globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vysvětlení zapalování
Zdravím, měl bych dotaz ohledně zapalování u Jawy 50/23. Jde o to, že když srovnám například zapalování dle schématu u Jawy 50/555 a 50/23 tak u 50/23 nedává smysl (minimálně mně). Přiložil jsem foto kde jsem překreslil okruh zapalování pro Jawu 50/23 a nechápu zde: PŘERUŠOVAČ ROZEPNUTÝ proud z vinutí statoru teče místo do kondenzátoru (samozřejmě, že tam neteče) do primárního vinutí cívky a pak zpět na kostru. PŘERUŠOVAČ SEPNUTÝ nekonečný proud by dle mého tekl hned zpět na kostru místo aby nabíjel zapalovací cívku. Nejsem elektrikář, ale některé souvislosti už docela chápu i když stejně čekám odpověď která bude patřit do úplných základů elektrotechniky, každopádně děkuji za všechny odpovědi. Přidám zde ještě schéma zapojení podle kterého jsem to překresloval.










1 reakcí na tento příspěvek Vysvětlení zapalování

5.2.2015 v 19:00 | Nahoru | #1
Co se ti na tom nezdá oba obrázky jsou Ok ,ono je totiž víc verzí zapojení než jedno .
A co týče tvého nákresu :při rozpojení kladivka je okruh zapojen a při sepnutí je rozpojen

Naposledy editováno 05.02.2015 19:04:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysvětlení zapalování

5.2.2015 v 20:42 | Nahoru | #2
hagrid.hagrid> Chcete tím říct, že to co jsem napsal je pravda? A že u tohoto zapojení je to naopak = tím, že se spojí obvod což je nějaká změna mag. pole a tím se indukuje napětí na sek. vinutí cívky? A to by taky znamenalo, že tam ten kondenzátor je úplně na nic.. To mi přijde dost podivný teda.

(reakce na) Vysvětlení zapalování

5.2.2015 v 21:03 | Nahoru | #3
Bacil21> kde pak vše naprosto v pořádku ,ten kondik tam je proto aby chranil kladivka pred jiskřenim (zničení a opálení) a podpora jiskry na svičce.

1 reakcí na tento příspěvek Vysvětlení zapalování

5.2.2015 v 21:46 | Nahoru | #4
Při sepnutých kontaktech kladívka, je cívka statoru vlastně do "zkratu" na kostru a indukuje se na ní maximální možný proud, který se po rozepnutí kontaktů a ukončení "zkratu" využije v indukční cívce. Kondík hasí jiskry, které by vznikaly na kontektech při rozpojování.

(reakce na) Vysvětlení zapalování

6.2.2015 v 07:36 | Nahoru | #5
kolos> Jo díky už to začíná dávat smysl :).. Jen teda nechápu proč se ten kondenzátor nabíjí jen když je to rozepnuto - chápu, že chrání kontakty.., ale když se na ten obvod podíváte tak je to úplně stejná situace: jednou ten proud jde rovnou na kostru a jednou jde na kostru přes cívku, ale kondenzátor se nabíjí jen v druhém případě. Jediný co mě napadá je, že to má něco společnýho s vlastní indukci v zapalovací cívce a působí proti ní nějaký indukovaný napětí a teď hádám, ale mohl by aji proud a proud by se dostal později na kostru než u kondenzátoru, který by se nabil a jak by se ukostřila i cívka tak by se vybil. Nejspíš, to ale nebude pravda.. :D.

1 reakcí na tento příspěvek Vysvětlení zapalování

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2015 v 13:27 | Nahoru | #6
Při jiskření vznikají zákmity ,které mají x násobně vyšší frekvenci než jaké tam jde ze statoru. Při týhle konkrérní situaci si ten kondík představ jako rezistor jehož odpor je pro každou frekvenci jinej např. pro frekvenci která jde z magneta je to 1kOhm ,ale pro frekvenci těch zákmitů je to třeba 30 Ohm takže ten proud projde raději přes kondík ,než přes vzduch kde by dělal jiskru protože má vyšší odpor.

Jinak já mám problém se svým mustangem náhodně se začne dusit (když držím plnej tak se otáčky postupně snižujou až sotva blafe a pak chcípne (v 1 z 10 případů zase vyletí otáčky na max) ,když plyn pustím tak chcípne) dělá to úplně náhodně občas nejde ani nastartovat ,ale většinou chytne na první našlápnutí pak ujedu od 1 do 30 metrů než tohle udělá pak chytne zase buď na první nebo desátou prostě úplně náhodně. Celou palivovou cestu jsem vyčistil ,vzduchový filtr taky (dokonce jsem kontroloval i výfuk taky krásně průchozí) taky jsem měnil svíčku (beze změny) a vn kábl a fajfka jsou zánovní) . Nevíte někdo co by to mohlo dělat?

Vysvětlení zapalování

6.2.2015 v 14:13 | Nahoru | #7
Myslím ze ti tam jde blbě benzín prekontroluj gumicku na kohoutu nebo ruplé gufero na klice.

Vysvětlení zapalování

6.2.2015 v 14:18 | Nahoru | #8
kohout je úplně novej (u starýho právě rupla ta gumička a nešel tam benál) ,ale to gufero mě nenapadlo díky.

(reakce na) Vysvětlení zapalování

6.2.2015 v 19:53 | Nahoru | #9
Davidp41> Ahoj,měl jsem na mustangu podobný problem,bylo to zrezlou nádrží,mikro šupinky rzi prošly sítkem kohoutu,vyřešený filtříkem mezi kohout a karbec.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Fichtl nejede Jawa 50/23 Mustang Hanz647 4 29.4.2024 v 07:17 Bugs
Jawa 23 mustang vypadává trojka za ... Jawa 50/23 Mustang Chlebnik1 8 28.4.2024 v 20:02 Frantas
Jawa 23 Mustang vynechává na trojku Jawa 50/23 Mustang jirkaven 13 12.4.2024 v 08:48 jirkaven
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy


TOPlist