Téma: Jaký přesah na zalisování ložisek
23.2.2015 v 17:00
Zdravím ve škole stáčíme na soustruhu zadní střed drátěného moto kola. Ve středu jsou dvě ložiska s označením 6205 vnější průměr 52mm, vnitřní průměr 25mm, tloušťka-šířka 15mm. Jaký zvolit průměr díry aby šlo ložisko nalisovat ?

Vnitřkem ložisek povede trubka která drží v ložiskách taky nalisovaná, a na stranách má závity, na ty to závity přijdou matice. Teprve touto trubkou je prostrčena osa. Zajímal by mně i samotný průměr trubky na nalisování do ložisek tj. vnitřní průměr 25mm.

1 reakcí na tento příspěvek Jaký přesah na zalisování ložisek

23.2.2015 v 17:23 | Nahoru | #1
Podle mě to nebude asi pro všechny matroše úplně stejný, ale běžně se díry na valivý ložiska dělaj skoro od nuly do min. přesahu (cca. - 0,05mm), pro jistotu se to může vzít na locktite.
A tu trubku pro osu bych tam taky nerval nijak natvrdo( s velkým přesahem), protože pokud to jsou čistě radiální ložiska, mohli byste jim dát za uši - nebo byste si museli udělat přípravek na podržení vnitřního kroužku při lisování.

Co je to za kolo ...neviděl jsem osu v trubce (né že bych toho viděl moc)

Naposledy editováno 23.02.2015 17:45:23

(reakce na) Jaký přesah na zalisování ložisek

23.2.2015 v 18:20 | Nahoru | #2

t_freedom píše: Podle mě to nebude asi pro všechny matroše úplně stejný, ale běžně se díry na valivý ložiska dělaj skoro od nuly do min. přesahu (cca. - 0,05mm), pro jistotu se to může vzít na locktite.
A tu trubku pro osu bych tam taky nerval nijak natvrdo( s velkým přesahem), protože pokud to jsou čistě radiální ložiska, mohli byste jim dát za uši - nebo byste si museli udělat přípravek na podržení vnitřního kroužku při lisování.

Co je to za kolo ...neviděl jsem osu v trubce (né že bych toho viděl moc)



To lepení právě že nemám moc rád a když už se to dělá tak ať je to tak jak má být. Na co je to se raději ani neptej, na 90 let starou motorku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist