globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motolékárnička
7.2.2015 v 21:41
Čus lidi mám dotaz jestli někdo má Hondu Rebela 125 kam se dává lékárnička když nemam brašny a nechci je kupovat tak někde musí být místo poraďte pls ? :)
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Motolékárnička

10.2.2015 v 19:39 | Nahoru | #31
Johann> Plexi na helme ocistis nejlip cistou, tekouci vodou a bavlnou popr.papirovym kapesnickem a vlaznou vodou. Plexi ma totiz na svym skle ochranej film, podobne jako drazsi slunecni,sportovni a jine bryle. Tim, ze na to patles nejaky srance to ty vlastnosti ztraci a pak ti na tom treba drzi voda. Teda pokud se bavime o nejakej normalni helme, ktera neco stoji a je trosku bezpecna. Jestli je to opet nejaka "zajimavost" ve ktere jezdis, tak je to asi fuk.
Mne to totiz cely prijde, jako kdyz si 18ti letej typek koupi za 30 000 stary vyhrkany bawo v benzinu, misto feldy a pak se v hospode sam lituje a mluvi furt o tom, jak to zere..
No a u tebe je to tak, ze by sis mohl koupit choppera v nizkym objemu, kterej neni cina, je spolehlivejsi a pak jezdit podobne a pulku veci s sebou netahat.
Ale kazdej at si jezdi na cem chce, je to pokazde jen na nas a je to nase rozhodnuti/uchylka. Jen mi to proste hrozne pripomina to, co jsem zminoval vyse. Bavime se tu o tom, kam nacpat lekarnu a ty zacnes s tim, ze sebou tahas cca 100 pro ostatnich zbytecnych soucastek. A je to presne takovy, jako kdyz nekdo mluvi o felde za 20 000, jak je to dobry, ale ze mu to treba zere 7 litru a do toho prijde prave nejakdo jako ty se starou vranou a zacne brecet s tim, jak mu to zere 20. Taky bys mohl jezdit za stejny penize, s normalnim strojem a resit pouhej problem s lekarnou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motolékárnička

10.2.2015 v 19:55 | Nahoru | #32
Johann> Jak píšeš je to každýho věc co ssebou kdo vozí. Někdo vozí i to náhradní kolo

Mimochodem dobrá SPZ byla to náhoda nebo máš nějaké kontakty na úřadu?





Naposledy editováno 10.02.2015 19:56:19

1 reakcí na tento příspěvek Motolékárnička

10.2.2015 v 20:46 | Nahoru | #33
Celkem máš pravdu, o tom žádná. Jen připomínka: Plexi je v pohodě, helmu mám hodně let, plexi čistý, bez škrábanců. Ten bazmeg jak odpuzuje vodu, tak hlavně čistí hmyz, kterým se plexi často ošklivě poškrábe.
Jinak si na motorku nestěžuju, to jsem nikde nenapsal. Slouží dobře, kam chci, tam dojedu. Překitování nebyla frajeřina, ale nutnost. Původní padesátka jako taková, byla dost tragédie. A jinou motorku jsem prostě nechtěl.
Spotřeba: Je taky O.K. (2.1 - 2.2 litru na 100) pokud nejezdím jako prase, olej nežere, pohoda. Dokonce, a to je záhada, původní padina brala 2.7/100. Asi je to tím, že na nízký stupně jezdím minimálně, nevím.
Ale dovol akademickou otázku: Dobře, lekárnu máš, motorce věříš, nic si nevozíš. Ale stejně nelze vyloučit, že ti odejde svíčka. Stává se to. Domů 100 km a k nejbližší pumpě 15. A to ještě ní zaručeno, že tu pravou tam budou mít, pokud používáš nějakou spešl. A co teď s tím? Nemluvím o žárovkách, ty bys vozit měl. Někdy na tom bazírujou.
Ještě něco: Pochopitelně takovej arsenál nevozím sebou okolo komína, to je jasný, motorka má mimo jiné i kastlík na vercajk, kde je to nejnutnější.

V čem si asi neshodnem, to je styl. Rád jezdím dál, i na pár dnů a na pohodu. Takže sebou mimo spousty věcí vozím žrádlo a kafe v piksle, termosku s čajem a tak. Prostě jako novodobej nomád. Tablet přibyl do výbavy loni na podzim; po té, co jsem při cestě ze srazu v noci zabloudil v takovejch prdelích, že jsem se odtud motal hodinu a půl+35 km navíc. Tehle aparátek jsem stejně dostal zadarmo od operátora, jako nějakou odměnu za placení telefonního výpalného. Navigace na motorku stojí 10.000.- a více peněz. Tablet mi poslouží stejně a téměř grátis. Nehledě k tomu, že poskytuje mnohá další povyražení na cestě, kterými navigace rozhodně neoplývá.

Například takový Jawaři sebou vozejí věcí, náhradní motory nevyjímaje, že laik žasne, odborník se diví. A dělají to rádi a s láskou.
Jinak to neber v tom smyslu, jako: "Jak to, že vy mladý sebou nic nevozíte??" To je omyl a nedorozumění.
Prostě jiná generace, jinej styl, nic víc...

(reakce na) Motolékárnička

10.2.2015 v 20:54 | Nahoru | #34

HonzaBrno píše: Johann> Jak píšeš je to každýho věc co ssebou kdo vozí. Někdo vozí i to náhradní kolo

Mimochodem dobrá SPZ byla to náhoda nebo máš nějaké kontakty na úřadu?



Na úřadu jsem dokonce pracoval, ale ta SPZ je čistej Photoshop, nic víc. Na protekční číslo bych tam musel být dobře zapsanej. Což jsem nebyl ani náhodou. Spíše naopak. Podle mne prominetní značky svědčí o tom, že majitel je křupan. Zase někdo si v tom libuje, ale jak říkám, je to každýho věc. Ale ty dvě sedmičky tam skutečně jsou. Zbytek je normální, běžný občanský číslo...

Naposledy editováno 10.02.2015 20:55:43

Motolékárnička

10.2.2015 v 20:59 | Nahoru | #35
johann:chybí ti tam svářečka a ponk

(reakce na) Motolékárnička

10.2.2015 v 21:07 | Nahoru | #36
Johann> no ja prave jezdim oboje - litacky kolem komina, ale taky vylety na par tisic km. Vloni Korsika, letos Albanie. Takze si nedokazu predstavit, jak bych mel tahat jeste tyhle veci. Ted koukam, na tvuj vek. Snad ti jeste taky jako motorkarovi muzu tykat za to mas naopak celkem respekt. Ze se i v letech nebojis, ze te ta vrana nekde necha a i stou tvoji vybavou budes muset tlacit...

Motolékárnička

10.2.2015 v 23:47 | Nahoru | #37
Johann to tě obdivuji a čtu s úžasem, ale musím říct, že v určitém směru jsi taky pacient.. Já v autě vozím jen lekárničku a trojúhelník + rezervu kdybych píchl. Na motorce mi lekárnička nepomůže kdybych se nedejbože vysekal. Nedovedu si představit, tahat tolik věcí v autě, kord na motorce, když nejsou kufry, nebo když se mi nechce tahat s batohem. Tot můj názor o lékarničkách. BTW na krosce by jste dali lékarničku kam? Pod zadní blatník stahovacími pásky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motolékárnička

11.2.2015 v 18:30 | Nahoru | #38

Johann píše: Žárovka do přední lampy 3x
Žárovka do zadní lampy 2x
Žárovka do osvětlení RZ 2x
Žárovka do ukazatelů směru 4x
Žárovka do kontrolek 3x
Pojistka 15A trubičková 5x
Pojistka 3A nožová 5x
Lepení a knoty (souprava)
Bowden spojky (kompletní)
Bowden plynu (kompletní)
Bowden zadní brzdy (jen lanko+svorky a napínací tyčku)
Ventilek (bezdušový) 4x
Měřič tlaku v pneu 1x
Souprava nářadí (klíče vel. 8 až 19 v souvislé řadě, vč. klíče na svíčku)
Nimbus (sada co potřebuji - asi tři velikosti)
Šroubovák 2x (velký, malý)
Svíčka NGK (typ si nepamatuji) 3x
Souprava na čištění chromu a celkové čištění lakovaných částí
150ml destilky ve spešl kapsli na dolití baterky 2x
Pumpička 1x
Izolační páska 2x
Vteřinové lepidlo 50ml lahvička 1x
Měděný drátky na čištění trysek (souprava)
Spray na hledí helmy 1x
Speciální svorka na nouzovou opravu lanka 5x
LED čelovka vysokosvítivá na nutné opravy v noci
Náhradní hadice ku chladiči oleje 2x
Náhradní tesnění tamtéž 5x
Plastové řemínkové spojky na utažení čehokoliv 20x (různé velikosti)
Olej 10W40 1 litr v origo lahvi
Rezervní brejle (tedy dioptrické, mám je napsaný v ŘP)



Tyvole jsi dobrý pacient Todle po ČR? Vozíš pyčoviny, ale zcela zásadní věci s sebou bohuželnemáš. Že vozíš 20 žárovek je uplně k hovnu, za tu dobu budou stejně utřepané a mechanicky poškozené, že by po výměně stejně dlouho nevydržely, rychle odejdou. Žárovek máš dále zcela idiotský počet, chcípne blinkr tak na to seru a dojedu na nejbližší benzínku, kde koupím žárovku náhradní, nebo dom, ne? Odbočování vpravo neřešíš, maximálně když vlevo tak prostě ukážeš rukou. Není to zásadní. V světle máš minimálně parkovačku a jsou tam dálkové, vím, nemá se to, ale i na parkovačku jsi aspoň vidět a furt je lepší dojet někam doprdele než na silnici za provozu řešit a ohrožovat sebe A OSTATNÍ. V zadním světle máš také po dvou žárovkách a určitě neodejdou obě zaráz. Já pokud už něco vozím, tak max. jednu zadní žárovku pač koncové/brzdové světlo je fatální věc, přední maximálně na cestu někam do dálky jinak je to zbytečnost. Nevím nač vozit žárovek 20, ostatní nejsou na dojetí životně nutné a jsou fakt jen zbytečnost.

Pojistek kotel... když rupne pojistka má k tomu důvod, který odstraňuješ prvně. Pak vyměníš a jedeš. Pokud náhodou jedna odešla jen tak, vyměníš a jedeš. Pokud budeš vyměnovat 10 pojistek, které stále budou hořet tak by ses spíš fakt měl nejdřív zamyslet...

Čištění chromu, trisek a výměňování těsnění také patří k běžněmu úkonu co provádíš na krajnici? To bych fakt snad raději nechtěl potkat

Pokud nestačí dolít raz za čas trochu oleje který klidně koupíš v případě potřeby u benzínky nebo s sebou vozit max 2decky tak to hoď do servisu nebo ze skály. Mašina mi svého času žrala víc jak litr na tisíc, a olej jsem s sebou po ČR stejně nevozil vůbec, po flašce max na dovolenou, kde se flaška pak točila u benzínek. Vzduch také stačí zkontrolovat raz za uherský rok max dofoukat když je třeba u benzínky, máme je tu na každém rohu a tam dojedeš i poloprázdný a nic se nestane. Svíčky se také mění po tisíci kilometrech, píše se rok 2015 a ne 1915. Spojkové a brzdové obložení na fichtlu kolem komína už nekomentuju raději vůbec...

Naopak máš stále na mašině spoustu pastí co se rozsypou a stejně se i s tím vagonem náhradních dílů za sebou nehneš se z místa. Píchneš řeťaz - dojezdil jsi. Rupne cívka - dojezdil jsi. Bohužel, shit happens, nepostihneš všechny závady světa. Když s tím ale náhodou švihneš - dojezdil jsi. Na nepravděpodobné technické závady, které nikdy nenastanou a i kdyby tak se dají řešit v klidu v garáži, výbavu máš. Na nejpravděpodobnější případ havárky výbyvu nemáš. Prostě než s sebou vozit trilion žárovek a spojkové obložení tak s sebou mám raději max. průhlednou pásku na světla a zrcátka a potom náhradní páčky. Pak už jen základní výbavu, co se vleze všude. Vždycky to stačilo Páčky jsem zlomil vícekrát. Že by náhle odešla spojka nebo brzda, ani jednou

(reakce na) Motolékárnička

11.2.2015 v 23:02 | Nahoru | #39

dj_hroch píše:
Páčky jsem zlomil vícekrát. Že by náhle odešla spojka nebo brzda, ani jednou



Amen ja jel s polovicni spojkovou packou a bez levyho zrcatka z Italie a teda zadnej med. Kdyby se mi tehdy spojkovka zlomila cela, tak mi to zkazi pul dovolene

2 reakcí na tento příspěvek Motolékárnička

12.2.2015 v 05:33 | Nahoru | #40
Pro dj hrocha:
Tak si připadám jako psanec, vyvrhel přímo. I když na druhou stranu, nevím. Žárovky mi problém nedělají. Koupil jsem před léty takovoj etuji v bazaru, právě na autožárovky, vypolstrovanou, zavírací a vejde se jich tam přesně tolik. Místo na to je, co co z toho dělat vědu. A navíc přední světlo je chopperová klasika se žárovkou BA 20d, 35/35W. Zatím jsem nenašel pumpu, kde byl jí měli. Teď je u nás Špácal měl, koupil jem pár kusů do zásoby. Vozím sebou nyní dvě. Dokonce v roce 2007 u to bylo už tak kách, že to bylo na nový komplet světlo s halogenem, prostě nebyly nikde. Na poslední chvíli mi jednu poslal jeden dobrý člověk ze Slovenska. Teď už zase občas jsou. Dokonce i na Eshopech pro veterány občas bývají. Na pumpě jsem ji zatím neviděl, ani náhodou.
Zadní světlo jak píšeš, pokud nesvítí, je problémový. O tom žádná. Mám tam pouze jednu žárovku, dvouvláknovou 5/21W. Prdne li jedno z nich, žárovka musí stejně ven. Buď to nesvítí normálně za jízdy a někdo do do mně napálí, nebo svítí a při brždění ne. A výsledek je stejnej. Tyto žárovky však problémem nejsou, většinou je mají. I na pumpě. Emerický motorky je mají v bliknách (5W svítí stále, 21W bliká) tedy v USA, ale nevím, zda se s tím u nás (s takovejma bliknama může jezdit). Já mám blikny pochopitelně normální.
Žárovky do kontrolek:
Proč bych je nevozil, jsou malý. Pokud odejde (už se jednou stalo) jsem zvyklej například na kontrolku neutrálu a pokud nesvítí, ne že bych neutrál nenašel, ale nasírá mne to. O kontrolkách ukazatelů směru nemluvě už vůbec.
Potom:
Nejsem idiot, abych si pucoval motorku na krajnici, notabene v pátek ve čtyři odpoledne ve špičce. To nevím, jak jsi k tomuto konstruktu došel. Jiná je, kdy někam jedu, třeba na sraz a chčije. Tak si pak na tom srazu motorku vypucuju, to se snad smí.
Dtto. čištění trysek. Stalo se mi to jednou. Volnoběh šel do kopru. Ale dalo se dojet, v garáži jsem to pořešil, vyčistil a nastavil. Volnoběžná tryska to byla, ucpaná pochopitelně. Drátky jsou dobrý, když už jsi někde daleko a udělat se to musí (mimo krajnici pochopitelně). Znám týpka, kterej to zkoušel špendlíkem a ten v dýze zalomil. Novou nesehnal, tak s ji musel nechat udělat. Docela vopruz.
Olej:
Jen když jedu daleko. Místo na něj je. Přiznám se však, že od incidentu s hadicí jsem jej už jen vozil. Potřeba jej zatím nebylo. Znova zde připomínám a nevím, kde se to tu vzalo: motorka mi olej nežere. Takže ze skály ji házet nemusím, jak mi bylo doporučeno. Doopravdy. Litr naleju, litr vypustím.
Pouze motor (Opice 125ccm) má dost krátkej interval. Nemá totiž filtr, pouze odstředivku. Odjedu interval, jak káže manuál, vyměním. Žádná věda.
Lanko:
Mi prasklo jen jednou. A najust to, který nevozím (zadní brzda). Nedá se stočit do tašky. Ale mám na to nouzový přípravek, na dojetí (lanko, závěs, svorka). Spojka a plyn mají za sebou osm let. Tak na rupnutí už mají asi nárok. Vozím obě. Oba bowdeny jsou dělaný na míru, nikde bych je nekoupil. Jedině objednat. Navíc bowden spojky je atypickej, má v půlce délky zabudovaný napínák. Brzda vepředu je kotouč dvoupístek, tam lanka netřeba. Kapalina měněna dle manuálu.
Svíčka:
Příšeš, že se mění po tisíci km. Dobře, budiž. Mám ji tam sice mnohem déle, elektrody jsou v pořádku a je cihlově oranžová. Až odejde, vyměním. Práce na minutu.
Pojistky:
Mám dva okruhy, proto dvé druhů pojistek. O problémech bych, co by radioamatér, měl vědět. Přesněji tedy, co dělat, pokud některá z nich vyletí. Mrzí mne, když ze mne někdo dělá blbce.
Baterka:
Používám kyselinovou (tzv. zaplavovanou baterii) 4Ah/12V. V letních hicech se snadno stane, že se elektrolyt dostane k dolní rysce. Proto ty dvě kapsle po 150ml destilky. Koupil jsem je za pár korun v Lídlu. Praktická věc. Jsou zavírací, s tryskou a nechají se znova naplnit. Na dolití této baterie to stačí bohatě. Nemusím je mít, pravda. Ale proč kupovat litr a někdy i víc destilky někde na pumpě zbytečně, když potřebuji sotva desetinu? Nehledě k tomu, že lépe dolít hned, než nechat baterii zasulfátovat. A zahodit, pokud se tak stane.
Asi budeš namítat, že gelovka a tak...
Na co? Mám kvůli tomu předělávat regler? Pokud je baterie prázdnější (např. po nastartování) pere do ní s přehledem okolo 2A a to by gelovka taky nemusela vydejchat.
Tomuto typu to nevadí. Naposledy jsem měnil baterku po pěti a půl roce. A to více, méně preventivně.

Takže ještě jednou, skutečně mne mrzí, že jsem vůbec s tím začal. Mluviti stříbro, mlčeti zlato. Pravda. Vy jezdíte jak uznáte za vhodné, já taky. Jak uznám za vhodné. Poučím se.
Například:
Ten nápad s průhlednou páskou není marný, dokoupím jí. Vážně, bez ironie. Pouze si myslím, že by to chtělo alespoň trochu tolerance. Já mám takový názor, vy co by mladí máte zase jiný. O nic víc nejde.

Naposledy editováno 12.02.2015 05:53:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motolékárnička

12.2.2015 v 06:07 | Nahoru | #41
Johann> píšeš že lanka jsou letitý,tak máj nárok na to umřít,proto je vozíš sebou po světě? Proč je rovnou nevyměníš,ať máš na dalších 5 let klid a nemusíš tahat další krámy
E:já sebou vozím jen lékárnu,antipich a knoty...žárovky nemám-nikdy sem ji nepotřeboval,nikdy se po ní neptali a stejně by byla uklepaná.
Je fakt že jezdím jen za tepla,světla a do 200km,tak nepotřebuju sebou vozit železářství
Stačí mobil a případně si připlatit asistenční služby k povinnýmu

Naposledy editováno 12.02.2015 06:39:44

(reakce na) Motolékárnička

12.2.2015 v 07:01 | Nahoru | #42
COMATIK>
Ten plyn snad. U spojky je to horší. Je to atypickej kus s napínákem uprostřed. Motorka se k nám nedováží již osm roků a tak jej budu asi muset nechat udělat. Zatím ještě drží a výměnou není potíž, je to práce i s nastavením na pár minut. Nemusí se sundávat ani nádrž (u spojky tedy). Pokud rupne, nebude problém do toho bowdenu si pak nechat na míru ustřihnout lanko a dole naletovat zarážku. Ale k zatím je O.K. U páčky ani dole u ramene spojky se netřepí.

Edit:
Já naopak v noci jezdím dost často a tady je potřeba vidět a být viděn. Takže například zadní světlo, ale to už jsem tu nahoře psal.

Naposledy editováno 12.02.2015 08:39:35

Motolékárnička

12.2.2015 v 07:39 | Nahoru | #43
No, já si o tom pojízdným kšeftu s ND myslím taky svoje, ale upřímně, když se mi něco vysere na motorce na cestě, tak budu nepochybně rád, že kolem pojede zrovna on. Když už nepomůže ND, což bych se divil, tak mi to alespoň při výčtu jeho vercajku uteče, než dorazí pomoc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motolékárnička

12.2.2015 v 10:55 | Nahoru | #44
Johann> Aj... takhle, nic osobního, každý si jezdí jak mu vyhovuje. Jen prostě - myslím si, že vagon všech věcí, které s sebou vozíš, pokrývají ty uplně nejvíce raritní případy, které by možná mohly nastat. Navíc je toho hromada. Dá se složit mnohem menší výbava ve stylu s málem udělat hodně muziky. Po ČR je to jedno, spousta věcí se neposere a dá se poradit. Spousta není třeba řešit vůbec. Kdybych tohle měl vozit na dovolenou a k tomu další věci k dovolence, tak se nepohnu z místa. Na motorce je omezené místo, tudíž si tam dám nejnutnější možnou výbavu pro nejpravděpodobnější problémy. Když jedu na dovolenku tak akorát pár věcí přidám pro servis nebo co by se možná nemuselo dát cestou koupit ještě do kufru, ale nic víc. I tak je toho mnohem méně.

Jinak, všechny ty věci co tam máš jsou v rámci servisu, které se řeší preventivně, a na cestě už nejsou třeba řešit. Zbytek je běžné spotřební zboží. Kapaliny stačí dolít v garáži. S lecčím se dá poradit jen tak. Když mašina nedrží volnoběh ok nic moc se neděje, nějak se nastartuje vždy a stejně domů dojede na půl/plný plyn. Když chcípne sytič, zacpu vzduchový filtr hadrama a nastartuju i bez sytiče. Baterka když padne hladina ke spodní rysce není to třeba řešít ihned. I kdyby byla skoro prázdná a i když nepohne ani startérem, pustí se mašina dolů kopcem, tím se nastartuje vždycky. I se špatnou baterkou pak může jet nastartovaná jen na dobíjení normálně a ničemu to nevadí. Baterka je spotřební zboží a dřív než by možná zasulfátovala tak se posere mechanicky, vyklepou se jí desky, vibrace v mašině tomu zrovna nesvědčí. Vždycky vydrží méně jak v autě. Jsem navíc natolik poučen, že složitější opravy někde na místě nikdy, raději v klidu. To člověk se snaží něco vyčistit ve stresu na cestě a napáchá ještě více škod než užitku...

Jinak lepší je mít u sebe spíš na oběm a počet méně a univerzálně použitelných věci. Pokud máš atypické žárovky tak si je předělej, zrovna tak to koncové světlo - je lepší mít světlo, které má 2x 5/21W žárovky. Potom i když rupne jedna pořád konec/brzda, byť slaběji. Na bowdeny existuje opravná sada, je to jeden sáček s lankama, kde je na konci pecička a na druhé jsou zvlášť šroubovací koncovky a je volný. Opravíš si tím libovolné lanko, zastřihneš a dáš délku jak potřebuješ, nemusíš si s sebou vozit každé lanko zvlášť.

