globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kolik Ampérů z toho dostanete
24.3.2015 v 18:39
Chtěl jsem se zeptat kolik A vám jde do žlutého drátu z dynama. Momentálně řeším zapojení klaksonu před STK a jde mi do něj pouze cca 9A. Je to dost nebo je něco špatně a bude třeba GO dynama? Případně měli jste podobný problém s klaksonem který takřka netroubil? (klakson je nový a odzkoušený)

Kolik Ampérů z toho dostanete

24.3.2015 v 18:55 | Nahoru | #1
Amper nebo Voltu? Neni to dynamo ale alternator

Kolik Ampérů z toho dostanete

24.3.2015 v 19:03 | Nahoru | #2
Napadá mě, jestli si nepleteš proud (A) s napětím (V). A huska nemá dynamo, ale magneto se dvěma cívkami - jedna je zapalovací a vede rovnou na cívku (a zkratuje se chcípákem) a druhá je světelná, ta je vyvedena ven. Světelný okruh je tedy jednofázový a je střídavý, regulátor je bez usměrňovače a je zapojen de facto paralelně s cívkou magneta a působí jen jako obousměrný omezovač napětí. Bez připojeného regulátoru a bez zatížení by cívka měla dávat při středních otáčkách 50 - 85V. Jestli dává méně, je vadná. A je-li připojen regulátor, odpoj jej a změř napětí, jaké nezatížená cívka dá. Když by byl vadný, tak nejlepší náhradou bude VAPE R56. Nevím, kde má být u WR125 umístěn v originále, kámoš jej měl přidělaný na hliníkovém držáku mezi brýlemi (pod maskou). Ale skoro celou elektriku dělal novou, byla od předchozího majitele úplně vybrakovaná, že fungovalo jen zapalování.
Pozor na to, že i houkačka přerušovač blinkrů musejí být uzpůsobené na střídavé napájení.

2 reakcí na tento příspěvek Kolik Ampérů z toho dostanete

24.3.2015 v 20:51 | Nahoru | #3
Dynamo/ Alternátor na tom vzhledem k problému asi moc nezáleží, hlavní je že z toho leze elektrika :D . Nebyl jsem si jistej. Jde o to že mi nejde rozjet klakson a v jedné prodejně kde jsem dneska byl mi poradil ať zkontroluji kolik z toho leze Ampér. Nepletu si to s voltama, beru tak jak jsem koupil. Spíš tam bude problém s tím střídavým napájením. Zítra to ještě přeměřím a uvidím. Jinak ten regulátor mám taky mezi brýlemi i když se mi ta poloha nezdá protože tam trochu dře o světlo ale podle všeho je to originální řešení. Jinak jsem se chtěl ještě zeptat když už to bylo nakousnuto ohledně těch blinkrů. Vyměnil jsem totiž blinkry žárovkové za LEDkové, hlavně kvůli opakovanému vytřepání vlákna v zadních blinkrech. Už mám v okruhu můstek který by to měl nějak usměrňovat tak se chci zeptat jestli bude stačit když dokoupím přerušovač pro LED blinkry pro který se mám zrovna zítra do oné prodejny stavit.

Kolik Ampérů z toho dostanete

24.3.2015 v 21:03 | Nahoru | #4
Nejsem si jistej zda ti klakson určený pro stejnosměrné napětí bude fungovat na střídavý. Klakson pro potřeby STK napoj na baterku a bude to OK.

Kolik Ampérů z toho dostanete

24.3.2015 v 21:06 | Nahoru | #5
To by ta motorka musela nějakou baterku mít. Bych se na to ani neptal, takový pitomec zas nejsem.

(reakce na) Kolik Ampérů z toho dostanete

25.3.2015 v 00:16 | Nahoru | #6
Fyrysan> Je možné, že maník v tom krámě si pletl hodinky a holínky a zblbnul Tě. Kdyby magneto mělo malý výkon (že by nedodalo požadovaný proud), projevilo by se to tím ,že po připojení zátěže by silně kleslo napětí. A můstek pro usměrnění napájení pro okruh blinkrů klidně použít můžeš, otázkou jest, jak se přerušovač pak popere s tím, že napětí bude sice jednosměrné, ale pulsující, nevyhlazené. Kdyby to dělalo brikule, mělo by stačit zapojit za můstek elyt. kond 10G/250V. Někde je ale k sehnání přímo kondenzátor uzpůsobený coby náhrada akumulátoru, zejména pro některé typy ČZ, co dokáží jezdit bez baterky - kond pak slouží svou kapacitou jen jako filtr pro potlačení napěťových špiček.

dave-lister> WR125 je dělaná co nejjednodušší, na magnetu jsou dvě cívky, jedna pro zapalování (vede přímo na ind. cívku, cívka zřejmě má v sobě elektroniku) a druhá světelná, paralelní obousměrný napěťový omezovač a z toho jsou napájena jen světla a blinkry. Přístrojovka má vlastní baterku. Akumulátor na WR není a co si motorku pamatuju, tak nikde pod sedlem, ani pod plasty kolem nádrže bohužel není dost místa, aby tam nějak šel provizorně napasovat. Ta motorka je dělaná jako ostré enduro (a motor je fakt divočák), kde se zřejmě šetří na váze, kde to jen jde.

1 reakcí na tento příspěvek Kolik Ampérů z toho dostanete

25.3.2015 v 07:20 | Nahoru | #7
musíš si koupit bzučák ... ne klakson. ledky nebudou fungovat na střídavém napětí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik Ampérů z toho dostanete

25.3.2015 v 09:31 | Nahoru | #8
Fyrysan> a tech 9A meris jako do zkratu ? nebo jak si kte hodnote dosel ?

(reakce na) Kolik Ampérů z toho dostanete

25.3.2015 v 09:33 | Nahoru | #9

ja1 píše: musíš si koupit bzučák ... ne klakson. ledky nebudou fungovat na střídavém napětí



ledky ... odkdy ? budo svitit presne polovinu casu co by svitily na ss.

1 reakcí na tento příspěvek Kolik Ampérů z toho dostanete

25.3.2015 v 13:57 | Nahoru | #10
LED se ale zatěžováním v závěrném směru časem zničí - bylo by třeba do přívodu k blinkru zařadit diodu, bohatě by stačila osvědčená 1N4007 a ekvivalentní.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik Ampérů z toho dostanete

25.3.2015 v 15:00 | Nahoru | #11
J.M.K.> hele a to je nejaka overena informace ? Vim o ledkach co jsou pichnuty pres odpor na 220V ze site , simulujic alarm apod hovadiny, siviti takhle leta a sviti a sviti...

(reakce na) Kolik Ampérů z toho dostanete

25.3.2015 v 15:24 | Nahoru | #12
gugo> Vím to jen od starých mistrů, sám jsem to nepokoušel. Tehdá bylo ověřeno akorát, že ( typicky v logických TTL obvodech) 5V závěrných LED vydrží. Ale dnešní typy klidně mohou vydržet daleko více.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik Ampérů z toho dostanete

25.3.2015 v 18:07 | Nahoru | #13
gugo> těch 9A jsem změřil tak že jsem měřák zapojil do série přímo před klakson.

Jinak jak píše J.M.K na WR ta baterka nikde umístit nejde. Musel bych sehnat baterku která by byla maximálně poloviční než se dává do malých skůtrů aby byla šance ji nějak narvat k vzduchovému filtru ale i tak by to bylo řešení pouze pro účel STK.

J.M.K. > ten můstek by měl být v pořádku. Byl tam vložený při montování obyč. blinkrů aby mi tam fungoval klasický přerušovač a fungovalo to tak uvidím co to udělá při namontování LED komponentů. Dneska jsem měřil ty volty z cívky akorát jsem zapomněl na ty střední otáčky a měřil jsem to na volnoběh tak to proměřím zítra znova. Zatím z toho lezlo cca 25V tak nevím o kolik se to zvedá ale tuším že se ta na dvojnásobek nezvedne.

Naposledy editováno 25.03.2015 18:19:11

(reakce na) Kolik Ampérů z toho dostanete

25.3.2015 v 18:57 | Nahoru | #14
Fyrysan> 25V z nezatíženého magneta na volnoběh je ještě v pořádku. Předpokládám, že omezovač ("regulátor" - chybně řečeno) máš namontovaný, tak co to udělá s napětím, když omezovač připojíš? Zreguluje na 12 - 14V? A pozor na to, čím jsi měřil proud do houkačky... digitální měřáky jsou dost cimprlich na měření napětí/proudů o jiných frekvencích, než běžných síťových 50Hz a při určitých frekvencích (a houkačka má pulsní, ne stálý, odběr), hlavně násobku vzorkovací frekvence převodníku, se může stát, že vzorek se "trefí" vždy do stejné části amplitudy průběhu a pak může měřák ukazovat naprosté nesmysly. Doufám tedy, žes měl fousy strčené ve zdířkách "COM" a "20A" (někdy 10A) a přepínač na rozsah "20A AC" - na husce je elektrika střídavá. I tak ale digitální měřák může ukazovat blbosti, tady analogový měřák nemá konkurenci. A pozor na to, že vysoké proudy (nad 2A) můžeš měřit jen několik vteřin, aby se nepřehřál bočník v měřáku.
A jestli už máš namontovaný můstek, zkus zapojit houkačku až za něj, aby byla napájena stejnosměrně. A jak se pak zachová, jestli zatroubí.

Kolik Ampérů z toho dostanete

25.3.2015 v 19:26 | Nahoru | #15
To mě nenapadlo to zapojit na ten můstek. Zítra to ještě zkusím. Akorát nevím jak je to řešeno s tím omezovačem (nebo regulátorem) jde z něho jenom jeden drát který je připojený přímo na ten žlutý drát z magneta a v místě tohoto spoje jsou napojeny ještě další kabely které jdou dál na motorku, jeden právě na klakson. Tudíž se mi zdá že ať už je připojený nebo ne tak na tom místě musí ukazovat pořád stejně. Chyběly na něm sice 4 kabely na kterých bylo vidět že je někdo odřezal ale podle katalogu ND z něho leze taky jenom jeden drát takže je to asi v pořádku, dokonce i vypadá stejně.

Kolik Ampérů z toho dostanete

26.3.2015 v 11:26 | Nahoru | #16
Spíš, než "regulátor" je tady právě přesnější termín "omezovač", jelikož pracuje v podstatě jako "obousměrná zenerka" a jen svádí na kostru přebytečný výkon. Takže je v pořádku, že je napojený jedním vývodem na žlutý (světelný) drát od magnet a druhým na kostru. Na polaritě vývodů omezovače nezáleží. A "stejně" to ukazovat nemůže - když omezovač odpojíš, bude magneto dávat správné napětí pouze při správně volené zátěži, jejíž příkon odpovídá výkonu magneta. Kdyby byl na motorce jen světelný okruh, bylo by to jedno - při odpojených žárovkách by nevadilo, že by nezatížené magneto dávalo příliš vysoké napětí. Ale jak je zátěž proměnná (světla + brzdové světlo), už je třeba napětí magneta nějak stabilizovat-omezovat, jinak by třeba při vypnutých světlech spálilo žárovku brzdového světla, o blinkrech a houkačce nemluvě.
Jde o stejný jev, jako když třeba na babettě praskne jedna ze žárovek, magneto se trochu odlehčí, napětí stoupne a rychle shoří i ostatní žárovky - lavinovitý jev. Proto tam musejí mít všechny žárovky předepsaný příkon, ale bábrle trpí velkým rozptylem parametrů magneta, proto některá s 6V žárovkami svítí jako bludička, zatímco jiná dokáže naopak spálit i 12V žárovky. Proto se vyrábí omezovač i pro bábrli, funkčně nachlup stejný, jako ten, co máš na husce.
U pincka typu 20, 21 a 23 (stejný motor) je nebezpečí lavinové destrukce žárovek eliminováno tím, že zadní žárovka a přední žárovka+klakson mají na magnetu samostatné cívky. Navíc zadní světlo se vypíná neobvykle ne odpojením žárovky, ale zkratováním cívky. Starší typy 05 a 555 mají magneto dvoucívkové (zapalování a světla), přední a zadní žárovku napájí jedna cívka, takže při prasknutí jedné žárovky to, stejně jako na babettě, rychle spálí i druhou.

1 reakcí na tento příspěvek Kolik Ampérů z toho dostanete

1.4.2015 v 13:07 | Nahoru | #17
Tak se mi podařilo to znova změřit a u středních otáček z toho leze cca 55V takže by to mělo být ještě v pořádku. Nicméně jsem koupil klakson na střídavé napětí a ten troubí ještě míň než ten normální, tak už fakt nevím.

(reakce na) Kolik Ampérů z toho dostanete

1.4.2015 v 13:14 | Nahoru | #18

gugo píše: J.M.K.> hele a to je nejaka overena informace ? Vim o ledkach co jsou pichnuty pres odpor na 220V ze site , simulujic alarm apod hovadiny, siviti takhle leta a sviti a sviti...


no tak ta ledka musi mit v katalogu ze snese zaverne napeti vic jak 400 voltu pak neni problem

(reakce na) Kolik Ampérů z toho dostanete

1.4.2015 v 21:08 | Nahoru | #19
Fyrysan> Tak ještě změř, jak se napětí na světelném okruhu změní, když klakson zapneš. Nedá se vyloučit, že jsou někde v kabeláži přechodové odpory, je vadná cívka magneta, poškozené železo statoru, nebo zeslabené magnety rotoru - magneto pak nedá dostatečný výkon, což se projeví právě velkým poklesem napětí při zatížení, zatímco naprázdno dává napětí vysoké až kam. Stejně, jako nemá smysl měřit napětí nezatížené baterky - to o jejím stavu taktéž nevypoví nic a je třeba použít zátěžový voltmetr, nebo není-li tento k dispozici, měřit napětí na baterce při zapnutém starteru.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Husqarna wr/sm 125 2t Husqvarna WR 125, Husqvarna WR 240 Matesx2 9 7.3.2024 v 10:53 mito7
wr 125 Husqvarna WR 125 _Shorty_ 14 24.10.2023 v 18:42 ja1
Elektrika husqvarna WR 125 Husqvarna WR 125 GolbyC 4 26.6.2023 v 11:37 zetorycz
Nechce startovat - nejspíš málo sa... Husqvarna WR 125, Husqvarna SM 125, Husqvarna WRE 12... Majk51 6 24.10.2022 v 07:12 mito7
Řazení bez spojky pod plným Husqvarna WR 125, KTM EXC 125, Husqvarna TE 125 HuskyKid 14 10.8.2021 v 08:04 Zdenalbenal


TOPlist