globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Benzín v oleji
13.1.2015 v 14:32
Ahoj lidi.Mam menší problém a už ani já,ani v žádným servisu neví co s tím.Tak teda k věci.Koupil jsem Yamahu FJR 1300 a po nějaké době zjistil,že přibývá olej v motoru.Po koupi měla moto Power commander3,ale ladáky ani KN ne,tak jsem ho odpojil a doufal,ze problém bude vyřešen.Bohužel po nějakých najetých km olej zacal zase přibývat.Tak jsem zajel do Yamahy a po napíchnutí na PC vse OK.S olejem v benzínu se nikdy nesetkali.Když jsem tam byl,tak jsem se rovnou zeptal i na jeden volný konektor vedle vstřikováni a ani podle schematu v PC neveděli k čemu je.
Tak jsem jel domů a začal zkoumat sám.Konektor byl nakonec odpojená lambda.Po připojení stále beze zmen s benzínem v oleji.
Dále jsem vyměnil svíčky (původní OK,hezky opálené),znova vyměnil olej,nechal sřídit ventily(byly OK),seřídit podtlaky(lehce rozhozené),změřeny tlaky ve válcích(všechny meli 10,5,jen jeden mel lehce nad 10),zkontrolován přetlakový ventil na vstřikovací liště(OK),otestovány v servisu vstřikovače(všechny OK a ani neprotékají),olej se nedostává ani k vzduchovému filtru přes odvětrání motoru.
Předchozí majitel o tomto nevěděl,měl moto jen půl roku,ale prodával ji,protože mu prostě nesedla.Najel jen nějakých 2000km.Věřím mu,protože mění moto 2x za rok.Moto jak koupil,tak i prodával.
Abych nezapoměl,tak přibývá tak 3dl benzínu na 1000km.
Moto je ročník 2003 a pry ma najeté "jen" 30000km,což tomu moc nevěřím,ale na druhou stranu moto je jako nové,bez škrábance,ani jeden šroub není okousany,vše originál a v luxusním stavu.Motor startuje nádherně,tahá nádherně,nekouří z výfuku,prostě vše OK.
Omlouvám se za dlouhou zprávu,ale už si opravdu nevím rady.
Díky za odpovědi


(reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 12:48 | Nahoru | #121

gugo píše: No nevim me to nektery stadium prijde docela jako pekny kafe s mlikem



Samozřejmě na barvě záleží v závislosti na stavu (černosti) oleje. Dnes všude frčí 50 odstínů šedi, tak dejme tomu, že to může mít 50 odstínů hnědi.

(reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 12:51 | Nahoru | #122
fidlimydli> Já myslímže při pohybu dolů-sacím a zavřené klapky může nastat podtlak-samozřejmě chvilkový,než uteče přes kroužky a za předpokladu dokonalého zavření klapky-její těsnosti a bez obtokového volnoběžného ventilu.Hm,což je v praxi nereálné,takže beru vše zpět. Chjo Jo a jsem si vědom,že by to byla velká náhoda,aby tak motor zrovinka zastavil

Naposledy editováno 14.01.2015 12:52:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 12:54 | Nahoru | #123

Kluzon píše: fidlimydli> hm,hm 4 válce a jedno sání anebo taky 4 válce a 4 samostatná sání na sobě nezávislá,takže ten podtlak teoreticky možný je.



Je úplně jedno kolik máš válců a sacích potrubí. Po zastavení motoru okamžitě zmizí podtlak, protože nikde není uzavřená komora, která by podtlak držela.(narozdíl u přetlaku při kompresi) Ze sání by jsi při fázi sání, kdy vzniká podtlak teoreticky strčil drát až na píst.
Edit: Podtlak vzniká jen prouděním a když motor stojí, nic neproudí.

Naposledy editováno 14.01.2015 12:56:53

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

14.1.2015 v 12:54 | Nahoru | #124
Kdysi se mi podobným způsobem na Suzuki zadřel motor. V háji byly dvě ojniční ložiska a uložení kliky bylo na všech 5 kluzných ložiscích taky načnutý. V mém případě byla na vině membrána palivového kohoutu + rozhašený karby + netěsnící (zaklepaný) sací ventily a ještě předtím voda v oleji vinou prasklé mrazovky - prostě všechno špatně. Výsledkem toho všeho byly cca 4 litry olejo-benzínu při vypouštění. Moje blbost, měl jsem to hlídat včas, ale vedlo to k zadření kliky. Od té doby před každou jízdou stav oleje důsledně kontroluju. S tou směsí to nejspíš bude blbost, někde jsem četl, že bohatá směs u 4taktu degraduje olejovou náplň tvořícím se mikrofilmem benzínu na stěně válce, ale ty 3 deci na 1000km je už extrém.

(reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 13:00 | Nahoru | #125
petr.machy> Právě,kde se to tam bere?,když má stříkačku a vstřikovací soustava ok,drží tlak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 13:02 | Nahoru | #126
fidlimydli> Máš pravdu.Zbytečně jsem se do toho zamotal V praxi je to nereálné,ale injekční stříkačka taky dokáže udržet potlak třeba hodinu a nic neproudí,jen ucpeš a nasaješ,ale to už sem fakt tahám krávoviny. Sypu popel na hlavu a jdu dělat něco užitečnýho

Naposledy editováno 14.01.2015 13:07:00

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

14.1.2015 v 13:04 | Nahoru | #127
Kdyby si nebyl tak daleko, tak ti reknu privez to ze se rad podivam, ale to nema cenu vozit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 13:05 | Nahoru | #128
Kluzon> Ale na chvilku jsem se taky chytil. Až pak mi došlo, že je při sání volná cesta ven a tlaky se po zastavení okamžitě srovnají.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 13:11 | Nahoru | #129
fidlimydli> Přesně tak,jenže já mám trošku delší vedení Jedině by to platilo u každé klapky a válce zvlášt s dokonalou těsností klapky a zastavení v sací poloze-jako ta injekční stříkačka,což se opakuji-V praxi nemožné nebo šance asi 1:nedohledno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 13:24 | Nahoru | #130
Kluzon> V praxi opravdu nemožné, neboť je klapka kvůli volnoběhu vždy pootevřena.

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

14.1.2015 v 13:30 | Nahoru | #131
me to kurna porad vrta hlavou.. ale jestli te motor normalne jede, tak to nema nic se spalovanim.

Bej tebou proverim jestli neni nejak spojeno to co je pod nadrzi

a system kontroly emisi

ev, odfuk. Nekudy se to tam prece dostavat musi.

Neverim tomu ze to tam jde pres valec,to by si musel mit hafo benzinu uz v airboxu a hlavne by to nejelo.
Takze jedina moznost kde by ti to tam priteklo je bud olejvou cestou (leda ze by se dalo nekde propojit benzin s olejem a to netusim kde) a nebo nejakou jinou hadici co vede k motoru. Nejjednodussi moznost zameny hadic je benzin a veci okolo vzduchu a podtlaku, ty hadice maj proste nekdy stejnej rozmer.

Odpoj vsechny hadice od eko kurvitka jestli nekde nenajdes benzin kde byt nema.

(reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 14:17 | Nahoru | #132
fidlimydli> Anebo zavřená,ale pro volnoběh tam je obtokový ventil(myšleno obecně,ne u tohoto motoru).Každopádně i tak by ta klapka netěsnila,to by muselo být dokonale slícovaný. Říkám jen teorie. Takže stále nemáme příčinu

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

14.1.2015 v 14:27 | Nahoru | #133
Ještě troška do mlýna,neznám tento motor,ale co třeba špatné časování? Myslím sací vačka o zoubek přeskočená a tím pádem protipulzy? Vím,spaluje dobře,jede dobře? To nevíme. Tlaky OK,ale to neznamená,že rozvod o zub mimo nemusí nenaměřit dobré tlaky. Už nevím-chytte se toho nebo to vyvratte. Pak ještě někdo psal,myslím,že Fidlimydli? Netěsné sací ventily. Toho se chytl,ale napadlo mě okolo dříku.Hmm to by zas ale žralo olej,tak nic,beru zpět-ale je dobrý to napsat.

(reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 14:28 | Nahoru | #134
gugo> Taky dobrý ,každý nápad se má prošetřit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 14:41 | Nahoru | #135

Kluzon píše: Ještě troška do mlýna,neznám tento motor,ale co třeba špatné časování? Myslím sací vačka o zoubek přeskočená a tím pádem protipulzy? Vím,spaluje dobře,jede dobře? To nevíme. Tlaky OK,ale to neznamená,že rozvod o zub mimo nemusí nenaměřit dobré tlaky. Už nevím-chytte se toho nebo to vyvratte. Pak ještě někdo psal,myslím,že Fidlimydli? Netěsné sací ventily. Toho se chytl,ale napadlo mě okolo dříku.Hmm to by zas ale žralo olej,tak nic,beru zpět-ale je dobrý to napsat.



Nic o ventilech jsem nepsal. Od začátku zastávám názor, že to přes válec nejde.
Na dříku je to blbost, při sání je tam podtlak, tak i při špatném guferu jde olej do benzínu.

Nechci být nezdvořilý, ale napřed přemýšlej a potom piš, pak se vyhneš i takovým teoriím jako časování.

Edit: Už od mého prvního přízpěvku mám podezření na hadičky stejně jako gugo.

Naposledy editováno 14.01.2015 14:51:26

(reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 14:49 | Nahoru | #136
fidlimydli> Ne ne,nejsi nezdvořilý,jsem rád,že to píšeš. Však jsem přemýšlel a došlo mně,že by to spíš bralo olej okolo simeringu,ale přesto to napsal jako vylučovací metodu-přečti si to ještě jednou. A nenapsal jsem,že jsi to vyloženě napsal ty,ale teda mylně si to myslel-omlouvám se. A to časování beru taky zpět.

Benzín v oleji

14.1.2015 v 15:21 | Nahoru | #137
Tak uz konecne jdu do tech kapot,verim,ze jste vsichni napnuti jak ja,tak snad se neco noveho dozvime😃jinak ty hadicky podle partsdepot vypadaji,ze jsou spravne a kazda ma svoji delku,takze zamenit by to asi jen tak neslo.je tady vse na prvni pohled origos.

(reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 15:22 | Nahoru | #138
gugo> dik za nabidku,ale jsi fakt trosku z ruky

Benzín v oleji

14.1.2015 v 15:47 | Nahoru | #139
Tak mam nove zjisteni.......

Benzín v oleji

14.1.2015 v 15:48 | Nahoru | #140
Pod levou kapotou termostat neni

2 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

14.1.2015 v 16:19 | Nahoru | #141
Je to v prdeli,on neni ani pod pravou takze je v tom chumlu hadic a kablu nad vikem ventilu co je v ramu

(reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 16:48 | Nahoru | #142
Kuba3> ???

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

14.1.2015 v 17:02 | Nahoru | #143
Tak termostat uz trochu vidim,je tam brutaaal pristup a asi budu muset sundat chladic,abych mohl jit k nemu druhou stranou.ale jak vidim ten pristup k ventilovemu viku,tak zacinam mit pochybnosti,ze mam zkontrolovane ventily

(reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 17:11 | Nahoru | #144
Kuba3> To by mělo být poznat,zda to bylo nedávno rozdělávané,tak asi nebylo.-aneb,poznej svoji motorku.

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

14.1.2015 v 17:32 | Nahoru | #145
Takze mam na vas zasvetenejsi mensi dotaz.do vika ventilu vedou dve zelezne trubky s vodou.je treba vypoustet vodu a sundat ty trubky v kterych je voda,kdyz sundavam ventilove viko? ja nejsem mechanik,ani machr pres motorky,ale logicky,kdyz sundavam,musim nejdriv vypustit vodu a sundat trubky,ktere vedou pres viko ventilu stredem a drzi nasroubovane v hlave.no nic,jsem zas na zacatku,jdu jim do servisu nakopat prdel na moto nesahli,jen namazali trosku viko olejem,aby se nereklo

(reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 17:35 | Nahoru | #146
Kuba3> Neznám,ale říkám si co by dělala voda ve ventil deklu? není to do hlavy? anebo jsou ty hadice fakt vodní? Počkej až se objeví,kdo ten motor zná nebo fota.

2 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

14.1.2015 v 18:11 | Nahoru | #147
Fotky mi tu bohuzel nejdou vlozit,ale primo uprostred vuka venilu jsou diry pres ktere vedou trubky s vodou do hlavy.na tech trubkach je nadobka a k te je pripojen termostat.jinak se servisem jsem to doresil.nejdriv jen ze nadzvedli viko ventilu asi 2 cm a zmerili to,tak jsem jim rekl,ze at se stavi,ze to mam rozebrane a ukaze jak to udelal.pak mi rekl,ze to vlastne delal jeho bracha a vratil mi penize.jinak pry podle poslechu jsou ventily ok a neni treba je serizovat.no jsem zas na zacatku,ale na ten termostat jeste kuknu,kdyz jsem tak blizko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 18:44 | Nahoru | #148
Kuba3> coto čtu servis?? Přizvedl viko změřil vule podle poslechu jsou OK co to je za cypa
no nic pořad jsem ve střehu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 18:45 | Nahoru | #149
Kuba3> Jo,to už nevzdávej,by byla kravina to ted deklovat zpět. Je to možný,že roury jdou přes dekl do hlavy,sice komplikovanější,ale asi jo

(reakce na) Benzín v oleji

14.1.2015 v 18:46 | Nahoru | #150
Šťovik> Héj,ty se tu musíš s náma bavit
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kotouče na FJR 1300 Yamaha FJR 1300 FJRPEPA 20 6.5.2024 v 21:29 Pedl
Niečo so spojkou FJR 1300 - 2007 Yamaha FJR 1300 Fitipaldi33 10 2.4.2024 v 20:58 Iceman111
Zaslepky usazení bočních kufru na F... Yamaha FJR 1300 Wolf33 20 26.3.2024 v 18:02 Wolf33
Zapojení doplňkového ukazatele rych... [1, 2] Yamaha FJR 1300 Wolf33 35 25.3.2024 v 13:30 assassin
Ostrov Brač [1, 2] Yamaha FJR 1300 tryk 43 18.2.2024 v 10:27 Šroubovák


TOPlist