit za údržbu - vím své z RS 125 ..

Popřemýšlej nad tou GS 500, bezúdržbovka za pár peněz a na začátek nic záludnýho

(reakce na) Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 11:42 | Nahoru | #13

seikos píše: to že se svezl na 15-ti motorkách neznamená že "už má něco odjeto". Jestli nemá důvěru sám v sebe a cítí na sobě že dělá chyby, tak ať klidně jde cestou začátečníka.


Ano, máš pravdu. Přesto bych já po zkušenosti ( třeba ) s AT již do "nějaký" dváci nešel. Hlavně jsem to myslel tak, že by si měl ujasnit co ( typ/druh/zaměření moto ) vlastně chce jezdit a podle toho vybrat, a jezdit a jezdit .........

Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 13:43 | Nahoru | #14
Na tom, kolik jsi zkusil motorek nebo kolik máš najeto nezáleží Jsou lidi co mají najeto 3tis km a jezdí super ale i tací co i ve městě si vystačí na 6tku atd...a jezdí nebezpečně. Pokud děláš chyby je potřeba je odstranit!!! A pokud máš A2 jak píšeš tak si na něčem silnějším jezdil a pokud tě netrápí prachy tak jdi do např. ER5, CB500 nebo tak.... Chvilku jezdi, najdi si zatáčky pěkný ve svém okolí a jezdi a jezdi a jezdi pak si najdi volnej plácek vem si petky a dej si slalom, prostě naučit se ovládat svojí moto, nebo vyzkoušet si třeba krizově brzdit atd... Dej tomu čas, když to nepomůže tak si zaplať motoškolu
Každopádně si musíš ujasnit co za moto chceš a pak jezdit, jezdit, jezdit

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 15:35 | Nahoru | #15
Tak předně za 15-25 tisíc koupíš leda tak pěknou mztu nebo nějakej východo asijskej šrot.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 16:46 | Nahoru | #16
Díky za reakce a názory. Ještě bych chtěl upřesnit pár věcí. Nejsem zase nějak špatný motorkář, jen se občas dostávám do situací, kdy si říkám, že jsem mohl zareagovat podstatně líp a nebylo by špatné si některé věci prostě pořádně procvičit a zažít si je. Proto jsem chtěl pořídit nějakou levnou motorku, na které bych si to mohl někde v klidu odpadat, současně by mi posloužila jako občasný, mrštný dopravní prostředek do města, ale nenechala se zahanbit, ani když občas vyjedu na okresky. Na výlety a cestování mi perfektně poslouží moje F650. A za tímto účelem se mi zkrátka jeví TZR jako dobrá volba.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 18:26 | Nahoru | #17

Jindřej píše: Tak předně za 15-25 tisíc koupíš leda tak pěknou mztu nebo nějakej východo asijskej šrot.


Myslíš? Já svoje GS500 v dobrém stavu koupil za 17 500 kč... a není to žádný vylétaný šrot.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 19:59 | Nahoru | #18
Polick> počkej ty už jako máš bmw f 650?
nechápu teda co vlastně chceš? na co nějakou 125ku?? to s ní jezdíš jen na dvoře a bojíš se že ji rozbiješ??

(reakce na) Motorka na vyježdění

14.4.2015 v 22:55 | Nahoru | #19

oioi01 píše: Polick> počkej ty už jako máš bmw f 650?
nechápu teda co vlastně chceš? na co nějakou 125ku?? to s ní jezdíš jen na dvoře a bojíš se že ji rozbiješ??


třeba je báwo jen na neděli a za odměnu

Motorka na vyježdění

15.4.2015 v 10:07 | Nahoru | #20
Tak já taky myslel, že nic aktuálně nemáš, takhle je to ( podle mě ) už úplná pitomost, neřeknu koupit si druhou ( třetí ...... ) motku třeba na blbnutí, proč ne, ale koupit si dvácu na "vyježdění", když normálně sedláš efko? Ne Jezdi

(reakce na) Motorka na vyježdění

15.4.2015 v 10:12 | Nahoru | #21

Behysek píše: Myslíš? Já svoje GS500 v dobrém stavu koupil za 17 500 kč... a není to žádný vylétaný šrot.



Tak za a) to máš měsíc, takže těžko vynášet soudy a z b) jsi to koupil za abnormálně nízké prachy a pokud to bude ok, udělal jsi obchod kterej není až tak běžnej.

(reakce na) Motorka na vyježdění

15.4.2015 v 10:20 | Nahoru | #22

Behysek píše: Myslíš? Já svoje GS500 v dobrém stavu koupil za 17 500 kč... a není to žádný vylétaný šrot.



To poznáš časem. Každopádně už na první pohled je vidět, že motor není původní

Motorka na vyježdění

15.4.2015 v 13:23 | Nahoru | #23
Nez takhle, tak to dej radeji tady 10k za individualni kurz nebo tu samou cenu ve vice lidech i s ubytovanim a plnou penzi na jejich miste, 5 - 15k usetris pro svoji motorku/vybavu a na kurzu mas vsechno zapujceno a nemusis se bat blbnout Crazy Day kurzy

Motorka na vyježdění

15.4.2015 v 19:50 | Nahoru | #24
Ano, motor v mém GS zřejmě není původní, ale je v pořádku. Moto sme měli rozebrané a kromě zbastlených karburátorů (na kterém sem si vydupal slevu v hodnotě druhých karbeců) je naprosto v pořádku. To že je možná (určitě) padená je mi jasné, s tím bych počítal i u stroje o dost dražšího nebo i novějšího. A rozsypat se může i nová motorka, takže to časem můžu poznat, ale taky nemusím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CDI 589B Honda NSR 125 čeplin 0 10.3.2024 v 16:18 čeplin
Honda NSR 125 R - netočí startér, r... Honda NSR 125R, Honda NSR 125 MourisonCZ 11 9.3.2024 v 20:25 Thomasr
Nsr rozeta Honda NSR 125R, Honda NSR 125 Karlusus 12 15.9.2023 v 17:23 Karlusus
Nsr hodně řve Honda NSR 125R, Honda NSR 125 JukeCZ 12 5.3.2023 v 15:17 Vítězslav_Máří
Válec nejde sundat Honda NSR 125R, Honda NSR 125 JukeCZ 14 3.3.2023 v 23:14 Julip2


TOPlist