bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Technické okénko Moto Guzzi V11
5.1.2015 v 18:39
Tímto zakládám diskuzi, nebo spíš poradenství, s technickými dotazy,problémy, vychytávkami, tipy na zdokonalování týkající se již tak dokonalého motocyklu, kterým je Moto Guzzi V11 všech typů a ročníků Myslím, že by bylo dobré, kdyby se záležitosti kolem této krásky(radostné i neradostné) mohly řešit na jednom místě, byly dostupné všem a tím byly informace co nejkomplexnější


Naposledy editováno 05.01.2015 18:54:21

Technické okénko Moto Guzzi V11

5.11.2020 v 18:14 | Nahoru | #421
Už jsem zvítězil Povedlo se mi odladit ten můj prográmek tak, že už fičí pěkně rychle a spolehlivě do záznamu ze ScanST doplňuje hodnoty A/F (poslední sloupec). Hodnoty A/F jsou mimo, protože lambdu nemám namontovanou - jen jsem ji držel vsunutou kousek v koncovce výfuku.



A v hodnotách jde vidět, že mi harpuje čidlo tlaku (občas problikne hodnota 1000,7 místo 996,9). Ale to by podle tabulky pro barometrickou korekci nemělo mít na nic vliv.

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

5.11.2020 v 20:10 | Nahoru | #422
penous> Diky za nabidku, ale uz mam, co mam. Tak to zkusim s tim. Kdyz uz sem tomu dal tolik casu.

Technické okénko Moto Guzzi V11

7.11.2020 v 21:05 | Nahoru | #423
Koudy01> Tak vidím, že ScanST se ti docela osvědčil, tak to je super, já jsem se nikdy nedobral k tomu, abych to pořádně nastudoval. Jak je vidět z tvého záznamu oproti GuzziDiag načítá rychleji, takže máš hustější vzorkování, což se vždy hodí. Škoda, že ScanST neumí jednotky MIU.G3 z V7 nebo 7SM z Californie 1400, tam už není možné hodnotu TPS logovat jinak než vyčítáním z jednotky. Kluci z Ducati fóra mívají taky různé fígly a zlepšováky, jenomže Ducati postupně někdy od 2010 přestala používat jednotky Magneti Marelli, takže zbývají už jen nadšenci jako my, co vylepšují staré kusy místo aby si pořídili dokonalejší a výkonější nový model. I když tohle vlastně u Moto Guzzi neplatí, modely z období 2000-2010 strčí tu dnešní produkci do kapsy úplně s přehledem.

Technické okénko Moto Guzzi V11

10.11.2020 v 17:16 | Nahoru | #424
Podmínky tomu už moc nepřejí, ale i tak dneska proběhl první pokus o měření/logování. A nezdařil se. Můj noťas není nejnovější a má ještě klasický disk. S ochranou dat při nárazu. V kufru se ntb asi natolik třepal (a nebo mi to tak moc buraci), že se aktivovala ochrana a disk se zamkl. Takže mám hodnoty jen před prvním přidáním plynu a pak až po zdechnutí motoru. Místo dat jsem si teda domů dovezl akorát špinavou motorku
Ochranu vypnu, ntb dám mezi nějaký molitany a bude pokus č.2. Ale nevím jestli ještě letos. Chtělo by to aspoň 10°C a sucho.

Naposledy editováno 10.11.2020 22:18:21

Technické okénko Moto Guzzi V11

15.12.2020 v 11:35 | Nahoru | #425

Technické okénko Moto Guzzi V11

21.12.2020 v 14:14 | Nahoru | #426
Prohrabávám se fotkama v telefonu a našel jsem jednu vé-jedenáctkovou:
Jde to položit až na bočák Ale moc příjemný to teda není.



Naposledy editováno 21.12.2020 14:55:42

Technické okénko Moto Guzzi V11

27.12.2020 v 15:11 | Nahoru | #427
Dobry den, panove poradite mi utahovaci momenty na osy kol? V manualu se pise 120nm na zadek ale zaroven u obrazku je na tu zadni 28-30, asi se divam spatne tak abych vedel . dekuji

Technické okénko Moto Guzzi V11

27.12.2020 v 15:19 | Nahoru | #428
Ahoj, 120Nm je na zadni osu spravne. Ja osobne davam 100Nm.

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

28.3.2021 v 16:26 | Nahoru | #429
Tak konecne se trochu ojarilo a muzu pokracovat, kde jsem na podzim prestal. Pres zimu jsem si vyrobil redukci pro lambdu do kolena a uz jsem to i jednou projel. Zatim bez logovani. Reps. mi to loguje jen maly otacky. Pri velkych to asi v kufru tak moc brni a nebo buraci, ze mi ntb blokne zapis na disk. S tim se musim pohrat.

Nicmene zatim vim, ze kolem 3000 otacek pri ustalene rychlosti a nebo lehke akceleraci (7-20 stupnu TPS) mam chudy pasmo - AFR kolem 17. A tam mi to taky obcas skubne. Pri brzdeni motorem (zaklapnuty plyn) je to v poho (cca 14).

Pri ostre akceleraci mam kolem 11. Je to ok nebo moc nakrmeny?
Ustalena jizda kolem 4-5 tis otacek pohybuje kolem 13,5.
Volnobeh 14,5-15,5.

Vic zatim nemam.

Naposledy editováno 28.03.2021 16:26:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

28.3.2021 v 18:11 | Nahoru | #430
Koudy01> Volnoběh bych nastavil bohatší, a 11 při akceleraci je zbytečně moc, ochudit.

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

28.3.2021 v 22:05 | Nahoru | #431
geloš> Diky, jeste stejnym zpusobem projedu tu preklikanou mapu od meinolfa a uvidim, ktera bude lepsi. A tu pak zkusim doladit.

Technické okénko Moto Guzzi V11

1.4.2021 v 21:34 | Nahoru | #432
Tak mapa od Meinolfa byla strašně bohatá. Ladím teda mojí původní mapu. Už mám asi desátou verzi. A velkou většinu času se hodnoty pohybují mezi 13,2 - 13,9.
Teď večer se mi stalo, že mi to na cca 5km jízdy všechno vyskočilo o 1. Tedy někam na 14,2 - 14,9. A po těch pěti km to zas o tu jedničku kleslo. Ale vůbec nevím, čím to bylo způsobený. Teplota vzduchu i motoru stejná, tlak taky. Nevím prostě. Ale asi to je fuk.
Motorka zdá se necuká ani nestřílí. Jede to fajn. Konečně. Takže nějaký výsledek se dostavil. Ještě tomu chvíli dám. A pak přehodím lambdu do druhýho kolena pro kontrolu pravýho válce

Technické okénko Moto Guzzi V11

1.4.2021 v 22:27 | Nahoru | #433
Koudy: ja delam volnobeh 13,5-14 pri akceleraci se snazim tam dostat kolem tech 13ti.. pri brzdeni motorem 14 jak pises vyse je docela divny, to by tam prave melo spis litat 17a vic ...

Mam udelanou odsavacku do koncovky, pro pripad, ze merim moto bez prieuby na lambdu a u nekterych vyfuku to meri blbosti, ikdyz to treba viditelne neprisava... tak jestli ti to taky nemeri blbosti.

Technické okénko Moto Guzzi V11

1.4.2021 v 22:40 | Nahoru | #434
Tech 14 tam bylo pri uplne zaklapnutym plynu. Kdyz jsem ho kousek pootevrel, treba jen o stupen, vyskocilo to na cca 15-16. No, je to moje prvni ladeni, tak mi to trva a jde pomalu. A snazim se tomu prijit na kloub. Ted to mam tak, ze se pres 14,5 nedostanu ani pri brzdeni motorem. Nevim, co spotreba. Ale jak jsem psal, uz se mi to nezakuckava. Pretim to pri prechodu z rezimu brzdeni motorem do rezimu, kdy to melo tahnout, zacukalo. Zkusim trochu ochudit to brzdeni motorem a uvidim.

Technické okénko Moto Guzzi V11

7.4.2021 v 22:24 | Nahoru | #435
Stucchi obnovuje vyrobu mezisvodu. A asi i dalsich veci. V brzke dobe by to meli dat na svy stranky.

Technické okénko Moto Guzzi V11

11.4.2021 v 10:47 | Nahoru | #436
Tak mám mapu hotovou. Jede to super. Nebe a dudy. Žádný cukání ani střílení. Mapa by šla ještě víc vypilovat, ale to bych mohl sbírat data a ladit do nekonečna.
Kolik jsem tomu tímto mým nezkušeným laděním sebral poníků, to vůbec netuším. Důležitý pro mě v tuto chvíli je, že to jede pěkně hladce (aspoň v porovnáním se stavem před).

Jediný co, tak mám rozhozenou synchronizaci na volnoběh. Ale to i předtím. Abych to vyrovnal, musel bych mít na jednom bypassu asi 0,5 otáčky a na druhým 1,5 nebo i trochu víc. To mi přijde jako velký rozdíl. A strašně to ten válec, kde je bypass víc otevřený, v nižších otáčkách ochudí a trochu to rozhodí i synchronizaci v otáčkách.
Mám to tedy tak, že mám na obou válcích cca 0,5 otáčky. Volnoběh sice není úplně sesynchronizovanej, ale v otáčkách to sesynchronizovaný je a směs je u obou válců v pořádku.

Naposledy editováno 11.04.2021 10:48:28

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

4.7.2021 v 21:16 | Nahoru | #437
Dneska mi během pozdně odpolední vyjížďky moje milovaná italská kráska poskytla víc svého italského charakteru než obvykle. A sice praskla pružina řazení. Už se mi to jednou stalo, ale bylo to kousek od baráku a při zařazené dvojce. Takže pohoda. Tentokrát to ale bylo 70km daleko a zařazená byla pětka. S tím dost dobře jet nejde. Teda jet jde. Ale 100 - 200km/h a bez zastavení.
Samozřejmě znám dětský nemoci svojí krásky a tak pod sedlem vozím náhradní pružinku a potřebný nářadí k výměně. Mimo jiné např. i kleště na segrovky.
Osud zařídil, že se mi to stalo v místě, kde je odbočka na polňačku a kousek od cesty ležel ve stromořadí krásnej bachratej pokácanej kmen na opření motorky - to aby mi nevytekl úplně všechen převodovej olej. Ale něco málo tam zůstalo. Trošku problém byl, že to kmenisko bylo zarostlý velkýma pochcanýma kopřivama. Je to totiž místo, kde každej zastavuje na scaní. Jak auta tak i motorkáři, co sjíždí Buchláky, se tu otáčí a přitom chodí s pískem.
Odpojit baterku, sundat nádobku tlumiče, vyhodit startér, řadičku,....všechno šlo parádně. Kulisu řazení jsem měl venku. Na zemi trošku ekologická katastrofa od oleje, ale to se vstřebá.
Jenže narazil jsem na mezery v mém vybavení. Neměl jsem dostatečně velkej a odolnej plochej šroubovák na povolení jednoho blbýho šroubku s již dost zdemolovanou drážkou. Vzal jsem tedy kulisu řazení a šel cca 300m na benzinku. Když paní uviděla upocenýho smraďocha držíc v rukách černých jak kominík kus motorky, ani nepozdravila a bez váhání vyhrkla jen:"Puzzle???"
Říkám:"Dobrý den, ano trošku. Nemáte prosím velký plochý šroubovák?" Paní šroubovák pod pultem vylovila a já si šroub na trávníku u benzinky naštěstí úspěšně povolil. Vrátil jsem šroubovák, pěkně poděkoval a na cestu k motorce od pumpařky dostal ještě asi deset papírových ubrousků. Že prý na ruce .... abych to zkrátil, operace se povedla a zpáteční cestu jsem si i celkem užil. I když jsem jel bez špuntů, abych slyšel případné náznaky od převodovky, kdyby si náhodou chtěla stěžovat na nedostatek převodového oleje.
Teď vytáhnu ze šuplíku další pružinu, kterou doplním pod sedlo a vyměním ten jeden záludnej šroub za inbusovej - to aby šel ještě víc dotáhnout. Samozřejmě.

Já tu motorku prostě žeru





Tady je ten zatrápenej šroub


A tu je v horní části na levým ozubeným kole stará zlomená a nová náhradní pružina řazení

Technické okénko Moto Guzzi V11

4.7.2021 v 21:37 | Nahoru | #438
Koudy01 > Ty kráso, dobré lego, toto je přesně proč jsem zvolil Griso a né, že bych nebyl trochu zručný...

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

4.7.2021 v 22:04 | Nahoru | #439
Koudy01> a jaká tam byla pružina, s vůlí na tom trnu nebo těsná bez vůle. Jsi dobrej že sis takhle na cestě poradil. Budu si muset ty "segerovy" kleště přibalit a k tomu trochu tmelu.

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

4.7.2021 v 22:17 | Nahoru | #440
Mela by to byt uz s vuli. Reps. se to myslim lisilo v prumeru valecku(trnu) te paky, na ktere pruzina je. Tusim to bylo puvodne 16mm a pak skrz praskajici pruzinu prumer trnu zmensili na 15mm a tím se to uvolnilo. Ja mam ten zmensenej prumer valecku a stejne pruzina praska. Takhle vydrzela 14tis. Km. Kupovana v prvni kozi
...to jde sehnat jeste nejaka pruzina se zvetsenym prumerem?

Naposledy editováno 04.07.2021 22:19:01

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

5.7.2021 v 08:29 | Nahoru | #441
Prasklá pružina na MG California III. Ve Francii. a nešlo řadit. Ale ta stará mašina z roku 1991 má asi trochu jinou metodu řazení.
Mě stačil "gumicuk" (kulatá guma), která vracela řadicí páku do základní polohy. A pak šlo "opatrně řadit". Dojelo to zpět domů.
Byla také prasklá pružina, která je na obrázku. Pouze musela ven celá převodovka, jinak k ní není přístup. JVK

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

5.7.2021 v 08:49 | Nahoru | #442
Koudy01> mám jednu pružinu náhradní, kterou ted nemohu najít, asi dobře ukrytá v motorce abych ji neztratil. Průměr teda nevím, koupená u Průchy někdy před sedmi lety. Ale tu co mám na motorce má průměr cca 17,4 mm a trn 15mm. Jelikož to před lety nevykazovalo závadu , nechal jsem to být. Myslím když se zde na toto téma hovořilo , byla vznesena teorie o příliš těsném a namáhaném dílu.

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

5.7.2021 v 08:55 | Nahoru | #443
Vladimir> Jj, teorie i průměry sedí i na to, co jsem kdysi vyčetl na zahraničních fórech. 15mm trn by mělo znamenat novější a odolnější řešení. Starší byl 16mm a ten byl pro tu pružinu příliš těsný. Nicméně jak je vidět, ani s 15mm trnem to není ideální. Ale co, vyměnit pružinu trvá hodinu. Pokud je to takhle banální nemoc, která jde vyřešit celkem nenáročně i za pochodu, o nic moc nejde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

5.7.2021 v 08:59 | Nahoru | #444

JVK píše: Prasklá pružina na MG California III. Ve Francii. a nešlo řadit. Ale ta stará mašina z roku 1991 má asi trochu jinou metodu řazení.
Mě stačil "gumicuk" (kulatá guma), která vracela řadicí páku do základní polohy. A pak šlo "opatrně řadit". Dojelo to zpět domů.
Byla také prasklá pružina, která je na obrázku. Pouze musela ven celá převodovka, jinak k ní není přístup. JVK


To ti nejspíš praskla pružina, která drží řadící páku ve středové poloze. Toto je pružina, která tlačí tu dlouho vnitřní páku se zubama na jedno z těch velkých ozubených kol a tím kolem při pohybu řadičky otáčí. Je možný, že na tvojí motorce je to řešený nějak jinak. To nevím.

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

5.7.2021 v 17:31 | Nahoru | #445
Koudy01> děkuji za info. Ano, byla to pružina řadící páky. Je-li u mojí MG taky druhá, podívám se do katalogu. To nevím. Ale děkuji za poznámku. JVK

Technické okénko Moto Guzzi V11

8.7.2021 v 17:33 | Nahoru | #446
To Koudy01. Tak podle katalogu tam má MG California III jen jednu pružinu pro řadící páku. Jak tam drží rychlosti nevím, ale při citlivém řazení mám neutrál mezi každým kvaltem. Když se "kope rychlost" tak to řadí normálně - za krásného, kovářského zvuku .-). Zdraví JVK

Technické okénko Moto Guzzi V11

8.7.2021 v 19:50 | Nahoru | #447
Falesny neutraly jsou i na V11

Technické okénko Moto Guzzi V11

20.7.2021 v 07:53 | Nahoru | #448
Trocha inspirace na další tuning, až bude jen úprava mapy málo



Naposledy editováno 20.07.2021 07:57:23

1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11

26.11.2021 v 21:49 | Nahoru | #449
Na ebay je k mání křížení svodů od Stucchiho - asi.

(reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11

27.11.2021 v 14:21 | Nahoru | #450
Koudy01> Možná spíš FbF (Ferraci) z USA, ale je to jedno, Stucchi dělá stejné provedení.
A funguje skvěle.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vliv předstihu na detonace při dece... [1, 2, 3] Moto Guzzi V11 Koudy01 76 27.6.2022 v 10:22 Anti
Italské železo v detajlech(mouchy a... [1 ... 10, 11] Moto Guzzi V11 Markus.1 301 14.8.2020 v 23:59 Koudy01
Tachometr Moto Guzzi V11 štylák 0 21.9.2019 v 01:29 štylák
Problém s otáčkoměrem Moto Guzzi V11 Koudy01 3 24.7.2019 v 06:42 Koudy01
Griso vs V11 Moto Guzzi V11, Moto Guzzi Griso 850, Moto Guzzi Gri... Lof87 24 16.7.2019 v 13:37 Koudy01


TOPlist