Ty lepicí pásky jsou v krámehc s autodílama, jsou až jsem se divil jak pevné, existují i žlutá a červená. Když náhodou spadneš a rozbiješ třeba blinkr, nějak tím ovážeš střepy aby to drželo nebo jen tak žlutou oilepíš kolem dokola, jedeš dál a stále bliká žlutě. Super a malinká věc

Motolékárnička

12.2.2015 v 22:08 | Nahoru | #45
Co já jsem procestoval na simsonech a na třindě desítek tisíc kilometrů a nikdy jsem vercajk nevozil a nepotřeboval :D jednou mi na třindě ruplo plynový lanko, tak jsem holt dojel na tahačku....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motolékárnička

13.2.2015 v 03:13 | Nahoru | #46
dj_hroch>
To je v pohodě, pouze mne vyeklovaly ty reakce. Jak říkám jsem ze staré školy a pamatuju doby, kdy se na motorkách sralo všechno a pořád a nic se nedalo sehnat a všechno sis musel dělat sám. Pak je tu ta věc že doopravdy bazíruju na tom, že všechno funguje tak, jak má. Jeto třeba úchylka, budiž. Příklad:
Pokud mi například zhasne podsvětlení tachometru (žárovka) teoreticky to jistě nevadí. Vím, když mám za 3 a na otáčkoměru 6000 RPM, jedu (v obci)50. Ostatně dnes jsou všude nasraný radary, tak to člověk vidí i tak. Ale hodinu od hodiny mne to víc a víc sere, až to dopadne tak, že při nebližší rauchpauze tu blbou žárovičku vyměním. U otáčkoměru/teploměru oleje to nehrozí, tam je podsvětlenej budík plošnou diodou (něco jako telefon).
O baterce bychom se mohli přít, je k tomu náchlylná (poklesu hladiny), protože je malá. Dobře, přijdu na to třeba když jedu na chalupu, kde si pak připravju motorku na cestu domů. Tak to doleju. Baterka je navíc snadno přístupná je v kastlíku na boku. Na cestě do baterky nekoukám, to dá rozum. Ostatně na palubce je voltmetr, kdy se něco s baterkou sralo, je to hned vidět.
Jinak zasulfátovat jí můžeš snadno, stačí vršek desek na vzduchu. Není sice drahá, ale proč ji takle hnusně trápit. Gelovka by to pořešila jistě, líp by to startovalo (dodá daleko větší proud), ale to znamená předělávat nabíjení, tedy měnit regler určerný pro gelovou baterii. Zatím ale startuje dobře (i po zimě) a motor má navíc kicpáku, takže zádnej stres.
Elektriku jsem předělával již dříve, původní (origo čína) byla neskutečnej bastl. Problémy s fastonama, který byly všude možně a často naprosto zbytečně. Studeňáky atd. Nahrazení kvalitníma a pouze tam, kde se motorka prokazatelně rozebírá na díly a je to třeba někdy odpojit. Jednou provždy a je pokoj. Nemůžu pochopit, jak se spousta motorkářů vyžívá v rychlospojkách v elektrice. To je vždy potecionální průser.
Elektrický odělení palubovky a přístrojů s extra pojistkou a soustředění přepojovacích míst do jednoho celku. Vodpálit otáčkoměr s teploměrem kvůli centrální silný pojistce by byla škoda, je to krásnej kus v pouzdře z ušlechtilý oceli. Nehledě k tomu,že taky nebyl zadarmo, ale naopak. Pak výměna sračkoidních dílů (např původní přerušovač a podobně) za kvalitní. Prostě, jednou nezablikal a šel. Naštěstí sem byl tenkrát na křižovatce sám. A podruhý by to vyjít nemuselo.
Takže taky nedělám na cestě víc než je nutný, pokud tedy vůbec něco nutný je. Pouze pokud někam jedu, občas je dobrý si projít stroj, pokud není něco povolený, prostě pro dobrej pocit.
Ten seznam sice vypadá hrozně, ale je to pár věcí. Nepřu se o to, že z toho 60% bych mít nemusel. Klíče, lepení, (knoty) na tom sice bazíruju, ostatně vejdou se do kastlíku.
Ja tu píše Patt 01; dojet na tahačku, to jo. Ale tak přes tři ulice do garáže. Na cestě bych z toho asi měl amok.
ND jako takový, sebou nevozím, jak by se mohlo zdát. Motor na silnici opravovat nejde, nato je skutečně garáž, nebo ještě lépe servis.
Vyjímka je řadící tyč do předkopu. Jednou, kdysi dávno, praskla. Nechal jsem si udělat novou a jednu náhradní z kvaliního matroše. Má na jednom konci levej závit a to bych nikde po cestě asi nesehnal. Navíc je to kousek dlouhej asi 18 cm, je v kapsičce brašny. Ani o ní nevím. Spolu s pár drobnostmi. Je to lépe, než být nucen nalámat tam klíčem trojku a na tuto dojet domů. Nasírka jako svině a motoru to taky neprospěje. Zažil jsem to před mnoha léty a doufejme, již nikdy více...

Jinak, problém je spíše v atmosféře zde, bývalo tu jinak. Ale to je asi dobou. Prostě to tu nějak zhrublo. Ale to je problém všech diskusních serverů. Pravda, každej to děláme jinak, jak to každýmu vyhovuje. Pokud někdo jezdí bez nářadí, je to jeho boj. Ale vymezovat se kvůli tomu?

Naposledy editováno 13.02.2015 03:14:15

Motolékárnička

16.2.2015 v 11:21 | Nahoru | #47
vsem vam moc dekuju rolka se mi sice nelibi ale je to prakticky a nebo skusim tu ledvinku nejak zapnout do zadu ni nejak to vyresim ale fakt diky

(reakce na) Motolékárnička

16.2.2015 v 13:34 | Nahoru | #48
Johann> Jasný To vidím trochu i u nás, se s tátem dohadujem také, no, pamatuju také jak dobu kdy nic nebylo a vše jsme si museli naimprovizovat a každé bastlení a v kontrastu vidím teď jak se to dnes naopak absolutně nevyplatí. Bastlení je teď spíš pro radost, jakákoliv hotová věc je vždy levnější. Plus naopak času je málo, tak zase vím, že se až tak moc věcí nesere a raději nějakou věc vyměním preventivně a s čím se mi nechce drbat tak klidně servis protože vysoká spolehlivost a je to levnější jak si s tím hrát kolik času sám. Nebo potom někde řešit na cestě.

Jsme jen vyjmenoval ty důvody, proč mi to přijde zbytečné a co si raději vezmu místo toho než jen konstatovat "myslím si svoje"

Motolékárnička

16.2.2015 v 23:46 | Nahoru | #49
Dobrý, celkem pohoda. Je už to prostě zvyk. Navíc jsem v důchodě a tak je čas se s tím patlat. Nějaký drobnosti si udělám, náročnější věci servis.
Ještě k těm žárovkám: Jak si psal, možná i na tu výměnu přední lampy někdy dojde, protože tyhle žárovky asi už fakt nebudou věčně, jezdí na ně snad už majitelé Spartaků a starejch Škodovek 105. Snad ani traktoristi je už nepoužívají
Koncová lampa je kočičí voko, tu bych neměnil, jiná tam vypadá blbě.
Akorát mne mrzí, že ti mladí hoši jsou se vším hned hotoví; podivejte se na něj, exota, vozí sebou vercajk a nějakej spotřebák, to je teda vůl. Ale co naděláme. Pak se ti stane, že potkáš mladýho hošana na cestě. Píchnul. Jede někam do tramtárie, lepení nemá, půjčíš mu svoje. Jsme jenom lidi, pomůžeme. Pak tě ještě požádá o klíč, že by si cosi utáhnul. Co na to říci? To už je k posrání. Ale půjčíš mu to, protože mladý jiný nebudou...

Naposledy editováno 16.02.2015 23:48:14

Motolékárnička

17.2.2015 v 20:29 | Nahoru | #50
No tolik jako kolega toho nevozím, ale nářadí - nějaký klíče, sada imbusáků, šroubovák, kombinačky a hlavně a to zdůrazňuju - izolačka, ta je skoro nejdůležitější

Jinak také se mi stalo, že jsem narazil na kolegu kterýmu se povolila a vyklepala matička ze šponováku na řetěz a jak byl rád že potkal někoho kdo vozí aspoň základní vercajk... Většina oprav jsou prkotiny, ale bez klíče nebo blbých kombinaček jsi často v (_._)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist