Téma: Vybrzdit? aneb potkali se dva voli
 
18.2.2015 v 18:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybrzdit? aneb potkali se dva voli

20.2.2015 v 16:10 | Nahoru | #1

dawid29 píše: TU
Tady je o tom článek nenašel jsem tu vyhlášku jinak to je tuším tahle 341/2002 Sb

VeFeRák> Přesně je to pouze pro modrý tomu musíš uhnout a ty můžou porušovat rychlostní limity k pracovnímu výkonu ale maj o to horší, že když se připletou do nehody jde to za nima.

Žluté majáky neznamenají přednost

Mnozí řidiči mohli zaznamenat narůstající fenomén zneužívání „žlutých majáků“ asistenčními službami, a nejen jimi. Na „zoubek“ se jim proto podívali pražští dopraváci.
V tomto týdnu proběhla za poslední dobu už druhá dopravně bezpečnostní akce, zaměřená, krom jiného, na správnost a oprávněnost používání „žlutých majáků“. A výsledky obou akcí hovoří o určité svévoli ze strany řidičů vozidel vybavených tímto výstražným zařízením.
Zásadní v tomto směru je, co k celé problematice říká zákon. Ten jasně hovoří o tom, že žluté majáky může řidič takto vybaveného vozidla použít pouze tehdy, pokud by jeho činností mohlo dojít k ohrožení bezpečnosti silničního provozu. (přesné znění najdeme v § 42 zákona 361/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisů).
Nutné je se v tomto směru věnovat především pojmu pracovní činnost. Pracovní činnost například asistenční služby znamená konkrétně aktivitu na místě dopravní nehody, spočívající v pomoci jednotlivým účastníkům karambolu třeba s vyplněním formuláře. Do pracovní činnosti v tomto případě ale nelze řadit samotný příjezd těchto pracovníků k dopravní nehodě. Jednoduše řečeno, blikající „žlutý maják“ neznamená při jízdě žádná privilegia. Řidič s takto označeným vozidlem musí stejně jako ostatní účastníci silničního provozu dodržovat veškerá ustanovení zákona o provozu na pozemních komunikacích, tedy například respektovat předepsanou rychlost, nebo zastavovat na červenou. Avšak mnohdy se setkáváme právě s tím, že nás vozidlo se zapnutým žlutým majákem na dálnici „podjede“ značnou rychlostí odstavným pruhem, a ještě na nás zatroubí, pokud má dojem, že mu překážíme. A to je samozřejmě v rozporu se zákonem.
V rámci zmiňovaných akcí zkontrolovali dopravní policisté 347 vozidel, která byla vybavena a používala výstražné světlo oranžové barvy. Samotné zneužití tohoto světelného označení zjistili policisté u celkem 37 řidičů. Devětadvaceti z nich uložili přímo na místě kontroly blokové pokuty, zbylých osm oznámil muži zákona příslušným úřadům ke správnímu řízení. Byť hovoříme o přibližně deseti procentech hříšníků, z celkového počtu zkontrolovaných, je to i tak číslo vysoké. To si samozřejmě pražští policisté velice dobře uvědomují, a proto budou v akcích s tímto zaměřením i nadále pokračovat.
Další oblastí, které se policisté v rámci akcí věnovali, bylo dodržování zákazu vjezdu do zón s dopravním, v tomto případě váhovým omezením. Zde mám na mysli zóny se zákazem vjezdu pro vozidla těžší než 3,5 a 6 tun v centru metropole. Dle platné vyhlášky může vjet do těchto míst těžší vozidlo jedině za předpokladu, že je vybaveno zvláštním povolením. V tomto směru policisté zkontrolovali 494 „náklaďáků“. Celkem 150 z nich zákaz nerespektovalo a vjelo do zóny neoprávněně. Ve 132 případech vyřešili policisté porušení vyhlášky na místě uložením blokových pokut v celkové výši rovných 100.000,- Kč. V 18 případech oznámili nerespektování zón magistrátním úředníkům.
por. Mgr. Tomáš Hulan 7. 12. 2013

zdroj: http://www.policie....menaji-prednost.aspx

Naposledy editováno 20.02.2015 16:11:12

(reakce na) Vybrzdit? aneb potkali se dva voli

20.2.2015 v 16:15 | Nahoru | #2

FishX3 píše: Žluté majáky neznamenají přednost

Mnozí řidiči mohli zaznamenat narůstající fenomén zneužívání „žlutých majáků“ asistenčními službami, a nejen jimi. Na „zoubek“ se jim proto podívali pražští dopraváci.
V tomto týdnu proběhla za poslední dobu už druhá dopravně bezpečnostní akce, zaměřená, krom jiného, na správnost a oprávněnost používání „žlutých majáků“. A výsledky obou akcí hovoří o určité svévoli ze strany řidičů vozidel vybavených tímto výstražným zařízením.
Zásadní v tomto směru je, co k celé problematice říká zákon. Ten jasně hovoří o tom, že žluté majáky může řidič takto vybaveného vozidla použít pouze tehdy, pokud by jeho činností mohlo dojít k ohrožení bezpečnosti silničního provozu. (přesné znění najdeme v § 42 zákona 361/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisů).
Nutné je se v tomto směru věnovat především pojmu pracovní činnost. Pracovní činnost například asistenční služby znamená konkrétně aktivitu na místě dopravní nehody, spočívající v pomoci jednotlivým účastníkům karambolu třeba s vyplněním formuláře. Do pracovní činnosti v tomto případě ale nelze řadit samotný příjezd těchto pracovníků k dopravní nehodě. Jednoduše řečeno, blikající „žlutý maják“ neznamená při jízdě žádná privilegia. Řidič s takto označeným vozidlem musí stejně jako ostatní účastníci silničního provozu dodržovat veškerá ustanovení zákona o provozu na pozemních komunikacích, tedy například respektovat předepsanou rychlost, nebo zastavovat na červenou. Avšak mnohdy se setkáváme právě s tím, že nás vozidlo se zapnutým žlutým majákem na dálnici „podjede“ značnou rychlostí odstavným pruhem, a ještě na nás zatroubí, pokud má dojem, že mu překážíme. A to je samozřejmě v rozporu se zákonem.
V rámci zmiňovaných akcí zkontrolovali dopravní policisté 347 vozidel, která byla vybavena a používala výstražné světlo oranžové barvy. Samotné zneužití tohoto světelného označení zjistili policisté u celkem 37 řidičů. Devětadvaceti z nich uložili přímo na místě kontroly blokové pokuty, zbylých osm oznámil muži zákona příslušným úřadům ke správnímu řízení. Byť hovoříme o přibližně deseti procentech hříšníků, z celkového počtu zkontrolovaných, je to i tak číslo vysoké. To si samozřejmě pražští policisté velice dobře uvědomují, a proto budou v akcích s tímto zaměřením i nadále pokračovat.
Další oblastí, které se policisté v rámci akcí věnovali, bylo dodržování zákazu vjezdu do zón s dopravním, v tomto případě váhovým omezením. Zde mám na mysli zóny se zákazem vjezdu pro vozidla těžší než 3,5 a 6 tun v centru metropole. Dle platné vyhlášky může vjet do těchto míst těžší vozidlo jedině za předpokladu, že je vybaveno zvláštním povolením. V tomto směru policisté zkontrolovali 494 „náklaďáků“. Celkem 150 z nich zákaz nerespektovalo a vjelo do zóny neoprávněně. Ve 132 případech vyřešili policisté porušení vyhlášky na místě uložením blokových pokut v celkové výši rovných 100.000,- Kč. V 18 případech oznámili nerespektování zón magistrátním úředníkům.
por. Mgr. Tomáš Hulan 7. 12. 2013

zdroj: http://www.policie....rednost.aspx [/quote]
Hm, takze fizl Hudlan ma stejne noticky, jake jsem si ja vydedukoval ze zakona ... kurva, mel bych se nad sebou zamyslet, mozna bych u fizlu udelal karieru .

kazdopadne ... snad je konecne jasno.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist