globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Opět rada k výběru silnější motorky
 
10.3.2015 v 01:42
Ahoj lidi.

Rozhodl jsem se pořídit nové moto. 3 roky jsem jezdil na Yamaze YBR 125. Najel jsem na ní pouze cca 4500km. Předtím asi 4 roky na JAWA Betka 50ccm. Nyní si budu dělat papíry na Ačko a dumám, jakou potvoru si pořídit. Nejvíce se mi zamlouvá vzhled naked bike. Měřím zhruba 175cm a vážím 80kg. Motorku bych chtěl jednak na dojíždění do školy a do práce plus na výlety ve dvou (možná i nějaká ta dovča). Rozpočet, který jsem ochoten investovat je maximálně 50 000 + oblečení. Nechci nic, na čem by hrozilo nebezpečí v důsledku velkého skoku a případně nezkušenosti. Nejsem ten typ člověka, který mašinu, hned jak ji dostane do pracek, žene na maximum. K motorkám přistupuji s respektem.

Raději bych něco s rovnějším posezem, kvůli zádům. Pokud byste mohli napsat typy moto, a jejich výhody, byl bych velice rád. Zkoušel jsem pročítat zdejší témata, ale každá nová rada je cenná.

Jsem z Brna a bohužel jsem nenalezl moc inzerátů, které by stály za to. Pár mých kamarádů jezdí celkem dlouho, takže bych je samozřejmě vzal na koupi. Sám technické stránce skoro nerozumím a nerad bych se za pul roku mlatil do hlavy.

Díky všem za ochotu poradit.



Předchozí
1 2
Následující

Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 01:53 | Nahoru | #1
Hezky napsaný, nicméně jsme se potkali v jednom z posledních temata tak pokud nechceš aby se tu opakovaly stejne debaty stejnych lidi, měl bys nějak rozvinout aktualni situaci a konkretizovat dotaz na zaklade zdejsich informaci, - co ti v tech radach chybělo, co upresnit atd...

Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 07:27 | Nahoru | #2
Tak teď tady očekávej že se ti tu zase někdo pohádá jestli 5 nebo 6 4500km není moc. Čili ve tvém případě asi GS500, CB 500, CB 600, ER5, Bandit, SV.

Pětky jsou slabší a vodí se jako kolo. Dá se jezdit kolem 4l.
Šestka už je těžší, ale když vypneš mozek, tak to i celkem hezky jede.

1 reakcí na tento příspěvek Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 08:13 | Nahoru | #3
Skus FZR 1000 exup je trochu tachšia ale na to sa da zviknut da sa snou vpohode jazdit 70 - 80 a taha od spodu tak netreba moc preradit a ked tak tak sa snou da aj zalietat ked sa niekto nudi ja som na nej zacinal aj ked som pred nou na ziadnej ani nebol a žijem ale to je asi štastie debila ale pri normalnej jazde sa da kludne za 6 - 7 L na 100 km

Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 08:49 | Nahoru | #4
Nebál bych se nějaký šestky. Klasika Bandit, Hornet, Fazer, SV atd

Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 09:09 | Nahoru | #5
Jak psal ZZilvi... Jdi do Horneta, bandita, fazera. SVčko bych možná neriskoval tam je třeba to mít už trochu v ruce, ale samozřejmě jestli nemáš v palici nasráno tak to nebude problém. Jinak na všechny ty motorky jsou všude kvanta dílů takže s tímhle taky nebude problém. Ty 6tkový naháči nijak nevystraší a naučíš se na nich hodně. Za těch 50 bych šel do Horneta od roku 2000. Je sice trochu menší, ale mě záda neboleli a to mám 190+.. Dovolená asi jako jo, ale jezdí se s tím od benzinky k benzince ... Záleží na tobě no ty 5kila jsou trochu lacinější na provoz, ale zase po čase ti ten výkon bude chybět..

Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 09:09 | Nahoru | #6
Tvůj opatrnej přístup se mi líbí. V zásadě má pravdu kubacech, jen nesouhlasím s tou Suzuki SV, na výlety ve dvou a nějakou motodovolenou jsou určitě mnohem vhodnější motorky. Z těch pětistovek (GS 500, CB 500, ER5) se motoricky nebude asi ani jedné líbit jízda ve dvou, jsou spíš lepší na takové poletování v jednom, kdy si ten točivý dvouválec užiješ, ve dvou by to asi bylo hodně o řazení. Seděl jsem na GS 500 a ER5 a ani jedna mi nepřišla dostatečně pohodlná a velká, aby se tem vešli 2 cestovatelé. CB 500 by na tom měla být líp, je z těch tří údajně největší, motor má nejživější, koukni na videa Schaafa na youtube . Na místě je se zeptat, jestli děláš řidičák na A2 nebo už na neomezený A. Pokud budeš mít neomezený papíry a chceš jezdit ve dvou i na dovolenou, hodně vážně bych zvažoval starou Yamahu XJ 600. Po pravdě, přivezl jsem si ji také domů, takže budu možná trochu neobjektivní, ale přesedlal jsem ze 125 Varaderka, tak ti řeknu pár postřehů. Pro cestování to má opravdu bombastické sedlo, obzvlášť oproti těm pětistovkám popisovaným výše, je totiž velké, rovné, a spolujezdec nesedí o moc výš, než řidič, nemusel by tudíž při jakýmkoliv brzdícím manévru sjíždět na řidiče, což bývá protivný. Výška sedla je krásných 770 mm, měřím úplně stejně jako ty a je to paráda, ani mi nevadí, že je o trochu těžší než Varadero (asi o 40 kilo, o 10-15 než ty 500vky), protože necupitám po špičkách a s pokrčenýma nohama to celkem vpohodě ukočíruju. Jako zápory se udává to, že se kroutí, moc nejede, vibruje a starší modely hůř brzdí. Najel jsem na ní pár kilometrů a v ostrých zatáčkách nic, takže kroucení nemohu posoudit. To, že by moc nejela, se mi nezdá. Je to koncepčně starší motor (spíš starý), ale vzduchem (a olejem) chlazený a osmiventil. To ho nepředurčuje k nějakým velkým honičkám, tak rychle, jako Bandit, SV 650 nebo podobné to nejede, na druhou stranu to jede minimálně stejně, jako ty pětistovky a ve dvou to pojede určitě líp. Já jsem po odzkoušení tří jednoválcových 650tek byl okouzlenej tím, jak krásně ten motor spolupracuje od nízkých otáček. Opravdu se dá obcí jet 50 na 5ku nebo 6ku a když jedeš sám, ta motorka se z té rychlosti bez remcání sebere a bez cukání zrychlí, jako třeba tady. Motoru se nejvíc líbí v nízkých a středních otáčkách, zdá se mi, že nějaký vytáčení přes 8 tisíc nemá moc smysl. Seřízená by měla brát mezi 4 a 5 litry, ale to jsem ještě nestihl vyzkoušet. Vibrace tam sice nějaký jsou, po Varaderu citelný, ale ne intenzivní, po 650 jednobuchu minimální a to stroj od stroje, většinou kolem 4 tisíc otáček, kolem 5 tisíc zase mizí. Já mám model po r.v. 1998 se dvěma kotouči ve předu a ten brzdí pěkně. Abych to shrnul, s těmi tvými požadavky a pokud budeš mít neomezenej řidičák, hledal bych XJ 600 nebo ZR 7 od Kawasaki, která je svým zaměřením podobná a na 500vky bych se vyprdnul.

(reakce na) Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 09:20 | Nahoru | #7

stevo0712 píše: Skus FZR 1000 exup je trochu tachšia ale na to sa da zviknut da sa snou vpohode jazdit 70 - 80 a taha od spodu tak netreba moc preradit a ked tak tak sa snou da aj zalietat ked sa niekto nudi ja som na nej zacinal aj ked som pred nou na ziadnej ani nebol a žijem ale to je asi štastie debila ale pri normalnej jazde sa da kludne za 6 - 7 L na 100 km



Ano, to bude dozajista nejlepší volba pro "v podstatě začátečníka". Opravdu Jako taky mám kamaráda, kterej kdysi dávno šel ze Simsona na CBR 600 (normálně otevřený, tenkrát ještě byly na moto jen 2 řidičáky - v 15-ti fichtl a v 17-ti neomezeno), ale to je spíš vyjímka.

Koukni po nějakým tom pětikilu, to je na rozježdění vhodný, se 175 cm výšky na tom nebudeš jak vosa na bonbónu, do 50 tisíc se vejdeš a celkově je to asi to nejlepší, co můžeš udělat ...

Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 09:20 | Nahoru | #8
XJ 600

1 reakcí na tento příspěvek Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 09:36 | Nahoru | #9
Prvně diky všem za rady.

