mám na Vás všechny (kamarádi motorkáři) dotaz. Mám řidičák do 35kW a jezdím už 3 roky. Měl jsem možnost se svézt na víc motorkách, např. Honda CB 450N, Yamaha SR 500 (má srdcovka), BMW F650, Jawa 350, Honda Afrika Twin, Suzuki DR, atd.. Nejsem teda úplný začátečník, ale stejně se při ježdění dostávám do situací, kdy zjišťuji, že mám ještě spoustu nedostatků (co se mých řidičských schopností týče). Napadla mě tedy hříšná myšlenka, že by nemuselo být úplně od věci, pořídit si nějakou levnější a menší motorku, na které bych se skutečně pořádně naučil úplné základy a vše, co jen půjde (od pomalé jízdy, klopení, atd..) Požadavky by tedy byly:
- nízká pořizovací cena (mezi 15 až 25 tisíci)
- menší motorka, nízká hmotnost
- maximálka někde kolem 140/150 km/h (Může být i víc, ale je to zbytečné. Nejsem žádný závodník, ale nechci být brzda v provozu a bát se předjíždět.)
- vzhled ani nic podobného absolutně neřeším, jen by se neměla rozsypat, když ji položím byť jen v pomalé rychlosti někde na parkovišti
Dotaz tedy zní: Co na tuhle myšlenku říkáte a jakou motorku byste případně pro tyhle účely navrhovaly?
(Já osobně jsem měl na mysli něco typu Honda NSR 125 nebo Yamaha TZR 125 (radši). Dvoutaktů se nebojím, umím si opravit ledacos, s dalšími investicemi celkem počítám a vyšší spotřebu taky nějak moc neřeším. Jsou to ale jen návrhy, takže se názorům a návrhům určitě nebráním.)
Za odpovědi předem DÍKY
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na vyježdění
Podle mě je to při tvé situaci ( minulosti ) zbytečné, něco už máš odjeto a já bych šel spíš cestou ujasnit si co vlastně chceš jezdit, ve výčtu máš naháče i cendura a ke každému typu je třeba trošku odlišný přístup, ono co se může zdát třeba na DR mírně nezvládnutá situace, může být na SR projeto v pohodě ( a naopak, jen příklad ).
Silniční 2t 125, který máš ve výběru, jsou super učební náčiní, pokud chceš jezdit opravdu sportovním stylem. Jsou lehký, ovladatelný, stabilní v náklonu. V tebou uvedený cenový relaci se nechají sehnat slušný stroje.
Jenže je tu i dost nevýhod. Agresivní jezdecká pozice je předurčuje jen pro kratší vyjížďky kolem komína. Motory mají velmi špatnou pružnost, je třeba často řadit a udržovat je ve správném pásmu otáček, obecně se prostě nehodí pro relaxační jízdu. Pak je třeba zmínit vysoké provozní náklady. Spotřeba je hodně odvislá od stylu jízdy, dá se jezdit pod 5 litrů, ale taky nad 8. K tomu ještě celkem drahý syntetický olej. Případná oprava po zadření není levná záležitost, nikasil si doma neuděláš a výbrus nebo vyvážení kliky asi taky ne.
TZR je IMHO skvělá motorka, bohužel u nás strašně vzdácná. NSR je na tom mezi 2t stejně jako 125 CBR mezi 4t - neni to špatný, spoustě lidí vyhovuje, ale ostatní prostě jedou líp :) Pokud opravdu chceš 2t, tak bych do výběru zahrnul i Cagivy a Aprilie a nekoukal moc na značku nebo ročník, ale spíš na stav.
Pokud tě broušení sliderů nezajímá, tak jsou 4t pětistovky, který zmínili kluci předemnou, podle mě lepší volba. Jsou univerzálnější, nechá se na nich cestovat, pokud nekoupíš nějakou trosku, tak máš i slušnou vyhlídku na levnější provoz. Jedinej problém je, že by to chtělo tak o 10 tisíc vyšší rozpočet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na vyježdění
ganmiki píše: Já se sice za "zkušenějšího" nepovažuji, ale názor s dovolením vyjádřím.
Podle mě je to při tvé situaci ( minulosti ) zbytečné, něco už máš odjeto a já bych šel spíš cestou ujasnit si co vlastně chceš jezdit, ve výčtu máš naháče i cendura a ke každému typu je třeba trošku odlišný přístup, ono co se může zdát třeba na DR mírně nezvládnutá situace, může být na SR projeto v pohodě ( a naopak, jen příklad ).
Popřemýšlej nad tou GS 500, bezúdržbovka za pár peněz a na začátek nic záludnýho
seikos píše: to že se svezl na 15-ti motorkách neznamená že "už má něco odjeto". Jestli nemá důvěru sám v sebe a cítí na sobě že dělá chyby, tak ať klidně jde cestou začátečníka.
Ano, máš pravdu. Přesto bych já po zkušenosti ( třeba ) s AT již do "nějaký" dváci nešel. Hlavně jsem to myslel tak, že by si měl ujasnit co ( typ/druh/zaměření moto ) vlastně chce jezdit a podle toho vybrat, a jezdit a jezdit .........
Každopádně si musíš ujasnit co za moto chceš a pak jezdit, jezdit, jezdit
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na vyježdění
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na vyježdění
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na vyježdění
Jindřej píše: Tak předně za 15-25 tisíc koupíš leda tak pěknou mztu nebo nějakej východo asijskej šrot.
Myslíš? Já svoje GS500 v dobrém stavu koupil za 17 500 kč... a není to žádný vylétaný šrot.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na vyježdění
nechápu teda co vlastně chceš? na co nějakou 125ku?? to s ní jezdíš jen na dvoře a bojíš se že ji rozbiješ??
Behysek píše: Myslíš? Já svoje GS500 v dobrém stavu koupil za 17 500 kč... a není to žádný vylétaný šrot.
Tak za a) to máš měsíc, takže těžko vynášet soudy a z b) jsi to koupil za abnormálně nízké prachy a pokud to bude ok, udělal jsi obchod kterej není až tak běžnej.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CDI 589B Honda NSR 125 | čeplin | 0 | 10.3.2024 v 16:18 čeplin |
Honda NSR 125 R - netočí startér, r... Honda NSR 125R, Honda NSR 125 | MourisonCZ | 11 | 9.3.2024 v 20:25 Thomasr |
Nsr rozeta Honda NSR 125R, Honda NSR 125 | Karlusus | 12 | 15.9.2023 v 17:23 Karlusus |
Nsr hodně řve Honda NSR 125R, Honda NSR 125 | JukeCZ | 12 | 5.3.2023 v 15:17 Vítězslav_Máří |
Válec nejde sundat Honda NSR 125R, Honda NSR 125 | JukeCZ | 14 | 3.3.2023 v 23:14 Julip2 |