bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: R1 tlumiče nebo brzdy?
13.4.2015 v 05:29
Čau, chtěl bych se zeptat na radu.

Při jízdě se mi poslední dobou zdálo, ze mi při dobrzdovani z větší rychlosti začala motorka vibrovat. Šlo to cítit od přední brzdy. Včera ke konci jízdy se to znatelně zhoršilo, tak bych se chtěl zeptat, čím to může byt. Ted mi při brzdění trepe už celej předek. Destičky jsou zatím v pohodě, ale o tlumicich jsem si říkal už dřív, ze by potřebovaly servis. Může to byt jen tlumiči?

Dík za každou rozumnou radu :)

R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 06:37 | Nahoru | #1
Pokud v něm nemáš olej, tak by to teoreticky mohl dělat.
První bych šel ale po spotřebáku. Jak stará je přední guma?

1 reakcí na tento příspěvek R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 07:17 | Nahoru | #2
Řeším teď na servisu to samé u ST4S. Abych vyloučil gumu tak jsme dali nové vyvážili, změřil jsem kotouče ( v toleranci ). Dal na moto a u vibrací na brzdách znatelné zlepšení, ale pořád to tam trošku je. Takže zkusím ještě krk řízení. Tlumiče moc nepodezírám jsou suchý a tluměj krásně. No a když to nebude ani krkem tak zkusíme jiný kotouče, ty plovoucí se špatně měří. Já naměřil u obou 0,20-0,26 mm boční házivost a tolerance je 0,30-0,35 mm, ale je možný, že je tam víc, no...

R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 08:34 | Nahoru | #3
Podíval bych se na krk řízení jestli není povolenej nebo vymlácenej. A uměj to udělat i třmeny. Měl jsem brzdiče kde nechodily pístky všude stejně a chovalo se to podobně. Po komplet vyčištění a výměně všech gumiček to zmizelo.

1 reakcí na tento příspěvek R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 09:46 | Nahoru | #4
Díky za rady, jak přijdu z prace, tak něco prozkousim ještě. A kdybych chtěl udělat repas vydlic, tak k tomu servis potřebuje jen tohle : http://www.abmoto.c...rednich-tlumicu.html

A olej do vidlic?

Naposledy editováno 13.04.2015 09:46:15

R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 09:47 | Nahoru | #5
První bych změřil kotouč a pak šel po pístkách ve třmenu.

(reakce na) R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 10:00 | Nahoru | #6
Micheel> to asi záleží na servisu S tím co si psal, si to zvládneš udělat sám

R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 10:35 | Nahoru | #7
Ve 40% pripadu to dela doskakana guma, v dalsich 40% sjete brzdove desky a 20% to ostatni ;)

R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 10:48 | Nahoru | #8
Vymen predni pneu.Mas ji probrzdenou.Mel jsem.to same

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 11:30 | Nahoru | #9

dewwil píše: Řeším teď na servisu to samé u ST4S. Abych vyloučil gumu tak jsme dali nové vyvážili, změřil jsem kotouče ( v toleranci ). Dal na moto a u vibrací na brzdách znatelné zlepšení, ale pořád to tam trošku je. Takže zkusím ještě krk řízení. Tlumiče moc nepodezírám jsou suchý a tluměj krásně. No a když to nebude ani krkem tak zkusíme jiný kotouče, ty plovoucí se špatně měří. Já naměřil u obou 0,20-0,26 mm boční házivost a tolerance je 0,30-0,35 mm, ale je možný, že je tam víc, no...



házivost do boku opravdu není moc vypovídající údaj.

mnohem větší problém je nerovnoměrně opotřebený kotouč-takže vem mikrometr a měř po obvodu kotouče co cca 5cm jeho tloušťku.u citlivějších motorek jde cítit chvění při brždění už u jedné setiny nerovnoměrnosti opotřebení,ale obecně řekněme začíná problém kolem 2-3 setin milimetru.

R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 11:58 | Nahoru | #10
Víceméně vše už bylo zmíněno.... ještě trochu vody zakalíma přidám svou trošku do mlýna.... někdy můžou být kotouče super rovný, neprobržděný a stejně jsou špatný, pár případů mám za sebou... najdi si mírnej kopeček, vyřaď, klidně i chcípni motor a jeď tak 15-20 km/h a lehoučce přibržďuj, abys nezrychloval, ani nezpomaloval... a ucejtiš, jestlí třeba jakoby na půl otáčky brzdí víc a na půl otáčky míň... pak budeš mít jasno, jestli to jsou kotouče... samozřejmě tohle je až poslední varianta, musel bych to sám zkusit.... ale může to smaozřejmě dělat i pneumatika, taky jsem tu měl takovej případ, že se při prudším brzdění rozklepala natolik, že jsem tomu ani nevěřil.... takže asi bych řešil v pořadí: vůle v podvozku, změřit kotouče, pneu a pak víše popsaná zkouška...

1 reakcí na tento příspěvek R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 12:38 | Nahoru | #11
Podívej se jestli jsou kotouče volný v nýtech, když tak protočit nýty třeba šroubem se dvěma matkami.

(reakce na) R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 12:56 | Nahoru | #12
jardad> Jo, můžou bejt vymačkaný nýty "došišata"

Naposledy editováno 13.04.2015 12:58:43

R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 14:30 | Nahoru | #13
Stejnou věc jsem řešil nedávno a vlastně řeším do teď. Myslel jsem,že to jsou kotouče,protože na nich bylo namotano 35tis.,tak jsem koupil nové od NG + desky a ono nic problém pořád stejný. Pátral jsem jsem dál a vyčistil pistky a opět nic,tak jsem nechal vyvážit kolo a nic. Měl jsem kola na stříkani přes zimu,tak jsem přední kolo vyndal a očistil dosedaci plochy pod kotoučema,taky nic. Už mě čeká ložisko řízení a nakonec japonec to třeba bude ta guma co se tu píše,ale nevím nevím. Olej v tlumočich měním každé dva roky. Tam bych problém nehledal. Přeju rychle odstranenou závadu a jsem zvědav kam se dopracujes,než to odstranis.

