globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Modulární helma
4.2.2015 v 13:12
Zdravím všechny příznivce jedné stopy. Nedávno jsem si pořídil cesťáčka a nyní doplňuji výbavu. Po krátké zkušenosti za řídítky mota, preferuji spíše otevřenou helmu s velkým plexi, ale na delší dálniční úsek by nebylo od věci mít i variantu s uzavřením pod bradou a tak být více chráněný vůči nepřízni počasí i hluku. Prosím tedy o názory a rady ohledně vhodnosti a využitelnosti modulárních přileb, či recenze konkrétních typů, namátkou jsem vybral výrobky Nolan N44, Lazer Corsica Z-line, Caberg Hyperx, Airoh Executive, Grex G4.1 PRO C02, MT Convert Mono. Předem díky všem bajkerům za nezištné rady.
Předchozí
1 2
Následující

Modulární helma

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2015 v 13:42 | Nahoru | #1
Dej si na hlavu třeba plastovou misku ale já bych si to nekoupil

Modulární helma

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2015 v 14:19 | Nahoru | #2
Taky jsem to chtěl zkusit tak jsem pořídil Shark EvoLine 3 a jsem spokojen.

1 reakcí na tento příspěvek Modulární helma

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2015 v 14:21 | Nahoru | #3
Já mám doma tuhle NOLANku N71 . Bral jsem ji pro bezkonkurenčně největší plexi a je z ní skvělý výhled. Sice má taky odnímetlnou bradu, ale to jsem ještě nepoužil Jinak si ji nemůžu vynachválit.. Proti předešlé vyklápěčce je nejen lehčí, ale i tišší a pohodlnější.. Za mě:

1 reakcí na tento příspěvek Modulární helma

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2015 v 14:24 | Nahoru | #4
měl jsem vyklápěčku a stejně jsi si druhý rok koupil integrálku, sice víc trpím v koloně, ale jinak jsou samá pozitiva (hluk, váha)

1 reakcí na tento příspěvek Modulární helma

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2015 v 14:39 | Nahoru | #5
Bez té bradové části bych teda nechtěl padat. Raději vyklápěčku.

(reakce na) Modulární helma

4.2.2015 v 16:04 | Nahoru | #6
Slam> Díky zařadím do výběru Je to starší model, ale pokusím si ji vyzkoušet v Březnu na obou veletrzích v Praze

(reakce na) Modulární helma

4.2.2015 v 16:07 | Nahoru | #7
Barney> Tak moto uraz na bradu už v rodině máme. Tak snad už máme vybráno na dalších 1000 let ale dobrej poznatek. Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Modulární helma

4.2.2015 v 16:15 | Nahoru | #8
JardelT> Díky za postřeh, mám spíše tendenci koupit plně otevřenou helmu s velkým plexi než integrál. Za kapotáží téměř nefouká. Sluneční clonu jsem nikdy nevyužíval, ale láká mě smysl té bradové části pro provoz v teplotách kousek nad nulou a za vyšších dálničních rychlostí. Výklopku zavrhuji hned.

1 reakcí na tento příspěvek Modulární helma

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2015 v 16:49 | Nahoru | #9
Na podzim jsem nahradil otevrenou prilbu. Nakonec jsem vybral modularni prilbu Airoh Executive, byla prizniva cena (4500kc) a sedla mi. Chtel jsem neco, z ceho bude dobry vyhled a to splnuje, v podstate se nelisi od prilby otevrene. Zatim jsem jezdil jen v rezimu s bradou a bradovym deflektorem, az bude teplo, tak do mesta zkusim i bez brady. Vyhodou konkretne teto prilby je, ze se po odepnuti brady tato zacvakne zezadu helmy, bradovy deflektor se zase zasune do pripravene kapsy uvnitr helmy. Takze jde lehce menit i nekde na ceste rezim prilby bez toho, abys musel nekde ty dily skladovat. Slunecni clona je v ni perfektni, pokryva cele zorne pole a nehaze prasatka kdyz se jede proti slunci. Vetrani funguje taky dobre... Jedine s cim neporadim je hluk, jezdim na nahaci a proste fouka, tak jezdim se spuntama, takze pro me je ticha :) Kdybys k ni mel nejake dalsi dotazy tak se ptej...

PS: tu Nolanku jsem taky zkousel, vyhled z ni byl horsi...

Naposledy editováno 04.02.2015 16:50:51

1 reakcí na tento příspěvek Modulární helma

4.2.2015 v 16:49 | Nahoru | #10
Otevřenou helmu si kup na skůtra do města, ale určitě ne na cesťáka...Tam ty rychlosti budeš mít úplně někde jinde a jak už bylo řečeno, nechtěl bych v tom padat.
PS: jaký negativa má klasická integrálka ?
Pokud nemá blbě řešený větrání, tak tam jsou jen samá pozitiva.

(reakce na) Modulární helma

4.2.2015 v 17:07 | Nahoru | #11
mickaelb> Díky za super recenzi, určitě si ji vyzkouším. Tím, že je bradová část ukládací v helmě, není třeba tento díl moc tenký? Myšleno odolný proti vnikání turbulencí pod bradou.

1 reakcí na tento příspěvek Modulární helma

4.2.2015 v 17:11 | Nahoru | #12
Quasar: Turbulence pod bradu resi bradovy deflektor, mrkni sem, je to tam ukazane:

(reakce na) Modulární helma

4.2.2015 v 17:13 | Nahoru | #13
Thoms> Negativa vidím v horším výhledu. Také v horkých poledních teplotách se budu při pomalé a pohodové jízdě asi míň opékat ve vlastní sťávě Ale to je pouze hypotetická úvaha. Dík za názor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Modulární helma

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2015 v 17:13 | Nahoru | #14

Quasar píše: JardelT> Díky za postřeh, mám spíše tendenci koupit plně otevřenou helmu s velkým plexi než integrál. Za kapotáží téměř nefouká. Sluneční clonu jsem nikdy nevyužíval, ale láká mě smysl té bradové části pro provoz v teplotách kousek nad nulou a za vyšších dálničních rychlostí. Výklopku zavrhuji hned.



Kombinácia kapotáž s plexi a otvorená prilba = aj pri malom nedobrzdení veľa práce pre stomatológa. Známeho to stálo 2500€, nedobrzdil na čopri, vybil a polámal si 9 zubov. Masaker, ale poučil sa a už nosí vyklápačku. Možno nie je taká štýlová, ako chromovaná replika ss helmy, ale plní svoj účel

(reakce na) Modulární helma

4.2.2015 v 17:15 | Nahoru | #15
mickaelb> Dík, je to horký kandidát...

(reakce na) Modulární helma

4.2.2015 v 17:19 | Nahoru | #16
hycomat> Zajímavý poznatek, není nad zkušenost druhých. Díky

1 reakcí na tento příspěvek Modulární helma

4.2.2015 v 17:42 | Nahoru | #17
k těm totálním odklápěčkám, taky mám Shark evoline a neměnil bych! LS2 teď udělala jakousi kopii(taky vyklopíš až do zadu a legislativně máš dvě homologované helmy) za cca 7tisíc, možná by taky stála za úvahu,pokud máš možnost někde ozkoušet. tady

1 reakcí na tento příspěvek Modulární helma

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2015 v 18:02 | Nahoru | #18
givi x01 xzero1 nevyzera zle.. ma to odnimatelne licnice, ale stale tam ostava ram pre pripad ze clovek bude brusit drzkou asfalt.

Uprimne ma modularna helma tie iste nevyhody ako odklapacka, pretoze ak clovek hodi tlamu tak je fuk, ci ma zobak vyklopeny alebo je uplne prec. Proste nie je kde ma byt (pred bradou), takze by som sa homologovanej modularky asi nebal. Ja som vetranie vyriesil kupou helmy caberg Ego s velkym ventilacnym priestorom na vrchu hlavy. Za tepla a pomalej jazde (mesto) to bolo fakt slusne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Modulární helma

4.2.2015 v 18:39 | Nahoru | #19
sseba1> Zajímavá konstrukce...

(reakce na) Modulární helma

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2015 v 18:43 | Nahoru | #20
Quasar> právě uplně stejná jako SHark evoline:ú ale možná vby Tě zajímala ještě Roofka! tady

Modulární helma

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2015 v 18:44 | Nahoru | #21
Tyhle hokusy pokusy bych na hlavu nedal

(reakce na) Modulární helma

4.2.2015 v 18:45 | Nahoru | #22
Komorerth> také zajímavá volba, bude to těžký výběr..díky

Naposledy editováno 05.02.2015 00:10:41

2 reakcí na tento příspěvek Modulární helma

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2015 v 07:42 | Nahoru | #23
z vlastni zkusenosti sem usoudil, ze na motorku co jezdi po silnici proste patri integralka. Pokud sou na helme zbytecne slozita heblata, vyklopne mechanismy a podobne tak to snizuje bezpecnost helmy. Nehlede na to, ze vetsina vyklopnych helem neni s odklopenou celisti homologovana pro pouziti na pozemni komunikaci. Vyjimkou je myslim akorat ten Shark.
Kazdopadne integralka je integralka. Vyklopne helmy maji kvuli pantum mensi hledi, je omezenejsi periferni vyhled z helmy, nekdy to dokonce fakt i dost prekazi. A pokud se v helme clovek neciti bezpecne tak podle toho i nahovno jede.
Otevrena helma jak uz bylo napsane jedine na skurvenyho trpaslika (skutra).
Dalsi vec pri vyberu helmy, uz se tu po nekolikate opakuju, je dulezite aby vsechny prvky, vetrani, pripadne slunecni clona a pokud si nenechas vymluvit tak i vyklopna celist sla ovladat bezproblemu v rukavicich za jizdy levou rukou!
Pokud toto neni mozne tak je to k nicemu, protoze zastavovat kvuli otevreni vetrani na helme je opruz, premejslet jestli to mam teda otevrene nebo zavrene, protoze nevim jestli sem to spravne nahmatal, protoze ovladaci caplik je titernej k nahmatnai rukou natoz rukou v rukavici a natoz za jizdy. To vsechno pak zpusobuje spatnej pocit z helmy a tim padem i mene soustredeni na silnicni provoz a ovladani masiny.
Zbytecne mit 8 moznosti vetrani helmy a jeste u kazdeho vetratka mit tri polohy. Vseechno je to k hovnu. Stejne clovek pouziva otevreno/zavreno. Vyvarovat se vetracich otvoru na bocich helmy. Zvysuje to hluk v helme.
Naopak do velkych veder je velmi dobre mit moznost aretace plexi v takzvane poloze mikroventilace. Mala sterbina , je to mensi nez prvni stupen vyklopeni plexi a je to to nejlepsi vetrani co muze clovek dostat, pritom je chranenej proti vsemu, protoze tou malou skvirkou nic neproleti, ale pruvan je v helme extremni. A v lete se to fakt hodi. Je tam teda pak pekelnej randal ,ale kdyz uz se hlava fakt vari tak toto je to nejlepsi co sem zatim vyzkousel.
Tak stastnou volbu, ja s tema vyklopkama a kombo helmama nemam dobre zkusenosti. Integralka je integralka.
EDIT: jo a jeste jedna malickost, vyklopna helma bude/je a byla vzdy hlucnejsi nez integralni. A dejme tomu vyklopka za 6000kc je prumer, ale integralka za 6000kc je nadprumer...proste vyklopka nema vubec zadnou vyhodu. Jen same nevyhody.

Naposledy editováno 05.02.2015 07:45:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Modulární helma

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2015 v 07:54 | Nahoru | #24

cuir píše: ...proste vyklopka nema vubec zadnou vyhodu. Jen same nevyhody.



se vším ostatním se dá souhlasit, ale s tímhle moc ne.. vyklápěčka má i svoje výhody, proto se taky dělá a proto ji používá spousta lidí... tohle je hodně jednostrannej pohled...

(reakce na) Modulární helma

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2015 v 11:22 | Nahoru | #25

cuir píše: ...vetsina vyklopnych helem neni s odklopenou celisti homologovana pro pouziti na pozemni komunikaci. Vyjimkou je myslim akorat ten Shark.
...Vyklopne helmy maji kvuli pantum mensi hledi, je omezenejsi periferni vyhled z helmy, nekdy to dokonce fakt i dost prekazi...



obe tyto veci neplati treba u vyklapecky Nolan N104Evo, je homologovana i jako Jet helma a hledi ma obrovske i ve srovnani s integralkama...

Samozrejme, ze vyklapecky maji sve vyhody i nevyhody a jejich posouzeni je silne subjektivni

Modulární helma

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2015 v 12:05 | Nahoru | #26
...je to právě naopak než říká cuir,dneska má většina vyklápěček dvojí homologace a rozhodně smysl má.Záleží na každém kdo co preferuje.Sám mám výklopku i integrálu,střídám dle potřeby a jsem spokojenej
...samo,že s bezpečností je na tom neporovnatelně hůř

Naposledy editováno 05.02.2015 12:10:13

Modulární helma

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2015 v 15:03 | Nahoru | #27
Taky mám vyklápěčku a nikdy v životě jsem nejel s otevřenou bradou . Připadne mi to takovy nepohodlny

(reakce na) Modulární helma

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2015 v 15:32 | Nahoru | #28
Slam>Podle mě je jediná výhoda to vyklápění,ale to přebíjí ta nejpodstatnější věc a to je nižší bezpečnost,takže spíše mínus,než plus.Já bych zase nesouhlasil s tím průměrem a nadprůměrem,samozřejmě bych byl rád kdyby byly levnější,ale průměr integrálky vidím někde kolem 8t.

1 reakcí na tento příspěvek Modulární helma

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2015 v 16:43 | Nahoru | #29
jo jak pisete, je to hodne subjektivni, ale me proste vyklopka do baraku nesmi. Zkousnul bych tu s odnimatelnou celisti, ale to jen v pripade ,ze bych mel jeste skutra a nechtel mit dve helmy.
Ja sem mel vyklapecku od Uvexu za 7000kc a byla to hruza ( a mela kovove zamky-dvakrat sem to reklamoval a reklamoval bych to i potreti, pokud bych se s ni nevyboural).
Po nehode sem ji odlozil a koupil integralku a luxus oproti vyklopce.

Dalsi a to podle me podstatnou nevyhodou vyklopky, modularky oproti integralce je vaha.

Bolek: mas pravdu, je homologovana, zajimalo by mne, ale jestli ta homologace JET je bez omezeni. Myslim tim to abych se v prirucce nedocetl, ze helma je jako JET homologovana napriklad do 20km/h a se sklopenou slunecni clonou. Nevim, nemam s timhle zkusenost, varim z vody, ale zajimalo by me to. Nebo jestli je to bez omezeni a muzu s tim letet po okrece 90. Sice mi to urve hlavu u same prdele, ale muzu :D

Slam: a prave ty vyhody ktere by staly za zminku by urcite autor vlakna uvital :) I ja teda... treba bych zmenil nazor.
Napada me akorat, ze kdyz se chci napit nemusim sundavat helmu. Kdyz na nekoho mluvim nemusim kricet, kdyz vrci motor. Pokud mam helmu s odnimatelnou celisti a mam k bezne motorce i skutra a nechci jezdit s integralkou na skutru tak pak nemusim mit dve helmy.

banda1250: tak jak slam, a prave tim ,ze mas obe a stridas dle potreby. Jake sou tedy nesporne vyhody vyklapecky? Jinak dik za opraveni s tou homologaci, v dobe kdy sem to resil toho s homologaci bylo poskromnu, ale jak uz sem psal, zajimalo by me jestli pak v brozurce nejsou k te JEt homologaci nejake podminky k provozu.

Jahvenok: no ono ti to nemusi pripadat... ono to tak je, nejen napor vzduchu na vyklopenou celist ktera udela z aerodynamicke veci naprosto neaerodynamickou, ale zaroven se podstatne zmeni teziste helmy a pripadas si jak einstein s velkou hlavu na pruzince :D

Jirka.46: porad mi nedochazi co je za vyhodu mit vyklopenou helmu, krom toho napiti se a pripadne komunikace s kamosem nebo kolemjdoucim.
Ten prumer 6k. sem dal jako priklad. Ze za cenu vyklopky si muzu koupit o tridu lepsi integralku.

A jeste jeden postrech, co sme ziskal s vyklopnou helmou.
helma jakoby vice sedi na krku, vice ho obepina. Pro vzprimenej posez na masine je to v pohode, pokud ale zalehnu a hlavu zaklonim abych videl dopredu tak se zadni lem helmy dotkne kombinezy a helma se zacne tlacit a jakoby padat do oci. Velmi neprijemne z hlediska pocitu vyhledu. Je to jako by si dal dlan na celo a stahoval si kuzi na cele smerem dolu.
Stejnej problem je uz jen pri beznem posezu na sportovni motorce s naklonenim hlavy do stran. Opet spodni lem narazi o chranice ramen. Takze mysli do budoucna, budes li za rok menit cestovni motorku se vzprimenym posezem za neco sportovnejsiho ( tento problem sem mel uz na ZX10r, blackovi, VFR a kdyz sem sedl na farose nebo GSXr tak se nedalo jet) tak na tohle mysli a dobre si helmu vyzkousej.
Nerikam, ze to je problem vsech vyklopek, ale myslim si, ze u vetsiny to tak bude. Take asi zalezi na postave a na tom jake mas obleceni. Ale mel sem problem i v textilnim oblecnei na motorku.
Vyklopky sou proste dole takove bachrate a obepinaji krk. Coz integralky nemaji. Staci se podivat na obrazky a porovnat si dolni hranu helem.
Ale zas s vyklopkou diky teto bachratosti netahne na krk :D

1 reakcí na tento příspěvek Modulární helma

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2015 v 17:28 | Nahoru | #30
zadne rychlostni omezeni jsem u Jet homologace nevidel (ale prirucku kvuli tomu hledat nebudu ). Helmu v "otevrene" poloze zajistis pomoci jednoho posuvniku, v pohode v rukavicich za jizdy. Nicmene s otevrenou helmou nejezdim, maximalne na popojeti v kempu a pod...
K tem vyhodam, dve z nich jsi vyjmenoval, neocenitelna je treba pro lidi s brylemi, pro me je zase vyhoda, ze behem kratke zastavky (nebo treba tankovani, foceni) nemusim sundavat helmu z hlavy . Ale je mi jasne, ze jinej to treba za vyhodu povazovat nemusi, navic kazdemu vyhovuje neco jineho a velkou roli hraje i typ motorky a styl jezdeni - pro strelce asi nebude, ale typ "cestovatel" ji mnohdy oceni...

Ale uz to tady autorovi dost plevelime
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist