bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Utopená čtyřkolka-Hipík opět řádí
9.4.2015 v 01:36
Nazdar,
sice vim, že to uplně nepatří do rubriky enduro a funbike, ale očekávám, že se většina enduristů setkala s podobným problémem.
Jel jsem na proutí na pomlázku na čtyřkolce, dojel jsem na plácek u rybníka. Zjistil jsem, že tam žádné vrby nerostou, otáčel jsem se a co se nestalo. Trošku jsem to přehnal s plynem na zpátečku a čtyřkolka se mi převrátila, částečně spadla na mě, ale větší částí jsem dopadl vedle.
Čtyřkolku jsem převrátil, koukal na olámaný plasty, nadával jsem bolestí a naštvánim a začal jsem jí startovat. Bohužel jsem měl stále zařazenou rychlost a díky pádu se nejspíš seknul plyn. Takže motor hned chytil, zařval, zadní kola zahrabala v prachu a čtyřkolka mi odjela pryč a po patnácti metrech skočila do nádrže, která je vedle rybníka.
Díky hasičům byla vytažena, kamarád mi ji pomoh odtáhnout domu (potom co se dostatečně nasmál) a následně jsem začal s napravováním škod. Kolka byla zapíchlá kolmo ve vodě až po značku. Zatim jsem vylil vodu z variátoru, vylil z motoru cca 3l olejové emulze. To samé z převodovky. Nalil jsem nový olej, kus projel, vylil a zase nalil nový olej.
Díky tomu, že neni ani moje, bych rád znal nějaký další postup, který by vedl k minimalizaci možných škod a následků. Všechny konektory jsem rozebral a nastříkal sprejem co vytěsnuje vodu a chrání kontakty, filtr jsem propral a vysušil. Ještě musim udělat bowdeny, ale na to ještě nebyl čas. Napadá vás ještě něco, na co jsem zapomněl, případně má tu někdo zkušenost s utopením motoru a následným provozem? Čtyřkolka je jinak skoro nová, měla najeto jen 200km. Jedná se o SMC RAM 300E
Díky¨
Průserář Hipík
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Utopená čtyřkolka-Hipík opět řádí

9.4.2015 v 15:27 | Nahoru | #31

Bramborovy_kral píše: jsem myslel ze u ctyrkolek se pouzivaji motory lifany a ty nejde se zarazenou rychlosti nastartovat...asi cinani vedej proc



Jel jsem na Tomahawku 250 (varec, jedna kotoučbrzda na zadním kole, ovládaná jak pedálem, tak levou páčkou) a tam sice motor na neutrál chytne (starterem i lankem), ale před zařazením jakéhokoli kvaltu je třeba podržet ruční páčku brzdy, jinak se po zařazení motor vypne.Zda by šel nahodit i bez neutrálu, si nepamatuju.

Jinak Hipíku, Hipíku... být Tebou, tak si všechny Tvé příběhy zapisuju, po pár letech vydám jako knihu a dost možná si konečně vyděláš na slušné vozidlo, ať dvou, nebo čtyřkolové a nepřežíváš imrvére na všelijakých zgarbech.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utopená čtyřkolka-Hipík opět řádí

9.4.2015 v 15:38 | Nahoru | #32

Alexanderovic píše: to funguje. Ale nedokazu si treba u endura predstavit, ze by to netesnilo, ze pri kazdym polozeni z toho neco vyteklo. Zatim jsem to studoval jen u svyho GS (predpokladam ze to tak je u vsech) a ta nadobka je slusne utesnena. Otazka jak u naky cinsky ctyrkolky.



můžeš to položit a nic nevyteče, nebo to tak nechat třeba hodinu a pak už by to mohlo něco udělat. Neříkám že to tak nutně musí bejt u všech, ale vím jak vypadá nádržka u mojí silniční motorky. Každopádně brzdovka časem degraduje absorbováním vlhkosti, nějak se tam dostat musí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utopená čtyřkolka-Hipík opět řádí

9.4.2015 v 15:51 | Nahoru | #33

Stev píše: můžeš to položit a nic nevyteče, nebo to tak nechat třeba hodinu a pak už by to mohlo něco udělat. Neříkám že to tak nutně musí bejt u všech, ale vím jak vypadá nádržka u mojí silniční motorky. Každopádně brzdovka časem degraduje absorbováním vlhkosti, nějak se tam dostat musí.



vodni para vs voda ... pomerne velkej rozdil v prostupnosti nejakou "sparou" ... v nadobce s kapalinou je takova "pseudo otevrena" hladina - je od okoli oddelena tou gumovou membranou, nad membranu vzduch pristup normalne ma - tam je asi jedine misto kam se bezne dostane voda, do kapaliny by nemela...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utopená čtyřkolka-Hipík opět řádí

9.4.2015 v 15:57 | Nahoru | #34
assassin> tak já jsem spíš na tý opatrnější straně, a říkám si že mezi položením na bok, případně deštěm, a komplet utopením je přece jenom rozdíl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Utopená čtyřkolka-Hipík opět řádí

9.4.2015 v 15:59 | Nahoru | #35

Stev píše: assassin> tak já jsem spíš na tý opatrnější straně, a říkám si že mezi položením na bok, případně deštěm, a komplet utopením je přece jenom rozdíl



me to u cinsky ctyrkolky prijde prast jako uhod :)
na kolech jsme skakali i do vody a bez problemu... stejnej system...

(reakce na) Utopená čtyřkolka-Hipík opět řádí

9.4.2015 v 16:07 | Nahoru | #36
assassin> tak dobře no

(reakce na) Utopená čtyřkolka-Hipík opět řádí

9.4.2015 v 16:23 | Nahoru | #37
Proč to řešit, výměna kapaliny je prace Max na hodinu a stejnak ty třmeny budu rozebírat a čistit.

Utopená čtyřkolka-Hipík opět řádí

9.4.2015 v 17:35 | Nahoru | #38
Vyhlásíme zbírku na GOPRO pro hippíka Myslím že videa by za to stály

Utopená čtyřkolka-Hipík opět řádí

9.4.2015 v 22:07 | Nahoru | #39
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zatmavení blinkrů Čína Ostatní Ezmo 23 17.3.2024 v 16:32 H-D82
čínský skútr 50cc 4T nestartuje Čína Ostatní Domak 10 9.5.2023 v 21:24 Domak
čím zalepit šteft do válce Čína Ostatní elvis78 16 1.12.2022 v 12:10 elvis78
gtweagheeh Čína Ostatní Legolasss 6 21.8.2022 v 10:57 assassin
Problém s demontáži ozubeného kola Čína Ostatní riderfery 2 29.6.2022 v 14:27 riderfery


TOPlist