roman deauville: stačí se na to podívat rozeber motor ze škody spartak.. ten je tak humpoláckej, že má kliku velikou natolik, že oko ojnice neprotáhneš pístem, rozvod trojřadým řetězem, atd. atd. (taky dodnes jezdí v traktůrku po 50letech provozu na M6A, krom toho že žere olej vodítkama ventilů je v pohodě) rozeber motor 1000-felcka, tam je sice taky všechno celkem hunt, ale už tak o třetinu menší hunt než byl spartak. a pak rozeber jejich nástupce HTP... hrachovina... i to že to je bláznivej tříválec je pro nízkou cenu a jednoduchost, protože se prostě obrábí míň náročnejch přesnejch dílů a ploch. že má tříválec lepší krouťák je ptákovina a marketingovej kec, protože i dnes je ve třídě do 1300ccm mnoho čtyřválců, parametrově podstatně lepších, nehledě na to, že tříválec je projevem šicí stroj..