Rozhodl jsem se pořídit nové moto. 3 roky jsem jezdil na Yamaze YBR 125. Najel jsem na ní pouze cca 4500km. Předtím asi 4 roky na JAWA Betka 50ccm. Nyní si budu dělat papíry na Ačko a dumám, jakou potvoru si pořídit. Nejvíce se mi zamlouvá vzhled naked bike. Měřím zhruba 175cm a vážím 80kg. Motorku bych chtěl jednak na dojíždění do školy a do práce plus na výlety ve dvou (možná i nějaká ta dovča). Rozpočet, který jsem ochoten investovat je maximálně 50 000 + oblečení. Nechci nic, na čem by hrozilo nebezpečí v důsledku velkého skoku a případně nezkušenosti. Nejsem ten typ člověka, který mašinu, hned jak ji dostane do pracek, žene na maximum. K motorkám přistupuji s respektem.
Raději bych něco s rovnějším posezem, kvůli zádům. Pokud byste mohli napsat typy moto, a jejich výhody, byl bych velice rád. Zkoušel jsem pročítat zdejší témata, ale každá nová rada je cenná.
Jsem z Brna a bohužel jsem nenalezl moc inzerátů, které by stály za to. Pár mých kamarádů jezdí celkem dlouho, takže bych je samozřejmě vzal na koupi. Sám technické stránce skoro nerozumím a nerad bych se za pul roku mlatil do hlavy.
Díky všem za ochotu poradit.
Pětky jsou slabší a vodí se jako kolo. Dá se jezdit kolem 4l.
Šestka už je těžší, ale když vypneš mozek, tak to i celkem hezky jede.
1 reakcí na tento příspěvek Opět rada k výběru silnější motorky
stevo0712 píše: Skus FZR 1000 exup je trochu tachšia ale na to sa da zviknut da sa snou vpohode jazdit 70 - 80 a taha od spodu tak netreba moc preradit a ked tak tak sa snou da aj zalietat ked sa niekto nudi ja som na nej zacinal aj ked som pred nou na ziadnej ani nebol a žijem ale to je asi štastie debila ale pri normalnej jazde sa da kludne za 6 - 7 L na 100 km
Ano, to bude dozajista nejlepší volba pro "v podstatě začátečníka". Opravdu Jako taky mám kamaráda, kterej kdysi dávno šel ze Simsona na CBR 600 (normálně otevřený, tenkrát ještě byly na moto jen 2 řidičáky - v 15-ti fichtl a v 17-ti neomezeno), ale to je spíš vyjímka.
Koukni po nějakým tom pětikilu, to je na rozježdění vhodný, se 175 cm výšky na tom nebudeš jak vosa na bonbónu, do 50 tisíc se vejdeš a celkově je to asi to nejlepší, co můžeš udělat ...
1 reakcí na tento příspěvek Opět rada k výběru silnější motorky
V podstatě jste zmínili všechny mašiny, na ktere jsem se dival. Puvodne jsem chtěl SVčko, ale nakonec si na něj netroufam. U horneta mě zase dost lidí tvrdí, že je docela malej. Banita jsem měl možnost projet, zdál se mě prilis tezky. Na GSu jsem jel take, ale asi by mě tam časem opravdu chyběl výkon. Kawa ZR 7 se mi líbí moc. Ta zvládne cesty ve 2 v pohodě?
Jinak papíry si budu rozšiřovat z A1 už na neomezenou. Nemá smysl platit stejne penize za A2 myslím.
Objevil jsem tento inzerát
http://www.tipmoto.c...tmcsr=google|utmccn=(organic)|utmcmd=organic|utmctr=(not%20provided)&__utmv=-&__utmk=82769046
Nicméně je to uz za hranicí rozpočtu a 120km cesty. Navíc se bojím, ze pokud jde o bazar, tak je tachec přemotanej. Je cena adekvátní? Radeji si priplatim (ikdyz teda jeste setrim na dovcu:D), nez aby to bylo s nejakou vadou.
Například nerozumím, proč je tam napsáno: zánovní řetězová sada, když píšou že je moto bez investic a má najeto pouze 5000. Asi to bude vtipne receno, ale na te ZR 7 se mi prostě líbí širší papuč než třeba na GSu, ER 5 atd. Proste to uz vypadá masivněji. A to já můžu. Jistě, vzhled není na prvním místě, ale je to pro mě plus.
To XJ jsem našel pouze kapotovane, pripadne melo prilis najeto. Nechtel bych kupovat moto, ktere ma vice jak 30 000. Cetl jsem, ze to není hlavní faktor, ale pro lepsi pocit...
Dík všem!
Dave91 píše: To XJ jsem našel pouze kapotovane, pripadne melo prilis najeto. Nechtel bych kupovat moto, ktere ma vice jak 30 000. Cetl jsem, ze to není hlavní faktor, ale pro lepsi pocit...
to je blbost Na km nemá cenu hledět, protože stejně do 50k motorku pod 30k km neseženeš. Určitě ne poctivých 30k.
1 reakcí na tento příspěvek Opět rada k výběru silnější motorky
Ty motory vydrží přes 100 000 bez problémů, když to nemělo hovado a domácí kutil, co za GO považuje výměnu oleje a že jsou tam nějaké ventily ani netuší.
Přeji Ti šťastný výběr!!!
1 reakcí na tento příspěvek Opět rada k výběru silnější motorky
Dave91 píše: No ono me spis zarazilo, ze tam tu retezovku zminuji, kdyz to ma udajne 5000 km
Zivotnost retezovky je dana jeji kvalitou, typem motorky a tim jak se jezdi. Ja davam odhadem 22 tis km na co mozna nejkvylitnejsi retez a to se da povazovat za hodne malo. U sestek je tech min 30 asi rozumny odhad
1 reakcí na tento příspěvek Opět rada k výběru silnější motorky
Dave91 píše: Ok, ted jsem se docetl, ze ta zr 7 zere az 7+ litru, rad bych neco max do 5,5l :/ nehodlám s tím závodit Ale to GS a ER 5 se me zase zda moc slabe, chci moto aspon na 5 let Díky.
Resis nesmysly - - ne ze bych te nechapal, ale spotřeba je obvykle o ruce - extrem 1 - vedu bandu GoldWingu na vyjizdku - spotreba tusim 5.2 , extrem 2 - specham a tak jedu plnej a po dalnici - -spotřeba 14. Obvykle jezdim 7-8l
Kupovat si prvni moto s vizi na 5let mi prijde jako pitomost - -netusis co bude, jak te to bude bavit ani co vlatne chces - moje rada - -kup otloukanka kteryho za 2 roky strelis za stejny penize, nekupuj strelu ani jebku tj bzl bych nekde 50-80koní, cca 600ccm, radeji ctyrval ale dvouval podel typu, nic moc tezkyho . Klasickou stavbu tj nahac , cestovni stroj nebo cestovni enduro.
Otloukanek neni myslen protože by jsi se mel vatlet ve škarpě, ale proto že to někde stejne upustis při manipulacia protože určitý stav opotřebení je osvobozující při snaze se něco naučit
1 reakcí na tento příspěvek Opět rada k výběru silnější motorky
Druhy aspekt proc nejit hned do velke? protože i ta zmena u noveho stroje a szvani se - objevovani je fajn, tak proc si koupit hektolitra a o tyhle radosti se pripravit
E: dnes kyz na to sednu, mam pocit ze jedu na kole
Naposledy editováno 10.03.2015 17:00:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět rada k výběru silnější motorky
FishX3 píše: Jak jsem psal, TDM jiste fajn stroj ale diky vysoko polozenemu tezisti a relativne velke kubatuře v řadovem dvouvalu neni idealni na zacatek - - pisu z vlastni zkusenosti m, neb ja ji po fichtelch a javach měl jako prvni. Rocne jsem na ni daval docela hafo km , prvni rok tusim 32tis - podobne vykony a tezky stroj Vstrom je uplne neco jineho jak charakterem motoru, tak obratnosti.
Druhy aspekt proc nejit hned do velke? protože i ta zmena u noveho stroje a szvani se - objevovani je fajn, tak proc si koupit hektolitra a o tyhle radosti se pripravit
E: dnes kyz na to sednu, mam pocit ze jedu na kole
Jééé, to mě tak potěšilo, že na to taky má někdo stejnej pohled. Já tady na m.cz furt jen poslouchám kecy (vzhledem k tomu, že poměrně často měnim motorky a mam jich většinou několik najednou), že nevim co chci, že mi nic neni dobrý, že se mám probrat a proč prej nezustanu u jedný ... jenže já je ani tak úplně neměnim z nespokojenosti (v podstatě jen BMW), ale proto, že jsem měl chuť na cenduro, na choppera, na cesťáka, na naháče atp. Baví mě objevovat nový stoje, styly, každý má něco do sobě. Mám čím dál míň předsudků, rozšiřuju si obzory.
Edit: A baví mě to a to je asi to nejdůležitější, ne?
Naposledy editováno 10.03.2015 18:34:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět rada k výběru silnější motorky
Edit: Už tak jsem off-topic, ale sere mě, že jsem nakonec ani nepřijel o víkendu do Holešovic. Viděl jsem tě na fotkách na gymkhaně, radši bych tě viděl naživo s tvou 13kou. A tak nějak celkově, láká mě to taky, asi bych neměl bejt takovej asociál
Naposledy editováno 10.03.2015 23:10:15
20 litrovou nádrž, což je myslim dobrý (samozřejmě že můžeš tu samou nádrž vysušit i do 200km).
Horneta jsem sedlal jen na pár km a naskládal jsem se na něj dobře (mám jen 187cm). Sice jsem měl pocit že jsem moc na řidítkách a po delším svezení bych asi cejtil ruce. Ale to je jen můj osobní názor.
Kamoš jezdí se starým Diversionem a je nadmíru spokojenej, moc nežere, hodně vydrží, jede dobře a dílů je všude dost stejně jako na Bandita či Horneta.