globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: aktualni dení v jawe
16.1.2015 v 21:42





zajimalo by me co se deje v jawe,vyvoj motocyklu a co si myslite o budoucnosti jawy

Naposledy editováno 16.01.2015 21:47:07

aktualni dení v jawe

16.1.2015 v 22:16 | Nahoru | #1
Takových vláken je tady priveľa, hledej, šmudlo.

Naposledy editováno 16.01.2015 22:17:12

aktualni dení v jawe

16.1.2015 v 22:41 | Nahoru | #2
Snad už nadobro zkrachuje a zachová si poslední kapku cti

1 reakcí na tento příspěvek aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 09:34 | Nahoru | #3
pohledam.rad bych aby jsme meli aspon nejakou chloubu

(reakce na) aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 09:56 | Nahoru | #4
baltrakiller> Chloubu? Ty věříš, že ten bájný litr bude něco top a zvedne to prestiž českému motocyklovému trhu? Podle mě, pokud vůbec někdy s ním vylezou na veřejnost, tak to bude propadák a další pořádný hřeb do rakve pro Jawu. Ale naděje umírá poslední, že.

aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 10:01 | Nahoru | #5
Že vás to ještě baví. Už to není ani zajímavý, ani zábavný.

1 reakcí na tento příspěvek aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 10:25 | Nahoru | #6
bohuzel verim.jako zacinajici zberatel starych stroju k ni mam dobry vstah.

aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 10:32 | Nahoru | #7
Proč "aktuální"? Situace je tak 10 let stejná a dál se nemá tendenci výrazně měnit. Litr by byl zajímavý před lety, pokud ho někdy udělají tak spíš půjde rovnou do technického muzea. Je tu těch témat "už možná" - "tak zase nic" málo?

1 reakcí na tento příspěvek aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 10:45 | Nahoru | #8
Jako majitel několika Jaw samozřejmě Jawě fandím. Je jasné, že přežila jen díky socialismu a dodávkám do soc. statů-kolik jiných a minimálně stejně uspěšných značek skončilo. Taky je jasný že se pouhou výrobou motorek uživit nemůže, takže si jen můžeme přát, aby pan majitel přesypal část peněz vydělaných jinde, do udržení Jawy. A poslat do světa něco prodejného dneska nic jednoduchého.

(reakce na) aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 11:15 | Nahoru | #9
Je jasné, že přežila jen díky socialismu a dodávkám do soc. statů-

Nejsem si jistý,jestli se mám tomu názoru smát a nebo nad ním brečet.

1 reakcí na tento příspěvek aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 12:33 | Nahoru | #10

Je jasné, že přežila jen díky socialismu a dodávkám do soc. statů-

Nejsem si jistý,jestli se mám tomu názoru smát a nebo nad ním brečet.


Možná by stačilo o něm přemýšlet. Byly značky BSA, ARIEL, Matcheless, FN a další o tolik horší
než Jawa? A přesto zanikly. Samozřejmě ,že socialistické plánování a trvalý odbyt se odrazily na vývoji a kvalitě. Nevěřím , že by Jawa i při kvalitě i inovaci, na kterou ve firma měla, ale bohužel se nesměla využít, přežila sedmdesátá a osmdesátá léta, kdy motocyklový trh byl celkem v útlumu.

aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 13:00 | Nahoru | #11
To právě nikdo neví,jestli by přežila kdyby jí ta doba "zaživa nepohřbila" a proto jsem reagoval na to "jen díky socialismu".Nic ve zlém,jen prostě malá rozdílnost názorů a pohledů na věc.

(reakce na) aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 13:23 | Nahoru | #12

rolnik22 píše: Možná by stačilo o něm přemýšlet. Byly značky BSA, ARIEL, Matcheless, FN a další o tolik horší
než Jawa? A přesto zanikly. Samozřejmě ,že socialistické plánování a trvalý odbyt se odrazily na vývoji a kvalitě. Nevěřím , že by Jawa i při kvalitě i inovaci, na kterou ve firma měla, ale bohužel se nesměla využít, přežila sedmdesátá a osmdesátá léta, kdy motocyklový trh byl celkem v útlumu.