R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 17:59 | Nahoru | #14
Já bych nejprve rozhýbal nýty na kotoučích a případně propláchnul čističem na brzdy. Skoro niic to nestojí a je to rychlovka. Jestli to nepomůže, tipuju jednoznačně na problém v kotoučích-probržděné, křivé, nebo v minulosti rovnané.

R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 19:22 | Nahoru | #15
Řešim teďka to samý na gsxr 600 srad. Je tam nová přední guma, nový destičky, nový kotouče a komplet vyčistěný brzdiče rozebraný + nový gumičky...jedině mě napadá to ložisko v krku tak uvidíme

R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 19:58 | Nahoru | #16
Borci, díky za rady , jak se něco dozvim popřípadě zjistim co pomohlo, tak tu nápisu... Snad to bude brzy

R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 20:49 | Nahoru | #17
hlavně to sem fakt napiš, evidentně ten problém řeší spousta lidí tak to může dost pomoct

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 20:58 | Nahoru | #18
Dolph-cz> jj, jen si musím přivézt z druhé dílny posuvku na kotouče s hroty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 tlumiče nebo brzdy?

13.4.2015 v 21:48 | Nahoru | #19
dewwil> posuvka asi bude málo...,mikrometr by byl lepší.

(reakce na) R1 tlumiče nebo brzdy?

14.4.2015 v 09:39 | Nahoru | #20
Dolph-cz> To asi jo, ale měří mi to na setiny mm tak to bude snad stačit, je to přímo posuvka na kotouče...

1 reakcí na tento příspěvek R1 tlumiče nebo brzdy?

14.4.2015 v 19:44 | Nahoru | #21
Dneska jsem zkoušel pár věcí, po pootočení nýtů jsem měl chvíli pocit, že je po problému, ale nee... jak jsem to projel trochu rychleji, tak to dělalo pořád. Kotouče jsou stále dobré, měřil jsem to ale jen posuvkou (mikrometr doma nemam) a i při pomalé jízdě z kopce s vypnutým motorem a bržděním se mi zdály taky v poradku. Jak bude zase chvili čas, zkusím něco dál, ale zatím jsem na tom stejně.

(reakce na) R1 tlumiče nebo brzdy?

14.4.2015 v 20:57 | Nahoru | #22

Micheel píše: Dneska jsem zkoušel pár věcí, po pootočení nýtů jsem měl chvíli pocit, že je po problému, ale nee... jak jsem to projel trochu rychleji, tak to dělalo pořád. Kotouče jsou stále dobré, měřil jsem to ale jen posuvkou (mikrometr doma nemam) a i při pomalé jízdě z kopce s vypnutým motorem a bržděním se mi zdály taky v poradku. Jak bude zase chvili čas, zkusím něco dál, ale zatím jsem na tom stejně.


Pootáčení nýtů moc nepomáhá-musíš je rozhýbat pohybem do stran. Někdy se časem zaserou tím prachem z brzdového obložení a z plovoucích kotoučů se stanou pevné tím, že nýty přestanou plnit svoji funkci. Prostě je pořádně rozhýbej do stran tlakem rukou do brzdné plochy vůči unašeči(středu) kotouče.

Naposledy editováno 14.04.2015 20:58:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 tlumiče nebo brzdy?

18.4.2015 v 17:52 | Nahoru | #23

Dolph-cz píše: házivost do boku opravdu není moc vypovídající údaj.

mnohem větší problém je nerovnoměrně opotřebený kotouč-takže vem mikrometr a měř po obvodu kotouče co cca 5cm jeho tloušťku.u citlivějších motorek jde cítit chvění při brždění už u jedné setiny nerovnoměrnosti opotřebení,ale obecně řekněme začíná problém kolem 2-3 setin milimetru.



Tak, je to tak, dnes jsem se k tomu dostal a na obou kotoučích jsou dvě slabá (vybržděná) místa, všude mají po obvodu 4,97mm a na dvou místech 4,84, druhej má 4,98mm a vybržděný na 4,83mm. Moto má necelých 40tkm, kotouče s brzdiči Brembo, ale desky jsem už neidentifikoval, nejhorší bude sehnat kotouče Brembo s dírami na věnec ABS Obyč Brembo nejsou problém...

Naposledy editováno 18.04.2015 17:53:03

(reakce na) R1 tlumiče nebo brzdy?

18.4.2015 v 18:50 | Nahoru | #24

dewwil píše: Tak, je to tak, dnes jsem se k tomu dostal a na obou kotoučích jsou dvě slabá (vybržděná) místa, všude mají po obvodu 4,97mm a na dvou místech 4,84, druhej má 4,98mm a vybržděný na 4,83mm. Moto má necelých 40tkm, kotouče s brzdiči Brembo, ale desky jsem už neidentifikoval, nejhorší bude sehnat kotouče Brembo s dírami na věnec ABS Obyč Brembo nejsou problém...



nechával jsem několikrát opravovat kotouče u motokotouce.cz a spokojenost.

rozdíl 1 desetiny-to už muselo kopat slušně...

Naposledy editováno 18.04.2015 18:50:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1176, 1177] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35305 Dnes v 15:43 Ozzy_
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 3 Dnes v 06:46 Gahan37
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist