globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Návrh "retro" Jawy
2.3.2015 v 23:42
Založil jsem nové téma, protože už s tím jinde oxiduju dost dlouho a dostávám se tam trošičku "out of topic".

Jedná se mi o (snad zatím) vizuální ideový návrh motocyklu na bázi Jawy 500 OHC, eventuelně Péráka. Vede mě k tomu odezva na poslední produkci z mnohými oblíbené (a jinými teď zatracované) fabriky. Hodně lidí totiž psalo, že by Jawa měla místo těchto pokusů vytáhnout starou pětistovku a oživit ji, podobně jako to provedl Triumph, Indian, Royal Enfield a další. No co, motorka je to pěkná, tak proč ne. Ale jelikož se k tomu nikdo z Jawy evidentně moc nemá, chtěl jsem to zkusit sám, s pomocí Vás všech. Můžeme tu o tom básnit a zkracovat si večery, zatímco naše ženský koukaj na ordinaci v růžový p...

Nějaký prvotní návrh postupně ve volném čase vytvářím, a postupně přidávám obrázky. Od vás bych rád komentáře typu líbí/nelíbí, ale hlavně proč nelíbí a co změnit . Chápu, že co hlava, to názor, ale rád bych ve finále docílil nějaké slušné vizualizace motocyklu, který by odpovídal zadání a přitom se líbil co nejvíce lidem. Pište mi názory na kdejakou blbinu co se vzhledu týče - tzn. třeba "užší kola, rovnější sedačku, hlubší blatníky, vlaječku dozadu" atd... Nejde mi tu o funkční technický návrh, ale o vizuální stránku věci - tím samozřejmě nechci říct, že to má být zcela technicky mimo. Postupně až se domodeluje, přidáme i barvy a vyhodíme z toho pár obrázků. Prozatím poslední výsledek:





Každou Vaši kritiku uvítám
Pokud se chce někdo k modelování připojit přímo, stačí mi napsat do zpráv a rád pošlu model...


Naposledy editováno 06.03.2015 19:13:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 10:02 | Nahoru | #181
Harry007> lidi čtěte pozorně, o ztrátě baráku se tu psalo, když se kafi navážel do většiny lidí, že jsou ovcemi když se bojí jít do podnikání obecně

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 10:07 | Nahoru | #182
bledemon> to bylo s nadsázkou myslel jsem, že je to zřejmé

Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 10:18 | Nahoru | #183
Teda nestíhám valit bulvy... Někdo nějakej rozumnej příspěvek k tématu?

2 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 10:50 | Nahoru | #184
Abych taky jenom nekecal, nakreslil jsem svou designovou představu a držel se jawských detailů:
motor jsem nechal původní, ale jistě by se dal vestavět i jiný podobný, např. ta Kawa




Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 10:58 | Nahoru | #185
Tak tohle, Jakube, NENÍ ale vůbec špatný
I mně, pod "těmi letitými nánosy DVOUTAKTŮ Suzuki" to oslovilo
na první pohled - komu by to taky nepřipomělo jawskýho péráka i půllitra !!?
"Jednosic", t.j. žádná přeprava osob , samozřejmě "kejvačka" a jawskej mininosič,
pochopitelně "rozšiřitelnej" pro delší trasy ...
Sice si vůbec nejsem jist realizovatelností v podmínkách českého popřevratového
pseudokapitalizmu a můžu jen doufat, že "odvážným jednou BUDE i tady štěstí přát"

Naposledy editováno 05.03.2015 11:01:23

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 11:01 | Nahoru | #186

Jakub-od-X-bikers píše: Abych taky jenom nekecal, nakreslil jsem svou designovou představu a držel se jawských detailů:
motor jsem nechal původní, ale jistě by se dal vestavět i jiný podobný, např. ta Kawa






Tak já v tom vidím kejvačku, na kterou se vrhnul kluk s flexou.
Světlo bych změnil, přední blatník je tak moc retro, až te není hezký a vše od sedačky směrem vzad bych udělal jinak (to co odkazuje na pařeza). A by to vypadalo víc jako "dospělá" motorka. Na tom zadku mi asi nejvíc vadí, jak se to extremně snižuje. I pérak to měl vyšší.

Naposledy editováno 05.03.2015 11:02:06

Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 11:04 | Nahoru | #187
bledemon> jsem Kafi a ne Kofi ale to jen tak pro pořádek...ano nechci, protože mi to vadí jak je někdo nadšený a někdo jiný se ho snaží zybtečně uzemnit, protože jemu to nevyšlo nebo se říká, že to nevyjde... Ono nebýt nesmiřitelný v mládí, tak tu dneska nic není..to jen tak mimo téma...

edit: omlouvám se, možná si to myslel dobře.....:)

Naposledy editováno 05.03.2015 11:08:59

Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 11:07 | Nahoru | #188
Jakub> předek dobrý, zadek už za mě horší...neumím kreslit abych něco takového nakraslil, představu mám taky...nejvíc mi tam asi vadí ty tlumiče pod sedlo...když už by to mělo být takto, dla bych tam ,,hardtail" s tlumičemi co měl pérák...asi víš jak to myslím...takhle mi to přijde jak tu bylo naspáno, jako když vezmu něco pěkného flexou a moc to neumím....ale od sedačky dopředu je to paráda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 11:18 | Nahoru | #189
bledemon> Aby ses moh pokusit si neco sam udelat a nedelal to stylem, ze si na podlahu garaze polozis trubky a zacnes varit, tak potrebujes nejdriv ten CAD a teprv pak resis to co nasleduje. Radsi taky ukonci svoje pusobeni v tomhle vlaknu, protoze uz taky jen zvatlas. Jestli te zere, ze nekdo si hraje, tak jdi radsi resit jawackou barvu 8850 na jawamanii.

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 11:36 | Nahoru | #190

XVavron píše: Poslední pohyb modelu na následujících pár dní - nakupila se mi práce, která mě živí (a taky už mi z tý jawy pomalu hrabe )... Změny: zkrácena přední vidlice, snížen a porovnán rám, opticky srovnáno umístění motoru, prodloužena zadní vidlice - mezi osami má 440mm. Celkový rozvor se tím vším protáhl na 1568mm. Dál kotouče 330mm, jednosic a nosič, zvednuty kastlíky, zesíleny plechy brejlí.
Kdo budete chtít, pošlu sobory ve formátu .step nebo SW2015 a můžete taky blbnout. Bylo by záhodno vyřešit vynesení rámu k nosiči a umístění zadních tlumičů, aby to nevypadalo jak pěst na oko a nevybočovalo to úplně z konceptu starý pětistovky - koneckonců stačí to i v malování nebo tužkou, najdu si to a dodělám. Taky by bylo fajn stáhnout nebo udělat pořádnej model motoru - je to Kawasaki W800.





Co to sedlo dát na péra nebo ho zvednout jak to mělo to 500OHC? Zadní blatník trošku hlubší, aby mělo přesah na kole? Pak ten zadní blatník míval vzpěru, taky by to podle mě bylo ok

4 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 11:48 | Nahoru | #191





zkusil jsem něco stim odpruženim sedačky a zadního kola, ale je to v malování.

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 11:55 | Nahoru | #192
poli46> jo to je ono, ještě bych dal hlubší blatník, aby to kolo nečumělo cele a sedačku zužil...aby se nedotykala uplne blatníku

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 12:00 | Nahoru | #193

Jakub-od-X-bikers píše: Abych taky jenom nekecal, nakreslil jsem svou designovou představu a držel se jawských detailů:
motor jsem nechal původní, ale jistě by se dal vestavět i jiný podobný, např. ta Kawa





Určiě větší kola, ale jinak to co je mezi nima není špatný. To umístění tlumičů je trochu atypický, ale taky se mi líbí. Nevím jestli zvedlej vejfuk, byl bych radši za přímej.

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 12:00 | Nahoru | #194

Jindra650 píše: bledemon> Aby ses moh pokusit si neco sam udelat a nedelal to stylem, ze si na podlahu garaze polozis trubky a zacnes varit, tak potrebujes nejdriv ten CAD a teprv pak resis to co nasleduje. Radsi taky ukonci svoje pusobeni v tomhle vlaknu, protoze uz taky jen zvatlas. Jestli te zere, ze nekdo si hraje, tak jdi radsi resit jawackou barvu 8850 na jawamanii.



nevim co sem taháš svařování vs cad, když jsem o tom nikde nepsal a nerozporoval
(navíc na garážkovku stačí nákres ručně na papír). Kde píšu, že mi vadí něčí hraní-kresby?
Jestli nejsi schopen pochopit psaný text, tak Ty se zase vrať ke svým kótám do světa IT.

večer nashle, působit si budu kde chci, ale k věci

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 12:03 | Nahoru | #195
poli46> Sakra, chlape, pročs to neřek hned?

e: Myslíš teda jít do hardtailu a vykašlat se na kyvnou vidlici úplně? Aby to nebylo moc tvrdý...

Naposledy editováno 05.03.2015 12:08:17

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 12:04 | Nahoru | #196
poli46> Kdyby ses mě zeptal "co ti to přípomíná? odpověz teď hned, provní co se ti vybaví", tak hned vyhrknu "Ural, dněpr, emka".

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 12:08 | Nahoru | #197


?

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 12:10 | Nahoru | #198
poli46> Odpérovaná sedačka je zbytečnost, když máš pořádně odpérované zadní kolo a myslím, že by ses dostal do problémů s místem k montáži vstřikovací lišty, nebo ještě hůř karburátorů...

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 12:11 | Nahoru | #199

Kafi píše:

?



To první by mi celkem ladilo k oku - myslím to řešení rámu. Umím si tam docela dobře představit ty kastlíky, pod sedačkou silnej ohnutej jekl i to světlo v brejlích...

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 12:23 | Nahoru | #200
Přijde mi trošku dlouhej ten sloupek řízení, moc trčí od rámu.
Ještě by to chtělo uchopit problém uložení zadních tlumičů.....
Jinak dobrý počin!!!!!

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 12:28 | Nahoru | #201

milanst píše: Přijde mi trošku dlouhej ten sloupek řízení, moc trčí od rámu.
Ještě by to chtělo uchopit problém uložení zadních tlumičů.....
Jinak dobrý počin!!!!!



Promiň, začínám se v tom ztrácet. Teď mluvíš o 3D modelu? Asi jo, tam ještě nejsou tlumiče a krk je skutečně hodně dlouhej... píšu si do poznámek, díky.

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 12:35 | Nahoru | #202
tu výfuk a stupky .. jinak to sedlo bych také určitě probral do hloubky ze spod aby nenaráželo do blatniku, blatník by chtěl posunout kousek do zadu, na oko je vidět že kolo je víc strčené do zadu a aby se zachoval rozvor , šoup bych blatnik, tím se udělá prostor i pro sedlo.
odpružené sedlo je na takových motorkách super, moha by postačit i menší pružina . ale je pravda že by to chtělo vidět jak vypadá ten karbec a zdali by tam bylo místo.

ano pevnej rám a odpružení přes tlumiče, odkaz který dělal tyto jawy jawou



1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 12:48 | Nahoru | #203
tak to odpružení sedačky udělal jak na chopperech, proste rovnou na sedačku zespodu ne?

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 12:49 | Nahoru | #204

poli46 píše: tu výfuk a stupky .. jinak to sedlo bych také určitě probral do hloubky ze spod aby nenaráželo do blatniku, blatník by chtěl posunout kousek do zadu, na oko je vidět že kolo je víc strčené do zadu a aby se zachoval rozvor , šoup bych blatnik, tím se udělá prostor i pro sedlo.
odpružené sedlo je na takových motorkách super, moha by postačit i menší pružina . ale je pravda že by to chtělo vidět jak vypadá ten karbec a zdali by tam bylo místo.

ano pevnej rám a odpružení přes tlumiče, odkaz který dělal tyto jawy jawou





Ok. Pěkný. Ještě bych popřemejšlel, jestli nakonec vejfuku nehodit nějaký ty vlašťovky, ale zas aby to nevybočovalo. Pružení sedla by se dalo asi zašít někam pod nádrž, nebo uchytit úplně jinak.

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 12:54 | Nahoru | #205
Kafi> Taky mě to napadlo, ale pak jsem to zavrh. Podívej se na fotku původní 500 a není to tam - proto bych to tam necpal. Taky bych to sedlo zúžil tim směrem jak to bylo. A spíš bych potom šoupnul zadní kolo dopředějc na vycentrování s blatníkem, nežli blatník - to abychom se vrátili trošku s rozvorem. Teď je přes 156cm a to už je fakt velkej rozdíl proti originálním 138...

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 13:03 | Nahoru | #206
ano možností jak odpružít sedlo je hodně, stačí dát to péro svisle pod sedlo podél rámu skrz olejovou nádrž a změnit poměry a tvary pák o 90stupňů . jinak pokud jseš pro šoupnout kolo, tak jedině dobře, jen upravit tvar sedla aby nenaráželo do blatniku.

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 13:07 | Nahoru | #207
tenkrát sme to stavěli jen na blbnutí , žádnou parádu jsem stim nehonil.



(reakce na) Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 13:07 | Nahoru | #208

poli46 píše: ano možností jak odpružít sedlo je hodně, stačí dát to péro svisle pod sedlo podél rámu skrz olejovou nádrž a změnit poměry a tvary pák o 90stupňů . jinak pokud jseš pro šoupnout kolo, tak jedině dobře, jen upravit tvar sedla aby nenaráželo do blatniku.



Jj, jak říkám, celý sedlo zúžit na takovou tlustší bramborovou placku jako je u původní pětistovky. Kolo nebude problém šoupnout, bude se předělávat celej rám na hardtail, takže klidně může o těch pár cenťáčků dopředu.

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 13:08 | Nahoru | #209

poli46 píše: tenkrát sme to stavěli jen na blbnutí , žádnou parádu jsem stim nehonil.





Koukal jsem. Mnozí jiní v tý době nevěděli ani kde má motor písty...

1 reakcí na tento příspěvek Návrh "retro" Jawy

5.3.2015 v 13:21 | Nahoru | #210
pár staveb, zx 12 na naked. pak to červený jsem dělal vysloveně z trubek a šrotu jako reklamu pro naší dílnu, moje erko a rozdělanej pincek s motorem 125ccm ten už je ve vínové metalíze, lakoval jsem také vše unás v dílně.























Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC OnluCBR 14 20.2.2024 v 15:55 MartinED250
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC mikeš. 4 9.5.2022 v 10:04 1jarda1
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC mikeš. 14 17.1.2022 v 18:06 cmiral
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC mikeš. 16 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein


TOPlist