globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!
 
2.4.2015 v 14:24
Tak jsem teď kouknul náhodou na video:
Motoškola pro začátečníky a pokročilé - díl 3. Jak řídit motorku
Jednou z myšlenek, co Pepa prosazuje, že se motorka neřídí rukama, ale nohama a přenášením váhy.
Až mě ta informace zaskočila. Od takového borce profláklého.
Přitom na záběrech je jasně poznat, že řízení rukama - kontra řízení (protisměrné řízení) dost používá.
Ale asi o tom neví.
A když předvádí řízení přenášením váhy, tak mu to skoro nijak nereaguje.

Naposledy editováno 11.04.2015 19:51:15

1 reakcí na tento příspěvek Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...

4.4.2015 v 09:07 | Nahoru | #1
No, kontra řízení moc nikdo neumí vysvětlit. Po usilovném přemýšlení věřím, že jsem přišel na to, proč to funguje. Ale je těžký to napsat, aby to bylo pochopitelný. Ukazuju to na modelu motorky, kde je to hezky vidět. Dám pokus a možná se dokopu i k videu.

Takže - fligna je v tom, že přední kolo se dotýká asfaltu POD těžištěm motorky (což je docela jasný). Teď si představte, že těleso (motorka) má tendenci se otáčet okolo těžiště. Třeba když vám někdo podkopne nohy na bruslích směrem dopředu, tak padnete na zadek.

Úplně stejný je to s motorkou. Když přední kolo vybočí doprava, všechno, co je nad těžštěm, se bude kácet do leva. Čili impulz do řídítek kontra vám pomůže naklonit motorku. Jakmile je motorka v náklonu, přední kolo se tak nějak samo stočí tam, kam motorka zatáčí (jinak byste to položili až na kapoty). Zase když motorku zvedáte, tak dáte opačnej impulz - přední kolo jakoby vjede pod motorku a ta se díky tomu narovná.

Každej, kdo dojel s motorkou až do garáže, to dělá. Jenom tom často neví.

A fakt jsem to nikde nečetl - ale to neznamená, že to tak není

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...

4.4.2015 v 17:31 | Nahoru | #2
phobos> řekl bych že přesně toto je správně vysvětlení, kontra řízení totiž funguje vždy, za jakýchkoliv rychlostí, a ikdyž v malých rychlostech je kolo otočené stejným směrem, vždy před tím je impulz zatočení na stranu druhou, kterou se motocykl sklopí a natočením dovnitř se motocykl rovná. Gyroskopický efekt má spíše vliv na to, že ve vysokých rychlostech motocykl ztuhne, více drží směr a i když pustím řidítka moto pojede rovně. čili gyroskopická síla ( jestli jsem to správně nazval) působí proti pohybu řidítek do stran.
Téma je zamknuto


TOPlist