V podstatě jste zmínili všechny mašiny, na ktere jsem se dival. Puvodne jsem chtěl SVčko, ale nakonec si na něj netroufam. U horneta mě zase dost lidí tvrdí, že je docela malej. Banita jsem měl možnost projet, zdál se mě prilis tezky. Na GSu jsem jel take, ale asi by mě tam časem opravdu chyběl výkon. Kawa ZR 7 se mi líbí moc. Ta zvládne cesty ve 2 v pohodě?

Jinak papíry si budu rozšiřovat z A1 už na neomezenou. Nemá smysl platit stejne penize za A2 myslím.

Objevil jsem tento inzerát

http://www.tipmoto.c...tmcsr=google|utmccn=(organic)|utmcmd=organic|utmctr=(not%20provided)&__utmv=-&__utmk=82769046

Nicméně je to uz za hranicí rozpočtu a 120km cesty. Navíc se bojím, ze pokud jde o bazar, tak je tachec přemotanej. Je cena adekvátní? Radeji si priplatim (ikdyz teda jeste setrim na dovcu:D), nez aby to bylo s nejakou vadou.

Například nerozumím, proč je tam napsáno: zánovní řetězová sada, když píšou že je moto bez investic a má najeto pouze 5000. Asi to bude vtipne receno, ale na te ZR 7 se mi prostě líbí širší papuč než třeba na GSu, ER 5 atd. Proste to uz vypadá masivněji. A to já můžu. Jistě, vzhled není na prvním místě, ale je to pro mě plus.

To XJ jsem našel pouze kapotovane, pripadne melo prilis najeto. Nechtel bych kupovat moto, ktere ma vice jak 30 000. Cetl jsem, ze to není hlavní faktor, ale pro lepsi pocit...

Dík všem!

(reakce na) Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 09:42 | Nahoru | #10

Dave91 píše: To XJ jsem našel pouze kapotovane, pripadne melo prilis najeto. Nechtel bych kupovat moto, ktere ma vice jak 30 000. Cetl jsem, ze to není hlavní faktor, ale pro lepsi pocit...



to je blbost Na km nemá cenu hledět, protože stejně do 50k motorku pod 30k km neseženeš. Určitě ne poctivých 30k.

Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 10:01 | Nahoru | #11
No ja bych rekl spis do 130t km

1 reakcí na tento příspěvek Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 10:04 | Nahoru | #12
Až tak?

(reakce na) Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 10:25 | Nahoru | #13
Dave91> ano až tak. Náš trh je nemocný a mezi lidmi je zažité, že více než 30k je hodně. Proto je na netu spousta motorek, co jsou staré přes 20let a mají tachometr stočený na 30k, protože motorka se skutečným stavem se prodává těžko.

Ty motory vydrží přes 100 000 bez problémů, když to nemělo hovado a domácí kutil, co za GO považuje výměnu oleje a že jsou tam nějaké ventily ani netuší.

Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 10:28 | Nahoru | #14
A jak tedy postupovat pri vyberu? Diky

Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 10:31 | Nahoru | #15
Nejlépe vzít sebou někoho kdo stroj zná a zvládne posoudit celkový stav. Nebo nějakého technika co ví na co dát pozor

Naposledy editováno 10.03.2015 10:32:09

Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 10:33 | Nahoru | #16
každý je nemocný s počtem km, je sice velmi malá možnost, že km jsou pravé, ale dívej se hlavně na celkový stav moto (sedlo, říditka, hefty, řetězovka, chod motoru, tlumiče, ložiska, stáří pneu taky něco napoví atd)

Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 10:34 | Nahoru | #17
Já bych klidně bral tu co se Ti líbí Kawasaki ZR-7 . 120 km není tak daleko. Pro dva ideální,vypadá pěkně a cena taky OK. Řetězová sada by měla vydržet tak 30t.km a je to spotřebák,který musíš měnit na každé mašině.(která má řetěz).
Přeji Ti šťastný výběr!!!

1 reakcí na tento příspěvek Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 16:14 | Nahoru | #18
No ono me spis zarazilo, ze tam tu retezovku zminuji, kdyz to ma udajne 5000 km

(reakce na) Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 16:21 | Nahoru | #19

Dave91 píše: No ono me spis zarazilo, ze tam tu retezovku zminuji, kdyz to ma udajne 5000 km



Zivotnost retezovky je dana jeji kvalitou, typem motorky a tim jak se jezdi. Ja davam odhadem 22 tis km na co mozna nejkvylitnejsi retez a to se da povazovat za hodne malo. U sestek je tech min 30 asi rozumny odhad

1 reakcí na tento příspěvek Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 16:37 | Nahoru | #20
Ok, ted jsem se docetl, ze ta zr 7 zere az 7+ litru, rad bych neco max do 5,5l :/ nehodlám s tím závodit Ale to GS a ER 5 se me zase zda moc slabe, chci moto aspon na 5 let Díky.

Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 16:49 | Nahoru | #21
Líbí se ti zr7 ? Tak si jí kup a nic neres je to spolehlivá motorka a docela klidná věřím ze by ti vyhovovala a zrovna ta z toho inzerátu je pěkná prodejce ověřeny a tahá jen pěkný motorky taky jsem od něho jednu kupoval a mužů jen doporucit , psal jsi ze by jsi chtěl vzprimenejsi posez tak bych možná kouknul i po Yamaha TDM 850

(reakce na) Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 16:54 | Nahoru | #22

Dave91 píše: Ok, ted jsem se docetl, ze ta zr 7 zere az 7+ litru, rad bych neco max do 5,5l :/ nehodlám s tím závodit Ale to GS a ER 5 se me zase zda moc slabe, chci moto aspon na 5 let Díky.



Resis nesmysly - - ne ze bych te nechapal, ale spotřeba je obvykle o ruce - extrem 1 - vedu bandu GoldWingu na vyjizdku - spotreba tusim 5.2 , extrem 2 - specham a tak jedu plnej a po dalnici - -spotřeba 14. Obvykle jezdim 7-8l

Kupovat si prvni moto s vizi na 5let mi prijde jako pitomost - -netusis co bude, jak te to bude bavit ani co vlatne chces - moje rada - -kup otloukanka kteryho za 2 roky strelis za stejny penize, nekupuj strelu ani jebku tj bzl bych nekde 50-80koní, cca 600ccm, radeji ctyrval ale dvouval podel typu, nic moc tezkyho . Klasickou stavbu tj nahac , cestovni stroj nebo cestovni enduro.

Otloukanek neni myslen protože by jsi se mel vatlet ve škarpě, ale proto že to někde stejne upustis při manipulacia protože určitý stav opotřebení je osvobozující při snaze se něco naučit

1 reakcí na tento příspěvek Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 16:57 | Nahoru | #23
Jak jsem psal, TDM jiste fajn stroj ale diky vysoko polozenemu tezisti a relativne velke kubatuře v řadovem dvouvalu neni idealni na zacatek - - pisu z vlastni zkusenosti m, neb ja ji po fichtelch a javach měl jako prvni. Rocne jsem na ni daval docela hafo km , prvni rok tusim 32tis - podobne vykony a tezky stroj Vstrom je uplne neco jineho jak charakterem motoru, tak obratnosti.

Druhy aspekt proc nejit hned do velke? protože i ta zmena u noveho stroje a szvani se - objevovani je fajn, tak proc si koupit hektolitra a o tyhle radosti se pripravit

E: dnes kyz na to sednu, mam pocit ze jedu na kole

Naposledy editováno 10.03.2015 17:00:40

Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 18:03 | Nahoru | #24
Hm, nejlepší bude asi udělat papíry, zajít si do bazarů a posedět na ruznych vyse zminenych strojich...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 18:33 | Nahoru | #25

FishX3 píše: Jak jsem psal, TDM jiste fajn stroj ale diky vysoko polozenemu tezisti a relativne velke kubatuře v řadovem dvouvalu neni idealni na zacatek - - pisu z vlastni zkusenosti m, neb ja ji po fichtelch a javach měl jako prvni. Rocne jsem na ni daval docela hafo km , prvni rok tusim 32tis - podobne vykony a tezky stroj Vstrom je uplne neco jineho jak charakterem motoru, tak obratnosti.

Druhy aspekt proc nejit hned do velke? protože i ta zmena u noveho stroje a szvani se - objevovani je fajn, tak proc si koupit hektolitra a o tyhle radosti se pripravit

E: dnes kyz na to sednu, mam pocit ze jedu na kole



Jééé, to mě tak potěšilo, že na to taky má někdo stejnej pohled. Já tady na m.cz furt jen poslouchám kecy (vzhledem k tomu, že poměrně často měnim motorky a mam jich většinou několik najednou), že nevim co chci, že mi nic neni dobrý, že se mám probrat a proč prej nezustanu u jedný ... jenže já je ani tak úplně neměnim z nespokojenosti (v podstatě jen BMW), ale proto, že jsem měl chuť na cenduro, na choppera, na cesťáka, na naháče atp. Baví mě objevovat nový stoje, styly, každý má něco do sobě. Mám čím dál míň předsudků, rozšiřuju si obzory.

Edit: A baví mě to a to je asi to nejdůležitější, ne?

Naposledy editováno 10.03.2015 18:34:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 19:31 | Nahoru | #26
Piwell> mít prachy, mam v garazi 4 motorky (mozna vic) a minimalne 4 auta ....kdyz na to nemame , nezbyva alespon menit ...no ja nemenim, neb ani na to moc neni :) nastesti nejsem tak chudej abych premyslel jak mam jet kvuli spotřebě takže mi ta radost zustava a vvvv vo to jde - uzit si to a vymackat co nejvic radosti

(reakce na) Opět rada k výběru silnější motorky

10.3.2015 v 23:05 | Nahoru | #27
FishX3> Samozřejmě, je to hlavně o radosti a potěšení. Někoho těší, že má jednu dlouhý roky a "je jí věrnej", někoho zase, že jich může zkusit několik. Já teda mám zatím ještě motorky 3, i když to není tak slibný, jak to zní. Jedna je vždycky ta hlavní, druhá levná stará babča do práce a tak (prostě otloukánek a opravdu užitkáček) a třetí je kejavčka na vet. značkách, která dělá radost, ale chleba nežere (79,-Kč/rok).

Edit: Už tak jsem off-topic, ale sere mě, že jsem nakonec ani nepřijel o víkendu do Holešovic. Viděl jsem tě na fotkách na gymkhaně, radši bych tě viděl naživo s tvou 13kou. A tak nějak celkově, láká mě to taky, asi bych neměl bejt takovej asociál

Naposledy editováno 10.03.2015 23:10:15

Opět rada k výběru silnější motorky

11.3.2015 v 18:32 | Nahoru | #28
V autoškole se určitě povozíš na jedný ze třech, zmiňovanejch, půllitrovejch nahotinek a to i s instruktorem na hrbu. Takže si uděláš názor jestli ti to bude stačit na výlet nebo dovču ve dvou. Až budeš mít hotovo tak se určtě neboj většího objemu, ze začátku budeš mít doufám respekt a nepoletíš bezhlavě za topspeedem na každé křižovatce. Takovej Bandita je sice těžkej jak píšeš, ale to jen než se rozjedeš, po pár kilometrech ti to ani nepřijde. Se spotřebou sem se zatím dostal na 375km na
20 litrovou nádrž, což je myslim dobrý (samozřejmě že můžeš tu samou nádrž vysušit i do 200km).
Horneta jsem sedlal jen na pár km a naskládal jsem se na něj dobře (mám jen 187cm). Sice jsem měl pocit že jsem moc na řidítkách a po delším svezení bych asi cejtil ruce. Ale to je jen můj osobní názor.
Kamoš jezdí se starým Diversionem a je nadmíru spokojenej, moc nežere, hodně vydrží, jede dobře a dílů je všude dost stejně jako na Bandita či Horneta.

Opět rada k výběru silnější motorky

11.3.2015 v 20:55 | Nahoru | #29
Když už máš něco najeto na 5kilo se vyprdni. Pokud se ti líbí ZR7 tak ji kup a víc nehledej, je to dobrá mašina na cestování, doporučil bych ještě Bandita nebo Inazumku. Pokud se upneš na moto s 30 tis. Km určitě koupíš nějakou mrchu se stočenými km, v cenové relaci co udáváš hledej něco kolem 70 tis. Km, záleží na celkovém stavu, motory, pokud to neměl nějakej vůl, vydrží pořádnou porci km. Spousta majitelů by se asi dost divila, kdyby věděli kolik ta jejich kráska má opravdu nalítáno.

1 reakcí na tento příspěvek Opět rada k výběru silnější motorky

11.3.2015 v 23:25 | Nahoru | #30
No, vetsina je teda pravdepodobne stocenejch, pac pres 50 tisic km jsem snad ani nenasel:D V autoskole budu delat papiry na Viragu 535, z cehoz moc nadsenej nejsem...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist