globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řazení bez spojky pod plným
Zdar, chtěl bych se zeptat jak je to s řazením u 2 taktu.
Prý se to dá nahoru kopat pod plným a bez spojky.
Zajímá mě co je na tom pravdy.
Díky borci.

Řazení bez spojky pod plným

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2021 v 17:17 | Nahoru | #1
Dá se, ale převodovka to věčně nevydrží, takže asi tak..
Edit, pokud máš quickshifter, tak ano..

Naposledy editováno 13.06.2021 17:17:46

Řazení bez spojky pod plným

13.6.2021 v 19:51 | Nahoru | #2
Pod plným bez spojky? To jsem jeste neslysel...

Řazení bez spojky pod plným

13.6.2021 v 20:48 | Nahoru | #3
Jestli čerpáš z ČZ, tak ta má od páky čudl na spojku....
V dvoutaktu nekolotají takové setrvačné hmoty abys to tam tak nějak mocným kopem bez spojky nenarval, u dvoutaktu jaksi z principu odpadá starosti o rozvodový řetěz.
Ale stojí to za to?
Popustit plyn a cvak, jde to i u sportovního auta se sekvenční převodovkou, otázka je, jestli ti možný wau efekt v nesoutěžním provozu zato stojí.
A i qvickshifter vyžaduje krapítek zkušeností. Ani on totiž nepokreje každou situaci.
...Pokud se takhle ptáš, za mě znamená žes ještě se strojem nesrostl, pro začátek polaď spojkové lanovody a trénuj, pak "samo" třeba dojdeš i na elegantní cvak bez spojky.

Řazení bez spojky pod plným

13.6.2021 v 20:54 | Nahoru | #4
A teďi došlo, že v plném záběru rozhodně ne, musíš si na cestě, podvědomě, vyhlídnou odlehčovací 'hup'.

Řazení bez spojky pod plným

13.6.2021 v 21:19 | Nahoru | #5
Ti řekl někdo kdo chce prodat převodovku ne ? Plyn musíš povolit, pak to lze ale využití to moc nemá. Si můžeš pak rovnou koupit skůtra tam stači držet plyn. :D

1 reakcí na tento příspěvek Řazení bez spojky pod plným

13.6.2021 v 21:23 | Nahoru | #6
V mx se radi buď bez spojky, ale musis na chvilku ubrat a nebo pod plným, ale to zase musis liznout spojku.

(reakce na) Řazení bez spojky pod plným

13.6.2021 v 22:38 | Nahoru | #7
assassin> Moje slova.
"Pod zátěží" ji ani nevysuneš dokud neslevíš a pak, často, to asi tím leknutím, tam samo hupsne.
...nebo taky nehupsne a pak na fóru: Něco se mi tam posralo, pomoc pomoc, zablokované zadní kolo. (v lepšim případě "se mi "sami" vidličky ohnuly, proces řazení zopakovat nelze), to patrně nekvalitní výrobce.

Naposledy editováno 13.06.2021 22:39:26

Řazení bez spojky pod plným

9.8.2021 v 09:43 | Nahoru | #8
Já kopu nahoru bez spojky s ubránim plynu a když tomu solim tak lížu spojku

1 reakcí na tento příspěvek Řazení bez spojky pod plným

9.8.2021 v 19:41 | Nahoru | #9
Někdy se to udělat musí, jinak kopec nevyjedeš.
Žádné ubírání plynu, žádná spojka - plný plyn, jede se třeba na dvojku a když už to dvojka nechce brat, šlápneš na řadičku...
Nevím, co na to říká "prohnilá kapitalistická technika", ale na Jawě je to (téměř) normální postup (nemyslím sériovku s automatem).

(reakce na) Řazení bez spojky pod plným

9.8.2021 v 20:22 | Nahoru | #10
Zdenalbenal> Svého času standardní postup řazení nahoru i dolů na motokrosových čezetách se suchou spojkou, jinak by spojka shořela. Dlužno říct, že v terénu, a zvlášť mazlavějším, má kolo možnost prokluzu a převodovky na to byly robustně stavěné.
Dělat to na silnici jen pro obveselení tazatele a jeho přihlížejících poskoků je kokotina, žeáno ...

Řazení bez spojky pod plným

9.8.2021 v 21:30 | Nahoru | #11
Jeste jsem kopec, kde by sx-f neutahlo dvojku nepotkal taky mu bohate staci 4kvalty

1 reakcí na tento příspěvek Řazení bez spojky pod plným

9.8.2021 v 23:06 | Nahoru | #12
... taky určitě nejels pořádnů soutěž.... .

(reakce na) Řazení bez spojky pod plným

9.8.2021 v 23:18 | Nahoru | #13
Zdenalbenal> Tim to nebude, myslim, ze limity pilota prijdou na radu driv nez by 450 ztratila v kopci dech…

Řazení bez spojky pod plným

10.8.2021 v 08:04 | Nahoru | #14
Ono ani tak nejde o ztrátu dechu, jako o kraťounké přerušení trakce. To ztratíš rychlost...a končíš. A možeš mět koní plnů maštal.
No a potom, když se s motorků morduješ, určitě si pořádně mákneš.
Takže je lepší se na ten úsek psychicky připravit a fest to vyťat, abys tam byl hned a bez námahy. To se moc ohledy neberů.
Jak říkal Jožo Chovančík:"...motorku musíš biť, nie ona teba..."
Vodník je na vyhnívák v terénu opravdu "to nejlepší", páč ten uvaříš tak na metru-dvou (možná by se dal najít na Trubce výjezd Vydrná na MS v Enduru 1991).
Litr vody vyfrkne přepadem a je sucho.
S takovů motorků musíš furt jet, aby se to uchladilo. Případný ventilátor sice pomože, ale...
Když se jede na měkkém podkladu, kde je potřeba výkon (holandský písek), tak aj když by bylo chladno, je dobré kontrolovat vodu. A čistit chladič od blata (aby se chladič nezacpal, dajů se použít dámské silonky).
A vůbec - existuje dost fíglů, ale jak enduro jaksi spadlo z lopaty, tož se na to zapomíná. A mladým jezdcom do nemá kdo říct.
Jak kdosi říkal - kdo chce jezdit soutěže, nesmí mět nasrané ani v rukách, ani v hlavě a ani v gaťách...
Tož tak.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problém se spojkou Husqvarna TE 125 Fous77 6 13.4.2024 v 07:33 Fous77
Husqarna wr/sm 125 2t Husqvarna WR 125, Husqvarna WR 240 Matesx2 9 7.3.2024 v 10:53 mito7
KTM EXC 1995 plasty KTM EXC 125 SvatoslavJAWA 10 25.1.2024 v 20:49 helbi
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
wr 125 Husqvarna WR 125 _Shorty_ 14 24.10.2023 v 18:42 ja1


TOPlist