globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: aktualni dení v jawe
16.1.2015 v 21:42





zajimalo by me co se deje v jawe,vyvoj motocyklu a co si myslite o budoucnosti jawy

Naposledy editováno 16.01.2015 21:47:07

1 reakcí na tento příspěvek aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 10:25 | Nahoru | #1
bohuzel verim.jako zacinajici zberatel starych stroju k ni mam dobry vstah.

(reakce na) aktualni dení v jawe

17.1.2015 v 14:11 | Nahoru | #2

baltrakiller píše: bohuzel verim.jako zacinajici zberatel starych stroju k ni mam dobry vstah.



Neber to špatně, ale dokážeš si vůbec v 16ti letech představit, co takové sběratelství obnáší a kolik to stojí financí? A to nemusíš všechny kusy renovovat, ostatně to ani leckdy není dobře, jelikož tím utrpí historická hodnota, ale i u těch, které renovovat nebudeš a budou jen na výstavu, stejně musíš provést nějaké očištění, konzervaci a hlavně pasivaci koroze, aby se nerozrůstala. I to něco stojí, dále připravit nějaké vhodné prostory - nic není zadarmo. A navíc kupa Jawa a ČZ veteránů se na inzercích nabízí za neskutečně přemrštěné ceny, lidé nevědí, co za to chtít, i když je to třeba totálně rezavý vrak, kde půlka dílů (obtížně sehnatelných) chybí a oprava do funkčního savu může stát klidně pěti, někdy i šesticiferné částky. Typicky třeba 500OHC - dnes vychvalovaná jako unikát a "modla", prodává se leckdy i za stovky tisíc... a přitom je to motorka konstrukčně totálně nedořešená a neodladěná, pro uživatele spíš za trest. Kdo ji zná a zažil, ten nevidí důvod, proč se to nabízí tak nesmyslně předražené.

Ale jinak, jak už tu zaznělo, Jawa se držela jen díky stálému odbytu, když odbyt byl, nebyla motivace k inovacím a vývoji a navíc sódruzi vývoj uměle brzdili, abychom náhodou SSSR technicky nepředstihli a tak měli v Moskvě jistotu, že ČSSR na nich zůstane závislá. Jinak tady byl v průmyslu velký potenciál a značky mohly být na úrovni a prosadit se... stačí se podívat na cyklus Zašlapané projekty - z toho jasně poznáš, o čem je řeč. Podniky pak i po pádu socialismu byly s vývojem nenapravitelně pozadu a některé i pokračovaly v "původní strategii" - na tom pohořel třeba Moravan Otrokovice... "nemáme žádný vývoj, vyrábíme 30let furt ty samé typy, když není odbyt, vyrábíme dál a hromadíme to na skladech... a BUM!!! - ono najednou není na výplaty!"
A Jawa má bohužel naprosto neschopné vedení, bez motivace v oboru a hlavně se neumí chytit tam, kde je poptávka. Nebýt spousty peněz nalitých do podniku na dotacích, už by dávno neexistovala, ba navíc značka samotná je sprostě zaprodaná, takže logo Jawy klidně lepí v Číně na ty pojízdné šroty. A ten už léta slibovaný "litr" - ani já tomu nevěřím, že tato slibotechna to někdy dotáhne do konce. A pokud ano, přijdou s tím tak pozdě, že ta motorka bude stejně neprodejná, jelikož bude v té době asi tak zastaralá, jako kdybys na dnešní automobilní trh chtěl přijít s Trabantem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Barva Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr Mety21 7 3.5.2024 v 22:50 Kohlstein
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 2 27.4.2024 v 17:22 Frantas
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent


TOPlist