globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motolékárnička
7.2.2015 v 21:41
Čus lidi mám dotaz jestli někdo má Hondu Rebela 125 kam se dává lékárnička když nemam brašny a nechci je kupovat tak někde musí být místo poraďte pls ? :)

2 reakcí na tento příspěvek Motolékárnička

12.2.2015 v 05:33 | Nahoru | #1
Pro dj hrocha:
Tak si připadám jako psanec, vyvrhel přímo. I když na druhou stranu, nevím. Žárovky mi problém nedělají. Koupil jsem před léty takovoj etuji v bazaru, právě na autožárovky, vypolstrovanou, zavírací a vejde se jich tam přesně tolik. Místo na to je, co co z toho dělat vědu. A navíc přední světlo je chopperová klasika se žárovkou BA 20d, 35/35W. Zatím jsem nenašel pumpu, kde byl jí měli. Teď je u nás Špácal měl, koupil jem pár kusů do zásoby. Vozím sebou nyní dvě. Dokonce v roce 2007 u to bylo už tak kách, že to bylo na nový komplet světlo s halogenem, prostě nebyly nikde. Na poslední chvíli mi jednu poslal jeden dobrý člověk ze Slovenska. Teď už zase občas jsou. Dokonce i na Eshopech pro veterány občas bývají. Na pumpě jsem ji zatím neviděl, ani náhodou.
Zadní světlo jak píšeš, pokud nesvítí, je problémový. O tom žádná. Mám tam pouze jednu žárovku, dvouvláknovou 5/21W. Prdne li jedno z nich, žárovka musí stejně ven. Buď to nesvítí normálně za jízdy a někdo do do mně napálí, nebo svítí a při brždění ne. A výsledek je stejnej. Tyto žárovky však problémem nejsou, většinou je mají. I na pumpě. Emerický motorky je mají v bliknách (5W svítí stále, 21W bliká) tedy v USA, ale nevím, zda se s tím u nás (s takovejma bliknama může jezdit). Já mám blikny pochopitelně normální.
Žárovky do kontrolek:
Proč bych je nevozil, jsou malý. Pokud odejde (už se jednou stalo) jsem zvyklej například na kontrolku neutrálu a pokud nesvítí, ne že bych neutrál nenašel, ale nasírá mne to. O kontrolkách ukazatelů směru nemluvě už vůbec.
Potom:
Nejsem idiot, abych si pucoval motorku na krajnici, notabene v pátek ve čtyři odpoledne ve špičce. To nevím, jak jsi k tomuto konstruktu došel. Jiná je, kdy někam jedu, třeba na sraz a chčije. Tak si pak na tom srazu motorku vypucuju, to se snad smí.
Dtto. čištění trysek. Stalo se mi to jednou. Volnoběh šel do kopru. Ale dalo se dojet, v garáži jsem to pořešil, vyčistil a nastavil. Volnoběžná tryska to byla, ucpaná pochopitelně. Drátky jsou dobrý, když už jsi někde daleko a udělat se to musí (mimo krajnici pochopitelně). Znám týpka, kterej to zkoušel špendlíkem a ten v dýze zalomil. Novou nesehnal, tak s ji musel nechat udělat. Docela vopruz.
Olej:
Jen když jedu daleko. Místo na něj je. Přiznám se však, že od incidentu s hadicí jsem jej už jen vozil. Potřeba jej zatím nebylo. Znova zde připomínám a nevím, kde se to tu vzalo: motorka mi olej nežere. Takže ze skály ji házet nemusím, jak mi bylo doporučeno. Doopravdy. Litr naleju, litr vypustím.
Pouze motor (Opice 125ccm) má dost krátkej interval. Nemá totiž filtr, pouze odstředivku. Odjedu interval, jak káže manuál, vyměním. Žádná věda.
Lanko:
Mi prasklo jen jednou. A najust to, který nevozím (zadní brzda). Nedá se stočit do tašky. Ale mám na to nouzový přípravek, na dojetí (lanko, závěs, svorka). Spojka a plyn mají za sebou osm let. Tak na rupnutí už mají asi nárok. Vozím obě. Oba bowdeny jsou dělaný na míru, nikde bych je nekoupil. Jedině objednat. Navíc bowden spojky je atypickej, má v půlce délky zabudovaný napínák. Brzda vepředu je kotouč dvoupístek, tam lanka netřeba. Kapalina měněna dle manuálu.
Svíčka:
Příšeš, že se mění po tisíci km. Dobře, budiž. Mám ji tam sice mnohem déle, elektrody jsou v pořádku a je cihlově oranžová. Až odejde, vyměním. Práce na minutu.
Pojistky:
Mám dva okruhy, proto dvé druhů pojistek. O problémech bych, co by radioamatér, měl vědět. Přesněji tedy, co dělat, pokud některá z nich vyletí. Mrzí mne, když ze mne někdo dělá blbce.
Baterka:
Používám kyselinovou (tzv. zaplavovanou baterii) 4Ah/12V. V letních hicech se snadno stane, že se elektrolyt dostane k dolní rysce. Proto ty dvě kapsle po 150ml destilky. Koupil jsem je za pár korun v Lídlu. Praktická věc. Jsou zavírací, s tryskou a nechají se znova naplnit. Na dolití této baterie to stačí bohatě. Nemusím je mít, pravda. Ale proč kupovat litr a někdy i víc destilky někde na pumpě zbytečně, když potřebuji sotva desetinu? Nehledě k tomu, že lépe dolít hned, než nechat baterii zasulfátovat. A zahodit, pokud se tak stane.
Asi budeš namítat, že gelovka a tak...
Na co? Mám kvůli tomu předělávat regler? Pokud je baterie prázdnější (např. po nastartování) pere do ní s přehledem okolo 2A a to by gelovka taky nemusela vydejchat.
Tomuto typu to nevadí. Naposledy jsem měnil baterku po pěti a půl roce. A to více, méně preventivně.

Takže ještě jednou, skutečně mne mrzí, že jsem vůbec s tím začal. Mluviti stříbro, mlčeti zlato. Pravda. Vy jezdíte jak uznáte za vhodné, já taky. Jak uznám za vhodné. Poučím se.
Například:
Ten nápad s průhlednou páskou není marný, dokoupím jí. Vážně, bez ironie. Pouze si myslím, že by to chtělo alespoň trochu tolerance. Já mám takový názor, vy co by mladí máte zase jiný. O nic víc nejde.

Naposledy editováno 12.02.2015 05:53:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motolékárnička

12.2.2015 v 06:07 | Nahoru | #2
Johann> píšeš že lanka jsou letitý,tak máj nárok na to umřít,proto je vozíš sebou po světě? Proč je rovnou nevyměníš,ať máš na dalších 5 let klid a nemusíš tahat další krámy
E:já sebou vozím jen lékárnu,antipich a knoty...žárovky nemám-nikdy sem ji nepotřeboval,nikdy se po ní neptali a stejně by byla uklepaná.
Je fakt že jezdím jen za tepla,světla a do 200km,tak nepotřebuju sebou vozit železářství
Stačí mobil a případně si připlatit asistenční služby k povinnýmu

Naposledy editováno 12.02.2015 06:39:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motolékárnička

12.2.2015 v 10:55 | Nahoru | #3
Johann> Aj... takhle, nic osobního, každý si jezdí jak mu vyhovuje. Jen prostě - myslím si, že vagon všech věcí, které s sebou vozíš, pokrývají ty uplně nejvíce raritní případy, které by možná mohly nastat. Navíc je toho hromada. Dá se složit mnohem menší výbava ve stylu s málem udělat hodně muziky. Po ČR je to jedno, spousta věcí se neposere a dá se poradit. Spousta není třeba řešit vůbec. Kdybych tohle měl vozit na dovolenou a k tomu další věci k dovolence, tak se nepohnu z místa. Na motorce je omezené místo, tudíž si tam dám nejnutnější možnou výbavu pro nejpravděpodobnější problémy. Když jedu na dovolenku tak akorát pár věcí přidám pro servis nebo co by se možná nemuselo dát cestou koupit ještě do kufru, ale nic víc. I tak je toho mnohem méně.

Jinak, všechny ty věci co tam máš jsou v rámci servisu, které se řeší preventivně, a na cestě už nejsou třeba řešit. Zbytek je běžné spotřební zboží. Kapaliny stačí dolít v garáži. S lecčím se dá poradit jen tak. Když mašina nedrží volnoběh ok nic moc se neděje, nějak se nastartuje vždy a stejně domů dojede na půl/plný plyn. Když chcípne sytič, zacpu vzduchový filtr hadrama a nastartuju i bez sytiče. Baterka když padne hladina ke spodní rysce není to třeba řešít ihned. I kdyby byla skoro prázdná a i když nepohne ani startérem, pustí se mašina dolů kopcem, tím se nastartuje vždycky. I se špatnou baterkou pak může jet nastartovaná jen na dobíjení normálně a ničemu to nevadí. Baterka je spotřební zboží a dřív než by možná zasulfátovala tak se posere mechanicky, vyklepou se jí desky, vibrace v mašině tomu zrovna nesvědčí. Vždycky vydrží méně jak v autě. Jsem navíc natolik poučen, že složitější opravy někde na místě nikdy, raději v klidu. To člověk se snaží něco vyčistit ve stresu na cestě a napáchá ještě více škod než užitku...

Jinak lepší je mít u sebe spíš na oběm a počet méně a univerzálně použitelných věci. Pokud máš atypické žárovky tak si je předělej, zrovna tak to koncové světlo - je lepší mít světlo, které má 2x 5/21W žárovky. Potom i když rupne jedna pořád konec/brzda, byť slaběji. Na bowdeny existuje opravná sada, je to jeden sáček s lankama, kde je na konci pecička a na druhé jsou zvlášť šroubovací koncovky a je volný. Opravíš si tím libovolné lanko, zastřihneš a dáš délku jak potřebuješ, nemusíš si s sebou vozit každé lanko zvlášť.

Ty lepicí pásky jsou v krámehc s autodílama, jsou až jsem se divil jak pevné, existují i žlutá a červená. Když náhodou spadneš a rozbiješ třeba blinkr, nějak tím ovážeš střepy aby to drželo nebo jen tak žlutou oilepíš kolem dokola, jedeš dál a stále bliká žlutě. Super a malinká věc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist