globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: manuál v češtině
Ahoj. Nemáte náhodou někdo Haynes manuál, nebo jeho část v češtině. Jde mi především o nastavení ventilové vůle a seřízení podtlaků karburátorů. Manuál tady je v angličtině, ale já anglicky neumím ani zaštěkat, tak mi anglický manuál moc nepomohl.

manuál v češtině

Skvělá odpověď, děkuji! 3.2.2015 v 20:00 | Nahoru | #1
Tady máš postup z afriky 750 což je ten samý motor....jen si zjisti ventilové vůle nevimjestli jsou stejný jako u XRV

musíš vyšroubovat dvě zátky (na imbus) na levé straně boku motoru pod šusplechem. Je důležité aby motorka stála na hlavním stojanu nebo aspoň podepřená kolmo, aby nevytékal ze spodní zátky olej.



Pod horní menší zátkou jsou rysky na bloku a na setrvačníku. Na setrvačníku je několik rysek a písmen. Pro seřizování ventilů jsou určeny rysky s písmeny RT a FT. Pozor, písmeno T je velmi důležité, protože samotné F bez T je ryska pro kontrolu předstihu a vůle ventilů by byly špatně seřízeny! Takže RT je pro zadní váec a FT pro přední. Místo spodní zátky si nasaď ráčnu s golou a otáčej proti směru hodinových ručiček dokud se rysky na klice neprotnou s ryskou na bloku. Zkontroluj, aby ventily na seřizovaném válci nebyly "ve střihu", tedy zda mají vůli a právě nenadzdvihávají ventily. Pokud jsou ve střihu = ventily nemají vůli, tak musíš otočit klikou ještě jednou dokola, aby byly ventily zavřené a tím i vahadla mírně volná. Když se protne ryska s FT s ryskou na bloku tak se seřizuje přední válec a když s RT, tak zadní válec.

Na podržení seřizovacího šroubu na vahadlu ventilu budeš potřebovat malý klíč č. 4, není to na šroubovák (dá se vyrobit pilníkem ze silnějšího plocháče. Dvouventily blíž ke karburátoru jsou sací a mají mít vůli +-0,15 mm a jednoventil výfukový má mít +-0,20 mm. Když se ti to podaří seřídit, tak protoč motor ráčnou ručně dvakrát dokola zpět na rysky a ještě jednou pro jistotu zkontroluj vůle. Pak to všechno slož opačným způsobem.

A na podtlaky musíš mít podtlakový budíky, nebo nějaký měřák na podtlaky, hadičky zašroubuješ do každého válce, nastartuješ a šroubkem mezi karburátory, kterej je krásně přístupný nastavíš podtlaky. Podle toho co ti budou ukazovat budíky, budeš povolovat nebo utahovat.

Naposledy editováno 03.02.2015 20:07:45

manuál v češtině

Skvělá odpověď, děkuji! 3.2.2015 v 20:14 | Nahoru | #2
Tady to máš k Reverce, stejný motor. Hodnoty si však ověř

http://flateric.cz/category/opravy-a-udrzba/

manuál v češtině

3.2.2015 v 22:53 | Nahoru | #3
Kluci diky za vynikající návody

Teď už mám ohledně rysek jasno Zatim jsem našel, že vůle jsou stejný jako afriky (0,15 a 0,20). Ješte to ale zkusim oveřit v Hondě.

Ještě jednou dík

Naposledy editováno 03.02.2015 22:54:14

1 reakcí na tento příspěvek manuál v češtině

Skvělá odpověď, děkuji! 3.2.2015 v 22:55 | Nahoru | #4
Pokud měříš klasickýma spárovýma měrkama, tak jsou ventilové vůle stejné, sací 0,15 výfukové 0,20
Na TA je seřizovací šroubek krásně přístupný shora, narozdíl od Afriky...

Edit: pozdě....... Ale jsou stejné!
Jestli se s tím budeš babrat, tak si vyčisti a nastav karbecy, když budou venku....

Naposledy editováno 03.02.2015 23:00:32

1 reakcí na tento příspěvek manuál v češtině

3.2.2015 v 23:01 | Nahoru | #5
Prosím můžete někdo poradit postup jak zkontrolovat rozvodový řetěz u afriky tvin xrw 750?děkuji

(reakce na) manuál v češtině

4.2.2015 v 06:38 | Nahoru | #6
fendt312> Sundaš ventilový víko a nahoře na Napínáku je takový kolíček, který čím víc je vysunut tím víc je řetěz vytahaný. A servisní interval pro výměnu je pokud ten kolik je vysunut o víc jak 6mm od těla Napínáku





Naposledy editováno 04.02.2015 06:46:15

manuál v češtině

4.2.2015 v 21:01 | Nahoru | #7
Díky moc za postup a nákres.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) manuál v češtině

4.2.2015 v 21:51 | Nahoru | #8
kuzmič> Tak jsem psal do Hondy (konkrétně honda Lety) a bylo mi odepsáno, že vůle ventilů na sání i výfuku je 0,10 mm. Toto se mi zdá poněkud málo. Tak teď babo raď....

manuál v češtině

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2015 v 07:16 | Nahoru | #9
Manuály: čtvrtý shora, třetí strana: valve clearance (cold) intanke-sací 0,15, exhaust-výfukový 0,20

http://www.motorkari...s%5BmotorkaId%5D=254

(reakce na) manuál v češtině

5.2.2015 v 12:55 | Nahoru | #10

Duchod píše: kuzmič> Tak jsem psal do Hondy (konkrétně honda Lety) a bylo mi odepsáno, že vůle ventilů na sání i výfuku je 0,10 mm. Toto se mi zdá poněkud málo. Tak teď babo raď....


autorizovaným servisum nevěřím ani to, že vymění olej. nikdy bych tam motorku nedal a tady je další případ

2 reakcí na tento příspěvek manuál v češtině

5.2.2015 v 15:01 | Nahoru | #11
Na obranu Hondy - Transalp ma opravdu takhle malé vůle, ale snad jen u prvního ročníku. V manuálu to je rozepsané.

(reakce na) manuál v češtině

5.2.2015 v 17:27 | Nahoru | #12

vilemx píše: Na obranu Hondy - Transalp ma opravdu takhle malé vůle, ale snad jen u prvního ročníku. V manuálu to je rozepsané.


tak to se musím omluvit teda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) manuál v češtině

5.2.2015 v 20:22 | Nahoru | #13
vilemx> Tvl, 0,10 má padesátkový skůtr ale možné to je...

(reakce na) manuál v češtině

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2015 v 22:23 | Nahoru | #14
kuzmič> Tvl, Haynes manual, kapitola 1.1, TA 600 1987, motor začínající PD06E-50....., VIN začínající PD06-50.... je uvedena vůle 0,1 mm pro sací i výfukový ventil.
Všechy ostatní ročníky mají klasických 0,15 a 0,20 mm.

Moc tomu nerozumím a také se mi zdá divné, že by zrovna jen první ročník měl takhle malé vůle. Nikdy jsem to ale naštěstí nemusel řešit a dohledávat, jestli to není jen překlep nebo šotek.

manuál v češtině

7.2.2015 v 08:47 | Nahoru | #15
Tak po několika mailech s Hondou bylo vše vysvětleno. První ročník má vůle 0,1 mm (sání i výfuk) Ostatní ročníky už mají vůle 0,15 a 0,20. Takže se to nakonec vysvětlilo. Nicméně děkuji za vaše příspěvky. Bez nich bych se totiž spokojil s informací, že vůle pro můj ročník je 0,1 mm a motor by mi za toto asi moc nepoděkoval.

Naposledy editováno 07.02.2015 08:49:50

manuál v češtině

26.2.2015 v 23:16 | Nahoru | #16
Zdravím.Múžete někdo poradit kterým šroubkem se seřizují podtlaky u karburátorů na africe tvin xrw 750.Manuál mám ale angličtina je pro mě problém.Kdyby měl někdo foto i s popisem budu rád.Viděl jsem video na kterém to mechanik ladil šroubovákem shora.Ale žádný detail na karburátorech nebyl vidět.Proto bych nerad něco pokazil.Předem děkuji za pomoc.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp gryzli 12 19.1.2024 v 18:51 Pedl


TOPlist