globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Benzín v oleji
13.1.2015 v 14:32
Ahoj lidi.Mam menší problém a už ani já,ani v žádným servisu neví co s tím.Tak teda k věci.Koupil jsem Yamahu FJR 1300 a po nějaké době zjistil,že přibývá olej v motoru.Po koupi měla moto Power commander3,ale ladáky ani KN ne,tak jsem ho odpojil a doufal,ze problém bude vyřešen.Bohužel po nějakých najetých km olej zacal zase přibývat.Tak jsem zajel do Yamahy a po napíchnutí na PC vse OK.S olejem v benzínu se nikdy nesetkali.Když jsem tam byl,tak jsem se rovnou zeptal i na jeden volný konektor vedle vstřikováni a ani podle schematu v PC neveděli k čemu je.
Tak jsem jel domů a začal zkoumat sám.Konektor byl nakonec odpojená lambda.Po připojení stále beze zmen s benzínem v oleji.
Dále jsem vyměnil svíčky (původní OK,hezky opálené),znova vyměnil olej,nechal sřídit ventily(byly OK),seřídit podtlaky(lehce rozhozené),změřeny tlaky ve válcích(všechny meli 10,5,jen jeden mel lehce nad 10),zkontrolován přetlakový ventil na vstřikovací liště(OK),otestovány v servisu vstřikovače(všechny OK a ani neprotékají),olej se nedostává ani k vzduchovému filtru přes odvětrání motoru.
Předchozí majitel o tomto nevěděl,měl moto jen půl roku,ale prodával ji,protože mu prostě nesedla.Najel jen nějakých 2000km.Věřím mu,protože mění moto 2x za rok.Moto jak koupil,tak i prodával.
Abych nezapoměl,tak přibývá tak 3dl benzínu na 1000km.
Moto je ročník 2003 a pry ma najeté "jen" 30000km,což tomu moc nevěřím,ale na druhou stranu moto je jako nové,bez škrábance,ani jeden šroub není okousany,vše originál a v luxusním stavu.Motor startuje nádherně,tahá nádherně,nekouří z výfuku,prostě vše OK.
Omlouvám se za dlouhou zprávu,ale už si opravdu nevím rady.
Díky za odpovědi


(reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 18:46 | Nahoru | #31
Kluzon> zkusim natlakovat system a odpojim tu hadicku,jestli nahodou nebude propoustet.

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

13.1.2015 v 18:47 | Nahoru | #32
Jo a diky kluci,ze se mi snazite pomoct,protoze fakt me to sere a doufam,ze to bude jen nejaka blbost

(reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 18:55 | Nahoru | #33
Kuba3> Jenom bys tu hadičku odpojil,viděl,ppřípadě očichal,oblíznul . Jinak,pokud bys ji odpojil a zaslepil,taky se nic neděje,jen by to bylo o něco bohatší na volnoběh-proto ten podtlak. Provoz cca 3Bar a jakmile vznikne větší podtlak do týhle hadičky zavřená nebo zavřené klapky),sníží se tlak na liště o nějakou tu desítku dolů. Když ne,je tam stálý provozní tlak,ale to by nemělo mít vliv na uchcávání,jen trochu na bohatost a to ještě měřit na emisích. Já třeba na motu podtlak nemám. Mám konstantně nastaveno 2,5Bar

Benzín v oleji

13.1.2015 v 18:58 | Nahoru | #34
Tak ted vyzkousena odpojena hadicka toho podtaku.3x jsem natlakoval cerpadlem benzin do listy a z ventilu nic nekaplo a hadicka byla sucha.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 19:04 | Nahoru | #35
Kuba3> Prosím tě,až ji odpojíš,tak ji zaslep a na regul si napoj svou,tak aby ti dala do huby a zkus za chodu motoru nasát-pořádn ,chod by se měl změnit a měnit dle toho zda dáváš podtlak či ne a zárovn pokud by byla v membránce netěsnost,tak ji v puse ucítíš-bašta Natural Ba95 . Jinak pokud bys byl cíta,tak to podtlakuj injekční stříkačkou,je to čistý a zároveň případné palivo v ní viditelný. A když žádné palivo nebude cítit,natož vidět,tak jsem ti radil zbytečně,ale aspoň si vyzkoušíš tu volnoběžnou činnost regulátoru(ta nepatrná změna chodu motoru-ochuzení/obohacení). Bádejme dál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 19:07 | Nahoru | #36
Kluzon> dobrou chut vam preje Vitana jdu hledat slausek

(reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 19:13 | Nahoru | #37
Kuba3> Hmm,už asi podle toho co tu čtu,tak jsi na dobrý cestě zjistit,že regulátor je fakt v pořádku ikdyž nevím proč dávám tohodle smajla,vlastně to je dobře,jen stále nemáme příčinu. Ale pokračuj,aspon zkusíš tu změnu chodu motoru-je pro tvůj pocit a znalost motky ,teda pokud to dokáže takhle odstrojený běžet.

Benzín v oleji

13.1.2015 v 19:16 | Nahoru | #38
Ještě dodám,že vadný regulátor není běžná závada-dá se říct,že spíš vzácná,zvlášt když máš tyhle KM,ale nic tě to nestojí to zkusit.

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

13.1.2015 v 19:20 | Nahoru | #39
Takze hadicka z vstrikovani ucpana a na regulator jsem nasadil slausek a tahal.no,asi v sani nemam grif,protoze at jsem sal jakkoliv,tak otacky byly porad stejne.kdyz tak reknu zene,at zkusi nast ona,te by to mohlo jit lip.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 19:25 | Nahoru | #40
Kuba3> Hele,ale jestli je fakt ucpaná,tak to se = vyššímu tlaku paliva na volnoběh,což ale stejně nedostává benzín do oleje,nebot se stihne spálit-jak to myslel i Fidlimydli,ale máš na ten volnoběh bohatší směs. No nepomohl jsem ti najít příčínu,ale našel další závadu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 19:30 | Nahoru | #41
Kluzon> hmm,takze kdyz to s volnovehem nic nedela,je to ucpane,jo?to jsi me moc nepotesil.kolik by meli litat ty otacky pri sani?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 19:36 | Nahoru | #42

Kluzon píše: Kuba3> Právě to je divný,svíčky řeknou téměř vše.Já měl KO právě ten regulátor tlaku,nějak seklej a naměřil 7 Bar!!! Mám mít 2,5Bar a samozřejmě to nechytalo,žralo benzín i se svíčkama . Regulátor mám už na krámě. A shodou náhod mě to potkalo i na mém autě hned poté,ačkoli s tím jezdil delší dobu. Jenže opačná závada-netěsné sedýlko i membránka regulátoru do přepadu a tím pádem nižší(pozor,ale kupodivu jen nepatrně) tlak,ale zároveň i věčně zalité sání od podtlakové hadičky,která ovládá regulátor-což se dělo nejvíce na volnoběh,nebot to je zavřená klapka a je tak za ní největší podlak. Startování bylo poránu naprd,pak už ok a po týdením stání taky ok,to se benzín odpařil. Pokud to máš pod tlakem ovládaný regul,mrkni zda ti nejde benzín touto hadičkou do sání-ne všechen se musí spálit,ikdyž by logicky měl.


Hele - vůbec tomu sice nerozumím, ale jestli se při poruše toho regulátoru nějakou podtlakovou hadičkou může dostat benzín do sání, tj. air-boxu - nemůže pak protýkat benzín dál z airboxu hadičkou co odvětrává klikovou skříň až do oleje? Prostě se může zaplavit ta podtlaková hadička a jako násoskou to pak přetýct do air-boxu a pak z něj skrz odvětrání až do oleje. Třeba to nedělá ani během jízdy, ale možná až po vypnutí motoru se jen vypustí něco benzínu co je mezi ventilem nádrže a vstřiky - takže při každým vypnutí motoru by se něco benzínu dostalo až do oleje. Jen-tak fantazíruju, ale někudy to tam týct musí a tohle vypadá jako jediná cesta. U dieselů s mechanickým podávacím a vstřikovacím čerpadlem mazáným olejovým okruhem se třeba dostávala nafta do motorovýho oleje právě skrz vstřikovací čerpadlo - taky "přibýval" olej - a bylo to jediný místo kde mezi palivem a olejem bylo jen jedno těsnění.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 19:44 | Nahoru | #43
charlie.vtx1800> tohle me taky napadlo,ale podtlakova hadicka z regulatoru neni napojena na airbox,ale pred vstrikovacema smerem k valcum.navic i kdyby to bylo napojene na airbox,tak aby to nateklo pres odvetrani kliky,tak by tam muselo byt 4 litru benzinu,protoze odvetrani je napojena skoro na horni cast airboxu.airbox jsem i kontroloval a je uplne suchy a cisty,takze tam nejde nic.

(reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 19:48 | Nahoru | #44
charlie.vtx1800> Ahoj,myslíš to dobře,ale ta hadička musí být na co největším podtaku,za klapku,tedy co nejblíž k hlavě. Ale jo myslíš to dobře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 19:49 | Nahoru | #45
Kuba3> Správně jsi to popsal

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

13.1.2015 v 19:49 | Nahoru | #46
si to tady obchčiju bo mně zajíma vysledek

(reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 19:50 | Nahoru | #47
Kluzon> no jo,ale v cem je teda zakopany pes

(reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 19:55 | Nahoru | #48
Kuba3> Kubo,ty otáčky jsou skoro nic,já to uchem na autovým motoru poznám,jinak by to mělo být znát na emisích. Každopádně moje motka má tlak konstantní,tm se žádný volnoběžný tlak neřeší a taky to maká. Je to prostě jen odulevení od zbytečné bohatosti na volnoběh,což zní logicky. Nač tam lejt-rozuměj-zbytečně spalovat benzín,když je to jen volnoběh? Nikoli jej lít do oleje... S tím jsem počítal,kdyby fakt byla ta membránka v hajzlu a šel z něj benzín do tý hadičky.Hmm,která je stejně ucpaná . Každopádně tady cesta benzínu do oleje nevede

(reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 19:56 | Nahoru | #49
Šťovik>

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

13.1.2015 v 19:58 | Nahoru | #50
Pozor!prisel jsem na dalsi poznatek.jak jsem mel ted startnute moto (asi 2 minuty),tak motor se ohral na prvni dilek u teploty(je jich tam 6),bezne to pri zahrati ukazuje 2.no a prisel jsem na to,ze i kdyz motor byl ohraty jen trosku,tak mam teply i chladic,takze zacinam mit velke podezreni na termostat,jak uz tady nekdo psal.

1 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

13.1.2015 v 19:58 | Nahoru | #51
Jinak pánové tady zřejmě moje cesta končí a bádání milerád uvolním jiným ,ale nevzdávám to-sleduji a číhám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 20:00 | Nahoru | #52
Kuba3> Aha. Já mám právě to odvětrání dost dole, u mě by to třeba teoreticky šlo. Já mám sice úplně jinou motorku, ale na nádrži mám tři hadičky - odvod benzínu, odvětrání a zpětnej přepad od čerpadla (nebo vstřiků? - no prostě vracečku benzínu do nádrže). Kdyby něco takovýho mělo být i u tebe a nějakej umělec tu přepadovou hadičku zapojil někam jinam tak by se to tim vysvětlilo - lidi jsou schopní všeho! Tenká hadička sem nebo tam... Pak je realitou i teoreticky nemožné. Držim palce, protože s benzínem v oleji to můžeš kousnout, nebo by to mohlo taky čapnout plamenem, s tim se jezdit nedá.

(reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 20:06 | Nahoru | #53
charlie.vtx1800> mi z nadrze vedou 4 hadicky,jedna do vstriku,druha zpatecka,treti odvetrani nadrze a ta ctvrta je myslim na odvod vody kolem vicka nadrze.prvni dve jsou nezamenitelne,protoze privod je na zacvakavaci koncovky a zpatecka je jen hadice s eskapaskama a vede z regulatoru.a ty druhe dve vedou pod motorku

(reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 20:09 | Nahoru | #54
Kluzon> dik za snahu a za zajimave napady,vic hlav,vzdy vi vic

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 20:11 | Nahoru | #55
Kuba3> Termostat taky může být,ale jsi stříkačka-tedy konstantní tlak a co ty čisté svíčky? Ano,může být snímač teploty(neznám tvou moto-beru to obecně),k tomu délka vstřiku-dávka paliva),ale zas to palivo shoří. To slouží pro studený start a do ohřátí motoru,ale i v tom režimu to musí spálit ikdyby tento režim byl furt. Vrátím se k mé K 1100 Lt. Z původních 2,5Bar měl 7 Bar!!! benzín do oleje nešel,teda myslím nepatrně jen dle čuchu u nalívání oleje.Hladina byla stále OK-teda on si něco oleje mezitím spapá Prostě i přes 7 Bar!!! to spalovalo,jen starty po ránu byla loterie a baštil svíčky Ale u toho auta to bylo s tím pod tlakem a v tom regulátoru protrženou blánou ,tou to sálo. Kubo,nevím ,ale nevzdávám se přemýšlení.

2 reakcí na tento příspěvek Benzín v oleji

13.1.2015 v 20:22 | Nahoru | #56
jenom tak četl jsem to asi blbě bo si neuvědomuju jestli po otevření nalivaciho otvoru jde citit benzin
no asi cypovina bo se to tady řeší jako jasna věc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 20:23 | Nahoru | #57
Kluzon> hodne jsem hledal na netu o tomhle problemu,vetsinpu to byly vstriky,pak ale jsem narazil i na lidi,co meli spatny termostat a po vymene ok.byly to i strikacky,nebo spatne teplotni cidlo.dava to i smysl,protoze,jestli to davalo bohatsi smes,tak to nemuselo stacit spalovat.prekvapilo me,ze tim pry hodne trpi motory 1,2Tsi. U testovani vstrikovacu jsem dnes osobne byl,vsechny stejne rozprasovaly a davali stejnou davku paliva.na test tesnosti tam natlacili 5 bar a ani jeden nekapnul.ted mam v hlave dost ten termostat,protoze jsem na nejakym foru nasel,jak presne tohle resili na nejakych skutrech a myslim,ze to byla primo vyrobni vada a problem byl jen v tech termostatech,ze se jim pak plnil motor benzinem,protoze to byla bohata smes.

(reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 20:24 | Nahoru | #58
Šťovik> jj,benzin jde citit dost a olej je uplne ridky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 20:28 | Nahoru | #59
Šťovik> To tvrdí Kuba,já mu k nalejváku nečuchal

(reakce na) Benzín v oleji

13.1.2015 v 20:29 | Nahoru | #60
Kluzon>
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kotouče na FJR 1300 Yamaha FJR 1300 FJRPEPA 20 6.5.2024 v 21:29 Pedl
Niečo so spojkou FJR 1300 - 2007 Yamaha FJR 1300 Fitipaldi33 10 2.4.2024 v 20:58 Iceman111
Zaslepky usazení bočních kufru na F... Yamaha FJR 1300 Wolf33 20 26.3.2024 v 18:02 Wolf33
Zapojení doplňkového ukazatele rych... [1, 2] Yamaha FJR 1300 Wolf33 35 25.3.2024 v 13:30 assassin
Ostrov Brač [1, 2] Yamaha FJR 1300 tryk 43 18.2.2024 v 10:27 Šroubovák


TOPlist