porovnej BSA nebo Matchles ze sedmdesatych let s Jawou. Ti anglani byli technicky 3 dimenze vpredu.
Nebyt soc-dem bloku, Jawa by uz davno neexistovala.
To ze anglicky moto prumysl skoncil bylo logicke a nevyhnutelne. V dobe kdy anglicany drtili japonci, zamestnanci anglickych fabrik zacali stavkovat aby zabranili propousteni z fabrik, kterym klesal odbyt. A tim zatloukli posledni hrebik do anglo-moto rakve.
Jawa zila a prezila nikoliv kvuli technice a konkurencnimu chovani, ale jednoznacne ze zaruceneho odbytu na socialisticke trhy

aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 13:42 | Nahoru | #13
Znovu jsem si přečetl svůj původní přispěvek, a uznávám že jsem ho nenapsal moc přesně.
Myšleno samozřejmě nebylo, že přežila díky socialismu, ale pouze díky dodávkám do soc.států.
I když kdyby v ČSSR nebyl socialismus, nebyly by ani dodávky do soc.dem.států.

(reakce na) aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 14:11 | Nahoru | #14

baltrakiller píše: bohuzel verim.jako zacinajici zberatel starych stroju k ni mam dobry vstah.



Neber to špatně, ale dokážeš si vůbec v 16ti letech představit, co takové sběratelství obnáší a kolik to stojí financí? A to nemusíš všechny kusy renovovat, ostatně to ani leckdy není dobře, jelikož tím utrpí historická hodnota, ale i u těch, které renovovat nebudeš a budou jen na výstavu, stejně musíš provést nějaké očištění, konzervaci a hlavně pasivaci koroze, aby se nerozrůstala. I to něco stojí, dále připravit nějaké vhodné prostory - nic není zadarmo. A navíc kupa Jawa a ČZ veteránů se na inzercích nabízí za neskutečně přemrštěné ceny, lidé nevědí, co za to chtít, i když je to třeba totálně rezavý vrak, kde půlka dílů (obtížně sehnatelných) chybí a oprava do funkčního savu může stát klidně pěti, někdy i šesticiferné částky. Typicky třeba 500OHC - dnes vychvalovaná jako unikát a "modla", prodává se leckdy i za stovky tisíc... a přitom je to motorka konstrukčně totálně nedořešená a neodladěná, pro uživatele spíš za trest. Kdo ji zná a zažil, ten nevidí důvod, proč se to nabízí tak nesmyslně předražené.

Ale jinak, jak už tu zaznělo, Jawa se držela jen díky stálému odbytu, když odbyt byl, nebyla motivace k inovacím a vývoji a navíc sódruzi vývoj uměle brzdili, abychom náhodou SSSR technicky nepředstihli a tak měli v Moskvě jistotu, že ČSSR na nich zůstane závislá. Jinak tady byl v průmyslu velký potenciál a značky mohly být na úrovni a prosadit se... stačí se podívat na cyklus Zašlapané projekty - z toho jasně poznáš, o čem je řeč. Podniky pak i po pádu socialismu byly s vývojem nenapravitelně pozadu a některé i pokračovaly v "původní strategii" - na tom pohořel třeba Moravan Otrokovice... "nemáme žádný vývoj, vyrábíme 30let furt ty samé typy, když není odbyt, vyrábíme dál a hromadíme to na skladech... a BUM!!! - ono najednou není na výplaty!"
A Jawa má bohužel naprosto neschopné vedení, bez motivace v oboru a hlavně se neumí chytit tam, kde je poptávka. Nebýt spousty peněz nalitých do podniku na dotacích, už by dávno neexistovala, ba navíc značka samotná je sprostě zaprodaná, takže logo Jawy klidně lepí v Číně na ty pojízdné šroty. A ten už léta slibovaný "litr" - ani já tomu nevěřím, že tato slibotechna to někdy dotáhne do konce. A pokud ano, přijdou s tím tak pozdě, že ta motorka bude stejně neprodejná, jelikož bude v té době asi tak zastaralá, jako kdybys na dnešní automobilní trh chtěl přijít s Trabantem.

1 reakcí na tento příspěvek aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 16:57 | Nahoru | #15
J.M.K > nechci být nějak hnusný, ale třeba chce sbírat fichtly, panelky, 350..ono za par let to taky bude veterán...tak pak ty prachy nejsou takové..ale dnes to jeste takovy mega veteran neni no..

aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 17:52 | Nahoru | #16
jo zatim do toho nechci moc investovat ale nakupuju.mam jawa 20,jawa 555,jawa 250 a 175 kyvacka.momentalne hodne pomalu renovuju 175.neni to zatim nic moc ale bavi me to a hlavne se mi to libi.

aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 18:12 | Nahoru | #17
Právě že kdyby nenastal socialismus,tak by nebyla jawa utlumená,když měla po válce celkem slušnou šanci na rozvoj.Ale to je jen jeden z mnoha názorů.Jak říkal Bolek,chlapi buďme rádi,že je to za námi.

1 reakcí na tento příspěvek aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 21:49 | Nahoru | #18
sice jsem to nezazil a jsem rad ale veci delali kvalitne to nikdo nepopre.mymochodem jsem slisel ze i cz by mela vyrabet nejake krosy

(reakce na) aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 23:29 | Nahoru | #19
Kafi> To bohužel kluk neuvedl, co přesně má v merku, tak jsem reagoval na to, že většinou takoví mají skutečně vizionářské plány, nejlépe hned a bez práce mít doma rumpál, Robot, 350OHV, pérák 350/18 apod... pak po vystřízlivění hned všechno vzdají a je konec. Takže jestli klučina chce jako "odrazovku" začít s fichtlem, kejchačkou, panelkou a tak, je na dobré cestě. Nic to ale nemění na tom, že Jawa se současným vedením nemá šanci, měli by se tam dostat k válu chlapi z Matesmoto, ti mají skutečně motivaci pro značku a nekoukají jen na to, jak si shrábnout přidělené dotace. Ale i tak by asi bylo nad jejich síly fabriku pořádně rozběhnout - na trhu už zkrátka není "díra", kde by silně chyběla nabídka. A když nějaká absence nabídky je, je to bohužel v segmentu, pro který fabrika není štonc vyrábět. H-D by bez Reaganovy invervence a dotací v konkurenci japonců už také byl dávno mrtvý, sice jej pro fajnšmekry desítky let takto uměle drželi nad vodou, ale co vím, tak nedávno už to v Milwaukee stejně utichlo nadobro.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) aktualni dení v jawe

18.1.2015 v 11:56 | Nahoru | #20

baltrakiller píše: sice jsem to nezazil a jsem rad ale veci delali kvalitne to nikdo nepopre.mymochodem jsem slisel ze i cz by mela vyrabet nejake krosy

ze delali veci kvalitne, to ti popre kazdej. V porovnani s dobovym IŽ, Junákem nebo Uralem to kvalitní bylo. Ale v porovnalní s čímkoliv vyspělým ze západu či tehdejší Asie to byly šroty.
Slišel?
To jsi slišel špatně. ČZ nic vyrábět nehodlá. Jsou to jen polepené TM

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) aktualni dení v jawe

18.1.2015 v 14:34 | Nahoru | #21
seikos> slyšels se píše po l tvrdé,tak si to zkus pro příště zapamatovat

Naposledy editováno 18.01.2015 14:53:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) aktualni dení v jawe

18.1.2015 v 14:52 | Nahoru | #22

ZombiRider píše: seikos> slyšels se píše po s tvrdé,tak si to zkus pro příště zapamatovat


Podívej se na co Seikos reagoval, případně si poposedni
Jo a po "s" tam je "l", abych ti poopravil gramatické okénko
Čau, Tom

(reakce na) aktualni dení v jawe

18.1.2015 v 14:54 | Nahoru | #23

TomElefant750 píše: Podívej se na co Seikos reagoval, případně si poposedni
Jo a po "s" tam je "l", abych ti poopravil gramatické okénko
Čau, Tom


Taky mě to napadlo po 10 minutách jsem asi myslel na nějaký eska

aktualni dení v jawe

18.1.2015 v 15:28 | Nahoru | #24
Jawa mohla být po válce celkem úspěšná automobilka. Předpoklady k tomu byly, ale soudruzi to zarazili. Pokud by dělali auta, tak už by výroba určitě byla udržitelná až do dnešních dob.
Nicméně tohle cobykdyby nemá moc význam. Stejně už je Jawa dávno pasé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) aktualni dení v jawe

18.1.2015 v 16:35 | Nahoru | #25

ZombiRider píše: seikos> slyšels se píše po l tvrdé,tak si to zkus pro příště zapamatovat

loool

(reakce na) aktualni dení v jawe

18.1.2015 v 17:09 | Nahoru | #26

seikos píše: loool


Jazikové okénko mě taky pobavylo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Barva Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr Mety21 7 3.5.2024 v 22:50 Kohlstein
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 2 27.4.2024 v 17:22 Frantas
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent


TOPlist