Vnitřkem ložisek povede trubka která drží v ložiskách taky nalisovaná, a na stranách má závity, na ty to závity přijdou matice. Teprve touto trubkou je prostrčena osa. Zajímal by mně i samotný průměr trubky na nalisování do ložisek tj. vnitřní průměr 25mm.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
2 reakcí na tento příspěvek Jaký přesah na zalisování ložisek
využiju tohle vlákno. Potřebuju do duralu pustit ložisko 40mm na výkresu to zapíši takhle ??"průměr 40 - 0,01"
Píšete setinu přesah ale nevím jestli na průměr nebo poloměr.
Další otázka.
Na díl co má díru 52mm v průměru potřebuji dát vsuvně jiný díl. U toho dílu který vsunu do díry napíšu kótu "průměr 52 -0,02" nebo je lepší jen setina na průměr?
Příklad, bude středová díra v ložisku a do ní potřebuji dát hřídel. Ale tak abych jí tam nemusel tlouct a zároveň aby neměla vakl. Našel jsem to ve strojních tabulkách ale nevyznám se v tom.
Díky
díry i čepy se vždy měří v průměru,stejně tak je to i s tím přesahem.
to co popisuješ-aby to tam šlo nasunout rukou znamená vyrobit to s vůlí asi 1setinu milimetru(0,01mm)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký přesah na zalisování ložisek
Bimbo-ze-Žižkova píše: čaues,
využiju tohle vlákno. Potřebuju do duralu pustit ložisko 40mm na výkresu to zapíši takhle ??"průměr 40 - 0,01"
Píšete setinu přesah ale nevím jestli na průměr nebo poloměr.
Další otázka.
Na díl co má díru 52mm v průměru potřebuji dát vsuvně jiný díl. U toho dílu který vsunu do díry napíšu kótu "průměr 52 -0,02" nebo je lepší jen setina na průměr?
Příklad, bude středová díra v ložisku a do ní potřebuji dát hřídel. Ale tak abych jí tam nemusel tlouct a zároveň aby neměla vakl. Našel jsem to ve strojních tabulkách ale nevyznám se v tom.
Díky
Je to složitej problém. Záleží na konkrétní aplikaci. Přečti si Černocha. Je to tam pěkně vysvětlené
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)